Dat is nu net het probleem, het zijn niet eens de echt hogeren inkomes, het gaat om mensen met anderhalf 2 keer modaal. Nu lijkt dit voor een minima inderdaad de hogere inkomes te zijn maar dat is niet zo. De minima vergeten nog wel eens allerlei toeslagen, compensaties enz waarvoor deze groep ( terecht overigens ) niet in aanmerking komt. Deze groep met anderhalf a twee keer modaal heeft ook al geen vet meer op de botten en moeten straks precies hetzelfde doen als de minima om rond te komen.witte angora schreef:Ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Als de minima met bezuinigingsmaatregelen getroffen worden lees je het wel, maar wordt er lang niet zo'n drama van gemaakt als nu, nu de hogere inkomens eindelijk eens een veer moeten laten. Wat nu staat te gebeuren raakt hen in de eigen portemonnee.
Als de minima nog eens zouden moeten inleveren, och, dat is niet zo erg. Zielig, maar dat is hun probleem. Maar blijf van onze portemonnee af! Dat is toch wel een beetje de boodschap die ik door al dat geschreeuw heen hoor.
Overigens heb ik net als rozemarijntje in het nieuws gehoord dat de uitkeringsgerechtigde er met dit akkoord zo'n 30% op achteruit gaat.
Dit artikel is ook wel aardig.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/11704/Ka ... ruit.dhtml
Een paar fragmenten.
Mensen met een inkomen van 5 ton of meer gaan er op vooruit.
De kostwinner van een gezin moet meer dan 128 k verdienen om quitte te draaien. ( conclusie daarboven gaat men er dus op vooruit.. )
Tweeverdieners met bijna hetzelfde inkomen moeten minimaal 331k verdienen om quitte te draaien.
Dus hoezo de sterkste schouders dragen de lasten ? Nee die gaan er op vooruit.
Hoezo "bruggen bouwen" en " socialer en sterker" ? Dit heeft er geen biet mee te maken.
Dat de VVD achterban op de achterste poten staat snap ik, maar ik snap niet dat de PvdA achterban niet hetzelfde reageert. Dat de rijksten nog rijker worden zou hen toch een doorn in het oog moeten zijn? De uitkeringsgerechtigden leveren fors in.. Toch ook niet echt lekker sociaal wat de leus van Samson was.