LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Scherm Samsung Galaxy S3 kapot

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
STROOPSOLDAAT

Re: Scherm Samsung Galaxy S3 kapot

Ongelezen bericht door STROOPSOLDAAT »

Hallo,

ik heb de S3 al 4 maanden hij is zo veel keer gevallen en het scherm of glas
nog steeds heel is hij is op de hoek gevallen en plat op de scherm/glas niks aan de hand
tot aan gisteren ik stapte mijn werk bus uit zette mijn voet op de afstap en toen stond ik op mijn
mooie s3 :) met 104 kilo vond S3 niet zo leuk een grote streep door het glas
weet iemand waar je alleen het glas kan kopen

ik denk dat sommige mensen net pech hebben dat tie stuk is gegaan

Drskaffa

Ongelezen bericht door Drskaffa »

Voor alleen het glas van de telefoon:

Amazon (prijs 24.91 USD / 18.50 EUR):
http://www.amazon.com/Samsung-GT-i9300- ... B008DC8N5G

Ebay (prijs 22.99 USD / 17 EUR):
http://www.ebay.com/itm/Replacement-Scr ... 0936781341

Dit zijn erkende onderdelen bedoeld voor reparatie van glasschermen voor de Samsung S III. Het blijft mij verbazen dat reparatiecentra zoals Dynafix en dergelijke deze reparaties niet uitvoeren terwijl zij zichzelf professionals noemen. De reparaties die dit soort reparatiecentra uitvoeren kan iedereen die een beetje handig is zonder technische achtergrond. Te belachelijk voor woorden dat je meteen een nieuwe digitizer (á 180 euro) word aangesmeerd onder het mom van alleen het glas vervangen is onmogelijk en hier zijn geen onderdelen voor.

Het vervangen van het glas is tijdrovend, moet voorzichtig gebeuren, vereist geduld en een vaste hand. Je hoeft echter niet de mobiel open te schroeven voor de procedure. Voor instructies zijn er op youtube talloze filmpjes te vinden die je uitleggen hoe je dit moet uitvoeren. Het komt er op neer dat je het scherm gaat verhitten zodat de lijm van het glas te warm word en zijn werking verliest om vervolgens het glas te verwijderen.

Mocht je je glas zelf gaan vervangen zorg dan dat je weet waar je mee bezig bent. Als je het fout doet kun je eenvoudig je digitizer om zeep helpen en dan kun je deze alsnog laten vervangen a 180 euro.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

GJvdZ schreef:
olaf79 schreef: Binnenkort komen de onbreekbare, buigzame schermen op de markt. Dan kunnen we deze discussie permanent sluiten.
Dan krijgen we klachten van mensen omdat ze met een scherp voorwerp een kras in het display kregen....
Die schermen krassen ook niet meer. Dwz, de kras herstelt zichzelf.

olaf79

STROOPSOLDAAT schreef:Hallo,

ik heb de S3 al 4 maanden hij is zo veel keer gevallen en het scherm of glas
nog steeds heel is hij is op de hoek gevallen en plat op de scherm/glas niks aan de hand
tot aan gisteren ik stapte mijn werk bus uit zette mijn voet op de afstap en toen stond ik op mijn
mooie s3 :) met 104 kilo vond S3 niet zo leuk een grote streep door het glas
weet iemand waar je alleen het glas kan kopen

ik denk dat sommige mensen net pech hebben dat tie stuk is gegaan
Valt dat niet onder garantie? Echt belachelijk dat zo'n glas breekt als je er vol op gaat staan. Daar hoort ie toch tegen te kunnen. :shock: :lol:

black_venom

Ongelezen bericht door black_venom »

Wat zijn wij Nederlanders toch aanstellers als consumenten.
Emmetje, ik heb voor jou speciaal een account aangemaakt om te reageren, echt belachelijk dat jij voor zoiets een klacht indient. En dan nog je S3 vergelijken met een nokia 'van staal'.

De nokia waar jij het over hebt is mischien 3cm dik met een scherm van 3 bij 2 cm, en inderdaad die gingen bijna nooit kapot.
De S3 is een ultra dun en lichtgewicht telefoon, en iemand met hersennen kan absoluut wel inschatten dat het een gevoelig apparaat is.
En ook voor de overige gebruikers, een telefoon barst nooit zomaar uitzichzelf. Door eerdere onzorgvuldig gebruik onstaan er haarscheurtjes in je scherm wat later door de druk gaat barsten.

Het moet dun zijn, lichtgewicht zijn en moet alles kunnen maar mag absoluut niet breken?
En je mag er van uit gaan dat een apparaat degelijk is dat het een val van 50cm kan overleven?
Als jij het apparaat koopt uit een winkel, dan zit daar garantie op met voorwaarden. Een van die voorwaarden is dat het zorgvuldig gebruikt moet worden. Dus niet aan je kind geven, en niet laten vallen. Met de koop ga je hier automatisch mee accoord dus je hebt dat geaccepteerd, en nou ga je hier zeuren? Echt zielig.

De consument word hier in Nederland te veel gedekt en dan krijg je zulke situaties, echt jammer dit.
Samsung moet gewoon jou telefoon terugnemen, en jou een verbod geven dat je levenslang geen samsung producten mag gebruiken.

olaf79

black_venom schreef:Wat zijn wij Nederlanders toch aanstellers als consumenten.
Emmetje, ik heb voor jou speciaal een account aangemaakt om te reageren, echt belachelijk dat jij voor zoiets een klacht indient. En dan nog je S3 vergelijken met een nokia 'van staal'.

De consument word hier in Nederland te veel gedekt en dan krijg je zulke situaties, echt jammer dit.
Samsung moet gewoon jou telefoon terugnemen, en jou een verbod geven dat je levenslang geen samsung producten mag gebruiken.
En nu loop jij ook te zeuren. Eigenschuld valt niet onder wettelijke garantie en bij eigen schuld heb je dus geen poot om op te staan als consument.

black_venom

Ongelezen bericht door black_venom »

Uiteraard, ik weet dat ze geen poot heeft om op te staan maar vanwege de (hoe lang zo'n apparaat dient mee te gaan blabla) wetgeving denkt ze nog dat ze kans maakt een klacht in te kunnen dienen voor haar kapotgesmeten telefoon, en dat is belachelijk.

bram040

Ongelezen bericht door bram040 »

Mijn SamSung galaxy S3 was drie dagen oud toen ik hem per ongelijk heb laten vallen. De telefoon viel toen ik zat en maakte een vrije val van 30 cm. Hij viel op een randje waar door er kortsluiting of dergelijken ontstaan is. Het scherm is niet beschadigd het glas is nog mooi heel maar, me beeld was eerst een beetje blauw met kort daarop een volledig zwart beeld.

Die galaxy is 3 dagen oud valt een keer en is meteen kapot, kan ik dit op een andere manier oplossen dan me telefoon of inboedel verzekering. Want hier ben ik niet mee eens, dit is een te fragiel product om voor zn dure prijs verkocht te mogen worden.

de kwaliteit van de Samsung is Kwalitatief Uitermate Teleurstellend, en gaat meteen kapot. Kan ik er voor zorgen dat Samsung de kosten op zich neemt aangezien de telefoon na het eerste minste of geringste ongelukje totaal kapot is.

[email protected]

Ongelezen bericht door [email protected] »

Samsung Galaxy SIII nog geen maand oud, haal hem van de oplader en het nieuwe hoesje Samsung flipover schiet los, hij valt max 10 cem en BAM een hele barst in mijn telefoon!!
Dit is echt belachelijk!! Tuurlijk moet je een telefoon niet laten vallen, maar hij maakte niet eens een klap en al gebarst... Dit kan gewoon niet..!!! :evil: :evil: :evil:

suzanne_noyb

Ongelezen bericht door suzanne_noyb »

Ik heb mijn S3 vanaf het moment dat hij uitkwam in NL, hij sodemieterd regelmatig uit m'n handen, tas, broekzak.. en nooit wat aan de hand. Geen krasje, niks. Er zit geen hoesje om, alleen een screenprotector.
Mijn Galaxy S was na de eerste keer lanceren al aan gort.
Gisteren is de S3 van een randje afgetrild en van 1,70m naar beneden gevallen, op een hoekje.. dat was welliswaar de genadeklap voor de contactjes, maar nog steeds geen barst te bekennen.

Als je zo'n dure telefoon hebt, moet je gewoon zorgen voor een goede verzekering. Je kunt onmogelijk van de fabrikant verwachten dat ze alle kapot gesmeten Samsungs terug gaan halen en gaan vergoeden, toch? Mijn verzekering komt binnen één dag m'n telefoon ophalen, en binnen 2-14 dagen krijg ik hem gerepareerd en wel weer terug. Kost me geen euro en ik kan zelf een vervangend toestel krijgen als ik dat wil.

meverss

Ongelezen bericht door meverss »

De mijne is ook naar de mallemoeren , barsten in het scherm , en krijg geen beeld alleen af en toe groen wazig beeld
ik hoor wel dat ie aanstaat kan muziek luisteren maar das t enige dan
hij is een keer gevallen daardoor komt die barst maar hoe dat ik geen beeld meer krijg weet ik ook niet
en zal t wel niet verzekerd krijgen bij me verzekering

Ashmelia

Ongelezen bericht door Ashmelia »

Mijn dochter had hetzelfde probleem, zit op de bank met haar S3 van net 3 weken oud.
Wil haar gsm wegleggen op de brede leuning van de bank (wat 30 cm breed, van stof en plat is), hoesje (van Samsung) zit erom en hij glijdt naar haar terug.
Ze hieldt hem gewoon tegen en hoppa links boven een bast in haar nieuwe gsm. Is dus niet gevallen ofzo.
De barst loopt vanaf luidspreker boven naar links onder waar je het geluid harder of zachter kan zetten.

Als ik het dus zo bekijk hier op het forum, dan hoop ik dat Radar Samsung toch eens gaat benaderen over het feit dat het scherm wel heel snel kapot is.

Het is gewoonweg belachelijk voor woorden dat er ruim 180 euro betaald moet worden voor een nieuw scherm.

Zwollywood71

Ongelezen bericht door Zwollywood71 »

Mijn S3 is inmiddels ook defect. De telefoon is uit de flipcover gevallen. Ik zat gewoon in de stoel en de telefoon viel via mijn broek op mijn voet. Het scherm is nu een mozaïek. Ik heb hiervoor een S2 gehad en die is zo vaak van de bank of van een tafeltje gevallen, maar zonder gevolgen. De S3 is buitengewoon kwetsbaar voor zo'n duur toestel. Wellicht zit er veel te veel spanning op het geharde glas. Er is een duidelijk verschil met de S2. De reparatiekosten van eur 180,- zijn buiten iedere proportie. Mijn telefoon functioneert verder ook goed, dus de elektronica is verder niet defect.

Een val van een telefoon is uiteraard een gebruikersfout (ook al wordt het wellicht veroorzaakt doordat de telefoon uit de cover schuift). Dit neemt niet weg dat indien een toestel op deze manier op de grond valt (glijdt), het toestel heel zou moeten blijven.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ik heb de s3 sinds vorig jr mei,eerst mijn man en ondertussen ik de s3 nu en hij s4

hij liet hem 1x vallen niet hoog maar toch niks aan de hand...

bij mij viel hij uit dat hoesje hoe heet dat flipcover???waar hij in zit en dan hoesje open klappen zijn speciaal van samsung..boem zo op de grond gelukkig maar paar cm...maar niks !!! helemaal niks..nou 2 kleine deukjes zijkant,maar verder niks...godzeidank..9hij schoot er dus zo uit,later bleek hoesje niet goed) laat maar gelijk geen vertrouwen maar neem wel andere :wink:

het is een fragiele telefoon,de s4 is wel iets steviger...
en de klachten zijn er heel veel,waarvoor?hij is iel..dun dus...mensen stoppen hem in broekzak en bukken dat kan ie niet hebben...te fragiel voor...

je kan deze niet vergelijken met een nokia of?htc,de htc die ik hiervoor had,de beats ,was ook dun maar steviger..

maar alle respect.
als je hem aanschaft voel je toch dat hij dun fragiel ie en dan denk je...oke opletten

en nokia enz...moet je ook niet te vaak laten vallen net als alle andere producten..

Wim2007

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Drskaffa schreef:Ok ik heb goed nieuws. Ik ben er inmiddels achter dat je ook het alleen gorilla glas kan vervangen. Dit brengt de kosten al gauw om laag naar 30 euro. (Het is alleen erg moeilijk om te monteren)
Een instructie daarvoor is hier te vinden: http://www.ifixit.com/Guide/Repairing+S ... ss/14856/1

olaf79

emmetje13 schreef:Ik geloof niet dat ik om medelijden gevraagd heb, en ook niet om advies voor kinderspeelgoed. :wink:
Mijn oude Nokia touchscreen is meerdere keren gevallen zonder een centje pijn. Ik ging eerst uit van domme pech, verkeerd terecht gekomen. Ging toen op internet kijken voor reparatie en zag alarmerend veel berichten over kapotte schermen. Ga maar eens bij een reparateur vragen hoeveel s3's hij al gezien heeft met een kapot scherm in de korte periode dat deze op de markt is. Natuurlijk heeft de eigenaar de verantwoording voor het gebruik. Maar ook van een fabrikant mag verwacht worden dat deze een duurzaam product aflevert.
Tsja een toestel waarvan er miljoenen verkocht zijn, vind je er ook meer van bij de reparateur dan een exotisch nokiaatje.
Kijk trouwens eens naar dit filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=rGQOhVGFbyk

Deze telefoon is robuuster dan je denkt.

olaf79

Zwollywood71 schreef: Dit neemt niet weg dat indien een toestel op deze manier op de grond valt (glijdt), het toestel heel zou moeten blijven.
Dat vind jij. Maar dit type toestel, zo dun en groot is daar simpelweg niet voor gemaakt.

sadfly

Ongelezen bericht door sadfly »

Als ik het zo lees hadden ze e rbeter kunstof in kunnen stoppen. OK, dat heeft weer zijn nadelen. maar als ik het zo lees heeft het meer voordelen. verder vind ik het vreemd dat het glas onder spanning er in zit. Dan is het ook vagen om problemen bij het kleinste tikje.

Joël351

Ongelezen bericht door Joël351 »

ik heb een paar dagen gelden mijn Samsung s3 laten vallen vanaf 20 cm hoogte terwijl het hoesje (flipcover van samsung) er gewoon omheen zat, het scherm is helemaal gescheurd :(
Ik snap dat het een kwetsbaar toestel is maar dat hij van zo'n kleine hoogte valt en daardoor kapot is slaat nergens op.

Hellig

Ongelezen bericht door Hellig »

precies geraakt op de goede ( of verkeerde ) hoek. Natuurkunde, niks tegen te beginnen.

Zo had ik jaren geleden een aanrijding met mijn Dodge tegen een AX. Ik raakte de AX precies op de b-stijl. Gevolg: AX stond gehoekt naar boven, linkerachterwiel los van de grond. Dodge: krasje op de bumper. Achterin de AX lag trouwens een baby in een maxicosi te schreeuwen van plezier. Hij wilde nog wel een keer, papa zag dat niet zo zitten.

Gesloten