LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Horeca te DUUR ??????

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
r.lamers

Re: Horeca te DUUR ??????

Ongelezen bericht door r.lamers »

Inderdaad, veel te duur
Wij gingen voorheen iedere 4 weken samen met vrienden ergens een avondje eten in een leuk restaurant.
Maar met deze prijzen is dat niet meer leuk, dus.......inderdaad, zelf kok spelen en iedereen is super enthausiast. De restaurants zien ons niet meer en het blijkt dat dat steeds meer gebeurt. Kijk maar eens met Kerstmis toen de restaurants niet meer vol waren. En hoeveel gaan er failliet omdat de normale burger er niet meer komt? Neen kroegbaas, eerst het pilsje en de koffie naar maximaal 1 euro (nog duur zat) en dan komen we misschien weer terug. Ook een buffetje bij de chinees kosste in het laatste guldensjaar 24 gulden, nu 17 euro!!!. Ze zijn toch hartstikke gek geworden met die prijzen.

blondie

Ongelezen bericht door blondie »

Zou zeggen,verhuizen allemaal,hier zitten ze al te zeuren dat ze 1.10 voor een pintje moeten betalen

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

De horeca is inderdaad schreeuwend duur.

Maar daar is de oplossing toch heel simpel voor: consumpties 2 keer zo duur, dan gewoon 2 keer zo weinig consumeren. Saldo 0 voor zowel de klant als de horeca figuren die een slaatje uit de euro dachten te slaan.

Gast

Vandaag bij de Nettorama Rose gehaald. € 1.99 en de 2e € 0.99.
2 flessen voor nog geen € 3.00

Als je op een terrasje gaat zitten dan heb je voor dat bedrag 1 (zegge één) glaasje. En die is echt niet beter.

Zit je ook nog in de herrie en de stank van het verkeer.....

De horeca, als het echt niet anders kan.

Thuis kan ik ook bijna voor niks een plasje doen. Kost in de horeca tegenwoordig ook een fortuin!

jwk

Ongelezen bericht door jwk »

Laat heel die horeca toch in de klei zakken.!!!!!!
VOORBEELD
Laatst met de familie een broodje wezen eten in Utrecht, leuk gezelli!! Alle broodjes smaakten goed en de drankjes waren ook goed verzorgd. Dat mag ook gezegd worden!!
Totdat er afgerekend moet worden. is niks mis mee, wat je consumeert, moet je betalen.
Maar ik moest ca 60 euro afrekenen!!!!@#$%^&*()$%^&*
En ik heb niet de rekening voor het hele terras gevraagd, nee hoor, alleen maar wat ik en mijn familie geconsumeerd hadden. Nou,........ dat waren 4 broodjes, drie cappochino's en twee melk. je praat hier over een lunch voor twee volwassenen en een kind van 9 jaar!! En dus niet over een voetbalelftal, dat na een gewonnen wedstrijd aanschuift!! Als ik 60 euro omreken, kom ik uit op ca 130 gulden!!!!!! Vanaf het moment, dat ik mij deze prijzen reaeliseeerde, was voor mij één ding duidelijk: de horeca verdient aan mij geen cent meer!! Als ik me wil laten besodemieteren, bepaal ik zelf wel waar en door wie!!
Deze realisatie was de oorzaak voor iedere vorm van onbegrip voor hoge prijzen van de horeca en het geweeklaag vanuit de horeca over hun tegenvallende aantallen klanten!!! Vind je dit nu echt zo gek!!????
Een goed advies voor onze dames en heren horeca, haal je winst aan de inkoopkant, dan heb je kans, dat je klanten terugkomen!!
Succes met jullie aktie naar jullie leveranciers!!! Dit moet jullie lukken, kijk naar de gigantische prijsverlagingen in het supermarktwezen, die door toedoen van de consument zijn gerealiseerd!!
Jullie zijn toch ook consumenten!!??? Ga ervoor en je krijgt de waardering, die je voor een reele prijs voor een kwalitatief goed produkt verdient.

Inge van Leuven

Ongelezen bericht door Inge van Leuven »

Die 60 euro is natuurlijk een belachelijke prijs. Maar ik heb ook andere ervaringen. Je kan onder de 25 euro nog steeds goed lunchen, maar je moet het beter uitzoeken waar.

Alleen toen we de gulden nog hadden kon je onder de 30 gulden heel goed lunchen. De prijzen zijn hoe dan ook buiten verhouding gestegen, zeker in de horeca.

Penterman

Ongelezen bericht door Penterman »

Persoonlijk ga ik niet meer veel naar horeca gelegenheden en beschouw de horeca momenteel als een luxe. Overal in de maatschappij zijn de prijzen explosief gestegen.

Om maar een belachelijk prijs verhoging te noemen. Vroeger 1 jaar geleden koste het fietsen stallen bij ons 1 Gulden. Na invoering euro is dit nu 1 Euro geworden. Dut is een prijs verhoging van maar liefts 120% en op deze manier kan ik nog legio kleine voorbeelden voor schotelen. om maar in horeca termen te blijven. Die het leven in onze maatschappij wel heel duur maken. Al die kleine euro's bij elkaar is ook een boel geld. Als men daar naar kijkt dan zien men pas de buiten sporige verhogingen in diverse bedrijfstakken.

Met vriendelijk groet[/b]

Inge van Leuven

Maar onze salaris is niet gestegen.

aristoteles

Ongelezen bericht door aristoteles »

Ik irriteer me toch wel een beetje aan het gezeur over Horeca prijzen.
In de allereerste plaats vind ik het te generaliserend en in de tweede plaats is het een vorm van luxe.Kijk eerst eens naar de dingen die je echt dagelijks nodig hebt of uitgaven die je niet kunt voorkomen.(gemeentelijke heffing e.d.).
Uiteraard gaan de prijzen ook in de Horeca jaarlijks omhoog, onze salarissen meestal ook.

Gast

Wij de consument zijn de gekken die dit willen betalen
Drink je koffie gezellig thuis .3 pakken koffie nog geen 5 Euro!
dat is pas lachen!

ferrol

Ongelezen bericht door ferrol »

Al wat ik hier lees is waar. Als je al iets buiten de deur wilt gaan doen, moet je een dikke beurs meenemen.
Of het nu een pretpark wilt bezoeken of uit eten wilt gaan. Zelfs de bios is duur. De snacks en drank neem ik van thuis mee, want dat vind ik bij de bios echt afzetterij.
Zelfs als je een filmpje gaat huren. Kosten EUR 4.50. Ik vind het steeds absurder worden.
En inderdaad de kleding koop ik bijna allemaal in de uitverkoop. Hoeveel verdient de winkelier nu eigenlij op de kleding? Vroeger zeiden ze iets van 3 a 400 %. Moet dit nu zoveel meer zijn? Een broek onder de EUR65,00 vindt je haast niet meer. Schoenen idem dito.
Wie moet de consument hiervoor beschermen?
Wij kunnen zelf wel kleine actie's gaan houden, maar ik heb steeds meer het gevoel dta heel veel mensen alles zo maar accepteren en totaal geen vechtlust meer hebben.
Ik moet zeggen dat ik zelf steeds meer bewust wordt van het feit dat nederland aan het vereenzamen is en steeds egoister wordt. Als ik het maar geen problemen aan ondervind.
Ik vind dit zo'n slechte instelling.
Wat kan er aan gedaan worden? De gewone mens, die keihard werkt wil ook wel eens een verzetje zonder er direcyt een kapitaal voor neer te leggen.

Gast

Wat een gezeur!
Bij de nettorama is de rose goedkoper dan op een terrasje. Ja, hé, dat is al honderd jaar zo.

Bij de Albert Heijn is de cola goedkoper dan in een cafe.

Bij mij thuis is de rijst goedkoper dan bij de chinees.

Bij mijn vriend Pieter kan ik altijd koffie krijgen, goedkoper dan waar dan ook.

En bij mijn moeder is de erwtensoep goedkoper dan in een restaurant.

Ik ben het met jullie eens dat veel horecaprijzen echt te gek zijn, maar ga niet vergelijken met zelf de ingredienten kopen en thuis inschenken. Dat slaat nergens op.

Inge van Leuven

Ik ben importeur, wat uit hobby gegroeid is, van wijnen uit Italië en Frankrijk. Ik neem nog steeds te weinig winst, dat kan omdat mijn man een behoorlijke baan heeft. Maar ook ik moest de wijnen een stuk duurder maken, zonder dat ik er extra aan verdien. Dit komt omdat al bij de producent de wijnen duurdfer zijn en ook het vervoer kost meer en de accijns is ook een paar jaar geleden verhoogd.

Dit zal ook wel zo zijn in andere bedrijfstakken. Al hoewel de horeca wel erg veel duurder is geworden. Daardoor ga ook ik wat minder uiteten, maar soms doe ik het wel. Ik vind het gezellig en erg leuk.

Roberto007

Ongelezen bericht door Roberto007 »

Beste aristoteles
Is jouw salaris echt met bijna 100% omhoog gegaan, zoals de prijzen in de horeca? Of heeft jouw baas bij je salaris gewoon ook het gulden teken gewijzigd in het euro teken?
Geef me even het adres van je baas. Iedereen kan dan de kans waarnemen om bij jullie bedrijf te solliciteren zodat de problemen met de hoge prijzen van de horeca meteen opgelost zijn. :o

Gast

Zeg JWK wat voor broodjes waren dat?
Moeten wel byzondere broodjes zijn geweest voor zoveel geld.

Maar ik ben met je eens de prijzen zijn niet leuk meer.

aansteker

Ongelezen bericht door aansteker »

Ferrol Nog pas een broek gekocht in Rotterdam voor 19,95 en past ook nog. Ik pronk er nog steeds mee na 10 dagen !!!!!!!
Met die broek ga ik naar een café en ben 45 euro kwijt. T'is maar waar je het aan uitgeeft :wink:

peet.

Ongelezen bericht door peet. »

kijk, tijdens een voetbalwedstijd mag in de meeste kroegen een biertje wel 1 euro kosten. :lol:
En de kroegbaas staat nog steeds in zijn handen te wrijfen met dollartekens in zijn ogen. :twisted:
Ik zou zegge doe niet zo lullig, reken voortaan altijd 1 euro voor een biertje en neem genoegen met 100% winst. :wink:

50 x 100% is maar dan 10 x 400% winst op een avondje - toch :?:

Bekkum

Ongelezen bericht door Bekkum »

Zo zie je maar weer er zijn toch nog koopjes.

Ik kijk ook altjd naar koopjes en vind ik het te duur dan koop ik het gewoon niet.

Maar sommige prijzen zijn niet leuk meer.

Gast

vette kroeg bij ons in de buurt doet het wel normaal met de prijsen

www.kiekieris.nl enneh http://www.kiekieris.nl/site/prijzen.htm

kijk zo zie ik da graag lekker beetje normale prijzen en leuke acts voor mij en muh vrienden

liza

Ongelezen bericht door liza »

wij zaten het weekend op een terras in scheveningen en betaalden voor twee cola en twee stokbroodjes kriuden boter 21,euro
wij waren een weekendje uit en hoefde niet op een cent te zien,normaal kan dat toch niet
ik vind dit veel te gek worden
de terrassen waren allemaal leeg :(ze hielden je in de gaten als je het op had en werd alles op geruimt je werd er gewoon weg gejaagd
nee het is niet gezellig daar :

Gesloten