Dat vergeet ik echt niet. Je schrijft zelf namelijk al 'zaken die ik nodig heb en/of nodig kan hebben'. Als je iets echt nodig hebt, dan zou ik me daar voor verzekeren als de baten ervan hoger zijn dan de lasten. Zo kost de halfjaarlijkse controle bij de tandarts mij op jaarbasis veel minder dan een tandarts verzekering, die nog niet eens alles dekt.vogels schreef:Je vergeet 1 ding: in mijn AV zitten nog meer zaken die ik nodig heb en/of nodig kan hebben.Neem alleen de basis verzekering en geen aanvullende. Scheelt maandelijks heel wat premie. Kan je per maand al zomaar 40 tot 50 euro schelen. Op jaarbasis dus 480 to 600 euro.
En er zijn ook een heleboel zaken, die ik nodig kan hebben. Maar in de afgelopen 20 jaar heb ik die niet nodig gehad en heb ik dus de kosten voor een aanvullende verzekering uitgespaard. Mocht ik nu fysiotherapie nodig hebben, dan kan ik dat best uit dat potje betalen. Een een rollator (ben ik nog lang niet aan toe, maar je weet maar nooit) hebben ze bij de Kringloop winkel voor een prikkie.
Het is en blijft gewoon een kwestie van afwegen. En juist dat wordt wel steeds moeilijker omdat er steeds meer uit de basisverzekering verdwijnt.