jermen2 schreef:Bij mijn ouders was een traplift geplaatst aangevraagd voor mijn vader. Toen die kwam te overlijden werd de traplift weggehaald terwijl mijn moeder ook slecht ter been is. Antwoord was als u het nodig heeft vraagt u er maar een aan??? Wat voor kosten brengt dit niet met zich mee?
Eh, dat is toch logisch?
Als vader de voorziening heeft aangevraagd, heeft toegewezen gekregen omdat
hij beperkt genoeg was om een traplift te krijgen, gaan ze die niet laten zitten.
Vergeet niet dat de gemeente die dingen huurt en niet gewoon in de broekzak heeft zitten.
Als moeder de traplift nodig heeft, moet ze hem aanvragen.
'Slecht ter been' is nogal schimmig en op basis van die diagnose worrdt geen traplift verstrekt.
Het ding weghalen scheelt zeker wel geld.
Als een aangepaste scootmobiel € 205,- per maand kost, wat denkt u dat een traplift dan wel niet kost?
De kosten van het weghalen wegen niet op tegen een paar maanden huur.
jermen2 schreef:Logisch ik vind het geld weggooien waarom kan dat niet door alle belachelijke regeltjes
Het is toch heel normaal dat een gemeente niet zo maar een scootmobiel van een wildvreemde accepteerd?
Zij weten niet hoe oud die is, hoeveel er mee gereden is, wie hem onderhouden heeft, waar die vandaan komt....
Als zij hem weer aan een ander toewijzen zijn zij verantwoordelijk voor de vervolgkosten.
Als dat ding ineens stagneert en een ongeluk veroorzaakt zijn zij verantwoordelijk!
Als dat ding steeds stuk gaat en telkens afgevoerd en gerepareerd moet worden, kost dat klauwen vol geld.
Dus ja, logisch.
jermen2 schreef:Een traplift hoorde ik word ook niet opnieuw gebruikt
Niet waar.
Vriendin heeft traplift opgezegd i.v.m. verhuizing naar gelijkvloers appartement en na opknappen is hij nu bij een ander geïnstalleerd.
Dit zijn fabeltjes van jaren en jaren geleden en die moeten eens de wereld uit.
Gemeenten gooien echt niet voor de lol geld weg!
jermen2 schreef:Wat denk je van mensen die een taxivergoeding krijgen die best met een familielid zouden kunnen rijden naar een ziekenhuis, uitzonderingen zijn er altijd maar de meesten kunnen het prima zelf regelen.
Welke taxivergoeding?
Regiotaxi?
Valys?
Zittend ziekenvervoer?
En wat nu als je familielid opeens op de dag van een belangrijke afspraak ziek is?
Of de auto stuk is?
Of iets anders waardoor er niet gereden kan worden?
Wie bent u om te bepalen of iemand zelfstandig mag reizen of dat iemand altijd afhankelijk van een ander moet zijn?