LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Poll: Telefoongids ongevraagd in de bus?

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.

Moet de telefoongids aangevraagd worden, of ongevraagd in de bus vallen?

ik wil de telefoongids ongevraagd bij iedereen in de bus
3
8%
ik wil de telefoongids ongevraagd in de bus, als de ja/nee en nee/nee sticker gerespecteerd wordt
5
14%
laat mensen hem maar aanvragen als ze er een willen, scheelt een hoop papier
18
50%
schaf dat ding helemaal af, wat moet je er eigenlijk mee
6
17%
mij boeit het niet
4
11%

Totaal aantal stemmen: 36

Nicky_The

Re: Poll: Telefoongids ongevraagd in de bus?

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Gratis speelgoed voor mijn konijnen :) Niet afschaffen dus ;)

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

vogels schreef:@Har06: Je geeft geen antwoord op de vraag: hoeveel bedroeg het sponsorgeld?
oh vermoedelijk is dat zo,n 50 % van de totaalsom

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Nicky_The schreef:Gratis speelgoed voor mijn konijnen :) Niet afschaffen dus ;)
Dan kunt u de gids nog steeds aanvragen als dit zo zou moeten.

Har06

Emmy75 schreef:
Nicky_The schreef:Gratis speelgoed voor mijn konijnen :) Niet afschaffen dus ;)
Dan kunt u de gids nog steeds aanvragen als dit zo zou moeten.
niets aanvragen, gewoon blijven ontvangen :wink:

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

@ Har, heb je niet genoeg aan al die huis-aan-huis blaadjes dan?

Anja00001

Ongelezen bericht door Anja00001 »

Heeft ook veel konijnen ;)

Har06

witte angora schreef:@ Har, heb je niet genoeg aan al die huis-aan-huis blaadjes dan?
alle beetjes helpen, de dikke gidsen geven eenmalig extra gewicht +
de drukkerij heeft werk
tante post heeft wat te doen pluspunten

Nicky_The

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Als ik de gids aan moet vragen, moet ik er waarschijnlijk voor betalen, dan is het geen gratis konijnen speelgoed meer ;)

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

witte angora schreef:Wat vinden jullie er van? Vandaag stond op teletekst en op nu.nl het volgende bericht:
De Telefoongids moet niet meer ongevraagd huis-aan-huis in de brievenbus worden gegooid.
Foto: ANP

Dat vindt een Kamermeerderheid van PvdA, CDA, SP, D66 GroenLinks en ChristenUnie, meldt de NOS maandag.

De partijen willen de Telecomwet aanpassen. Die wet verplicht nu nog de gids te verspreiden. De aanleiding voor het nieuwe inzicht is een actie van technologiejournalist Alexander Klöpping. Hij zette onlangs de website sterftelefoongidssterf.nl op, die doorverwijst naar een opzegformulier.

Het is volgens de bekende blogger en vaste gast van De Wereld Draait Door niet meer van deze tijd dat De Telefoongids ongevraagd wordt bezorgd.

De meeste mensen zoeken telefoonnummers volgens hem tegenwoordig op internet op. Hij pleit voor een opt-insysteem, waarbij mensen moeten aangeven de gids juist wel te willen ontvangen in plaats van andersom.

De Telefoongids sommeerde Klöpping vorige week zijn site offline te halen. De site zou 'ernstig afbreuk' doen aan het woordmerk van de gids. Klöpping heeft aangeboden zijn website offline te halen als De Telefoongids 'stopt met het ongevraagd spammen van de rest van Nederland'.

je zal maar uitgever van de telefoongids zijn en je bedrijf opeens naar de knoppen zien gaan
jarenlang goede diensten verleend en nu opeens verguisd

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

ruud_a

je zal maar uitgever zijn, enz. Kom nou, dit staat toch al jaren voor de deur. De wereld veranderd zo giga vlug, uitgevers anticiperen ook hoor en niets heeft het eeuwige leven. Als die drukkers en uitgevers het nu pas zouden zien aankomen, nou, dat denk ik niet, als ze slim zijn hebben die zich allang op een andere mogelijkheid gericht.

BabbeldeBabbel

Ongelezen bericht door BabbeldeBabbel »

Op de goudhandel ?

ruud_a

tenormin schreef:ruud_a

je zal maar uitgever zijn, enz. Kom nou, dit staat toch al jaren voor de deur. De wereld veranderd zo giga vlug, uitgevers anticiperen ook hoor en niets heeft het eeuwige leven. Als die drukkers en uitgevers het nu pas zouden zien aankomen, nou, dat denk ik niet, als ze slim zijn hebben die zich allang op een andere mogelijkheid gericht.
het gaat er om dat heel nederland opeens over dit bedrijf heenvalt als was het een stel misdadigers
zelfs de regering begint opeens te roepen

die mensen hebben gewoon een net [dat neem ik voorlopig in ieder geval aan] bedrijf, waar ze hun brood mee verdienen
als dat uit de tijd is sterft het vanzelf uit
ondertussen kunnen de commentaren op dit bedrijf wel wat minder
ik vraag me trouwens af wat de bedoeling is geweest om een website sterf-telefoongids-sterf op te zetten
het zou me niet verbazen als daar een wat minder nette bedoeling achter heeft gezeten

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

BabbeldeBabbel schreef:Op de goudhandel ?
Draagt echt bij...

BabbeldeBabbel

1 op 3 Nederlanders wil papieren gids
AMSTERDAM - 30 procent van de Nederlanders wil de papieren Telefoongids blijven ontvangen.

Foto: Dijkstra bv

Dat blijkt uit onderzoek in opdracht van het programma Editie NL van RTL.

Ondanks protesten van de afgelopen dagen houdt De Telefoongids vast aan het automatisch huis-aan-huis bezorgen. Volgens eigen onderzoek, uitgevoerd door TNS-NIPO, wil 85 procent van de Nederlanders de papieren gids blijven ontvangen. Uit onderzoek van RTL blijkt nu dat om nog geen derde van de Nederlanders zou gaan.

Het verschil tussen de twee onderzoeken is volgens Manfred te Grotenhuis van de Radboud Universiteit te verklaren doordat de Telefoongids voor het onderzoek fysiek langs de deuren is gegaan. Dat levert volgens hem geen representatieve steekproef op. Ook is de vraagstelling volgens Te Grotenhuis mogelijk niet objectief genoeg geweest.

witte angora

tenormin schreef:ruud_a

Uitgevers en drukkers zien dit al jarenlang aankomen. In Nijmegen zit/zat een papierfabriek die in de goede tijden een stuk grond naast de fabriek kocht, voor het geval er uitgebreid moest worden. Aangezien er niet gebouwd werd, mochten (ex)personeelsleden er een moestuintje beginnen. Uiteindelijk, en dan praten we over 2006/2007, is het terrein verkocht, omdat men wel begreep dat die uitbreiding er nooit meer van zou komen. De markt voor papier wordt simpelweg steeds kleiner.

Dan kan de telefoongids bestaan bij de gratie van een wettelijke verplichting dat het ding bij iedereen door de strot geduwd moet worden, maar dat is natuurlijk geen manier van een eerlijke bedrijfsvoering. Van een marktwerking is zelfs helemaal geen sprake.

ruud_a

BabbeldeBabbel schreef:1 op 3 Nederlanders wil papieren gids
AMSTERDAM - 30 procent van de Nederlanders wil de papieren Telefoongids blijven ontvangen.

Ondanks protesten van de afgelopen dagen houdt De Telefoongids vast aan het automatisch huis-aan-huis bezorgen. Volgens eigen onderzoek, uitgevoerd door TNS-NIPO, wil 85 procent van de Nederlanders de papieren gids blijven ontvangen. Uit onderzoek van RTL blijkt nu dat om nog geen derde van de Nederlanders zou gaan.

Het verschil tussen de twee onderzoeken is volgens Manfred te Grotenhuis van de Radboud Universiteit te verklaren doordat de Telefoongids voor het onderzoek fysiek langs de deuren is gegaan. Dat levert volgens hem geen representatieve steekproef op. Ook is de vraagstelling volgens Te Grotenhuis mogelijk niet objectief genoeg geweest.

net zo betrouwbaar als de peilingen voor de verkiezingen

ruud_a

BabbeldeBabbel schreef:Op de goudhandel ?
eerder in de oud papier handel

BabbeldeBabbel

Dat zullen we 12 september a.s. weten !

witte angora

ruud_a schreef:
BabbeldeBabbel schreef:1 op 3 Nederlanders wil papieren gids

Welke van de twee? Die van de telefoongids, die een belang heeft bij een hoog cijfer, of dan Editie.NL? Hier in de pol zie je hetzelfde als bij Editie.nl, slechts 23% wil het houden zoals het is, de rest heeft liever dat mensen hem aanvragen, of wil hem zelfs helemaal afschaffen. Al is 32 stemmen natuurlijk niet representatief te noemen, het zit toch wel in de richting...

ruud_a

BabbeldeBabbel schreef:
Dat zullen we 12 september a.s. weten !

ik bedoel dat de peilingen voor de verkiezingen ook een lachertje zijn
die lijken ook volstrekt niet op elkaar

die van de Hont lijken me ook volstrekt onaannemelijk

gekozen uit mensen die zich ooit hebben aangemeld via internet wordt er bij gezegd

nou dan ben je het grootste gedeelte van de oudere stemmers al kwijt in je peiling
die hadden en hebben vaak geen internet

en als dat ooit aangemeld al erg lang geleden is ook al een grote groep jonge stemmers niet meegenomen bij de peiling

Gesloten