LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Niet zo zeuren

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
XXX

Re: Niet zo zeuren

Ongelezen bericht door XXX »

Inderdaad. Helemaal mee eens. En maar zeuren op dit forum.
Ik zou zeggen: zoek een fatsoenlijke baan om je verloren geld me terug te verdienen in plaats van je tijd hier te gaan zitten verdoen! Het geld komt niet aangewaaid (al schijnen velen van jullie dit wel te denken).

b

Ongelezen bericht door b »

tros rader kan hier een slotje op?.

Stephan

Ongelezen bericht door Stephan »

Achteraf klagen ze. Klagen ze nu over de huizenmarkt? Nee. Klaagden ze doen over de aandelenmarkt? Nee.

Echte hypocrieten.

b

stefhan.
jij klaagt over de klagers!
je kan niet alles over een kam scheren.]
ik heb een arbeidsverleden van 43 jaar.
dus ik heb altijd gewerkt.
ik kan niet de hele dag achter een pc hangen,
en dat noemen ze werken.
in de baas zijn tijd mensen aanvallen die de boot zijn ingegaan.
door die verotten wereld waar we nu in leven.
het draait allemaal om geld.bij jouw ook
anders zat je hier niet op het forum.
om leed vermaak van andere mensen.
ik heb het gemaakt in deze maatschapij.ik heb alles wat mijn hartje begeert.
jullie schijnbaar niet.
aub.
laat die mensen in hun waarden
zij voelen zich hier opgelucht dat ze het van zich af kunnen schrijven
een trap nageven iemand is niet zo moeilijk via een pc.
maar ja zal weer aan mijn liggen.
maar ik heb nog respekt voor de mensen.

el

Ongelezen bericht door el »

NIET MEER REAGEREN WANT DAN IS DE LOL ER SNEL AF VOOR DIT STELLETJE RANDDEBIELEN!!!!!

XYZ

Ongelezen bericht door XYZ »

Wie is hier nu de randdebiel, diegene die met open ogen in Legio Lease is getuind, of degene die z'n verstand heeft gebruikt.

Denk daar maar eens over na........el.

el

Ongelezen bericht door el »

Graag reactie hierop van je Oscar.

Beurstoezichthouder Autoriteit-FM heeft bij Dexia Bank “een waslijst van ernstige overtredingen geconstateerd bij de verkoop van aandelenlease producten.”

Dit meldt het Financieele Dagblad vanochtend. Het oordeel is een steun in de rug voor de duizenden beleggers die verhaal willen halen bij de bank, en daartoe zelfs een aparte stichting in het leven hebben geroepen.

Dexia Nederland kondigde woensdag aan haar bankdochters Kempen & Co en Bank Labouchere een jaar na de fusie weer op te splitsen. De negatieve publiciteit rond de aandelenlease is een van de oorzaken van het mislukken van de fusie. Bank Labouchere verkocht aandelenlease onder de naam Legio Lease.

Schuld
Bij aandelenlease beleggen klanten met geleend geld. Door de zakkende koersen is de waarde van de belegging verdampt, de schuld blijft echter gewoon staan. Enige duizenden beleggers zijn of minderjarig of bejaard. Toezichthouder Autoriteit Financiële Markten is al in april begonnen met een onderzoek. O.a. met het opstellen van cliëntenovereenkomsten, saldibewaking en de verkooporganisatie zou veel mis zijn.

De toezichthouder wil Dexia een boete opleggen, maar die komt als mosterd na de maaltijd. Een deel van de regels die overtreden zijn is pas in 1999 ingesteld, terwijl aandelenlease al sinds 1996 verkocht wordt. Daarnaast deed de toezichthouder pas vorig jaar haar eerste waarschuwing uitgaan voor beleggingsvormen als aandelenlease.

XXX

Ongelezen bericht door XXX »

En jullie gaan pas nadenken op het moment dat de AFM jullie vertelt dat te doen?!
Als jullie van tevoren jullie hersentjes hadden gebruikt (en dus hadden ingezien dat je met dit soort zaken nu eenmaal (grote) risico's loopt), dan hadden jullie hier ook niet zo hoeven zitten zeuren.

b

xxx

dit maak jij niet uit.

In deze discussie staan, extreem gesteld, twee meningen tegenover elkaar. De ene mening is dat er een ondeugdelijk produkt is verkocht en dat de koper misleid is, de andere mening zegt dat wie zijn billen brandt op de blaren moet zitten. Als ik een produkt verkoop, welk produkt dan ook, mag bij de koper een zekere mate van intelligentie verwacht worden. Hij kan niet net doen of hij dom is. Van de andere partij mag verwacht worden dat hij een juiste voorstelling van zaken geeft door het benoemen van te verwachten rendementen, afgezet tegen de risico's. De koper heeft een onderzoeksplicht, de verkoper een informatieplicht. Had de koper redelijkerwijs de risico's zelf kunnen inschatten en heeft de verkoper de koper voldoende op diezelfde risico's gewezen, dat is de vraag. Als ik mijn hus wil verkopen en ik meld bij de bezichtiging door potentiële kopers niet dat er geen dak meer opzit, zal de koper zich niet kunnen beroepen op het feit dat ik dat heb verzwegen. Ieder weldenkend mens zal inzien dat hij dat bij de bezichtiging moet hebben gezien. Als ik over datzelfde huis als verkoper verzwijg dat de grond zwaar vervuild is, iets dat de koper niet zelf als leek kan constateren, zal diezelfde weldenkende mens tot de conclusie komen dat de koper belazerd is. In dit spanningsveld speelt deze affaire zich af. Komt daar nog bij dat de rechter waarschijnlijk ook zal letten op de kwaliteit van beide partijen, zijnde de koper en de verkoper. Van een financiële instelling mag nu eenmaal meer kennis van zaken verwacht worden dan van een willekeurige koper. Die willekeurige koper kan zich eventueel beroepen op een "inequality of bargening powers". De informatieplicht van de bank weegt zwaarder naarmate de koper minder deskundig geacht mag worden.
De afweging die de recher maakt is niet te voorspellen.

Rob

Ongelezen bericht door Rob »

XXX,

We zitten niet allemaal een uitkering te trekken zoals jou!..kom op snel baan zoeken ipv ons geld te profiteren

Oscar

Ongelezen bericht door Oscar »

Je leent een ander financieel dagblad dan ik want dat stond er niet in.

Datzelfde AFM kwam met veel scherpere waarschuwingen over beleggingshypotheken.

Maar natuurlijk heb je geen verantwoordelijkheid voor je keuzes. Er stond iemand met een pistool achter je toen je het contract tekende.

Grietje

Ongelezen bericht door Grietje »

Wie gaat er een lening afsluiten om daarmee in aandelen te gaan gokken,terwijl de aandelenmarkt al tekenen gaf dat het bergafwaarts ging, en dan nog commentaar hebben als het misgaat.
En dan zeuren, ich hab es nicht gewust, alleen naar het mooie verhaaltje van die mooie verko(o)p(st)er geluistert, verder geen expertise informatie ingewonnen, een kleuter is wijzer.

Hans

Ongelezen bericht door Hans »

Ik betaal meer belasting aan jullie renteafrek dan aan uitkeringsgerechtigden.

Kijk een keer naar hoe asociaal jezelf bent

Jan

Ongelezen bericht door Jan »

Al die renteafrekken ben ik ook zat.

Jullie klagen over Dexia? Ik klaag over jullie. Waarom verspeelden jullie mijn belastingcenten?

Stelletje profiteurs!

Oscar

Beste B,

Yaeh right! Dexia kan in de toekomst kijken en de aandelenkoersen voorspellen en dan haar klanten waarschuwen dat ze risico lopen.

Karin

Ongelezen bericht door Karin »

Tros Radar,
Is er een mogelijkheid dat er aan dit ordinaire geruzie een eind komt? Het lijkt me niet de bedoeling van dit forum dat gedupeerden op deze manier aangevallen worden.

Stephan

Wie is ordinair? Degene die met mijn belastingcenten belegt en als ze verliezen dan willen ze alles terugdraaien.

Oscar

Karin,

Je mag wel Dexia beschuldigen maar niet jullie? Kom nou! Wie wilde profiteren de renteafrek? Wie wil beleggingscontracten opzeggen als ze tegenvallen? Wie klaagt als het ze uitkomt? En wie houdt zijn mond dicht als het goed gaat?

Stephan

Oscar,

Ben jij de Nederlandse leencultuur ook zat?

jaap

Ongelezen bericht door jaap »

van mening wisselen kan nuttig zijn, maar als jullie dit zat zijn (Oscar etc.) wat zoeken jullie hier dan
vraag ik me af ????

Gesloten