LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] schadeconflict/gevolgen autoverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: schadeconflict/gevolgen autoverzekering

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Barman schreef:
Slobberbone schreef: Ja ja en hoeveel van die 200 stuks zijn er Nederland verkocht in 84/85 en rijden er nu nog op de weg in Nederland ? Ik geloof,weet wel zeker dat u nooit een heeft gezien.
Ja nou en?

Jij beweert toch dat ze niet bestaan? Of wordt dat nu aangepast naar "ze bestaan wel, maar rijden niet in Nederland en als ze wel in Nederland rijden heb je ze niet gezien"?

Dan nog zijn er zat van 930 kg die met TS er in ook rond de 1000 wegen.

Gokje, dat die van TS lichter is en ook met haar erin de 1000 kilo niet haald.

En stel dat TS wel een T16 had gehad was ze wel over die Octavia heen gevlogen :lol:
Was schade ook wel 100x erger geweest :shock:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: schadeconflict/gevolgen autoverzekering

Ongelezen bericht door ciske »

Slobberbone schreef:
Gokje, dat die van TS lichter is en ook met haar erin de 1000 kilo niet haald.

En stel dat TS wel een T16 had gehad was ze wel over die Octavia heen gevlogen :lol:
Was schade ook wel 100x erger geweest :shock:

Ik ga met jouw gokje mee, :wink:

Barman kat nou eenmaal graag mensen af.

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: schadeconflict/gevolgen autoverzekering

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Barman schreef:
Slobberbone schreef: En stel dat TS wel een T16 had gehad was ze wel over die Octavia heen gevlogen :lol:
Was schade ook wel 100x erger geweest :shock:
Stapvoets? :shock:

Zekers, rempedaal zit flak naast gaspedaal dus wil kan nog wel eens gebeuren dan onervaren bestuurder in zo,n auto per ongeluk het gas intrap en dan kun je ook stapvoets hele leuke schade maken.

Weet jij wel wat een T16 in goede staat kost :?: Kun je met gemak een nieuw duits trio kopen van de betere merken.

Vondt vroeger een spektakel die 205 T16 de rally groep B uitvoering werd o.a gereden door toen mijn held Ari Vatanen en dat ging er toen der tijd erg ruig aan toe om een indruk te geven men wist toen 1984/1985 bijna 600 pk uit dat motortje te persen en dat ging in een auto met kunstof body en woog net 900 kilo. Niet veel later in 1986 zijn de Rally groep B auto,s verboden door de vele ongelukken.

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: schadeconflict/gevolgen autoverzekering

Ongelezen bericht door Barman »

Slobberbone schreef:
Zekers, rempedaal zit flak naast gaspedaal dus wil kan nog wel eens gebeuren dan onervaren bestuurder in zo,n auto per ongeluk het gas intrap en dan kun je ook stapvoets hele leuke schade maken.
Dan rij je dus niet stapvoets meer, maak je gewoon een grove fout en doe je het mooier voorkomen door te beweren dat je stapvoets reed.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: schadeconflict/gevolgen autoverzekering

Ongelezen bericht door ciske »

Barman schreef:
Slobberbone schreef:
Zekers, rempedaal zit flak naast gaspedaal dus wil kan nog wel eens gebeuren dan onervaren bestuurder in zo,n auto per ongeluk het gas intrap en dan kun je ook stapvoets hele leuke schade maken.
Dan rij je dus niet stapvoets meer, maak je gewoon een grove fout en doe je het mooier voorkomen door te beweren dat je stapvoets reed.

Jij bent foutloos toch? Zelfs een ervaren bestuurder kan dat overkomen.

JohannaB
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 aug 2012 12:26

Re: schadeconflict/gevolgen autoverzekering

Ongelezen bericht door JohannaB »

kokka schreef:als je gaat glijden heb je dus te hard gereden..mischien niet harder als toegestaan volgens de geldende maximum snelheid, maar wel sneller als die omstandigheden toelaten.
maar de schade opzich is helemaal niet interessant, TS heeft blijkbaar niet beseft wat de gevolgen zijn van het door de verzekering laten betalen van de schade.

Nou vooruit...
De parkeerplaats is er een bij een school die vaak 'hutje-mutje' vol staat en dat leent zich niet voor hard rijden.
Ik was werkzaam op die school, ben 48 en heb inmiddels wel wat verantwoordelijkheidsgevoel opgebouwd
Toen ik weggleed was de afstand tussen de auto's maar een paar meter.
Heb niet geremd maar geprobeerd wat tegen te sturen en even dacht ik dat hij net niet tegen de auto aan zou glijden, zo zachtjes ging het.
De beschuldiging over te hard rijden is beslist niet terecht en zou hier ook niet eens bespreekbaar hoeven te zijn want dat was niet mijn vraag en heeft dus helemaal geen nut
Waar je wel gelijk in hebt dat ik de gevolgen niet heb overzien omdat ik er nooit mee te maken had gehad.
Had wellicht niet verwacht ooit een schadeclaim te krijgen.
Was in een erg drukke periode met werk en gebeurde in een pauze en had niet veel tijd.
Het moet wel heel raar lopen gaat me dit nog eens gebeuren.
Neemt niet weg dat ik het nog steeds bedenkelijk vind dat de de verzekeringsmaatschappij geen onderzoek doet als ik aangeef dat er fraude wordt gepleegd omdat de auto buitenlandse kenteken platen draagt.

Fijne nieuwjaarsdag allen !

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: schadeconflict/gevolgen autoverzekering

Ongelezen bericht door ciske »

Neemt niet weg dat ik het nog steeds bedenkelijk vind dat de de verzekeringsmaatschappij geen onderzoek doet als ik aangeef dat er fraude wordt gepleegd omdat de auto buitenlandse kenteken platen draagt
Dit staat helemaal los van het feit dat jij tegen die auto bent gegleden. Wat de verzekering wel of niet doet , zijn jouw zaken niet.

Dat jij omhoog gaat met de premie is normaal.

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: schadeconflict/gevolgen autoverzekering

Ongelezen bericht door Slobberbone »

ciske schreef:
Neemt niet weg dat ik het nog steeds bedenkelijk vind dat de de verzekeringsmaatschappij geen onderzoek doet als ik aangeef dat er fraude wordt gepleegd omdat de auto buitenlandse kenteken platen draagt
Dit staat helemaal los van het feit dat jij tegen die auto bent gegleden. Wat de verzekering wel of niet doet , zijn jouw zaken niet.

Dat jij omhoog gaat met de premie is normaal.
Daarom zijn foto,s zo belangrijk om eventueel oude schades ook mee te declareren, misschien was de schade ook niet en heeft eigenaar even een schop gegeven,maar dat kun je niet meer achterhalen.

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: schadeconflict/gevolgen autoverzekering

Ongelezen bericht door Barman »

JohannaB schreef: Neemt niet weg dat ik het nog steeds bedenkelijk vind dat de de verzekeringsmaatschappij geen onderzoek doet als ik aangeef dat er fraude wordt gepleegd omdat de auto buitenlandse kenteken platen draagt.
Dat kan, maar is totaal irrelevant. Het is aan hun of zij de opgegeven schade willen betalen of onderzoek willen doen. Het heeft geen enkele invloed op de premie die jij gaat betalen en staat dus compleet los van jou. Als er fraude wordt gepleegd worden zij belazerd en niet jij.

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: schadeconflict/gevolgen autoverzekering

Ongelezen bericht door Slobberbone »

JohannaB schreef:
kokka schreef:als je gaat glijden heb je dus te hard gereden..mischien niet harder als toegestaan volgens de geldende maximum snelheid, maar wel sneller als die omstandigheden toelaten.
maar de schade opzich is helemaal niet interessant, TS heeft blijkbaar niet beseft wat de gevolgen zijn van het door de verzekering laten betalen van de schade.

Nou vooruit...
De parkeerplaats is er een bij een school die vaak 'hutje-mutje' vol staat en dat leent zich niet voor hard rijden.
Ik was werkzaam op die school, ben 48 en heb inmiddels wel wat verantwoordelijkheidsgevoel opgebouwd
Toen ik weggleed was de afstand tussen de auto's maar een paar meter.
Heb niet geremd maar geprobeerd wat tegen te sturen en even dacht ik dat hij net niet tegen de auto aan zou glijden, zo zachtjes ging het.
De beschuldiging over te hard rijden is beslist niet terecht en zou hier ook niet eens bespreekbaar hoeven te zijn want dat was niet mijn vraag en heeft dus helemaal geen nut
Waar je wel gelijk in hebt dat ik de gevolgen niet heb overzien omdat ik er nooit mee te maken had gehad.
Had wellicht niet verwacht ooit een schadeclaim te krijgen.
Was in een erg drukke periode met werk en gebeurde in een pauze en had niet veel tijd.
Het moet wel heel raar lopen gaat me dit nog eens gebeuren.
Neemt niet weg dat ik het nog steeds bedenkelijk vind dat de de verzekeringsmaatschappij geen onderzoek doet als ik aangeef dat er fraude wordt gepleegd omdat de auto buitenlandse kenteken platen draagt.

Fijne nieuwjaarsdag allen !

Had je opdat moment ook geen mobieltje bij je waarmee je een foto kunt klikken,of gewoon vergeten :?:

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: schadeconflict/gevolgen autoverzekering

Ongelezen bericht door Barman »

Slobberbone schreef: Had je opdat moment ook geen mobieltje bij je waarmee je een foto kunt klikken,of gewoon vergeten :?:
Doet dat er nu nog wat toe?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: schadeconflict/gevolgen autoverzekering

Ongelezen bericht door ciske »

Barman schreef:
Slobberbone schreef: Had je opdat moment ook geen mobieltje bij je waarmee je een foto kunt klikken,of gewoon vergeten :?:
Doet dat er nu nog wat toe?
Dat mag Slobberbone niet vragen van jou? Dat doet er zeker toe. Drammerd!!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: schadeconflict/gevolgen autoverzekering

Ongelezen bericht door crazyme »

ciske schreef:
Neemt niet weg dat ik het nog steeds bedenkelijk vind dat de de verzekeringsmaatschappij geen onderzoek doet als ik aangeef dat er fraude wordt gepleegd omdat de auto buitenlandse kenteken platen draagt
Dit staat helemaal los van het feit dat jij tegen die auto bent gegleden. Wat de verzekering wel of niet doet , zijn jouw zaken niet.

Dat jij omhoog gaat met de premie is normaal.
Natuurlijk maakt dat uit.

Een schade van 100,- kun je zelf betalen en heeft dit geen gevolgen voor je premie.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: schadeconflict/gevolgen autoverzekering

Ongelezen bericht door ciske »

crazyme schreef: Natuurlijk maakt dat uit.

Een schade van 100,- kun je zelf betalen en heeft dit geen gevolgen voor je premie.

Dat heeft niks met die aanrijding te maken of iemand buitenlandse kenteken platen heeft.
Dan moet je foto's maken , anders zit je gewoon zonder bewijs.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: schadeconflict/gevolgen autoverzekering

Ongelezen bericht door crazyme »

ciske schreef:
crazyme schreef: Natuurlijk maakt dat uit.

Een schade van 100,- kun je zelf betalen en heeft dit geen gevolgen voor je premie.

Dat heeft niks met die aanrijding te maken of iemand buitenlandse kenteken platen heeft.
Dan moet je foto's maken , anders zit je gewoon zonder bewijs.
Wat relevant is, is dat JOUW verzekeraar klakkeloos elke claim uitbetaald en vervolgens bij jou in rekening brengt. Was er 2000 euro geclaimd was het ws ook uitbetaald.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: schadeconflict/gevolgen autoverzekering

Ongelezen bericht door ciske »

crazyme schreef: Wat relevant is, is dat JOUW verzekeraar klakkeloos elke claim uitbetaald en vervolgens bij jou in rekening brengt. Was er 2000 euro geclaimd was het ws ook uitbetaald.

Lijkt mij sterk dat een verzekering niet alles checkt, alsnog is een schram/kras op de auto niet echt een koopje hoor.
Dat van die 2000 euro is een aanname van jou.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: schadeconflict/gevolgen autoverzekering

Ongelezen bericht door crazyme »

Ws = waarschijnlijk, idd een aanname

JohannaB
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 aug 2012 12:26

Re: schadeconflict/gevolgen autoverzekering

Ongelezen bericht door JohannaB »

De verzekering (Zij rijdt beter / NAVK )heeft niet gechecked...
Ik heb via mail gevraagd toch de verzekering voort te zetten omdat ik nu helemaal een torenhoge premie betaal bij een andere verzekeringsmaatschappij maar krijg gewoon geen antwoord.
Als ik bel moet ik mailen en als ik mail krijg ik geen antwoord terug.
Heel slecht...

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: schadeconflict/gevolgen autoverzekering

Ongelezen bericht door kokka »

Als je nu verzekerd ben bij een andere maatschappij kan er geen sprake zijn van voortzetting van je oude contract bij NAVK.( zij rijdt beter?? serieus?? niet echt van toepassing hier lijkt me haha)
je contract met hun is uiteindelijk beëindigd. dus als je weer terug gaat naar Navk dan zal dat een nieuw contract worden met de daarbij behorende bonus/malus.
ondanks dit alles hoop ik voor je dat je terug kan naar een verzekering met een lagere premie.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: schadeconflict/gevolgen autoverzekering

Ongelezen bericht door Frantic2 »

al 7 dagen onverzekerd.... kassa! Waarom heb je niet gebeld?

Gesloten