Chocomelk schreef:Jij was mischien niet duurder uit dan heb je het werkelijk getroffen Emmy, ik ben helaas sinds dit jaar heel wat meer geld kwijt.
klopt, jouw tandarts hoort bij diegenen die ik kan bedanken voor alle extra en dan achteraf overbodige werk als dit teruggedraaid gaat worden.
Maar even realistisch: dat het de gemiddelde tandartsklant meer kost komt nog steeds met name door inperking vergoeding door de zorgverzekeraars. Denk je nu echt dat die als de tarieven weer door d eoverheid bepaald worden, en zelfs als die 10% omlaag gaan, die inperking van vergoedingen echt ook terug gaan draaien? ik denk het niet...die vinden het wel best zo. En de gevolgen daarvan alten zich raden op d elange termijn. 1 van de kritiekpunten richting zorgverzekeraars , welke ook aan bod kwam, is dat men te weinig mondzorg gecontracteerd heeft. Wat helaas nbiet aan bod kwam is de echte duidelijk aantoonbare reden daarvoor, namleijk dat in essntie geen enkel contract wat de sector aangeboden heeft gekregen echt voordeel voor PATIENT oplevert, vaak alleen maar nadeel. En in ieder geval geen echte voordelen voor de tandarts, alleen maar nadelen en inperking rechten voor zowel tandarts als patient, nog ongeacht de nog lagere tarieven (lager dan voorgaande jaren! en dus heel simpel een inperking van je investeringsmogelijkheden, en dus vernieuwingsmogelijkheden, en dus niks nada groei kwaliteit ) en dus een zeer forse inperking van mogelijkheden en daarmee een verschraling van de zorg (zijn verzekeraars op alle vlakken in de zorg toch al kampioen in).
Misschien moeten sommigen (ook NPCF en politiek, en consumentenbond, en ZVN) eens ophouden alleen met de portomonee te denken, als ze uberhaupt echt reeel nadenken over dit onderwerp...uitermate teleurstellend hoe zowel politiek als media weer omspringen met de belangen van de burger en een complete sector in de zorg...