LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dierproeven hondenvoer

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
marcel

Re: Dierproeven hondenvoer

Ongelezen bericht door marcel »

ga eens naar de site van Peta: www.IamsCruelty.com
Ga naar de link: what can you do
scroll naar beneden
Klik aan: print out our sign
Hierna verschijnt de tekst: We Won't By While Cats And Dogs Die
Deze kan je uitprinten en dan opplakken op je raam van je auto of je woning.
Heb dit enige maanden ook gedaan en kreeg veel vragen en reacties

Bunker

Ongelezen bericht door Bunker »

Marianne lult als een vertegenwoordigster (oeps)

marcel

Ongelezen bericht door marcel »

En??? is iedereen al aan het printen??

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik werk in een dierenwinkel en zal al mijn klanten afraden deze merken te kopen. Of mijn werkgever het nu leuk vind of niet, ik verkoop het niet meer! Ik hoop van harte dat vele collega's zullen volgen.

rectie ophidia

Ongelezen bericht door rectie ophidia »

ophidia

ik denk dat wij allebei heel goed weten dat IAMS niet in de uitzending mocht komen ook niet naar herhaaldelijk verzoek. Hebben ze niet bij Radar twee A4 tjes liggen met de standpunten van IAMS. Want dat was het enige dat ze mochten, niet komen maar alleen schriftelijk een reactie geven.

Horen we anders normaal niet van die blonde dat de fabrikant of leverancier geen commentaar wilde geven.

Nee Radar heeft zich voor het karretje laten spannen om een oud filmpje uit de doos te trekken en even lekker sensatie te gaan lopen schoppen

ernesto

Ongelezen bericht door ernesto »

Even reageren,
Marianne, werk jij al lang bij Eukanuba ?????????????
Het mengen van voer als je van het eene merk naar het andere merk overgaat is afhankelijk van de 2 voeders die je geeft.
B.V. als je van geperste brok naar geexpandeert over gaat moet je juist niet mengen, het soortelijk gewicht is namenlijk dusdanig verschillend dat het de kans op torsie bevordert.
En als het om 2 geexpandeerde soorten voer gaat is de kwaliteit van de gebruikte grondstoffen bepalent voor de termijn van mixen, bij 2 hooge kwaliteits voeders is een termijn van 3 dagen voldoende om om te schakelen.
Een hond heeft namenlijk minimaal 3 maanden nodig om zijn maagdarm stelsel compleet te laten aanpassen aan een ander voer, en de termijn van mixen is hiervoor niet van invloed.
Ik zou de mensen adviseren eerst eens het bedrijf te benaderen voordat men een keuze maakt wat te gaan voeren.

bart2

Ongelezen bericht door bart2 »

Aan al die mensen die hier nu zo afkeurend reageren.
Kreten slaken als "WAKKER WORDEN"

Is het niet zo dat je door je afkeurende reactie nu weer zelf lekker kan gaan slapen.

Groet,

Bart

marianne.

Ongelezen bericht door marianne. »

ik werk voor een hele andere tak van bedrijf 8-))) maar ben hondebezitter en niet hypocriet... en ik vind dat een ieder recht heeft op hoor en wederhoor, dus ook Iams en daarom reageer ik zo fel op een eenzijdige beschuldiging in een uitzending om het even door welke omroep dan ook gedaan, mijn hond krijgt nieteens Iams omdat hij daar winderig van wordt, maar elke andere diervoederfabrikant die beschuldigt wordt heeft het recht op wederhoor, en eerder ga ik niet tot beschuldiging over...

vandaag is het hosanna en morgen kruisigt hem...??? en hij die zonder zonde is werpe de eerste steen...!!!!

marianne.

dierenliefhebber

Ongelezen bericht door dierenliefhebber »

Waar stond eigenlijk dat dit filmpje bij IAMS gemaakt is? Volgens mij nergens. Het kan overal gebeurd zijn.
Wel is het natuurlijk zo, dat dit verschrikkelijk is en het mag ook niet gebeuren. En natuurlijk zullen ze je bij bijv. Royal Canin niet laten zien wat er misschien WEL gebeurt. Ik zeg niet DAT het daar ook gebeurt, maar als het wel zo is, gaan ze daar echt niet zomaar toeschouwers bij laten kijken hoor.
Ik had inderdaad dit filmpje ook al eerder gezien en had ook al gehoord dat ze meteen alle banden verbroken hadden. Snap dus ook niet zo goed waarom het nu opeens in het nieuws komt....

Bunker

Hoi Marianne,
Gevoelens zijn niet hypocriet ! :lol:

marianne.

nee ik werk niet bij Iams, ( dat geef ik al aan in een eerdere posting) en ja ...zo meng ik mijn voer voor de hond als ik van merk verwissel en ik heb voor mijn hond alleen brokken van dezelfde structuur dus die kun je wel mengen....

marianne.

ernesto

Ongelezen bericht door ernesto »

Mariaane,
je hebt gekeken naar de uitzending, ook al zijn de beelden van 2 jaar geleden.
Als je eerlijk bent, vind je dan niet dat Eukanuba ( of als het hier een ander betrof ) verantwoordelijk is voor datgene wat in hun opdracht is gebeurt ?
Kun je niet gewoon zeggen dat ze hier een enorme blunder hebben gemaakt en eerder hadden moeten realiseren dat er iets naar buiten zou komen van deze testen.
Ik kan me indenken dat het nemen van spierweefsel nodig zou kunnen zijn om sommige honden te genezen in de toekomst, maar het doorknippen van stembanden ????? Sorry, maar er is geen enkele reden te bedenken waarom dit zou moeten gebeuren.
En dat Eukanuba nu achteraf spijt betuigd is normaal, maar om af te sluiten zoals ji :
Bezint eer ge begint !!!!!!!!!

Tanja 12

Ongelezen bericht door Tanja 12 »

Deze zogenaamde "gast" van deze mensen wordt ik niet goed. Mijn schoonmoeder is groot-eukanuba afnemer. Ik probeerde na de uitzending vanavond te mailen. Wat blijkt telefoonummer en E mail van de site af. Beetje vreemd he, ik geef mijn honden dit eten echt niet meer, dat mag gezegd worden. Ik vind dit walgelijk. Meneer de gast, je hebt niet eens het lef om je naam te tonen, makkelijker struisvogel spelen gaat niet. En als u dit riool vind, er komt genoeg op de buis, kijk dan een ander programma, of ben tu van de firma zelf misschien!@!!!! ik hoop dat dit een halt toegeroepen wordt. Misschien moet u zelf maar eens een kijkje gaan nemen. Is toch logisch dat dierenvrienden hier niet goed van worden. Ik hoop in ierder geval dat u niet net als ik met de beelden van de uitzending op u netvlies in slaap valt!!!!

marianne.

emoties en gevoelens hebben bij uitstek de neiging hypocriet te zijn als je niet zuiver op de graat blijft.... je zult terdege in de gaten moeten houden wanneer je de grenzen van onterechte emoties overschrijdt, er wordt een zgn feit aangedragen en ochjeeee iedereen voelt zich aangesproken, naar het schijnt heeft niemand ooit geinformeerd anders had men wel geweten dat elke fabrikant van welk gebruiksartikel dan ook van voer tot alles wat we eten en op ons gezicht smeren en ons mee wassen, proeven doet hoe het product reageert... nu is er publiekelijk een steen aangereikt en gaan we meteen gooien om ons ongenoegen af te reageren zonder eerst terdege te informeren of er een fabrikant is die wel goed produceert....

marianne.

tanja 1

Ongelezen bericht door tanja 1 »

Marianne, als jij dit hypocriet vind is dat jou probleem, maar val anderen er aub niet mee lastig, ik vind het nogal logisch dat mensen hier boos om worden en als jij dat niet wordt is dat ok. Dat is aan jou, maar ik vind het woord hypocriet nogal wat!!!!!!!

Daisy

Ongelezen bericht door Daisy »

Het is toch wel verschrikkelijk, probeer je aan alle kanten rekening te houden met proefdiervrije producten te kopen (shampoo, make-up enz), eet je vegetarische en koop je diervriendelijke producten van Eko, blijkt dat je toch ongewild meewerkt aan die verdomde dierproeven, gelukkig voeren wij al een tijdje geen eukanuba meer maar wel een tijdje gedaan bij een Beagle (hoe ironisch) en de katten. Nu is het al tijden voor alle dieren Smolke, maar wie zegt me dat zij dat ook niet doen. Ik ga direct een brief die kant op sturen over dit onderwerp want ik wens dit soort praktijken niet te stimuleren.
De rillingen liepen door mijn lijf van dit soort beelden waar ik liever mijn ogen niet voor sluit want de kop in het zand steken doen al zovelen in deze wereld. De consumenten worden maar in een waan gelaten en worden nergens van op de hoogte gebracht. Ik ben heel blij dat een programma als Radar dat wel doet.

Maar wat een stakkers die dieren, ik vraag mij altijd af waarom mensen dieren altijd zo uitbuiten en misbruiken, hoe kunnen ze toch?? Ik schaam er soms voor dat ik ook een mens ben, het zijn toch je eigen soortgenoten die dit doen brrrr :oops:

Inge

marianne.

Frank Kampert
Gast

Geplaatst op 01 Dec 2003 22:24 door Frank Kampert

--------------------------------------------------------------------------------

Geachte redactie,

Als voormalig medewerker van IAMS Petfood Nederland/Procter and Gamble Pet Health & Nutrition zou ik het zeer op prijs stellen als TROS Radar voortaan eerst onderzoek doet voordat men de zaken sensationeel op TV toont zoals in Uw uitzending van 1 December jl.

PETA heeft deze claim herhaaldelijk uitgebracht tussen 1998 en 2003.
Men heeft dezelfde beschuldigingen geuit naar Ralston Purina, Pedigree, Nutro, Hills en Royal Canin.
Tevens kiest men ervoor om de claims steeds uit te brengen voor grote gebeurtenissen zoals de Crufts Dogshow en productlanceringen.

De beelden zijn niet gemaakt bij een IAMS research faciliteit maar bij een onafhankelijk instituut dat door the IAMS Company was gecontracteerd.
Binnen the IAMS Company is altijd een strict beleid gevoerd aangaande het welwijn van honden en katten.
Dat beleid is reeds sinds Juni 2002 aangepast en niet Februari 2003 zoals U aangaf in Uw uitzending.

DeDierenbescherming zou tevens haar huiswerk maken daar daar de men jarenlang dankbaar donaties van IAMS Petfood Nederland heeft ontvangen en haar asiels heeft laten sponsoren door IAMS Petfood Nederland middels voedingdonaties !.

Elk jaar vindt er in de V.S. of Canada een conferentie plaats waar de onderzoeksresultaten worden gedeeld met leidende wetenschappers, universiteiten en vele topmensen uit de petfood industrie; deze conferentie wordt op initiatief van en door IAMS georganiseerd.

Indien U Uw huiswerk had gemaakt dan had U contact opgenomen met het hoofdkantoor te Geneve, waar IAMS Europa gevestigd is of met de heren Overgaauw en de heer Van Kerkhoven.
U had tevens contact kunnen opnemen met Holland Diervoeders, de officiele importeur van IAMS en Eukanuba. Telefoonnummer staat op de zakken die U op tafel had staan.
De website www.IAMS.com bevat eveneens uitgebreide contactinformatie.

Tot slot, de ASPCA (American Society for Prevention of Cruelty to Animals) was aanwezig bij het onderzoek van de betreffende kennel.
Deze organisatie behartigt de belangen van alle dieren in de V.S.
Hun bevindingen kunt U vinden op http://www.aspca.org/site/PageServer?pa ... estigation

Dan had U beide kanten van de zaak kunnen belichtten en was de uitzending niet eenzijdig en onjuist geweest.

Hoogachtend,

Frank Kampert
Procter and Gamble
voormalig IAMS Customer Service medewerker

dit haalde ik net uit een ander draadje op dit forum

marianne. ( en nu naar bed)

Ophidia

Ongelezen bericht door Ophidia »

<quoting Tanja 2 maar 't kon evengoed wie zijn>
Marianne, als jij dit hypocriet vind is dat jou probleem, maar val anderen er aub niet mee lastig, ik vind het nogal logisch dat mensen hier boos om worden en als jij dat niet wordt is dat ok. Dat is aan jou, maar ik vind het woord hypocriet nogal wat!!!!!!!
</>

*zucht*

U bent echt superintelligent en absoluut niet naïef ... als morgen de media u gaan vertellen dat u van lucht in te ademen longkanker kunt krijgen dan zal u vast ook stoppen met ademen en iedereen aansporen deze boycot te volgen ?

Proficiat ... NOT !

Ophidia

Bunker

Hoi Marianne,
ook nog leuk voor je spreukenboek: Hij die weet, spreekt niet. Hij die spreekt, weet niet :D

Ander geluid

Ongelezen bericht door Ander geluid »

Kan iemand mij vertellen waarom er geen beeldmerken, geen data, geen *enkele andere kenmerken* in de film te zien waren waar uit afgeleid kan worden waar en wanneer dit gebeurd is?

Ik weet namelijk pertinent zeker dat Iams medewekers altijd in uniform met het Iams-logo lopen, wat raar dat het logo hier nooit, maar dan ook nooit in beeld is gekomen?

Ik heb (net als de Amerikaanse dierenbescherming ASPCA en nog een aantal andere onafhankelijke organisaties) de onderzoekslabs van Iams gezien en ik kan met de hand op mijn hart zweren dat er *nooit* dieren mishandeld zijn.

Het geval van die 19 honden dat elders aangehaald wordt, was dan ook iets heel anders dan de 60 beagles, waar in de uitzending over gesproken wordt. Het onderzoekslab dat vorig jaar door Iams aangepakt is hield zich niet aan de strenge regels ten opzichte van omgaan met dieren (waar zelfs Nederlandse asiels nog behoorlijk moeite mee zullen hebben om daar aan te voldoen), maar de praktijken uit deze uitzending zijn nooit door Iams gebezigd.

Riooljournalistiek. Niets anders.

Gesloten