LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Arke mag geen invaliden meer helpen!

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
b767-300er
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 okt 2011 17:45

Re: Arke mag geen invaliden meer helpen!

Ongelezen bericht door b767-300er »

meela schreef:net wat de passagier bij het inchecken zelf aangeeft.
Precies. Dan is het toch de keuze van de passagier??
Als hij zelf niet mobiel is en alleen reist kiest hij toch voor de volledige optie? Of ligt dit nu aan mij?
Daarbij geef je dit niet aan bij de check in, maar kan je te voren via Schiphol al aanvragen. Ze halen je dan zelfs op vanaf de parkerplaats. ;-)

meela
Berichten: 88
Lid geworden op: 30 nov 2011 21:18

Re: Arke mag geen invaliden meer helpen!

Ongelezen bericht door meela »

dat ophalen van de parkeerplaats wist ik niet, wéér wat geleerd.

geert97
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 mar 2012 23:34

Re: Arke mag geen invaliden meer helpen!

Ongelezen bericht door geert97 »

Ik ben nu een tijdje aan het rondkijken op dit forum en wat me opvalt is dat zoveel verhalen van ts'ers direct voor waar worden aangenomen. Het is heel gemakkelijk om een bedrijf even heel slecht neer te zetten. Zoals hier dus goed gelukt is. Het valt me op dat pas gaandeweg het onderwerp er wat kritische opmerkingen komen.
Ik geloof helemaal niets van dit verhaal en ik vind het ook zeer schadelijk. Arke zou dit tot op de bodem moeten uitzoeken en dan de persoon moeten aanklagen voor smaad.

meela
Berichten: 88
Lid geworden op: 30 nov 2011 21:18

Re: Arke mag geen invaliden meer helpen!

Ongelezen bericht door meela »

net als @geert97 heb ik nog toch wel enige twijfels mbt de alle gebeurtenissen.; op één of andere manier klopt er het één en ander niet. Waarom heeft TS sinds 1e post niet meer gereageerd ?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Arke mag geen invaliden meer helpen!

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ik ben het met geert97 wel eens,mocht dit echt niet waar zijn,dan moet arke daar wat aan doen,want dit is gewoon smaad!
sterker ik vind als je zo'n verhaal kan verzinnen dat je een beetje ziekelijk bent...

tja en dat sommige mensen een topic gelijk serieus nemen?
als je niemand een antwoord geeft is het ook niet goed,er gebeuren rare dingen?dus?waarom zou dit niet kunnen,al is het wel heel erg...

nou TS,als je meeleest,geef eens antwoord of denk dan hieraan,ik vind je triest..misschien vind je dat fijn om te horen?kan ook... :roll: ja die mensen heb je ook?

witte angora
Berichten: 32018
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Arke mag geen invaliden meer helpen!

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik ben nu een tijdje aan het rondkijken op dit forum en wat me opvalt is dat zoveel verhalen van ts'ers direct voor waar worden aangenomen. Het is heel gemakkelijk om een bedrijf even heel slecht neer te zetten.
En als je een beetje kritisch bent, dan ben je zeker de weten een medewerker van het bedrijf, en dat is nog de meest gunstige conclusie...

geert97
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 mar 2012 23:34

Re: Arke mag geen invaliden meer helpen!

Ongelezen bericht door geert97 »

Dus als je het niet meteen met de klagers eens bent maar kritisch bent en het voor het bedrijf opneemt, dan ben je direct een medewerker :D
Ik moet je teleurstellen. Ik gebruik mijn gezond verstand!

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Arke mag geen invaliden meer helpen!

Ongelezen bericht door nevermind »

rozemarijntje schreef:ik ben het met geert97 wel eens,mocht dit echt niet waar zijn,dan moet arke daar wat aan doen,want dit is gewoon smaad!
sterker ik vind als je zo'n verhaal kan verzinnen dat je een beetje ziekelijk bent...

tja en dat sommige mensen een topic gelijk serieus nemen?
als je niemand een antwoord geeft is het ook niet goed,er gebeuren rare dingen?dus?waarom zou dit niet kunnen,al is het wel heel erg...

nou TS,als je meeleest,geef eens antwoord of denk dan hieraan,ik vind je triest..misschien vind je dat fijn om te horen?kan ook... :roll: ja die mensen heb je ook?
Alle gegevens van de openingspost, zoals alle namen van TS en namen van medewerkers van het vliegmaatschappij, zijn op internet te vinden.
Zelf dat TS in Egypte is geweest met datum en haar man zo snel mogelijk terug gaat vliegen, en nog veel meer.
Inderdaad denk ik, dat deze trol, pas op niet de persoon met deze naam, hier een vreselijk verhaal heeft af gestoken, en rozemarijntje je hebt gelijk, dat iemand zo ziekelijk kan zijn, om zoiets te bedenken.
Dit was en blijft mijn mening.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Arke mag geen invaliden meer helpen!

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja en niet alleen ziekelijk maar je spot ook nog eens mensen die dit soort dingen wel mankeren....
arke oke nog,maar dat je zo kan spotten...ga je ver hoor..
maar waarschijnlijk hij of zei smult van de aandacht ,dus misschien beter geen aandacht meer geven.

bosse bol
Berichten: 176
Lid geworden op: 01 sep 2011 21:56

Re: Arke mag geen invaliden meer helpen!

Ongelezen bericht door bosse bol »

Mijn man zit in een rolstoel ( dwarsleasie)en reist vaak voor werk naar het buitenland.
Dit keer vloog hij met arke.


Heb zelf veel in het buitenland gewerkt op diverse locatie's.
Geloven jullie nou echt dat een werkgever een invalide werknemer
naar het buitenland stuurt en dan nog alleen?Kost hem twee keer
zoveel als een valide werknemer te sturen.Kom ook niet aan met smoesjes
van dat hij dat alleen kan want er zijn altijd anderen die het ook kunnen.
Vreemd dat TS niet meer reageerd.Ze is toch gebeld?

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Arke mag geen invaliden meer helpen!

Ongelezen bericht door Jolijn »

bosse bol schreef:Mijn man zit in een rolstoel ( dwarsleasie)en reist vaak voor werk naar het buitenland.
Dit keer vloog hij met arke.


Heb zelf veel in het buitenland gewerkt op diverse locatie's.
Geloven jullie nou echt dat een werkgever een invalide werknemer
naar het buitenland stuurt en dan nog alleen?Kost hem twee keer
zoveel als een valide werknemer te sturen
.Kom ook niet aan met smoesjes
van dat hij dat alleen kan want er zijn altijd anderen die het ook kunnen.
Vreemd dat TS niet meer reageerd.Ze is toch gebeld?
Vlgs. mij werkt de man van TS niet voor een baas.

bosse bol
Berichten: 176
Lid geworden op: 01 sep 2011 21:56

Re: Arke mag geen invaliden meer helpen!

Ongelezen bericht door bosse bol »

Desalnietemin vind ik het een vreemd verhaal.
Waar blijft de TS?

geert97
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 mar 2012 23:34

Re: Arke mag geen invaliden meer helpen!

Ongelezen bericht door geert97 »

Die lacht zich suf

travellerworldwide
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 apr 2012 08:47

Re: Arke mag geen invaliden meer helpen!

Ongelezen bericht door travellerworldwide »

Volgens mij mis ik de helft van het verhaal van deze invalide passagier. Ik heb het idee dat hij vluchten door elkaar haalt. Ik weet dat als je een rolstoelpassagier bent en zeker op schiphol dat er dan iets van rolstoelhulp wordt aangeboden als service. Die hulp is vanaf inchecken tot de zitplaats aan boord. Ik mis dus dat verhaal. En het personeel mag niet helpen niet omdat zij niet willen maar omdat het een verzekeringskwestie is. Als zij die man laten vallen dan zij zij niet verzekerd. Nu hij dus zelf kruipend naar zijn stoel is gekropen begrijp ik dus even niet waar die rolstoephulp is gebleven. Misschien dat die passagier dat kan toelichten? En op de bestemming in het buitenland wordt dat soort hulp ook altijd aangeboden. Daarnaast kan je wel om de 1e rij vragen maar dat is volgens mij business class en hij heeft toch een andere klasse geboekt. Dan kan je dus niet om die plaats vragen. Maar misschien is dat iets wat bij het boeken van zijn reis besproken had kunnen worden. Verder hoop ik dat de vliegmaatschappij dit goed uitzoekt. Ik heb het idee dat die mijnheer dingen door elkaar haalt. Ik ben er uiteraard zelf niet bijgeweest maar waarom moet je dit soort klachten op een forum zetten? Heb je je verhaal niet kunnen doen bij de vliegmaatschappij of heb je dat gedaan maar reageren zij niet adequaat genoeg. Dat zou ik wel graag willen weten voordat ik dit verhaal helemaal begrijp.

witte angora
Berichten: 32018
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Arke mag geen invaliden meer helpen!

Ongelezen bericht door witte angora »

travellerworldwide schreef:Volgens mij mis ik de helft van het verhaal van deze invalide passagier. Ik heb het idee dat hij vluchten door elkaar haalt. Ik weet dat als je een rolstoelpassagier bent en zeker op schiphol dat er dan iets van rolstoelhulp wordt aangeboden als service. Die hulp is vanaf inchecken tot de zitplaats aan boord. Ik mis dus dat verhaal. En het personeel mag niet helpen niet omdat zij niet willen maar omdat het een verzekeringskwestie is. Als zij die man laten vallen dan zij zij niet verzekerd. Nu hij dus zelf kruipend naar zijn stoel is gekropen begrijp ik dus even niet waar die rolstoephulp is gebleven. Misschien dat die passagier dat kan toelichten? En op de bestemming in het buitenland wordt dat soort hulp ook altijd aangeboden. Daarnaast kan je wel om de 1e rij vragen maar dat is volgens mij business class en hij heeft toch een andere klasse geboekt. Dan kan je dus niet om die plaats vragen. Maar misschien is dat iets wat bij het boeken van zijn reis besproken had kunnen worden. Verder hoop ik dat de vliegmaatschappij dit goed uitzoekt. Ik heb het idee dat die mijnheer dingen door elkaar haalt. Ik ben er uiteraard zelf niet bijgeweest maar waarom moet je dit soort klachten op een forum zetten? Heb je je verhaal niet kunnen doen bij de vliegmaatschappij of heb je dat gedaan maar reageren zij niet adequaat genoeg. Dat zou ik wel graag willen weten voordat ik dit verhaal helemaal begrijp.
Kijk, nu komt er een verhaal dat mijn gevoelens bevestigde. Dat het een grap of een soort hoax is geloofde ik niet. Maar dat het niet klopt, dat was me ook wel duidelijk.

Het lijkt er in ieder geval op dat een en ander door meneer zelf te voorkomen was, of het nu bij het boeken fout ging, of wat dan ook. Het komt op mij over dat meneer eigenlijk een beetje misbruik maakt van zijn handicap om dingen te 'eisen' waar hij geen recht op heeft. 'Ik ben zielig want ik ben gehandicapt, dus iedereen moet het maar doen zoals ik het wil'. 'Ik heb recht op business class omdat ik gehandicapt ben, ook al heb ik er niet voor betaald'. En dat kan natuurlijk niet.

Dan mist hij nu als zelfstandige een aantal maanden inkomen, en dat moet dan op Arke verhaald worden? Er kunnen zoveel redenen zijn dat hij een aantal maanden inkomen mist. Is dat gerelateerd aan de vliegreis? Kan, maar hoeft niet. Maar daar kan niemand hier uitspraken over doen, omdat we de situatie niet kennen. Ik hoop in ieder geval dat een en ander naar waarheid uitgezocht gaat worden.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Arke mag geen invaliden meer helpen!

Ongelezen bericht door nevermind »

travellerworldwide schreef:Volgens mij mis ik de helft van het verhaal van deze invalide passagier.
Ik heb het idee dat hij vluchten door elkaar haalt. Ik weet dat als je een rolstoelpassagier bent en zeker op schiphol dat er dan iets van rolstoelhulp wordt aangeboden als service. Die hulp is vanaf inchecken tot de zitplaats aan boord. Ik mis dus dat verhaal. En het personeel mag niet helpen niet omdat zij niet willen maar omdat het een verzekeringskwestie is. Als zij die man laten vallen dan zij zij niet verzekerd. Nu hij dus zelf kruipend naar zijn stoel is gekropen begrijp ik dus even niet waar die rolstoephulp is gebleven. Misschien dat die passagier dat kan toelichten? En op de bestemming in het buitenland wordt dat soort hulp ook altijd aangeboden. Daarnaast kan je wel om de 1e rij vragen maar dat is volgens mij business class en hij heeft toch een andere klasse geboekt. Dan kan je dus niet om die plaats vragen. Maar misschien is dat iets wat bij het boeken van zijn reis besproken had kunnen worden. Verder hoop ik dat de vliegmaatschappij dit goed uitzoekt. Ik heb het idee dat die mijnheer dingen door elkaar haalt. Ik ben er uiteraard zelf niet bijgeweest maar waarom moet je dit soort klachten op een forum zetten? Heb je je verhaal niet kunnen doen bij de vliegmaatschappij of heb je dat gedaan maar reageren zij niet adequaat genoeg. Dat zou ik wel graag willen weten voordat ik dit verhaal helemaal begrijp.

Natuurlijk mis je de helft van het verhaal, omdat de schrijver van dit topic dit over de kop gezien heeft, om het verhaal een bepaalde waarheidsgehalte te geven.
Ik blijf gewoon erbij, dat dit een onsmakelijke opgezette grap is tegenover gehandicapte personen.
Ik heb het al eens geschreven, dat TS mij het tegendeel kan bewijzen, om dit verhaal geloofwaardig te maken.

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: Arke mag geen invaliden meer helpen!

Ongelezen bericht door wiseger »

geert97 schreef:Ik ben nu een tijdje aan het rondkijken op dit forum en wat me opvalt is dat zoveel verhalen van ts'ers direct voor waar worden aangenomen. Het is heel gemakkelijk om een bedrijf even heel slecht neer te zetten. Zoals hier dus goed gelukt is. Het valt me op dat pas gaandeweg het onderwerp er wat kritische opmerkingen komen.
Ik geloof helemaal niets van dit verhaal en ik vind het ook zeer schadelijk. Arke zou dit tot op de bodem moeten uitzoeken en dan de persoon moeten aanklagen voor smaad.
Arke heeft al gereageerd in deze discussie en het staat haar vrij om het verhaal van TS te weerleggen. Tot nu toe heeft Arke gemeld de zaak te onderzoeken. Wellicht dat Hannah de Zoete ons inmiddels meer kan vertellen.

travellerworldwide
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 apr 2012 08:47

Re: Arke mag geen invaliden meer helpen!

Ongelezen bericht door travellerworldwide »

Ja precies. Ik ben wel erg benieuwd hoe het precies is gegaan. Wat het verhaal is van de vliegmaatschappij, de invalide passagier etc etc. ArkeFly heef A gezegd door op dit forum te reageren dus kom maar op met B. Of misschien ff uitleg geven in het programma zelf. Dat is wel zo netjes. En als die invalide passagier nou ook ff opdraaft dan kan dit probleem de wereld uit. Ik ben van mening dat elke passagier recht heeft op service maar het is geven en nemen. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat vliegmaatschappijen geen rekening houden met elke passagier. Elke passagier is een klant. Maar er zijn wel bepaalde regels en ik weet nog steeds niet of deze invalide passagier het hele verhaal heeft verteld....

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Arke mag geen invaliden meer helpen!

Ongelezen bericht door nevermind »

wiseger schreef:
geert97 schreef:Ik ben nu een tijdje aan het rondkijken op dit forum en wat me opvalt is dat zoveel verhalen van ts'ers direct voor waar worden aangenomen. Het is heel gemakkelijk om een bedrijf even heel slecht neer te zetten. Zoals hier dus goed gelukt is. Het valt me op dat pas gaandeweg het onderwerp er wat kritische opmerkingen komen.
Ik geloof helemaal niets van dit verhaal en ik vind het ook zeer schadelijk. Arke zou dit tot op de bodem moeten uitzoeken en dan de persoon moeten aanklagen voor smaad.
Arke heeft al gereageerd in deze discussie en het staat haar vrij om het verhaal van TS te weerleggen. Tot nu toe heeft Arke gemeld de zaak te onderzoeken. Wellicht dat Hannah de Zoete ons inmiddels meer kan vertellen.

Dit had je al geschreven in een ander bericht, en ik heb geantwoord: Stuur Hannah een mailtje anders weet zij van niets.
Heb je gedaan of niet?

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: Arke mag geen invaliden meer helpen!

Ongelezen bericht door wiseger »

@Nevermind

Wat een agressief toontje. Als je de eerdere reacties goed gelezen hebt, dan had je gezien dat Arke al in contact is met TS en dus weet heeft van deze discussie.
Onze afdeling Klantenservice neemt vandaag telefonisch contact met u op om tot een oplossing te komen.
En als je op Internet eventjes gegoogled had dan had je een bericht gevonden van TS dat ze op 13 december 2011 op hurghada.startpagina.nl/prikbord waarin ze zegt dat haar man de komende week weer naar Egypte gaat.

Het is nu gewoon afwachten totdat TS en/of Arke Webcare ons meer kunnen/willen vertellen.

Gesloten