Dit kennen wij! Vorig jaar reis geboekt naar Budapest vanaf Dortmund. Ook ik heb de onvergefelijke fout gemaakt alleen onze initialen in te vullen .....het zou strafbaar moeten zijn....althans je zou het bijna denken gezien hoe Wizzair hier mee omgaat. Echt te gek voor woorden. Ons werd bij het in checken doodleuk gezegd dat we niet konden vliegen. Ook bij ons stond gewoon het paspoort nummer op de ticket dus: whats the problem?
De balie juf verwees ons naar de info balie waar al een rij van 20 man minimaal stond! 10 minuten voor de gate zou sluiten waren we aan de beurt. De check in balie was inmiddels net gesloten en de juf kwam richting ons en vertelde ons doodleuk: u kunt hier wel staan mijnheer en mevrouw maar u zult nieuwe kaarten zullen moeten kopen en dat de kans zeer klein was dat we nog mee zouden kunnen! Wat een klantvriendelijkheid hè, heerlijk!
U begrijpt het al: onze vliegreis ging niet door! Ik was inmiddels woest en smeet de tickets over de info balie ( helpt overigens niet veel maar lucht wel ietsepietsie op). Wij zijn uiteindelijk met de auto richting Budapest vertrokken....niet aan te raden maar uiteindelijk wel om 00:00 uur aangekomen bij onze familie.
Het flauwe is dat Wizzair claimt dit moeten doen van de overheid maar dat is onzin. Het is hun eigen beleid en volgens mij hun manier om geld te verdienen aan het vliegen. Misdadig en onbegrijpelijk dat hiertegen niet wordt opgetreden!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tickets niet geldig vanwege initialen - Wizzair
Re: Tickets niet geldig vanwege initialen - Wizzair
harrie masch schreef:Dat laatste bestrijd ik nergens. En als dat verzuimt wordt is het niet meer als logisch dat de kosten van de extra administratieve handelingen worden verhaalt op de klant.sjohie schreef:Eeuh hoezo fout? Je mag wel met initialen inchecken, maar bijvoorbeeld niet met een ticket voorzien van initialen door de douane, of een andere variant daarop. Net zoals je voor sommige landen een paspoort moet hebben wat nog minimaal 1 maand geldig is bij aankomst in het land, of 3 maanden, of geen stempels uit Libanon mag bevatten als je Israël in wilt, en zo verder.
Allemaal dingen die je geacht wordt als reiziger te checken en waar nodig actie op onderneemt. vóórdat je op reis gaat.
Dat wel mogen inchecken met een ticket alleen met initialen is een beetje flauw gesteld. Ze weten bij de balie donders goed dat de klant daarmee problemen krijgt. Toch doorlaten en niet waarschuwen is belachelijk.
Ja kosten voor administratieve handeling laten betalen en alsnog aanpassen prima! Geen probleem! Alleen die optie is er niet. Enkel een nieuwe ticket voor 200% van de normale prijs....oh ja....en zonder koffer hè! Dat is toch niet reëel meer, kom op zeg,dat is gewoon toeristje pesten meer niet.
Qqkoll schreef:Dit gaat toch niet gebeuren omdat jij een fout hebt gemaakt, je moet je naam invullen die op je paspoort staat en niet je initialen of roepnaam.k zou tevreden zijn als Wizzair het volledige bedrag van 500 euro terug stort op mijn rekening, omdat we niet gebruik hebben gemaakt van hun service en diensten en dus eigenlijk voor niets betaald hebben. Het mogelijk maken van het wijzigen van de tickets zou ik ook tevreden zijn.
Thuis kon u 3 uur van te voren dat uw vlucht vertrekt uw naam veranderen via Wizzair.com, voor 45 euro per persoon per vlucht.
En het is dan ook logisch dat de dame van de informatiebalie/check in balie dan zegt dat u nieuwe tickets moet aanschaffen, dit is bij alle low-budget luchtvaartmaatschappijen en zo verdienen ze dus ook hun geld.
En dat is dan normaal????? Moet je nagaan: retourvlucht, gezin met 2 kids, totaal ben je dan 45 x 2 x 4 = 360 euro.......aan administratiekosten??? En dat is een reële prijs vind u?
Ze zouden die prijzen zelfs moeten verhogen. Het is namelijk niet heel slim te noemen als je deze fout voor 4 personen maakt. Volgende keer iets beter nadenken!taarsen schreef:Qqkoll schreef:Dit gaat toch niet gebeuren omdat jij een fout hebt gemaakt, je moet je naam invullen die op je paspoort staat en niet je initialen of roepnaam.k zou tevreden zijn als Wizzair het volledige bedrag van 500 euro terug stort op mijn rekening, omdat we niet gebruik hebben gemaakt van hun service en diensten en dus eigenlijk voor niets betaald hebben. Het mogelijk maken van het wijzigen van de tickets zou ik ook tevreden zijn.
Thuis kon u 3 uur van te voren dat uw vlucht vertrekt uw naam veranderen via Wizzair.com, voor 45 euro per persoon per vlucht.
En het is dan ook logisch dat de dame van de informatiebalie/check in balie dan zegt dat u nieuwe tickets moet aanschaffen, dit is bij alle low-budget luchtvaartmaatschappijen en zo verdienen ze dus ook hun geld.
En dat is dan normaal????? Moet je nagaan: retourvlucht, gezin met 2 kids, totaal ben je dan 45 x 2 x 4 = 360 euro.......aan administratiekosten??? En dat is een reële prijs vind u?
Ah Wizzair is de schuldige dus, met wie je ook vliegt overal moeten de goede voorletters vermeld worden zoals in het paspoort staat, zijn hier op het forum genoeg topics over te vinden.taarsen schreef:Dit kennen wij! Vorig jaar reis geboekt naar Budapest vanaf Dortmund. Ook ik heb de onvergefelijke fout gemaakt alleen onze initialen in te vullen .....het zou strafbaar moeten zijn....althans je zou het bijna denken gezien hoe Wizzair hier mee omgaat. Echt te gek voor woorden. Ons werd bij het in checken doodleuk gezegd dat we niet konden vliegen. Ook bij ons stond gewoon het paspoort nummer op de ticket dus: whats the problem?
De balie juf verwees ons naar de info balie waar al een rij van 20 man minimaal stond! 10 minuten voor de gate zou sluiten waren we aan de beurt. De check in balie was inmiddels net gesloten en de juf kwam richting ons en vertelde ons doodleuk: u kunt hier wel staan mijnheer en mevrouw maar u zult nieuwe kaarten zullen moeten kopen en dat de kans zeer klein was dat we nog mee zouden kunnen! Wat een klantvriendelijkheid hè, heerlijk!
U begrijpt het al: onze vliegreis ging niet door! Ik was inmiddels woest en smeet de tickets over de info balie ( helpt overigens niet veel maar lucht wel ietsepietsie op). Wij zijn uiteindelijk met de auto richting Budapest vertrokken....niet aan te raden maar uiteindelijk wel om 00:00 uur aangekomen bij onze familie.
Het flauwe is dat Wizzair claimt dit moeten doen van de overheid maar dat is onzin. Het is hun eigen beleid en volgens mij hun manier om geld te verdienen aan het vliegen. Misdadig en onbegrijpelijk dat hiertegen niet wordt opgetreden!
Je moet de schuld echt bij jezelf zoeken en niet bij welke vliegmaatschappij dan ook.