LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UWV besteelt haar clientele

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: UWV besteelt haar clientele

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja?maar wij weten zijn situatie niet....helemaal natuurlijk...

ik ben ook zo hoor,of ik nou voor 2 of voor 3 maak,toch..

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: UWV besteelt haar clientele

Ongelezen bericht door GJvdZ »

bprosman schreef:Ik blijf "Uitkering" en "vakantiegeld" een moeilijk te begrijpen combinatie vinden.
Het hele idee van vakantiegeld is achterhaald IMHO. Gewoon 8% op het loon en klaar. Vakantiegeld is een paternalistisch idee uit vervlogen tijden.

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: UWV besteelt haar clientele

Ongelezen bericht door boef530 »

Het hele idee van vakantiegeld is achterhaald IMHO. Gewoon 8% op het loon en klaar. Vakantiegeld is een paternalistisch idee uit vervlogen tijden.
8% bovenop het loon gaat met knollen de pot in, geen goed idee dus.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: UWV besteelt haar clientele

Ongelezen bericht door ciske »

Alsnog mogen we blij zijn dat het in Nederland bestaat, hoe je het ook noemen wilt.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: UWV besteelt haar clientele

Ongelezen bericht door bprosman »

8% bovenop het loon gaat met knollen de pot in, geen goed idee dus.
Is bij ons al gebeurt, vakantiegeld en 13e maand zijn afgeschaft en worden per maand uitbetaald. Voor de mensen die dit niet handig vinden (waaronder ik om bovenstaande te voorkomen) kun je per maand een bedrag laten reserveren waarbij je "op afroep" je "spaarpot" kunt laten uitbetalen.

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: UWV besteelt haar clientele

Ongelezen bericht door boef530 »

Zeker voor iemand met een laag inkomen of uitkering is vakantiegeld (een sigaar uit eigen doos dat dan weer wel) een extra inkomen waarmee in het gunstigste geval tijdens de vakantie iets extra's gedaan kan worden. Vaak is het toch schulden inlopen zoals bij Ts maar ook defecte apparaten worden vervangen. Vakantiegeld heeft ook iets emotioneels, je hoort vaak "als ik mijn vakantiegeld binnen heb dan" de rest kun je invullen. Helaas komt voor Ts de betaling te laat om weer uit de rode cijfers te geraken, triest want als de boel weer in credit heeft gestaan duikt ts weer voor een jaar in het rood. Het wordt toch eens tijd om het financiële plaatje aan te pakken.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: UWV besteelt haar clientele

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@boef 530

helemaal mee eens.

@brosman
idd bij mij man is jaren geleden de 13 mnd berekend en zit nu elke maand bij het salaris.
maar vakantie geld nog wel gewoon ...
dat moet idd niet afgeschaft worden,je doet er extra dingen van...althans..dat denk je als het bij je salaris zou zitten zet je het idd apart mar niet iedereen kan dat...

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: UWV besteelt haar clientele

Ongelezen bericht door bprosman »

Daarom heeft mijn werkgever de mogelijkheid het al apart te laten zetten voor het salaris overgemaakt wordt

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: UWV besteelt haar clientele

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja ook een optie,
nou vind ik het zo wel prima...eerlijk gezegd.
met uitkeringen gaat dit denk ik niet werken,mensen denken,hey lekker elke maand wat meer,en zoveel is dat dan niet,dus maar opmaken,en ja dan is het mei en dan is er niks meer?
ik bedoel zoveel is het dan niet,als bv sophora was het geloof ik neemt die krijgt 700 euro,nou door 12 is?? plus minus..heb het niet precies uitgerekend hoor!! 57 euro per maand erbij dan...nou denken mensen nou lekker ...extra boodschapjes...e
en ja dan ineens 700 euro in mei erbij ...
tuurlijk is het een hoop geld 57 euro,maar ik bedoel...totaal is meer...(lijkt)

TsjeardAidoo
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 mei 2012 12:37

Re: UWV besteelt haar clientele

Ongelezen bericht door TsjeardAidoo »

Bedankt voor uw reactie. Dat wel uitgemaakt want dan had ik een bepaalde betaling uitgesteld. Je krijgt na 2 maanden rood taan een waarschuwing van de bank dat je voor een bepaalde datum uit het rood moet zijn, dan ga je rekenen wat je nog betalen kunt en omdat je weet wanneer je welke som geld gestort krijgt is dat geen gok. Ik betaal rekeningen liefst z.s.m. Ook als er staat dat je binnen 14 dagen moet betalen, dan wacht ik geen 13 dagen maar betaal direct, dan ben ik er vanaf. Makkelijk zat dus. Ik mag tot een bepaalde som rood staan, maar de bank zelf trekt zich daar niets van aan en int haar geld ook als je je limiet bereikt. Ik kan dus het geld dat ik de bank moet betalen uitgeven aan de dierenarts, omdat ik dan geen achterstand op de hypotheek krijg omdat de bank over de limiet heengaat. De limiet is gelijk aan wat je per maand ontvangt, dus ga je over die limiet heen dan kom je er niet meer onder met je uitkering, maar met het vakantiegeld erbij wel. Nu komt eerst alleen de uitkering, en met de automatische incasso van de vaste lasten plus de overschrijding van de limiet heb ik de ruimte tot de limiet nodig om samen met het vakantiegeld uit het rood te komen, daarna heb ik weer de volle ruimte , die ik normaal niet helemaal nodig heb, maar in het eerste kwartaal heb je allerlei instanties die hun jaarlijkse bijdrage willen innen, zodat je meer dan in de overige maanden kwijt bent. Had ik tijdig geweten dat het niet samen gestort wordt had ik iets niet betaald waardoor ik tusen storting uitkering en vakantiegeld ook nog geld had kunnen opnemen. Ik vind wel een oplossing voor dat probleem, maar het deugt niet dat je door deze wijziging in het uitbetalingsregime van UWV voor dit soort problemen komt te staan. Zonder enige uitleg van hun kant, want waarom doen ze dit? Blijkbaar omdat het ze voordeel oplevert, ten kostte van de clientele dus. Vandaar mijn mijn bewering dat ze die bestelen, namelijk van hun gemoedsrust.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: UWV besteelt haar clientele

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ik hoop voor je dat het er zo snel mogelijk op staat.
neen aan dat je kan telebankieren?misschien staat het er de 24ste al op na 5 uur?of 6 uur?
ik heb abn en heel vaak komt er na die tijd wat binnen....hoop het echt voor je...

en niemand kan oordelen,ik snap de situatie wel...
ik snap ook niet waarom het ineens veranderd is...bij mij niet????gewoon de 23ste,nou ja?of ze moeten het iets later weggedaan hebben,maar het kan ook de 22ste er al op staan,soms is dat echt zo..bij mij..

laat het wel weten

TsjeardAidoo
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 mei 2012 12:37

Re: UWV besteelt haar clientele

Ongelezen bericht door TsjeardAidoo »

Wat me het meest steekt is dat ze het niet even melden. Ze hebben het wel op hun site gezet,terwijl je in januari al wel een brief krijgt dat ze je jaaropgave vóór 1 maart opsturen. Alsof dat me wat kan schelen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: UWV besteelt haar clientele

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

en die krijg ik dus weer niet?
ik vond de jaaropgaaf dit jaar al zolang duren....dacht nou zal hem wel moeten downloaden.
maar op het moment dat ik dat eigenlijk wilde gaan doen,viel hij in de bus,heeeeel laat...

maar serieus heb nog nooit vooraf een brief gehad,dat vakantie geld eraan komt,of de brief met de melding deze maand is u uitkering verhoogd,
altijd erna..eigenlijk..

TsjeardAidoo
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 mei 2012 12:37

Re: UWV besteelt haar clientele

Ongelezen bericht door TsjeardAidoo »

rozemarijntje schreef:en die krijg ik dus weer niet?
ik vond de jaaropgaaf dit jaar al zolang duren....dacht nou zal hem wel moeten downloaden.
maar op het moment dat ik dat eigenlijk wilde gaan doen,viel hij in de bus,heeeeel laat...

maar serieus heb nog nooit vooraf een brief gehad,dat vakantie geld eraan komt,of de brief met de melding deze maand is u uitkering verhoogd,
altijd erna..eigenlijk..
Je hoort gewoon een loonstrookje erover te krijgen, want het is een afwijking van de normale uitkering.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: UWV besteelt haar clientele

Ongelezen bericht door manondoris »

zo juist de strook van het uwv ontvangen over het vakantie geld ! er staat niks bij over later betalen alleen de hoogte van je vakantie geld en info over het nieuwe iban nummer .ik zie nu zelfs dat er staat ,het vakantie geld wordt tegelijk met de maanduitkering uitbetaald !!!!!!! hoe ts nou aan zijn verhaal komt :shock:

TsjeardAidoo
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 mei 2012 12:37

Re: UWV besteelt haar clientele

Ongelezen bericht door TsjeardAidoo »

Nee hoor, zoals ik al schreef, ik keek op de site van UWV. Daar staat dat het voor de WIA op de 25e betaald wordt. Als er nu iets anders staat ben ik helemaal razen want dan hebben ze me allerlei maatregelen laten nemen/

TsjeardAidoo
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 mei 2012 12:37

Re: UWV besteelt haar clientele

Ongelezen bericht door TsjeardAidoo »

Als je nu op hun website wilt kijken krijg je een bericht dat dat vanwege een storing niet mogelijk is, dus ik vraag me af waar je die wetenschap vandaan hebt.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: UWV besteelt haar clientele

Ongelezen bericht door Chocomelk »

TsjeardAidoo schreef:Nee hoor, zoals ik al schreef, ik keek op de site van UWV. Daar staat dat het voor de WIA op de 25e betaald wordt. Als er nu iets anders staat ben ik helemaal razen want dan hebben ze me allerlei maatregelen laten nemen/
Wanneer krijg ik mijn uitkering?
U krijgt uw uitkering per maand. Wij betalen uw WAO- of WAZ-uitkering rond de 23e van de maand. Wilt u weten of uw uitkering is gestort? Vraag dit dan eerst aan uw bank.

Betaaldata van uw uitkering
De betaaldata van uw uitkering in 2012 zijn:

maandag 23 januari 2012

donderdag 23 februari 2012

vrijdag 23 maart 2012

maandag 23 april 2012

woensdag 23 mei 2012

vrijdag 22 juni 2012

maandag 23 juli 2012

donderdag 23 augustus 2012

vrijdag 21 september 2012

dinsdag 23 oktober 2012

vrijdag 23 november 2012

vrijdag 21 december 2012

TsjeardAidoo
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 mei 2012 12:37

Re: UWV besteelt haar clientele

Ongelezen bericht door TsjeardAidoo »

Het zou nog beter zijn wanneer je het zelf eerst leest voordat je het hier neerkwakt. Er staat dus duidelijk: uitkering 23 en vakantiegeld 25, dat scheelt dus twee dagen, mocht je niet kunnen tellen. Vorig jaar kwam het allebei tegelijk op 13 mei!

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: UWV besteelt haar clientele

Ongelezen bericht door ciske »

TsjeardAidoo schreef:Het zou nog beter zijn wanneer je het zelf eerst leest voordat je het hier neerkwakt. Er staat dus duidelijk: uitkering 23 en vakantiegeld 25, dat scheelt dus twee dagen, mocht je niet kunnen tellen. Vorig jaar kwam het allebei tegelijk op 13 mei!

Je mag blij zijn dat je een uitkering krijgt, of het nu 1 of 2 dagen later is, dan moet je je zaakjes maar op orde hebben.

Vind de titel van dit topic al te gek, er wordt niks gestolen.

Gesloten