LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Buren overlast

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
marnix

Re: Buren overlast

Ongelezen bericht door marnix »

Mijn ervaring is dat het wbv-en inderdaad geen moer uitmaakt hoe het staat met het woongenot van hun huurders , zolang de huurpenningen binnenkomen blijven ze achterover in hun stoel hangen.
Ik heb zelf meegemaakt in Utrecht(wbv Portaal) dat een exjunk een (jawel) laatste kanswoning kreeg in een rustig hofje in de binnenstad.
Wat een ramp was dat, ons als omwonenden was verteld dat meneer bij de minste of geringste overlast eruit zou moeten. Na maanden van herrie en niet ingrijpen van welke instantie dan ook, mag meneer gewoon blijven, omdat ie zo zielig is enzo.
Politie is zelfs getuige geweest van wat die mafkees allemaal uithaalde, we leken als omwonenden begrip te krigen van de wbv maar ook dat bleek een wassen neus, die miep daar had geen enkele daadkracht.
Het trieste resultaat was uiteindelijk dat alle "normale mensen" daar nu weg zijn. Dat interesseert de wbv ook totaal niet.
Naderhand heb ik nog in een volksbuurt ergens gehuurd ,maar ik ben intussen de mening toegedaan dat als je maar even de kans krijgt, duurder te gaan wonen, je dat onmiddelijk moet doen...

misterzuinig

Ongelezen bericht door misterzuinig »

marnix schreef:Mijn ervaring is dat het wbv-en inderdaad geen moer uitmaakt hoe het staat met het woongenot van hun huurders , zolang de huurpenningen binnenkomen blijven ze achterover in hun stoel hangen.
Ik heb zelf meegemaakt in Utrecht(wbv Portaal) dat een exjunk een (jawel) laatste kanswoning kreeg in een rustig hofje in de binnenstad.
Wat een ramp was dat, ons als omwonenden was verteld dat meneer bij de minste of geringste overlast eruit zou moeten. Na maanden van herrie en niet ingrijpen van welke instantie dan ook, mag meneer gewoon blijven, omdat ie zo zielig is enzo.
Politie is zelfs getuige geweest van wat die mafkees allemaal uithaalde, we leken als omwonenden begrip te krigen van de wbv maar ook dat bleek een wassen neus, die miep daar had geen enkele daadkracht.
Het trieste resultaat was uiteindelijk dat alle "normale mensen" daar nu weg zijn. Dat interesseert de wbv ook totaal niet.
Naderhand heb ik nog in een volksbuurt ergens gehuurd ,maar ik ben intussen de mening toegedaan dat als je maar even de kans krijgt, duurder te gaan wonen, je dat onmiddelijk moet doen...
Nu alle 'normale mensen' uit dat hofje weg zijn, lijkt mij de kans groot dat daar nog meer aso's zijn gaan wonen. En waren die huizen in dat hofje ook erg gehorig?

Zelf heb ik als CDA-lid de Tweede Kamerfracties van het CDA en de VVD aangeschreven met een voorstel en verzoek om asociaal woongedrag ook keihard aan te pakken. CDA en VVD zijn toch partijen van de harde aanpak van asociaal gedrag? Ik stelde voor dat veroorzakers van ernstige en structurele overlast na 3 waarschuwingen uit hun woning gezet moet worden. Want asociaal woongedrag kost handenvol geld.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Zelf heb ik als CDA-lid de Tweede Kamerfracties van het CDA en de VVD aangeschreven met een voorstel en verzoek om asociaal woongedrag ook keihard aan te pakken. Ik stelde voor dat veroorzakers van ernstige en structurele overlast na 3 waarschuwingen uit hun woning gezet moet worden. Want asociaal woongedrag kost handenvol geld.

En jij denkt dat je iets zal bereiken?? Nou ik niet hoor, daarvoor is meer nodig.

misterzuinig

ciske schreef:
Zelf heb ik als CDA-lid de Tweede Kamerfracties van het CDA en de VVD aangeschreven met een voorstel en verzoek om asociaal woongedrag ook keihard aan te pakken. Ik stelde voor dat veroorzakers van ernstige en structurele overlast na 3 waarschuwingen uit hun woning gezet moet worden. Want asociaal woongedrag kost handenvol geld.

En jij denkt dat je iets zal bereiken?? Nou ik niet hoor, daarvoor is meer nodig.
Wat is er daarvoor nog meer nodig dan? Jammer dat het vorige rechtse gedoogkabinet niet met keiharde maatregelen kwam om asociaal woongedrag aan te pakken. Wat wel scheelt, is dat aso's met een Bijstandsuitkering overdag verplicht aan het werk moeten bij een participatiecentrum. Dan hebben zij 's nachts geen kans meer om overlast te veroorzaken!

Barman

Ongelezen bericht door Barman »

misterzuinig schreef:CDA en VVD zijn toch partijen van de harde aanpak van asociaal gedrag?
Dat geloof je echt zelf?

Wat jij hier allemaal neer zet getuigt niet echt van inzicht in of ervaring met.

misterzuinig

Barman schreef:
misterzuinig schreef:CDA en VVD zijn toch partijen van de harde aanpak van asociaal gedrag?
Dat geloof je echt zelf?

Wat jij hier allemaal neer zet getuigt niet echt van inzicht in of ervaring met.
Als antwoord van het CDA en de VVD kreeg ik wel dat het probleem bij hun bekend is en dat zij daar wel meerdere malen aandacht voor gevraagd hebben. Maar het probleem is de huurbescherming en dat een privaatrechtelijk huurcontract niet zomaar ontbonden kan worden. En partijen als de PvdA willen vaak al te graag asocialen pamperen.

Barman

Ongelezen bericht door Barman »

misterzuinig schreef: Als antwoord van het CDA en de VVD kreeg ik wel dat het probleem bij hun bekend is en dat zij daar wel meerdere malen aandacht voor gevraagd hebben.
En wat hadden dan moeten antwoorden?
Er zal geen politieke partij zijn die een ander antwoord geeft.

misterzuinig

Barman schreef:
misterzuinig schreef: Als antwoord van het CDA en de VVD kreeg ik wel dat het probleem bij hun bekend is en dat zij daar wel meerdere malen aandacht voor gevraagd hebben.
En wat hadden dan moeten antwoorden?
Er zal geen politieke partij zijn die een ander antwoord geeft.
Dat asociaal woongedrag keihard aangepakt moet worden en dat asocialen maar in tuigdorpen moeten gaan wonen, zoals de PVV dat graag wil! Anders zie ik het al gebeuren dat bewoners elkaar gaan afslachten in gevallen van ernstige en structurele overlast. Kijk maar op http://dokument.ncrv.nl/ncrvgemist/16-4 ... -vertellen wat er kan gebeuren in zulke gevallen. Daar lees ik:
Documentaire. De muren van de huizen in de Tutti Frutti wijk in Amsterdam-Noord zijn dun, zo dun dat de bewoners precies kunnen horen wat hun buren doen. Een gekwelde bewoner gaat door het lint en pleegt een moord.
Dit moeten we te allen tijde zien te voorkomen, en daarom moet het kabinet met keiharde maatregelen tegen asociaal woongedrag komen!

ciske

Dit moeten we te allen tijde zien te voorkomen, en daarom moet het kabinet met keiharde maatregelen tegen asociaal woongedrag komen!
Je leest te veel negatieve berichten.

misterzuinig

ciske schreef:
Je leest te veel negatieve berichten.
Het is bij mij in de buurt ook voorgevallen dat er in een portiekflatje (bouwjaar 1986) nachtelijke geluidsoverlast was en dat er klachten daarover bij de woningcorporatie binnenkwamen. Zelf woon ik vlak in de buurt van dat flatje in een niet-gehorig rijtjeshuis met ankerloze spouwmuren van gasbeton. Contactgeluiden als met deuren slaan en traplopen hoor ik wel, maar luchtgeluiden als praten niet. Eerder woonde ik in een gehorige jaren-'60 flat waar ik een buurvrouw met blaffende honden had. Zij was s'avond vaak weg en de honden maar blaffen, ik werd daar helemaal knettergek van. Zodoende heb ik daar wel mee te maken gehad.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Allemaal leuk en zo om "asociaal" gedrag keihard te willen aanpakken, maar wat is de definitie van asociaal gedrag? In sommige buurten wordt werken in en om het huis op zondag al als asociaal gezien.

misterzuinig

GJvdZ schreef:Allemaal leuk en zo om "asociaal" gedrag keihard te willen aanpakken, maar wat is de definitie van asociaal gedrag? In sommige buurten wordt werken in en om het huis op zondag al als asociaal gezien.
Wat ik onder asociaal woongedrag versta, zijn zaken die de algemene fatsoensnormen overschrijden. Bijv. bijv. drugshandel, 's nachts keiharde muziek draaien, terwijl de andere buren slapen. Op nachtelijk burengerucht staat ook een geldboete volgens het Wetboek van Strafrecht.

Rowena123

Ongelezen bericht door Rowena123 »

Ikzelf huur in de particuliere sector en heb gelukkig vrijwel geen last van lawaai van buurtgenoten. Wel heb ik kennissen die via de Woningbouw vereniging huren en al maanden last hebben van hun nieuwe huisgenoten. Regelmatig kunnen ze iedere woordenwisseling woord voor woord verstaan. De WBV heeft een waarschuwing aan de bewoners gegeven, maar meer kunnen ze niet doen (op dit moment). Wel is de politie ook ingeseind.

megatron29

Ongelezen bericht door megatron29 »

Ooit eens een verhaal gehoord van iemand die ook constant overlast had van de buren. Dit ging als volgt.
Een doordeweekse dag s'avonds-laat tegen 0:00. Keiharde muziek, veel geschreeuw van feestende mensen voor de zoveelste keer. Man gaat om en klopt op de voorruit en belt aan bij de deur. Niemand doet open. De man vraagt (roept) vriendelijk door de brievenbus of het wat zachter kan omdat hij graag wil slapen omdat het al zo laat is. Er word hierop hard gelachen in het huis waar de overlast plaats vind.
De man gaat terug naar zijn eigen huis zwaar beledigd door het gelach en weghonen van de man zijn verzoek. De man pakt een honkbalknuppel uit zijn huis. Gaat terug naar de buren en schopt de voordeur in. Eenmaal binnen slaat die alles wat hij tegenkomt kort en klein. Politie moet er aan te pas komen om de man te verwijderen/arresteren uit het huis. De man word verhoord, al was deze overlast al langer bekend bij de politie. Resultaat: De overlastveroorzakers zijn onmiddellijk door de verhuurder uit het huis gezet. De man heeft door zijn optreden geen overlast meer.
Daar waar politie en verhuurder faalden heeft deze man het recht in eigen handen genomen en recht gewonnen.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Waar kan ik die casus vinden op http://www.jure.nl?

Ik kan wel alle zaken met "honkbalknuppel" doorzoeken maar dat zijn er 324.

megatron29

Ongelezen bericht door megatron29 »

De man in kwestie is (nog) niet veroordeelt. Is afgelopen zomer gebeurt.

marnix

Ongelezen bericht door marnix »

Rowena123 schreef:Ikzelf huur in de particuliere sector en heb gelukkig vrijwel geen last van lawaai van buurtgenoten. Wel heb ik kennissen die via de Woningbouw vereniging huren en al maanden last hebben van hun nieuwe huisgenoten. Regelmatig kunnen ze iedere woordenwisseling woord voor woord verstaan. De WBV heeft een waarschuwing aan de bewoners gegeven, maar meer kunnen ze niet doen (op dit moment). Wel is de politie ook ingeseind.
huisgenoten?

ciske

megatron29 schreef:De man in kwestie is (nog) niet veroordeelt. Is afgelopen zomer gebeurt.
En? wordt de man in kwestie daar gelukkiger van? Kan me voorstellen dat je iemand een knal wilt verkopen als je rust verstoord wordt, maar je bereikt er geen bal mee.

ageeth12

Ongelezen bericht door ageeth12 »

Bij dezelfde situatie en ik zit er in sinds 2002. Bij mij zijn dat de zittende huurders die er al zaten die de overlast veroorzaken. En nu halemaal met een plavuizen vloer die is bij in de hele woning te horen omdat ingebouwd zit in deze woning. En vooral in de slaapkamer is de hele keuken te horen. Na de mishandeling in 2010 waarvan de wbv op de hoogte is zijn ze er niet uitgezet. En na dat ik gedreigd heb om de politie te bellen op vrijdagavond door een liveband op een feestje. Hebben door hun het voor elkaar gekregen dat ik de ggd op mijn dak heb gekregen van de wbv. Terwijl de oorspronkelijk begin van de hele situatie naast mij zit. Omdat ik nu niet lekker in mij vel zit door hun ga het bij mij fout op mijn werk en thuis. Dus ik heb gisteravond een artikel van de at5 website geprint. Dit artikel heet stad amsterdam zet treiterburen uit huis en bij hun in de bus gedaan. Prompt stonden ze met 5 man bij mij de deur in te beuken. En ze probeerden weer te verdraaien dat ik de schuldige was. Alleen dat liep fout nu kreeg ik de buren aan mijn kant. Blijken de buren aan de andere kant van de woning van deze woning ook al bij de wbv aan het klagen te zijn en vooral omdat hun hebben gekocht, zitten zij ook in de overlast van de plavuizen vloer. De overlast bij hun zit in de trap die bij hun slaapkamer zit, En die hun hebben ook al bij de wbv aan de bel getrokken vanwege de pesterijen die ik ondervind. Ik heb meteen de wbv, ggd en de huurdersvereniging gemaild over wat er gebeurd is. En gewoon alles bij houden in een dossier en meteen bij iedereen aan de bel trekken als er weer wat gebeurt. Ik heb al bij iedereen duidelijk gemaakt dat ik niet ga verhuizen maar degene die overlast veroorzaakt gaat vertrekken,

misterzuinig

Kortom, tijd voor een keiharde repressie-beleid voor diegenen die stelselmatige ernstige overlast veroorzaken. Wat zal ons land dan een stuk leefbaarder worden.

Gesloten