LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tas controle bij gebruik zelf scanner supermarkt.

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
angel1978

Re: Tas controle bij gebruik zelf scanner supermarkt.

Ongelezen bericht door angel1978 »

Jolijn schreef:
Kirs schreef:
Jolijn schreef:Je ziet als klant zelf ook dat het controlelampje gaat branden?
Ja bovenop de betaalstations zit een rood lampje die gaat knipperen als je geselecteerd bent voor controle. Soms bevriest het betaalscherm dan ook zodat je niet verder kunt gaan met afrekenen voordat een medewerker je tas heeft gecontroleerd of op de computer het lampje heeft uitgezet.
Oké, dan is het dus niet onverwacht dat je tas open moet.
Neemt niet weg dat er iets van een begroeting, aankondiging, af kan. Nogmaals, kaart het aan bij de chef.
Zo'n lampje is niet hetzelfde als de vraag of ze even in je tas mogen kijken..
Ook daar zou ik dus geen genoegen mee nemen..

Men vraagt om toestemming ( en ik moet instemmen ) en anders niet.

Kirs

Ongelezen bericht door Kirs »

Jolijn schreef:
Kirs schreef:
Jolijn schreef:Je ziet als klant zelf ook dat het controlelampje gaat branden?
Ja bovenop de betaalstations zit een rood lampje die gaat knipperen als je geselecteerd bent voor controle. Soms bevriest het betaalscherm dan ook zodat je niet verder kunt gaan met afrekenen voordat een medewerker je tas heeft gecontroleerd of op de computer het lampje heeft uitgezet.
Oké, dan is het dus niet onverwacht dat je tas open moet.
Neemt niet weg dat er iets van een begroeting, aankondiging, af kan. Nogmaals, kaart het aan bij de chef.
nee dat er een controle plaats gaat vinden is ook niet onverwacht, maar ondanks dat het niet onverwacht is vind ik dat er inderdaad een begroeting en de vraag om toestemming bij kan. Ik zal eens beginnen met een mailtje naar de manager.

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

dhc schreef:
ruud_a schreef:
olaf79 schreef:Formeel gesproken mag een medewerker sowieso niet in je tas kijken. Tenminste niet zonder toestemming. Geef je die toestemming niet, dan mogen ze je staande houden.
niet zo maar
dan moet er een gegrond vermoeden van diefstal bestaan
anders wordt het wederrechtelijke vrijheidsberoving

voor overtreden van de huisregels kunnen ze u alleen een toegangsverbod opleggen

Ook fout, lees mijn posting:
ALLEEN BEVOEGDE OPSPORINGSAMBTENAREN MOGEN STAANDE HOUDEN, BURGERS NOOIT!
Op het moment dat je door een beveiliger of iets dergelijks wordt belet om de winkel te verlaten kan dat alleen maar als zij u hebben betrapt op diefstal [of een ander misdrijf]
Volgens mij heet dat tegenwoordig burgerarrest?
Zij mogen u echter nooit vasthouden omdat u uw tas niet wilt laten controleren
Er is bij dit vasthouden geen sprake van staande houden
Er wordt alleen maar voor gezorgd dat de politie in uw tas kan kijken en u eventueel kan arresteren
Staande houden betekent dat iemand uw identiteit mag controleren
En dat mag de winkelier niet

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ik zou idd dan wat jolijn zegt de bedrijfsleider er eens op aan spreken.
Dat er controlle is ,is heel normaal bij dit soort afreken methodes,maar het kan ook normaal gevraagd worden.

Hier ,soms zet ze wat ik zei de knop al uit ja het is goed je kan verder,soms is er een ander meisje diekomt even kijken ,prima.

Die lamp gaat ook wel eens branden als je alcohol hebt,dat wil niet altijd zeggen dat je controlle krijgt,dan zien ze oh die op is ouder....JAMMER GRR en dan kan ik verder..
Jongeren zouden zo makkelijker af kunnen rekenen,daarom gaat hij vaak af als je dus alcohol hebt.

Het is echt steekproef,in de 500 x dat ik het gedaan heb heb ik het 50 x gehad,
Ach..prima..

Maar wel op normale manier....

Idd schrijf eens mail of persoonlijk.

Rim69

Ongelezen bericht door Rim69 »

Kirs schreef: Ja bovenop de betaalstations zit een rood lampje die gaat knipperen als je geselecteerd bent voor controle. Soms bevriest het betaalscherm dan ook zodat je niet verder kunt gaan met afrekenen voordat een medewerker je tas heeft gecontroleerd of op de computer het lampje heeft uitgezet.
Klopt niet.

Zelfs jij snapt het dus niet. Als hij gaat knipperen heb je te maken met een legitimatie controle omdat je iets van alcohol bij je hebt. Als je controle hebt blijft die lamp gewoon branden en kan je niet afrekenen. Dat moet eerst vrijgegeven worden.

Als jij niet wil dat ze je portemonnee en sleutels zien dan moet je die gewoon ergens anders stoppen. Jij kiest er voor geen mandje of wagentje te gebruiken. Moet je dus niet gaan z**ken dat ze je sleutel kunnen zien. Je weet dat de tas die je gebruikt gecontroleerd kan worden. Het is een prima systeem dat boodschappen doen een stuk makkelijker maakt, maar er zijn natuurlijk altijd mensen die overal wel iets te zeuren over hebben.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

dhc schreef:Jammer voor jou makker maar ik weet waar ik het over heb, de fase egotrippen heb ik overgeslagen. Laat ik liever aan jou over, jij hebt daar kennelijk behoefte aan.
Je weet anders niet over te brengen dat jij weet waar je het over hebt. Je houdt je tenslotte niet bezig om inhoudelijk aan te geven waar en waarom ik er naast zou zitten, maar met modder gooien naar mijn persoon toe. Dat laatste kenmerk deel je met de groep mensen er geen verstand van hebben maar koste wat kost wel gelijk willen krijgen. Zij vallen de persoon aan aangezien zij inhoudelijk te weinig ammunitie hebben.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

maar koste wat kost wel gelijk willen krijgen
Hebje het nu over jezelf? JIj bent degene die altijd gelijk moet hebben.

Kirs

Ongelezen bericht door Kirs »

Rim69 schreef:
Kirs schreef: Ja bovenop de betaalstations zit een rood lampje die gaat knipperen als je geselecteerd bent voor controle. Soms bevriest het betaalscherm dan ook zodat je niet verder kunt gaan met afrekenen voordat een medewerker je tas heeft gecontroleerd of op de computer het lampje heeft uitgezet.
Klopt niet.

Zelfs jij snapt het dus niet. Als hij gaat knipperen heb je te maken met een legitimatie controle omdat je iets van alcohol bij je hebt. Als je controle hebt blijft die lamp gewoon branden en kan je niet afrekenen. Dat moet eerst vrijgegeven worden.

Als jij niet wil dat ze je portemonnee en sleutels zien dan moet je die gewoon ergens anders stoppen. Jij kiest er voor geen mandje of wagentje te gebruiken. Moet je dus niet gaan z**ken dat ze je sleutel kunnen zien. Je weet dat de tas die je gebruikt gecontroleerd kan worden. Het is een prima systeem dat boodschappen doen een stuk makkelijker maakt, maar er zijn natuurlijk altijd mensen die overal wel iets te zeuren over hebben.
Branden, knipperen, het maakt niet uit. Die lamp geeft in ieder geval aan dat je op assistentie moet wachten en tenzij de medewerker het vrijgeeft kun je dus niet verder met afrekenen, zo goed?

Het feit blijft dat het MIJN tas is en niet die van de AH medewerker dus is het netjes om te vragen of ze er even in mag kijken. Dat AH je de mogelijkheid biedt om zo af te rekenen wil niet zeggen dat ze daarmee ook meteen het recht hebben om onbeleefd te zijn.

angel1978

alfatrion schreef:
dhc schreef:Jammer voor jou makker maar ik weet waar ik het over heb, de fase egotrippen heb ik overgeslagen. Laat ik liever aan jou over, jij hebt daar kennelijk behoefte aan.
Je weet anders niet over te brengen dat jij weet waar je het over hebt. Je houdt je tenslotte niet bezig om inhoudelijk aan te geven waar en waarom ik er naast zou zitten, maar met modder gooien naar mijn persoon toe. Dat laatste kenmerk deel je met de groep mensen er geen verstand van hebben maar koste wat kost wel gelijk willen krijgen. Zij vallen de persoon aan aangezien zij inhoudelijk te weinig ammunitie hebben.
Maar hij heeft wel gelijk wat egotripperij betreft!

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

nevermind schreef: Alleen vind ik in de AH´s, waar ik kom deze toestemming niet, om de boodschappen meteen in je tas te doen.

Ik vraag dit aan het hoofdkantoor, waarom er verschil is.

Antwoord van de klantenservice:

Geachte heer/mevrouw ,

Hartelijk dank voor uw bericht van 21-2-2013.

Wij hebben navraag voor u gedaan en kunnen u het volgende melden:

Het beleid van Albert Heijn is: De klant die gebruik maakt van zelfscan mag de boodschappen in een boodschappentas doen. Tijdens een controle zal de medewerker echter deze producten in de tas controleren.

Met vriendelijke groet,

Rxxxxx Gxxxxx
Albert Heijn Klantenservice

rozemarijntje

Ja dat staat toch ook in de link die ik neer gezet heb,met de voorwaarden??? Van appie?

nevermind

rozemarijntje schreef:Ja dat staat toch ook in de link die ik neer gezet heb,met de voorwaarden??? Van appie?
Voor je de link hebt neergezet, heb ik aangegeven, dat ik dit aan het hoofdkantoor vraag.
En wel op 21.februari 09:05 !
Het antwoord heb ik net gepost.
Jouw link heeft met de vraag helemaal niets mee te doen, want daar gaat het om zelfscannen met het mobieltje.

Algemene voorwaarden iPhone/Android-applicatie "AH Zelfscannen"

53o

Ongelezen bericht door 53o »

Sorry, maar als je de boodschappen direct in een tas doet dan is het vragen om controle en moet je niet zeuren dat ze dit doen door, uhm, naar de boodschappen te kijken. Zoals een eerdere poster al zei, controle moet mogelijk zijn en daarom worden hier steekproeven gebruikt wat een onderdeel is van het principe achter zelfscannen.

Een controle bij een zelfscan is niet hetzelfde principe als iemand staande houden en persoonlijke eigendommen controleren. Iemand die hier problemen heeft moet gewoon achteraan de rij aansluiten.

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

53o schreef:Sorry, maar als je de boodschappen direct in een tas doet dan is het vragen om controle en moet je niet zeuren dat ze dit doen door, uhm, naar de boodschappen te kijken. Zoals een eerdere poster al zei, controle moet mogelijk zijn en daarom worden hier steekproeven gebruikt wat een onderdeel is van het principe achter zelfscannen.

Een controle bij een zelfscan is niet hetzelfde principe als iemand staande houden en persoonlijke eigendommen controleren. Iemand die hier problemen heeft moet gewoon achteraan de rij aansluiten.
dat werkt alleen maar tot alle kassa's zelfscan zijn geworden

Rim69

Ongelezen bericht door Rim69 »

Kirs schreef: Branden, knipperen, het maakt niet uit. Die lamp geeft in ieder geval aan dat je op assistentie moet wachten en tenzij de medewerker het vrijgeeft kun je dus niet verder met afrekenen, zo goed?

Het feit blijft dat het MIJN tas is en niet die van de AH medewerker dus is het netjes om te vragen of ze er even in mag kijken. Dat AH je de mogelijkheid biedt om zo af te rekenen wil niet zeggen dat ze daarmee ook meteen het recht hebben om onbeleefd te zijn.
Opnieuw fout. Bij een leeftijdscontrole kan je gewoon verdergaan. Die kunnen ze ook op afstand vrij geven. Daarvoor hoeven ze niet eens bij je te komen.

Feit blijft dat JIJ in JOUW tas de boodschappen stopt. Wil je niet dat ze in je tas kijken, omdat jouw portemonnee en sleutels daar in zitten dan moet JIJ de boodschappen niet in JOUW tas stoppen. Alternatieven zat!

Als je er trouwens zo'n probleem mee hebt dan kan je je boodschappen ook op de "ouderwetse" manier doen. Dan reken je gewoon af bij de kassa, waar je dan even je portemonnee kan laten zien als je afrekent en je gelijk ook even je sleutels overhandigt, omdat je bonuskaartje aan je sleutelbos zit.

Nu staat de Fred natuurlijk wel bekend om het soort volk dat er komt, maar dat het zo erg was.

angel1978

Feit blijft dat JIJ in JOUW tas de boodschappen stopt. Wil je niet dat ze in je tas kijken, omdat jouw portemonnee en sleutels daar in zitten dan moet JIJ de boodschappen niet in JOUW tas stoppen. Alternatieven zat!
Feit blijft ook dat ze niet zomaar elke tas mogen lostrekken die ze willen.. Ongeacht welk type tas het is, wat er in zit ( of zou zitten ) en wat je er mee van plan zou zijn.
Je kan pas als winkeldief worden aangemerkt op het moment dat je de kassa passeert zonder te betalen en zo lang je in de winkel bent doe je niets fout, ongeacht waar je de spullen instopt.
Alles wat je bij je draagt is jouw eigendom en de winkelier heeft ongeacht welke huisregels dan ook niet het RECHT om ongevraagd in je tas te snuffelen. Het maakt daarbij niet uit of je er wel of geen sleutels in hebt zitten of alleen boodschappen.

En natuurlijk is het logisch dat er controles ( steekproeven ) zijn en dat je daaraan meewerkt als je met de zelfscan-methode meedoet en ik denk dat er ook maar weinig mensen hier problemen van maken. Sterker nog: ik biedt altijd het mandje met de boodschappen alvast aan, mocht er een steekproef nodig zijn. Echter ook dan zal ik t absoluut niet accepteren als een medewerker ongevraagd een tas van mij induikt ( boodschappen of niet ). En dat was volgens mij nog steeds de vraag van de TS: of het normaal is dat het ONGEVRAAGD gebeurt.

Antwoord daarop blijft: NEE

rozemarijntje

Nevermind ,princiepe blijft het zelfde,met je mobiel if hun scanner....voorwaardes zijn duidelijk..

rozemarijntje

Nevermind ,princiepe blijft het zelfde,met je mobiel if hun scanner....voorwaardes zijn duidelijk..

nevermind

En dat was volgens mij nog steeds de vraag van de TS: of het normaal is dat het ONGEVRAAGD gebeurt.

Volgens AH, ga je Accord met de voorwaarden zelfscan .

En dit is wat AH voor een beleid heeft.
nevermind schreef:

Geachte heer/mevrouw ,

Het beleid van Albert Heijn is: De klant die gebruik maakt van zelfscan mag de boodschappen in een boodschappentas doen. Tijdens een controle zal de medewerker echter deze producten in de tas controleren.

Met vriendelijke groet,

Rxxxxx Gxxxxx
Als je dat niet wilt, en niet van gediend bent, doe dan de boodschappen in het karretje.

angel1978

nevermind schreef:
En dat was volgens mij nog steeds de vraag van de TS: of het normaal is dat het ONGEVRAAGD gebeurt.

Volgens AH, ga je Accord met de voorwaarden zelfscan .

En dit is wat AH voor een beleid heeft.
nevermind schreef:

Geachte heer/mevrouw ,

Met vriendelijke groet,

Rxxxxx Gxxxxx
Simpel als maar kan..

Als je dat niet wilt, en niet van gediend bent, doe dan de boodschappen in het karretje.
En tijdens deze controle kijkt de medewerker dus in de tas.
Echter voordat de medewerker de controle mag starten, moet deze EERST toestemming vragen in de tas te kijken..
Laatst gewijzigd door angel1978 op 22 feb 2013 09:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten