Ik ben op dit moment een dagje aan het doggy-sitten bij m'n ouders, dus even niet thuis, maar wilde inderdaad volgende week even bij de buren aanbellen om te vragen hoe en wat, en of zij ook betalen voor de tv, eens kijken of we evt. samen wat kunnen ondernemen. Als dat is gebeurd, denk ik er inderdaad sterk over om de verhuurder te confronteren, en een gesprek 'in persona' aan te vragen waarbij afspraken op papier worden gezet, want dit moet natuurlijk opgelost worden. Of kan ik dit beter per e-mail vragen, omdat er kans is dat er anders dingen beweerd worden die nooit gezegd zijn?nevermind schreef:Ok, dat is natuurlijk heftig,en daarom geen signaal.
Hoe is het om in conclave met de andere bewoners te gaan, om te weten, hoe het bij hun is en wordt afgerekend.
Tevens zou ik de verhuurder het mailtje van UPC onder de neus wrijven, en om een antwoord te vragen, het liefst onder meer dan 4 ogen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Problemen met tv-aansluiting (kabel)
-
- Berichten: 632
- Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
- Locatie: Nijmegen
Re: Problemen met tv-aansluiting (kabel)
Re: Problemen met tv-aansluiting (kabel)
Ik persoonlijk zou met andere huurders en de verhuurder aan tafel gaan, en dit allemaal bespreken.
Iemand, noem hem/haar secretaris, noteert alles wat besproken wordt en de partijen onderteken dit.
Vergeet niet een termijn af te spreken, wanneer dit gerealiseerd moet zijn.
Iemand, noem hem/haar secretaris, noteert alles wat besproken wordt en de partijen onderteken dit.
Vergeet niet een termijn af te spreken, wanneer dit gerealiseerd moet zijn.
Re: Problemen met tv-aansluiting (kabel)
nevermind schreef:Ok, dat is natuurlijk heftig,en daarom geen signaal.
Hoe is het om in conclave met de andere bewoners te gaan, om te weten, hoe het bij hun is en wordt afgerekend.
Tevens zou ik de verhuurder het mailtje van UPC onder de neus wrijven, en om een antwoord te vragen, het liefst onder meer dan 4 ogen.
Mee eens, lukt dat niet kan je nog altijd naar het juridisch loket.
Sowieso moet je huisbaas het geld aan jullie terug storten.
-
- Berichten: 1871
- Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27
Re: Problemen met tv-aansluiting (kabel)
was mijn sterke vermoeden dus toch de juiste
dit is echt heel erg sneu voor je, en ik zou toch als hij iets anders beweert aangifte gaan doen van oplichting.
hij heeft willens en wetens geld gevraagd voor iets wat helemaal niet leverbaar is geweest.
tevens zou ik al het geld terug eisen (volgens mij had je dat al ingehouden)
je kunt hem eventueel ook in een hoekje drukken door af te zien van aangifte en hem een nieuwe aansluiting aan te laten leggen door UPC.
dan is er nog de mogelijkheid dat upc "nu ze dit weten" overgaan tot afsluiting van het andere adres waar de aansluiting wel aanwezig is omdat er illegale aansluitingen aanwezig zijn.
dit kan hem een aanzienlijk bedrag kosten en het risico oplopen geen aansluiting meer te krijgen.
mocht je nog iets willen weten, vraag gerust.
ik wens je in ieder geval veel succes in je strijd tegen deze oplichter.
dit is echt heel erg sneu voor je, en ik zou toch als hij iets anders beweert aangifte gaan doen van oplichting.
hij heeft willens en wetens geld gevraagd voor iets wat helemaal niet leverbaar is geweest.
tevens zou ik al het geld terug eisen (volgens mij had je dat al ingehouden)
je kunt hem eventueel ook in een hoekje drukken door af te zien van aangifte en hem een nieuwe aansluiting aan te laten leggen door UPC.
dan is er nog de mogelijkheid dat upc "nu ze dit weten" overgaan tot afsluiting van het andere adres waar de aansluiting wel aanwezig is omdat er illegale aansluitingen aanwezig zijn.
dit kan hem een aanzienlijk bedrag kosten en het risico oplopen geen aansluiting meer te krijgen.
mocht je nog iets willen weten, vraag gerust.
ik wens je in ieder geval veel succes in je strijd tegen deze oplichter.
-
- Berichten: 632
- Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
- Locatie: Nijmegen
Re: Problemen met tv-aansluiting (kabel)
Tsja, zoals gezegd, ik voel me behoorlijk ge....uhm, dingest. Het begint met 'ge' en eindigt op 'naaid'.
Ik ben nu eerst rustig voor mezelf dingen op een rijtje aan het zetten, wat wil ik, en wat wil ik de verhuurder laten doen, dat soort dingen.
Gisteren bedacht ik me, samen met mijn vader, dat ik internet heb via Telfort, en dat daar in ieder geval dus een kabel van ligt (van kpn is dat, geloof ik?), dus ik zou bv. ook via hen mijn tv-aansluiting kunnen regelen (of dit door verhuurder laten doen, maar die vertrouw ik nu natuurlijk voor geen meter meer).
En inderdaad, UPC weet dus nu, dat er illegaal 'afgetapt' wordt, maar doen ze daar ook echt iets mee? 'tis natuurlijk niet echt op grote schaal.... Volgens mij meer iets voor de buma/stemra, iets met copyrights enzo :p
Ga volgende week eerst de andere bewoners vragen hoe het precies zit met hun tv-signaal, en zal ze er, als ze voor upc betalen, op wijzen hoe het zit. Ik wil dan meteen even kijken of we niet met hetzelfde internet 'doen', modem staat namelijk wel gewoon bij mij, maar weet niet 100% zeker of het ook echt 'van mij' is, anders ga ik daar natuurlijk niet de volle mep voor betalen, dan deelt 'ie dat lekker ook maar door 4. Ik kan bij Telfort waarschijnlijk wel de specificaties van mijn internet opvragen (welke snelheid), en dan kan ik ook zien wat een pakket zou moeten kosten, zodat hij me daar niet nog eens mee op kan lichten. Want ja, ik beschouw dit hele verhaal met de kabel echt als oplichting, hij heeft mij willens en wetens 10 maanden voorgelogen, heeft dit gedaan bij vorige bewoners, en zal dit blijven doen in de toekomst, als ik niets doe. Het geld van de afgelopen 10 maanden had ik zelf inderdaad al apart gehouden (en ook even apart gezet).
Als ik dat allemaal gedaan heb, zal ik de verhuurder op de hoogte stellen, misschien dat ik hem niet meteen (of helemaal niet) vertel dat ik met UPC heb gepraat, altijd handig om een troef achter de hand te hebben, en bovendien wil ik niet overkomen alsof ik dreig het te verklikken, wil me niet tot zijn niveau verlagen. Ik ga hem sommeren de boel op de te lossen, binnen redelijke termijn (of in ieder geval actie te ondernemen dus), als hij echt halstarrig zou weigeren hier iets aan te doen (nieuwe aansluiting laten leggen is ook niet gratis, en de stoep moet er voor opengebroken worden), kan ik altijd sommeren het huurcontract aan te laten passen, en wel zo dat hij niets regelt m.b.t. tv en internet, en ik dat onder mijn eigen hoede neem. Maar in de eerste instantie, op basis van mijn huidige huurcontract, is het écht zíjn pakkie an!
Ik ben nu eerst rustig voor mezelf dingen op een rijtje aan het zetten, wat wil ik, en wat wil ik de verhuurder laten doen, dat soort dingen.
Gisteren bedacht ik me, samen met mijn vader, dat ik internet heb via Telfort, en dat daar in ieder geval dus een kabel van ligt (van kpn is dat, geloof ik?), dus ik zou bv. ook via hen mijn tv-aansluiting kunnen regelen (of dit door verhuurder laten doen, maar die vertrouw ik nu natuurlijk voor geen meter meer).
En inderdaad, UPC weet dus nu, dat er illegaal 'afgetapt' wordt, maar doen ze daar ook echt iets mee? 'tis natuurlijk niet echt op grote schaal.... Volgens mij meer iets voor de buma/stemra, iets met copyrights enzo :p
Ga volgende week eerst de andere bewoners vragen hoe het precies zit met hun tv-signaal, en zal ze er, als ze voor upc betalen, op wijzen hoe het zit. Ik wil dan meteen even kijken of we niet met hetzelfde internet 'doen', modem staat namelijk wel gewoon bij mij, maar weet niet 100% zeker of het ook echt 'van mij' is, anders ga ik daar natuurlijk niet de volle mep voor betalen, dan deelt 'ie dat lekker ook maar door 4. Ik kan bij Telfort waarschijnlijk wel de specificaties van mijn internet opvragen (welke snelheid), en dan kan ik ook zien wat een pakket zou moeten kosten, zodat hij me daar niet nog eens mee op kan lichten. Want ja, ik beschouw dit hele verhaal met de kabel echt als oplichting, hij heeft mij willens en wetens 10 maanden voorgelogen, heeft dit gedaan bij vorige bewoners, en zal dit blijven doen in de toekomst, als ik niets doe. Het geld van de afgelopen 10 maanden had ik zelf inderdaad al apart gehouden (en ook even apart gezet).
Als ik dat allemaal gedaan heb, zal ik de verhuurder op de hoogte stellen, misschien dat ik hem niet meteen (of helemaal niet) vertel dat ik met UPC heb gepraat, altijd handig om een troef achter de hand te hebben, en bovendien wil ik niet overkomen alsof ik dreig het te verklikken, wil me niet tot zijn niveau verlagen. Ik ga hem sommeren de boel op de te lossen, binnen redelijke termijn (of in ieder geval actie te ondernemen dus), als hij echt halstarrig zou weigeren hier iets aan te doen (nieuwe aansluiting laten leggen is ook niet gratis, en de stoep moet er voor opengebroken worden), kan ik altijd sommeren het huurcontract aan te laten passen, en wel zo dat hij niets regelt m.b.t. tv en internet, en ik dat onder mijn eigen hoede neem. Maar in de eerste instantie, op basis van mijn huidige huurcontract, is het écht zíjn pakkie an!
Re: Problemen met tv-aansluiting (kabel)
Heb je al antwoord van je huisbaas gehad? of moet je toch zelf actie ondernemen Fleur?
-
- Berichten: 632
- Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
- Locatie: Nijmegen
Re: Problemen met tv-aansluiting (kabel)
Na een aantal keer nutteloos heen-en-weer gemail tussen mij en de verhuurder, heb ik 'm eindelijk zover dat hij tv gaat regelen via Telfort, waar ook mijn internetabbo loopt. Ik juich nog even niet te hard, moet nog zien of ik wat te zien krijg, zeg maar
Overigens, volgens mij is mijn verhuurder dom of denkt hij dat ik dat ben, nadat ik een mail stuurde met daarin, quote: "navraag bij UPC leerde me namelijk dat er geen aansluiting geregistreerd is op mijn adres, en ook nooit geweest...."
kreeg ik een e-mail terug met, quote: "....omdat het via UPC de kwaliteit voor jou te matig is.
Ik bel ze morgen wel om te vragen wat de mogelijkheden hiervoor zijn en indien de klant de kwaliteit te matig vind wat de oplossing is."
Dus ik weer, quote: "je weet toch dat er helemaal geen aansluiting bekend is bij UPC? De reden dat de kwaliteit zo matig is, is dat er nooit een aansluiting is geweest, en de verhuurder het signaal aftapt, zodat het nooit beter kan worden."
....en toen ging hij ineens hard lopen en beloven dat hij Telfort zou regelen
Overigens, volgens mij is mijn verhuurder dom of denkt hij dat ik dat ben, nadat ik een mail stuurde met daarin, quote: "navraag bij UPC leerde me namelijk dat er geen aansluiting geregistreerd is op mijn adres, en ook nooit geweest...."
kreeg ik een e-mail terug met, quote: "....omdat het via UPC de kwaliteit voor jou te matig is.
Ik bel ze morgen wel om te vragen wat de mogelijkheden hiervoor zijn en indien de klant de kwaliteit te matig vind wat de oplossing is."
Dus ik weer, quote: "je weet toch dat er helemaal geen aansluiting bekend is bij UPC? De reden dat de kwaliteit zo matig is, is dat er nooit een aansluiting is geweest, en de verhuurder het signaal aftapt, zodat het nooit beter kan worden."
....en toen ging hij ineens hard lopen en beloven dat hij Telfort zou regelen
Re: Problemen met tv-aansluiting (kabel)
En hoe zit het met de andere huurders dan?Ga volgende week eerst de andere bewoners vragen hoe het precies zit met hun tv-signaal, en zal ze er, als ze voor upc betalen, op wijzen hoe het zit. Ik wil dan meteen even kijken of we niet met hetzelfde internet 'doen', modem staat namelijk wel gewoon bij mij, maar weet niet 100% zeker of het ook echt 'van mij' is, anders ga ik daar natuurlijk niet de volle mep voor betalen, dan deelt 'ie dat lekker ook maar door 4. Ik kan bij Telfort waarschijnlijk wel de specificaties van mijn internet opvragen (welke snelheid), en dan kan ik ook zien wat een pakket zou moeten kosten,
Wat is met de tot nu betaalde kosten, heeft de verhuurder al iets laten weten, of heb je hem nog niet aangesproken, over dit onderwerp?
-
- Berichten: 632
- Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
- Locatie: Nijmegen
Re: Problemen met tv-aansluiting (kabel)
De andere huurders hebben intussen zelf allang een ander abbo genomen, hoor ik van ze, maar betalen dus eigenlijk nog steeds voor die tv, want de huur is niet omlaag gegaan, hier heb ik ze natuurlijk eventjes op gewezen.
Ik heb de verhuurder al aangegeven dat ik pas weer voor tv betaal als ik ook daadwerkelijk een signaal heb, hij reageerde dus wel door te zeggen dat hij het ging regelen met Telfort, verder geen woord. Moet zeggen dat ik het intussen zo kotsbeu ben (sorry voor de grofheid) dat ik daar niet verder op aandring, ik wacht even af wat er gaat gebeuren, hij kan mij niet laten betalen voor het verleden (omdat ik niets gekregen heb), pas als er een acceptabel signaal komt, krijgt hij z'n geld weer.
Ik heb de verhuurder al aangegeven dat ik pas weer voor tv betaal als ik ook daadwerkelijk een signaal heb, hij reageerde dus wel door te zeggen dat hij het ging regelen met Telfort, verder geen woord. Moet zeggen dat ik het intussen zo kotsbeu ben (sorry voor de grofheid) dat ik daar niet verder op aandring, ik wacht even af wat er gaat gebeuren, hij kan mij niet laten betalen voor het verleden (omdat ik niets gekregen heb), pas als er een acceptabel signaal komt, krijgt hij z'n geld weer.
Re: Problemen met tv-aansluiting (kabel)
Ik kan jouw frustratie begrijpen, maar ik zou er toch achterna gaan, om het teveel betaalde kijkgeld voor de jaren, waar het beeld zwart was, terug te krijgen!
-
- Berichten: 632
- Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
- Locatie: Nijmegen
Re: Problemen met tv-aansluiting (kabel)
Wat ik zelf teveel heb betaald, heb ik ook al ingehouden.nevermind schreef:Ik kan jouw frustratie begrijpen, maar ik zou er toch achterna gaan, om het teveel betaalde kijkgeld voor de jaren, waar het beeld zwart was, terug te krijgen!
Intussen een mail van meneer gehad, Telfort stuurt de spullen voor de tv op, en hun monteur neemt contact met me op om een afspraak te maken. Er lijkt zowaar schot in de zaak te zitten!