LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Zorgverzekering 2013, vanaf wanneer kan je dit berekenen?
Re: Zorgverzekering 2013, vanaf wanneer kan je dit berekenen?
Vandaag zijn alle premies bekend geworden. Volgens http://www.verzekercentraal.nl/verschil ... olis-e192/ is het verschil in de basisverzekering €192 per jaar. Zekur lijkt idd de goedkoopste
-
Meestal geven die hele goedkope verzekeringen op geen enkele manier een goede collectieve korting. Als je bij de duurdere verzekeraars die korting wel kan krijgen, eenvoudig via de vereniging Eigen Huis, via de ANBO, via de Consumenten Bond, dan blijken de prijzen bijna gelijk te zijn, met het verschil dat de verzekeringen die de goede korting geven ook van veel betere kwaliteit zijn.Frnca schreef:Vandaag zijn alle premies bekend geworden. Volgens http://www.verzekercentraal.nl/verschil ... olis-e192/ is het verschil in de basisverzekering €192 per jaar. Zekur lijkt idd de goedkoopste
Op de basisverzekering niet. Wel op de AV. Ik zit collectief bij de gemeente incl.eigen bijdrage p.m. M'n premie voor 2013 is €15,- gestegen enkel vanweg de hogere eigen bijdrage., Premie AV was minder. Maar ik moet nog kijken of ze er iets uitgeript hebben.Wat die lagere premie moet ergens vandaan komen.Mathilde D. schreef:Meestal geven die hele goedkope verzekeringen op geen enkele manier een goede collectieve korting. Als je bij de duurdere verzekeraars die korting wel kan krijgen, eenvoudig via de vereniging Eigen Huis, via de ANBO, via de Consumenten Bond, dan blijken de prijzen bijna gelijk te zijn, met het verschil dat de verzekeringen die de goede korting geven ook van veel betere kwaliteit zijn.Frnca schreef:Vandaag zijn alle premies bekend geworden. Volgens http://www.verzekercentraal.nl/verschil ... olis-e192/ is het verschil in de basisverzekering €192 per jaar. Zekur lijkt idd de goedkoopste
Dan moeten ze wel heel veel korting geven hoor. Staat ook dat zekur onderdeel is van vgz. Je kan dus de basis en aanvullende ergens anders afsluiten.moleman schreef:Op de basisverzekering niet. Wel op de AV. Ik zit collectief bij de gemeente incl.eigen bijdrage p.m. M'n premie voor 2013 is €15,- gestegen enkel vanweg de hogere eigen bijdrage., Premie AV was minder. Maar ik moet nog kijken of ze er iets uitgeript hebben.Wat die lagere premie moet ergens vandaan komen.Mathilde D. schreef:Meestal geven die hele goedkope verzekeringen op geen enkele manier een goede collectieve korting. Als je bij de duurdere verzekeraars die korting wel kan krijgen, eenvoudig via de vereniging Eigen Huis, via de ANBO, via de Consumenten Bond, dan blijken de prijzen bijna gelijk te zijn, met het verschil dat de verzekeringen die de goede korting geven ook van veel betere kwaliteit zijn.Frnca schreef:Vandaag zijn alle premies bekend geworden. Volgens http://www.verzekercentraal.nl/verschil ... olis-e192/ is het verschil in de basisverzekering €192 per jaar. Zekur lijkt idd de goedkoopste
-
Moleman, als je bij VNG zit, heb je misschien de Gezondsamenpolis(IZA). Vorig jaar zat de tandarts ook in de aanvullende verzekering. Maar nu is de tandarts apart. Dat kan de redEn zijn van de goedkopere AV.moleman schreef:Op de basisverzekering niet. Wel op de AV. Ik zit collectief bij de gemeente incl.eigen bijdrage p.m. M'n premie voor 2013 is €15,- gestegen enkel vanweg de hogere eigen bijdrage., Premie AV was minder. Maar ik moet nog kijken of ze er iets uitgeript hebben.Wat die lagere premie moet ergens vandaan komen.
Ik zit niet bij VNG maar bij Agis via de gemeente Amsterdam, en ga dus totaal €151,18 betalen, is nu €137,21 incl. eigen risico.Daarin is de AV €40,45 en die wordt €25,25Mathilde D. schreef: Moleman, als je bij VNG zit, heb je misschien de Gezondsamenpolis(IZA). Vorig jaar zat de tandarts ook in de aanvullende verzekering. Maar nu is de tandarts apart. Dat kan de redEn zijn van de goedkopere AV.
Ik zie het al. De totaalprijs op de huidige AV polis was incl. eigen risico gespreid betalen. Die is nu apart gespecificeerd, (+€29,17)+€25,25=€54,42(AV) nu €40,45
Inmiddels weer alle papierwerk doorgenomen
Hoe zit het daar met de betaling van het verplichte eigen risico, of heb jij dat nooit bij de hand gehad. Hoelang zit je daar al?stekel schreef:Ik heb een basisverzekering bij Zekur voor 92,25 euro per maand. Volgend jaar gaat de zorgtoeslag ook nog omhoog. Voor mij is het de goedkoopste zorgverzekering. In mijn geval is de basisverzekering nog niet zo voordelig geweest.
Bij dat maandelijkse bedrag is het €350,-sephora30 schreef:Hoe zit het daar met de betaling van het verplichte eigen risico, of heb jij dat nooit bij de hand gehad. Hoelang zit je daar al?stekel schreef:Ik heb een basisverzekering bij Zekur voor 92,25 euro per maand. Volgend jaar gaat de zorgtoeslag ook nog omhoog. Voor mij is het de goedkoopste zorgverzekering. In mijn geval is de basisverzekering nog niet zo voordelig geweest.
Neem je een eigen risico van €850,- betaal je €77,25
https://www.zekur.nl/verzekeringen-zorg
Dat bedoel ik niet. Ik bedoel hoe willen zij dat je het verplichte eigen risico betaald. Mag dat bv in termijnen? En wanneer krijg je de afrekening?
dat verschilt per verzekeraar...
Heb het over ZEKUR.
Op de site heb ik natuurlijk al gekeken, staat niks.
Ik heb geen av dus dat doet niet ter zake. Waar ik nu zit kun je heel makkelijk via internet een betalingsregeling vragen voor het eigen risico, en het voordeel van Anderzorg is ook dat ze het eigen risico niet in zn geheel opsparen maar in delen aan de klant berekenen.
Als ZEKUR zo niet met het eigen risico omgaat stap ik niet over.
Als ZEKUR zo niet met het eigen risico omgaat stap ik niet over.
tenormin schreef:Zal toch wel, Ohra valt onder CZ, dus....?berend12 schreef:Alleen de premies van CZ direct en Blue (van VGZ) zijn nog niet bekend?
CZ valt dat onder Ohra? of omgekeerd?
Ik heb een keus gemaakt, na het een en ander uitgezocht te hebben, en ik blijf bij mijn huidige zorgverzekeraar, Stad Holland. Vrijwillige eigen risico heb ik verlaagd, naar 0 (stond dit jaar op het maximale, € 500,-). Volgend jaar ga ik zorgkosten maken. Bij Stad Holland heb ik de vrije keuze in een zorgverlener en een restitutiepolis is hierbij ideaal. Heb uitgezocht welke zorg ik volledig vergoed krijg. Ik stap dus niet over.
-
Vondt nog heel gepeuzel vele sites door geplozen ook aantal met niet juiste info
Stap wel over maar was nogal zoekwerk naar goede vergoedingen(huidige verzekering nogal wat bijmoeten betalen) tandarts maar ook met goede beugelvergoedingen.
Nog tips of heb ik iets over het hoofd gezien
Stap wel over maar was nogal zoekwerk naar goede vergoedingen(huidige verzekering nogal wat bijmoeten betalen) tandarts maar ook met goede beugelvergoedingen.
Nog tips of heb ik iets over het hoofd gezien
Het is inderdaad moeilijk met al die verschillende sites.
Vooraal omdat een groot deel niet alle zorgverzekeraars laat zien of onduidelijk zijn.
de site die makkelijk en overzichtelijk is: http://zorgwatch.nl
zit zelf nu nog bij besured, maar ben nog aan het uitzoeken of ik ga overstappen
Vooraal omdat een groot deel niet alle zorgverzekeraars laat zien of onduidelijk zijn.
de site die makkelijk en overzichtelijk is: http://zorgwatch.nl
zit zelf nu nog bij besured, maar ben nog aan het uitzoeken of ik ga overstappen
-
geeft op eenvoudige wijze de prijzen van de zorgverzekeringen, van goedkoop naar duur. Er is ook een kolom voor de prijs bij maximaal extra eigen risico. Op die kolom kun je sorteren door er bovenop te klikken. Dan staan de zorgverzekeraars in volgorde van de goedkoopste bij maximaal eigen risico.
De goedkoopste vier zijn dan Anderzorg, CZdirect, deFrieslandonline en FBTO.
Nogmaals:http://www.kiesbeter.nl/zorgverzekeringen vergelijkt ook alle vergoedingen van de AV's. Maximaal 3 zorgcombinaties vergelijken qua prijs en prestatie.
De goedkoopste vier zijn dan Anderzorg, CZdirect, deFrieslandonline en FBTO.
Nogmaals:http://www.kiesbeter.nl/zorgverzekeringen vergelijkt ook alle vergoedingen van de AV's. Maximaal 3 zorgcombinaties vergelijken qua prijs en prestatie.