LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schande!! Roodstand mogelijk op jongerenrekening ING

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
nevermind

Re: Schande!! Roodstand mogelijk op jongerenrekening ING

Ongelezen bericht door nevermind »

Als ik lees, dat het door de jeugdzorg goedgekeurd is, dan is hij geplaatst.(Ik niet) :lol:

maar het advies wat voor gewone kinderen geldt, geldt niet voor een ziek kind
Ik kan nergens lezen, dat hij ziek is? :shock:
Veelmeer, dat deze geen opvoeding gehad heeft, want met 14 jaar dit soort dingen uitspoken, welke dan ook nog goed gekeurd worden om het proces van de ING te omzeilen, lezen wij zeker in een paar jaren iets in de krant.

Fijn, dat je zo meevoelend bent, maar dit soft gedoe,(heb ik al ergens gelezen)helpt ook hier geen meter.
Wil hem niet naar Indie sturen, maar er zijn nog andere plekken.
Laatst gewijzigd door nevermind op 26 dec 2012 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De hele discussie over "de dader" inclusief allerlei wilde aannames ("crimineel in de dop", "ziek" enzovoorts enzoverder), zijn volkomen off-topic. En bovendien kwetsend voor de ouder die dit topic heeft gestart.

Isabel1

Ongelezen bericht door Isabel1 »

hai,

ik weet indedaad niet of hij ziek is, maar ik wil rekening houden met de mogelijkhdeid. daarnaast, het feit dat jeugdzorg iets heeft besloten, tja, ik heb er zelf nooit mee te maken gehad, maar ik mijn werkveld, bellen we ze eigenlijk nooit omdat ze meer drama maken dan dat ze goed kunnen maken (want ze maken eigenlijk nooit iets goed, maar dat is mijn mening)

ik wil toch echt nog een keer zeggen dat 'soft gedoe' ik ook tegenstander van ben, maar als je kind ziek is (en nee ik zeg niet dat dat zo is in het geval van ts) dat je andere paden moet bewandelen.\
nogmaals, ik ben een groot voorstander van af en toe even zeggen waar het op staat en de kids in het gareel krijgen, mijn drie werken ook zo. maar dat kan niet als er echt iets mis is (en we weten niet of dat zo is. daarom vind ik het ook te makkelijk om gewoon te roepen 'ja consequent zijn' sta je daar,en dan./.. het is geen kunst om makkelijke oplossingen ten hebben, iedereen heeft een mening die hij vind dat overal op toegepast kan worden, het is de kunst om het te laten werken (niet dat mij dat lukt trouwens))

isabel

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Welk soft gedoe? Van wie?
Wie weet helpt (te) harde hand juist niet (heeft niet geholpen) wie weet....................
en wie weet is ook dat helemaal niet aan de orde, wie weet..
wij in elk geval niks van het hoe, wat waar en waarom en dat is in deze ook niet van belang

@nevermind, dat Jeugdzorg goedkeurt dat de zoon van ts bij oma en tante is, wil niet zeggen dat hij door jeugdzorg daar geplaatst is.

Isabel1

Ongelezen bericht door Isabel1 »

dat Jeugdzorg goedkeurt dat de zoon van ts bij oma en tante is, wil niet zeggen dat hij door jeugdzorg daar geplaatst is.
7

precies

nevermind

Jolijn schreef:
@nevermind, dat Jeugdzorg goedkeurt dat de zoon van ts bij oma en tante is, wil niet zeggen dat hij door jeugdzorg daar geplaatst is.
Dan formulier ik het anders.
De zoon is met goedkeuring van de jeugdzorg bij oma en tante.
Als er geen goedkeuring is, wordt hij bij vreemde geplaatst.
Woordspeling. :shock:

Jolijn

nevermind schreef:
Jolijn schreef:
Ik heb geen idee of uit huis plaatsing aan de orde is. Het heeft mijns inziens niks met woordspeling te maken.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Dit is wat er in de OP staat:
nadat hij al een paar keer was weggelopen was het opnieuw raak in juni 2012 toen is hij opnieuw weggelopen en ingetrokken bij een familielid waar hij tot de dag van vandaag is. Bij die familielid waar hij verblijft is totaal geen controle over wat hij doet etc. Jeugdzorg keurt zijn verblijf daar voorlopig even goed, maar zoekt samen met ons naar een oplossing.
Wat is lezen soms toch moeilijk, of niet dan. Verder zie ik een hele hoop aannames die alleen maar verder weg leiden van de vraag van de TS. Die overigens al een paar pagina's niet gepost heeft.

Mijns inziens is het antwoord op de vraag: Het was inderdaad fout van de ING dat er door een storing ineens een roodstand kon ontstaan. Echter, dat neemt niet weg dat er dan geen misbruik van gemaakt mag worden. Die 500 euro roodstand is geld van de bank, en dat moet gewoon terug naar de bank.

Over de rest van het verhaal kan en wil ik me geen oordeel vormen. Te weinig informatie, teveel informatie van één kant, en het is verder mijns inziens niet relevant, en sowieso geen consumentenkwestie.
Laatst gewijzigd door witte angora op 26 dec 2012 22:59, 2 keer totaal gewijzigd.

Barman

Ongelezen bericht door Barman »

Amusant hoe een vraag over roodstaan op een rekening verandert in een discussie over opvoeden.

Feit blijft gewoon dat het crimineeltje zelfs familieleden voor zijn karretje heeft gespannen om betrouwbaar over te komen. Jochie komt met wat lijkt op zijn moeder, of zijn oma aan de balie om even wat gegevens te veranderen. Ronduit schandalig dat de ING medewerkers dan niet even de verantwoordelijke volwassene die er bij is om een identificatie vragen.

Weer een steek laten vallen door de ING!!!

nevermind

Jolijn schreef:
nevermind schreef:
Jolijn schreef:
Ik heb geen idee of uit huis plaatsing aan de orde is. Het heeft mijns inziens niks met woordspeling te maken.

Heeft helemaal niets mee te doen, waar hij woont.
Het gaat hier om het feit, dat zoonlief een veiligheidsprobleem van ING omzeilt heeft, om het rood staan nietig te maken.
Het verhaal met leeftijd als werkende bij AH, is ook dubieus.
Om hier is van te maken, is het geheel niet duidelijk, maar TS hoef zijn achterste van de tong ook niet te laten zien.

Jolijn

nevermind schreef:
Jolijn schreef:
nevermind schreef:Jolijn:

Heeft helemaal niets mee te doen, waar hij woont.
Het gaat hier om het feit, dat zoonlief een veiligheidsprobleem van ING omzeilt heeft, om het rood staan nietig te maken.
Het verhaal met leeftijd als werkende bij AH, is ook dubieus.
Om hier is van te maken, is het geheel niet duidelijk, maar TS hoef zijn achterste van de tong ook niet te laten zien.
:roll: Vertel mij wat, ik haak alleen maar in op jouw beweringen.
TS heeft inderdaad mis/gebruik gemaakt van een fout in het programma van de ING.
Zoals andere forummers ook beweren, kun je met 14 jaar bij AH werken.
Er hoeft eigenlijk niks van gemaakt te worden, TS is duidelijk met zijn verhaal in de OP.

nevermind

Jolijn

Ik heb nergens geschreven, dat met 14 jaar bij AH niet gewerkt mag worden.
Ook is dat niet overal zo, maar filiaal afhankelijk. Maar dit terzijde.

TS geeft aan, dat zoon al meer dan een halfjaar niet meer op internetbankeren geweest is, dus geen inkomen kan gestort gekregen hebben.
Dan was hij 13 en half jaar, en op deze leeftijd mag je dan niet bij AH werken.
Voor de rest laat ik het erbij.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Naar ik begrijp heeft de zoon van TS veel geld van zijn jongerenrekening afgehaald en daardoor is hij rood komen te staan. Een niet belangrijk detail is dat het niet mogelijk zou moeten zijn om rood te staan op een jongerenrekening. De zoon van TS heeft geen diefstal gepleegd, terwijl de bank wel tekort geschoten is in zijn zorgplicht. Wat de gevolgen voor de bank precies zijn kan ik niet 123 aangegeven. Het zou mij redelijk lijken als de bank een betaalregeling met de ouders treffen en een deel van de schuld kwijt schelden.
Bob Schurkjens schreef:De hele discussie over "de dader" inclusief allerlei wilde aannames ("crimineel in de dop", "ziek" enzovoorts enzoverder), zijn volkomen off-topic. En bovendien kwetsend voor de ouder die dit topic heeft gestart.
Ik ben het hier volledig mee eens. Nu is de naam van de ouders of de zoon hier niet bekent maar anders zouden sommige leden hier best wel eens smaad gepleegd kunnen hebben. Hoe het ook zij; ik zou het goed vinden als het beheerdersteam hier tegen zou optreden op grond van de gedragsregels.

Jolijn

nevermind schreef:Jolijn

Ik heb nergens geschreven, dat met 14 jaar bij AH niet gewerkt mag worden. :) Klopt, je schreef dat het dubieus was.
Ook is dat niet overal zo, maar filiaal afhankelijk. Maar dit terzijde.Precies, dat wordt ook door andere forummers geschreven

TS geeft aan, dat zoon al meer dan een halfjaar niet meer op internetbankeren geweest is.
Dan was hij 13 en half jaar, en op deze leeftijd mag je dan niet bij AH werken.
Voor de rest laat ik het erbij.
Bedoel je dit:
Maar toen wij gingen inloggen op zijn rekening via internet bankieren om te kijken wat er allemaal was gebeurd zagen we boven in het scherm staan dat de laatste keer al bijna een half jaar terug was.
Geen idee wat het beleid van de AH Segbroek is, en wanneer zoon van TS 14 jr. is geworden, maakt me ook niet uit. :)

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Misschien wordt die zoon morgen wel 15, dan is hij nu ook nog 14, en een half jaar geleden 14 en een half... Hoe dan ook, het blijft nog steeds off-topic gedoe, en levert geen antwoord op de vragen van TS.

alfatrion

sephora30 schreef:De ING heeft in deze zeker steken laten vallen, maar dat jouw zoon misbruikt gemaakt heeft van een storing is ING natuurlijk niet aan te rekenen.
Er bestaat anders wel een causaal verband tussen het pinnen van de vijf honderd euro en het niet goed werken van de software van de ING.
berndv schreef:Maar deze beide acties zijn willens en wetens door uw eigen frauduleuze zoon geïnitieerd.
Hier is volgens mij geen spraken van fraude omdat er geen valse voorstellingen van zaken is gegeven en het eveneens niet onrechtmatig noch onwettig is om van je eigen rekening geld af te halen.

Barman

Ongelezen bericht door Barman »

alfatrion schreef:De zoon van TS heeft geen diefstal gepleegd
Niet?

Was dat geld van hem dan? Het stond in iedere geval niet op zijn rekening en hij wist vast wel dat hij niet rood kon/mocht staan. Wat is het dan? Een tijdelijke lening zonder toestemming?

alfatrion

Kennelijk was die toestemming er wel. De zoon heeft het geld uit de pinautomaat gehaald. Dit apparaat hoort te controleren op die toestemming. Dit is vergelijkbaar met de bank binnen lopen en dat een knul van amper achttien jaar het geld mee geeft en achteraf gaat roepen dat je het gestolen zou hebben. De ING is hier tekortgeschoten in de eigen verantwoordelijkheid.

enemynr1

Ongelezen bericht door enemynr1 »

In deze reactie had ik een stukje verteld over onze zoon. Bij nader inzien heb ik er spijt van ook vanwege de grote herkenning hierin voor eventuele familieleden heb ik dit bericht bewerkt met deze tekst.

Ik kwam in de verleiding om maar een klein beetje te verklaren vanwege alle berichten over mogelijke ziektes etc etc. Kan erg slecht tegen onrecht en wil het dan eigenlijk uitleggen, maar ik besef ook dat slechts 1 situatie omschrijven alleen maar meer vragen gaat oproepen en voor ik het dan door heb is onze hele prive leven op straat. En voor degene die mijn post wel hebben gelezen vraag ik begrip en of u het voor u kunt houden. En het niet in deze discussie te gebruiken.

Het is ons volkomen duidelijk dat dit gedrag echt niet kan. Dat weten we heel goed. Maar graag hou ik het liever on topic.

En ben benieuwd naar de reactie van de ING en zal jullie ook zeker op de hoogte houden.

nevermind

Barman schreef:
nevermind schreef: Ik heb nergens geschreven, dat met 14 jaar bij AH niet gewerkt mag worden.
Ook is dat niet overal zo, maar filiaal afhankelijk. Maar dit terzijde.
Dat heb je wel. Je hebt het alleen weer verwijderd.

Ja klopt, omdat berndv zijn bericht heeft aangepast.
Kijk naar jouw bericht met quote van berndv, dan zie je een andere zin, als waar ik op geantwoord heb. :wink:

@enemynr1

De stap naar de bank, was het eerste geweest wat jij had moeten doen, i.p.v. hier je privéleven open te stellen.
Dat je dan vragen krijgt, welke je niet graag wilt beantwoorden, is een vervolg van dit topic.
Dus beste ING Medewerkers als jullie dit lezen en mij hierover willen contacten laat dan een bericht achter.
En ben benieuwd naar de reactie van de ING en zal jullie ook zeker op de hoogte houden.
Ik denk toch, dat je zelf contact moet zoeken met de ING, niet afwachten of hier een webcare komt opduiken.

Nog een vraag: Zijn tijdens het verblijf van je zoon bij tante/oma deze als voogd aangesteld door de jeugdzorg?
Als dit zo is, hebben zij ook het recht, met de zoon veranderingen in de gegevens bij de filiaal van de ING te doen.
Of zie ik hier iets over het hoofd?

Gesloten