Pagina 4 van 4

Re: MLINE MATRAS

Geplaatst: 22 dec 2015 07:51
door Ravj
Dat geldt juist voor jou je geeft geen antwoord op de vragen. Wie ben je eigelijk en wat is je beroep en opleidings niveau? Werk je bij beter bed of DBC soms? Laat maar, ik weet het antwoord denk ik al. Zinloos mijn tijd hiermee te verdoen.

Re: MLINE MATRAS

Geplaatst: 22 dec 2015 22:57
door Ravj
Wanhoop

Re: MLINE MATRAS

Geplaatst: 23 dec 2015 13:27
door Ravj
Moet ik hier nog op reageren?

Re: MLINE MATRAS

Geplaatst: 23 dec 2015 17:33
door Brahms
Hoogste tijd eens terug te keren naar het topiconderwerp !

Ik heb sinds de zomer de M Line 8 matras. de matras ligt super lekker, maaaar er zijn toch wat problemen.

- De matras zakt nogal in, veel meer dan verwacht.
- De matras is erg warm.
- De matras is erg zwaar, een probleem bij opmaken.
- Er zitten geen handgrepen aan, dus het color is amper te hanteren.
- De matras is ongelofelijk dik, normale hoeslakens passen er net om.

Om ook on topic te blijven, wie herkend deze problemen ook of heeft andere ervaringen of misschien oplossingen.

Re: MLINE MATRAS

Geplaatst: 27 dec 2015 02:52
door Ravj
De matrassen zijn inderdaad erg warm. Ik heb het altijd koud behalve in bed, daar lig ik nog steeds onder een zomerdekbed zonder pyama omdat ik het anders te warm heb.
Ze zijn inderdaad zeer zwaar en moeilijk te draaien, zonder hulp van mijn man zou ik het niet voor elkaar krijgen. Nu hoef je ze gelukkig alleen om te draaien en niet om te keren en draaien.
Het beste is om een hoeslaken te gebruiken voor 30 cm matrassen.

Re: MLINE MATRAS

Geplaatst: 27 dec 2015 11:42
door Ravj
Rugpijn heb ik ook maar dat komt omdat die na 3 jr doorgezakt is en ik in een kuil lig. Ik denk dat je beter een oproepje via facebook of zo kan doen dan bereik je een veel groter publiek.

Re: MLINE MATRAS

Geplaatst: 22 jan 2016 20:08
door Brahms
Brahms schreef:......Ik heb sinds de zomer de M Line 8 matras. De matras ligt super lekker, maaaar er zijn toch wat problemen.......
M-line slechte kwaliteit !

Ondertussen een maand verder, de tijd van het "super lekker liggen" is compleet voorbij. De M-line matras is na een gebruik van ongeveer 5 (!) maanden compleet "op" en versleten !

Ongelofelijk te ervaren dat een zo dure matras binnen enkele maanden geheel versleten is, er zit geen enkele weerstand meer in het materiaal en je zakt er geheel in weg. Met een lichte handoplegging zakt de matras al ruim 10 cm in, in het midden ter hoogte van je heupen. Alle steun welke deze M-line 8 (de stevigste en duurste matras uit de serie) zou moeten geven is verdwenen.
Gevolg, afgeknelde tintelende benen, zeer pijnlijke onderrug (met daardoor gehele dag flinke rugpijn) en door het inzakken en omgeven zijn door kunststoffen, heel, heel erg warm.

Hoe controleer je overigens nu of de binnenkant ook echt is wat het zou moeten zijn, een M-line matras met minimaal 10 jaar gebruiksplezier en garantie. Is deze wel van het juiste type ? Alleen op de hoes staat het typenummer en naam.

Ondertussen is de leverancier langs geweest. Voelt 1 seconde aan de bovenzijde en zegt: afgekeurd !
De matras wordt omgeruild voor een nieuwe. Leuk en aardig en klantvriendelijk natuurlijk, maar hoe kan een fabrieksmatig geproduceerd product zo sterk en snel afwijken van de norm.
Levertijd nieuwe is een maand, waar ik zo lang op moet slapen is nog even de vraag, maar zeker niet op dit meer dan waardeloze exemplaar !

Wie heeft ook soortgelijke ervaringen met M-line ?

Re: MLINE MATRAS

Geplaatst: 24 jan 2016 12:45
door Brahms
Kan iemand een tip geven wat nu wel een prettige en goede matras is. Natuurlijk voor iedereen verschillend, maar bepaalde merken zouden toch beter moeten zijn dan M-Line ?
Nu krijg ik wel een nieuwe matras, maar ik kan niet geloven dat deze zo veel beter is dan het exemplaar wat het nog geen half jaar volhield. Immers het is een massaproduct, en daar kunnen wel kleine minime productieafwijkingen in voorkomen, maar niet producten ontstaan welke compleet anders zijn.

Wie heeft er bv ervaring (goed of slecht) met Eastborn, Pullmann, Auping of Swiss Sense ?

Re: MLINE MATRAS

Geplaatst: 24 jan 2016 12:56
door riddert
Sinds een half jaar een Caresse Boxspring. Gekocht naar aanleiding van een verblijf in een vakantiehuis met een Sultan (Ikea) boxspring, en nooit zo lekker geslapen dan in de vakantiewoning.
Bij terugkomst thuis direct naar de Ikea getogen, maar licht teleurgesteld in de afwerking en de prijs van het meest luxe model wat Ikea aanbied.
Daarop naar de plaatselijke beddenspeciaalzaak gegaan en een Caresse gekocht. Top afwerking, zelfde prijsniveau als bij de Ikea en tot op heden (maar dus slechts een half jaar in gebruik) heerlijk geslapen.
Let ook op de topper die je erbij koopt, dat kan voor hetzelfde bed een wereld van verschil uitmaken in slaapcomfort. En je kussen, en je dekbed.

Re: MLINE MATRAS

Geplaatst: 27 jan 2016 16:12
door Kevin-Utrecht
Ik zou zeggen kijk naar kwaliteitsmerken als Tempur, Auping, Pullman, Eastborn e.d. en laat B-merken en winkels met deze merken links liggen. Vrienden van mij hebben een Auping. Een probleem in het matras werd aan huis direct perfect opgelost.

Problemen kunnen altijd ontstaan, ook bij goede merken. Hoe er omgegaan wordt met deze problemen is wat het verschil maakt. Dus ga naar een degelijke winkel met goed advies en goede merken. Niet naar een winkel waar men enkel jaagt op de handtekening.

Waar ik altijd op let is of er meerdere merken zijn in een winkel die goed in de markt aangeschreven staan. Wanneer dit zo is kan je ervan uit gaan dat er een stukje degelijkheid in de winkel aanwezig is, zowel in kwaliteit als service. Wanneer ik 80% van de merken niet ken laat ik de winkel links liggen omdat het dan vaak verkapte huismerken zijn waarbij enkel de marge belangrijk is. Denk aan Perzona, Preventum, Karlsson, Alpine Plus, M-Line, Ikea en stiekem ook Caresse (huismerk van Roobol). Pure margeartikelen die altijd in de actie zijn (2 halen, 1 Betalen, 2e halve prijs, van 1699 voor 899 etc. Denk maar eens goed na, als een artikel een adviesprijs halveert in de uiteindelijke prijs kun je jezelf afvragen waar dat dan uit komt. Winkels geven niets weg en zelfs op een actie 50% korting zal geld verdiend moeten worden. Echte topmerken zullen hooguit af en toe een kleine actie hebben (Kussen cadeau, 10/15% korting) en voor een kortere periode deze actie voeren (Zomer/Winteropruiming) Deze merken zijn namelijk op de hoogte van wat het product waard is en deze niet zomaar te grabel gooien op de markt tegen stuntprijzen.

De meeste producten die in Nederland of omringende landen gemaakt worden zullen hogere kosten hebben om artikelen te maken en daarbij ook zicht hebben op waar welk onderdeel vandaan komt. De meeste stunters zullen per container spullen uit het verre oosten halen om deze zo goedkoop mogelijk te produceren. Ook de balkanlanden zijn hierbij populair. Goedkope arbeid, veel marge en een hoge omzetsnelheid. Dan kan je makkelijk een 2e matras gratis geven omdat je er nog voldoende winst op maakt. Maar het wel hebben over maatschappelijk verantwoord ondernemen...

Re: MLINE MATRAS

Geplaatst: 29 jan 2016 14:14
door Evert Jaspers
Het gaat niet om het merk, maar of het slaapcomfort bij je past. Dat zelfde geldt ook bij de uitslag van door de Consumentenbond geteste producten. Kan prima kwaliteit zijn, maar past het bij je?
Of het past, is te meten. Niet met "proef liggen" of een profielmeting, maar wel met een spierspanningsmeting.
Het advies van de Consumentenbond om vooral te gaan "proef liggen" lijkt een goede zaak. Maar de mens is niet in staat om op korte termijn te voelen of iets past.
De beddenbranche is verworden tot een marketingverhaal. Men dicht aan het product eigenschappen toe, die het niet heeft. Een merk bijvoorbeeld suggereert dat je een zweefgevoel krijgt.
Ervaringen van anderen zijn niet van waarde, omdat ieder mens anders is.
Ook het gebruik van toppers is een hype. Zou de boxspring goede zones hebben en de matras ook, dan voegt een topper niets toe aan het comfort; in tegendeel! Daar heeft de Consumentenbond al eerder over gezegd, dat zij het nut er niet van inzien.
Een goede drukverdeling zou het belangrijkste item zijn. Helaas onjuist, immers een goed bed (matras en ondervering) moeten op elke plaats van het lichaam de juiste ondersteuning geven: dus wijken bij de schouders en in mindere mate bij het bekken. En bij de taille opwaartse steun geven.
Bij drukverdeling zal het bekken (het zwaarste) zakken en de voeten naar boven komen.
Kortom: "meten is weten" met een spierspanningsmeting.

Re: MLINE MATRAS

Geplaatst: 21 mar 2016 20:25
door Nesth
het verhaal over druk zones en meten is weten is gedeeltelijk waar. Helaas worden bijna alle matrassen en boxsprings met polyether schuim gefabriceerd. Dit materiaal verliest minimaal 4 tot 6% van zijn veerkracht. Hierdoor is geen enkel product waarbij schuim aan de kanten of als afdek materiaal wordt gebruikt degelijk voor een langere periode. Beter is een doorlopend veersysteem van kant tot kant.
Wat topmatrassen betreft: als matrassen en boxspring zijn ontworpen op het gebruik van topmatrassen dan is het een welkome aanvulling.
Deze aanpassingen worden door veel fabrikanten echter niet toegepast. De traditionele handgemaakte bedden bouwers houden hier rekening mee.
De industrie van confectie bedden gebruiken toppers alleen als omzet verhogers.
Ook worden de meeste bedden alleen maar aangeboden op het uiterlijke plaatje en krijg je nauwelijks informatie over de inhoud en de echte kwaliteit.
Een simpele test kan al laten zien wat er verkocht wordt. Zet je knie maar eens op 1 hoek van de combinatie en druk deze twee of drie maal helemaal in. Het verschil in de hardheid van de onbelaste hoek tegenover de belaste hoek geeft een aardige indruk van de levensduur van het schuim.

Re: MLINE MATRAS

Geplaatst: 14 apr 2016 13:06
door Evert Jaspers
De reactie dat "meten is weten" gedeeltelijk waar zou zijn is vreemd. Wat is er precies "gedeeltelijk" waar? Het is simpel: het is waar of niet waar. Maar gedeeltelijk waar vraagt om een toelichting.
Als er op de juiste manier gemeten wordt kun je er op vertrouwen dat de uitkomst klopt.

De rest van het betoog van Nesth is nauwelijks te volgen voor een consument die slaapcomfort wil aanschaffen.