LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Energiedranken uit de supermarkt ?

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
Isabel1

Re: Energiedranken uit de supermarkt ?

Ongelezen bericht door Isabel1 »

en al die tegenstrijdigen adviezen waarbij bijvoorbeeld de ene keer alcohol slecht is
en de volgende keer 2 glazen rode wijn goed is voor het hart
Precies, dat bedoelde ik dus, het is heel moeilijk om te bepalen wat wel en niet gezond is maar van sommige dingen weten we het natuurlijk wel zeker, maar dat gaat altijd over de mate waarin iets gebruikt wordt en meestal niet over of er iets gebruikt wordt (drugs etc uitgezonderd) 2 glazen rode wijn is weer goed voor de vaten, maar slecht voor de alvleesklier, dus moeilijk te zeggen of het gezond is. Echter 2 flessen rode wijn per dag is dus zeker nergens goed voor. Met andere dingen hetzelfde, zonder koolhydraten krijg je te weinig vezels, slecht voor het darmsysteem, maar te veel koolhydraten kan leiden tot diabetes. Zelfde moeilijkheid, maar hier ook weer: als je de heledag alleen maar stroopwafels eet, dan is dat dus zeker niet goed.

isabel

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Isabel1 schreef:Echter 2 flessen rode wijn per dag is dus zeker nergens goed voor.
Hangt er vanaf hoe je het bekijkt.
Even als advocaat van de duivel bekeken, die persoon die 2 flessen rode wijn per dag drinkt scheelt sloten aan zorgkosten.
Hij drinkt nu zijn problemen weg op eigen kosten, terwijl hij ook jaren in therapie kan gaan, wat weer klauwen vol met geld kost.
Zet daar ook bij dat diegene niet heel oud zal worden (alcoholisten gaan toch vaker 'vroegtijdig' dood) wat weer Wmo-geld en uit te keren AOW scheelt.
Hoe plat je een pannenkoek ook maakt, hij heeft altijd twee kanten. :wink:

Isabel1

dus alleen veel heroine is verslavend?
laten we even niet mensen dingen in de mond gaan leggen. Dat zei ik niet, dat zeg jij.
Dus hop: gedraag je.

Isabel.

Isabel1

die persoon die 2 flessen rode wijn per dag drinkt scheelt sloten aan zorgkosten.
Hij drinkt nu zijn problemen weg op eigen kosten, terwijl hij ook jaren in therapie kan gaan, wat weer klauwen vol met geld kost.
klopt, maar die lever is best duur, dus ook huidklachten, problemen met het uwv (je kunt niet werken als je dronken bent) klachten met haar en nagels, geel zucht, hepatitis, alvlees klier etc. komt er ook bij. Maar nog steeds je maakt een aardig punt.

Isabel

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Mijn mening nu over energiedranken uit de supermarkt ?

Nee maar wel een leeftijdslimiet er op zetten.

En alles waar je TEVEEL van eet of drinkt is niet goed.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ja hoor gisteren sta Ik bij Appie ....heel jong meisje achter kassa's
2 knullen van ik denk 15 jr,zagen er heel jong uit,,,meisje werd rood,maar durfde niet te vragen,mag ik je legitimatiebewijs zien! 4 kratten bier!!!!

ik denk dat je het nooit helemaal tegen zal houden,weet je ze hebben allemaal wel oudere vriendjes ,joh die gaan hè wel ff halen,,
hoe moet je zoiets nou echt tegen houden,het feit is ook ,hoe ,
Meer je het tegen je kind zegt.....hoe nieuw schieriger ze worden..
Als je soms idd in de winkels wagens kijkt van mensen hele treeën gaan erin..

Zelf drink ik het nooit...man heeft wel eens resultaten op die kreeg opvliegers :lol: :lol:

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Was laatst bij de Aldi en die energiedrank van de Aldi schijnt
hot te zijn ofzo........echt ik zag verschillende mensen met traytjes
van die rommel.
Hou er zelf helemaal niet van dus ik koop het ook niet.

Bor Komorovski

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

rozemarijntje schreef:Ja hoor gisteren sta Ik bij Appie ....heel jong meisje achter kassa's
2 knullen van ik denk 15 jr,zagen er heel jong uit,,,meisje werd rood,maar durfde niet te vragen,mag ik je legitimatiebewijs zien! 4 kratten bier!!!!
En dat gebeurt dus in mijn land WEL. Tabak en alcohol krijg je niet mee als 15jarige en de winkelier die het wel verkoopt kan een boete krijgen of zijn vergunning kwijtraken!

Overigens kunnen meisjes er ontzettend volwassen uitzien maar ook daar kan je rekening mee houden. Al ziet ze eruit als 18 dan kan ze best 14 zijn.

Bor Komorovski

klopt, maar die lever is best duur, dus ook huidklachten, problemen met het uwv (je kunt niet werken als je dronken bent) klachten met haar en nagels, geel zucht, hepatitis, alvlees klier etc. komt er ook bij.
Ik vind het schandalig als ik zie hoe alcoholisten zelfs na een transplantatie door blijven drinken terwijl andere patienten met leverkwalen overlijden omdat ze geen transplantatie kunnen krijgen omdat meneer de alcoholist net een plaats hoger op de lijst stond. Levers zijn niet alleen duur, ze groeien ook niet aan de bomen so to say.

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

Isabel1 schreef:
dus alleen veel heroine is verslavend?
laten we even niet mensen dingen in de mond gaan leggen. Dat zei ik niet, dat zeg jij.
Dus hop: gedraag je.

Isabel.
ik heb de cafeine alleen maar vervangen door heroine
bij de cafeine zeg je wel dat het in grote hoeveelheden verslavend is
er zijn trouwens genoeg mensen die de dag niet kunnen beginnen zonder eerst een kop koffie [dan wel zonder een borreltje]
welke van de twee is nu verslaafd?

Isabel1

@ruud_a

eerlijk gezegd begrijp ik niet welk punt je wilt maken. Bedoel je dat caffeine en heroine evenzeer verslavend zijn?

Isabel

Bor Komorovski

Isabel1 schreef:@ruud_a

eerlijk gezegd begrijp ik niet welk punt je wilt maken. Bedoel je dat caffeine en heroine evenzeer verslavend zijn?

Isabel
Wat de verslavende werking van verschillende stoffen zijn er twee factoren, namelijk lichamelijke en geestelijke afhankelijkeid. En dat heeft iedere stof weer in verschillende mate. Daar komt bij de ontvankelijkheid van de individuele gebruiker.

Maar het is mij ook duister wat Ruud nou bedoelt.

Bor Komorovski

begin maar vast met een lijstje op te stellen van wat er allemaal onder ongezond leven valt
vergeet daarbij dan ook niet het ongezonde leven als gevolg van medisch advies
bijvoorbeeld die van allerlei medicijnen die worden voorgeschreven
en al die tegenstrijdigen adviezen waarbij bijvoorbeeld de ene keer alcohol slecht is en de volgende keer 2 glazen rode wijn goed is voor het hart
Artsen schrijven hun patienten niet alcohol voor voor hun hart en er is een verschil tussen 2 glazen (per week en NIET per dag) en 20 flessen. Het is meer dan duidelijk dat teveel van wat dan ook slecht voor de gezondheid is?

Wil je een lijstje? Best:
- Alle zelfmoordpogingen. Patient wil toch zelf dood? Kan geregeld worden. En als hij door zijn zelfmoord de maatschappij met kosten opzadelt krijgt hij of zijn erfgenamen de rekening.
- Het consumeren van meer dan 30 standaardglazen alcoholische drank per week ondanks medisch advies (oftewel, alcoholisme). Zie mijn eerdere opmerkingen over levertransplantaties, het is bovendien pervers dat sommige patienten geen lever krijgen omdat een alcoholist die wel krijgt en vervolgens vrolijk doorzuipt.
- Comazuipen. Die pubers moeten wel geholpen worden maar leg de zorgrekening maar bij de ouders neer.
- Hartproblemen en aanverwanten door obesitas. Zelfde redenering als bij alcoholisme: wie ondanks negatief advies van de dokter blijft doorvreten betaalt zelf maar.

Overigens kan je een arts die verkeerde medicijnen voorschrijft tucht- en civielrechtelijk aansprakelijk stellen.

trend spray

Ongelezen bericht door trend spray »

Juist Bor, ze moeten gewoon betalen. Ik zie het meer als een boete.
De kinderartsen bij ons hebben weinig tijd, er zijn te weinig kinderarsten voor het aantal kinderen, welke behandeling nodig hebben.

De ziekenhuis moeten ook nog eens zuinig aan doen, dus lijkt mij een heel goed idee. Als dan de opbrengst van al die boetes weer terug het ziekenhuis in komt wordt de kwaliteit wellicht beter?

VioletPrue

Bor Komorovski schreef:
- Alle zelfmoordpogingen. Patient wil toch zelf dood? Kan geregeld worden. En als hij door zijn zelfmoord de maatschappij met kosten opzadelt krijgt hij of zijn erfgenamen de rekening.
- Het consumeren van meer dan 30 standaardglazen alcoholische drank per week ondanks medisch advies (oftewel, alcoholisme). Zie mijn eerdere opmerkingen over levertransplantaties, het is bovendien pervers dat sommige patienten geen lever krijgen omdat een alcoholist die wel krijgt en vervolgens vrolijk doorzuipt.
- Comazuipen. Die pubers moeten wel geholpen worden maar leg de zorgrekening maar bij de ouders neer.
- Hartproblemen en aanverwanten door obesitas. Zelfde redenering als bij alcoholisme: wie ondanks negatief advies van de dokter blijft doorvreten betaalt zelf maar.

Overigens kan je een arts die verkeerde medicijnen voorschrijft tucht- en civielrechtelijk aansprakelijk stellen.
Vergeet dan ook de sporters met hun blessures niet.
Ook amateurs.
Er is recentelijk nog berekend dat sporten in het weekeinde jaarlijks miljoenen aan zorgkosten en Ziektewet kost.
Wat te denken van mensen die gaan skieën en met de gipsvlucht terug komen?
Enthousiaste klussers die voor allerhande verwondingen moeten worden behandeld.
Mensen met een gevaarlijk beroep die een hogere kans lopen om gewond te raken...
Waar ligt dan de grens?

Bor Komorovski

VioletPrue schreef:
Bor Komorovski schreef:

Vergeet dan ook de sporters met hun blessures niet.
Ook amateurs.
Er is recentelijk nog berekend dat sporten in het weekeinde jaarlijks miljoenen aan zorgkosten en Ziektewet kost.
Wat te denken van mensen die gaan skieën en met de gipsvlucht terug komen?
Enthousiaste klussers die voor allerhande verwondingen moeten worden behandeld.
Mensen met een gevaarlijk beroep die een hogere kans lopen om gewond te raken...
Waar ligt dan de grens?
Opzet of aan opzet grenzende roekeloosheid. Zelfmoordenaars, comazuipers, bommenmakers en alcoholisten vallen hier wat mij betreft onder.

Dus om je rijtje af te gaan:
- Sporters: niet zelf aansprakelijk
- Skieers: offpiste skieers wel zelf aansprakelijk, anders niet
- Klussers: niet zelf aansprakelijk
- Gevaarlijk beroep: niet tenzij werkgever aansprakelijk wegens onvoldoende veiligheid

Trouwens ze moeten wel behandeld worden, maar het is niet meer dan redelijk ze een deel van de kosten zelf te laten betalen of dit te verhalen. Voor de zelfmoordenaars ten laste van de erfenis.

En alcoholisten krijgen van mij beslist geen nieuwe lever tenzij er geen andere patient een dringend nodig heeft.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

@Bor,

Blijven er maar heel weinig over zo :wink:

VioletPrue

Bor Komorovski schreef:Opzet of aan opzet grenzende roekeloosheid. Zelfmoordenaars, comazuipers, bommenmakers en alcoholisten vallen hier wat mij betreft onder.

Dus om je rijtje af te gaan:
- Sporters: niet zelf aansprakelijk
- Skieers: offpiste skieers wel zelf aansprakelijk, anders niet
- Klussers: niet zelf aansprakelijk
- Gevaarlijk beroep: niet tenzij werkgever aansprakelijk wegens onvoldoende veiligheid

Trouwens ze moeten wel behandeld worden, maar het is niet meer dan redelijk ze een deel van de kosten zelf te laten betalen of dit te verhalen. Voor de zelfmoordenaars ten laste van de erfenis.

En alcoholisten krijgen van mij beslist geen nieuwe lever tenzij er geen andere patient een dringend nodig heeft.
Waarom is een sporter of klusser niet zelf aansprakelijk?
Die doen het toch ook zelf, net zo goed als iemand die besluit zelfmoord te plegen?
En waarom zou ik voor de kosten moeten opdraaien als mijn moeder een zelfmoordpoging doet die uiteindelijk slaagt?
Ik kan er niks aan doen dat zij voor zelfmoord koest!

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Onvoorbereid en ongetraind gaan schaatsen en skiën kan men ook betitelen als roekeloos.

Dat een notoire alcoholist niet zo snel in aanmerking komt voor een levertransplantatie kan ik ergens nog best begrijpen. Maar dat een alcoholist zelf moet opdraaien voor de behandeling is mij een brug te ver. Iemand die nog nooit een druppel alcohol gedronken heeft kan ook leverfalen krijgen en die krijgt dan wel alles vergoed.

Een (ex)roker komt volgens u ook niet in aanmerking voor vergoeding van behandeling van longaandoeningen terwijl iemand die nog nooit in zijn leven een sigaret heeft aangeraakt ook diezelfde longaandoening kan krijgen en die krijgt het dan wel vergoed.

Iemand die met een beetje overgicht hart en vaatziekten krijgt is de klos terwijl deze vele malen gezonder kan hebben geleefd dan iemand met een normaal gewicht die dezelfde aandoening krijgt.

Al met al lijkt me dit niet redelijk.

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

Isabel1 schreef:@ruud_a

Isabel
ze zijn allebei verslavend alleen niet even verslavend, het gaat er echter niet om hoeveel je er van gebruikt
iedereen die 3 liter koffie op een dag verbruikt is ooit met 1 kop begonnen
ik vond dat je opmerking iets had van energiedrankjes zijn slecht vanwege de vele caffeine, maar mijn kop koffie 'smorgens is geen probleem

Gesloten