LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onderlinge omgang op het forum

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Jolijn

Re: Onderlinge omgang op het forum

Ongelezen bericht door Jolijn »

weetnietveel schreef:Sombody en chocomelk dat is onzin! Op school zitten kinderen die nog niet alles weten en dus moeten leren, dat is normaal. Hier zitten volwassenen die behoren te weten hoe je op een forum met elkaar moet omgaan! Er zijn een paar simpele gedragsregels die je al vertellen wat er van je wordt verwacht Je hoeft daarom niet iemand aan te spreken op zijn gedrag! Totaal overbodig!
Ik vind het niet overbodig om iemand aan te spreken op iets wat hij/zij tegen mij zegt, waar ik niet van gediend ben. Sommige opmerkingen zijn misschien net niet in de gedragsregels te vinden, maar ik wil ze niet tegen me gezegd hebben. Dat zeg ik diegene dan zelf wel, dat hoeft de mod. niet voor mij te doen.
Houdt diegene zich er niet aan, waarschuw ik niet nog een keer, dan maak ik wel een melding.
Die simpele gedragsregels interpreteert iedereen weer anders, in principe vind ik (maar iedereen bezondigd zich wel eens aan z'n eigen principes) dat ieder forumlid voor zichzelf op kan komen. Iedereen weet zelf wel wat hij wel of niet wil accepteren.

TS, voor iemand hier z'n probleem neerlegt, kan er ook eerst gelezen worden. Hier op dit forum maar ook verder op het net. Is het probleem bekend, wat is er al over geschreven, wat kan ik zelf vinden dmv googelen.
Alvorens hier te schrijven, kun je je inlezen om te zien wat je hier kunt verwachten. Als je alleen maar gelijk wilt hebben, aan het handje genomen wilt worden, binnen no-time een pasklare oplossing voorgeschoteld wilt krijgen zonder zelf ergens moeite voor te hoeven doen, moet je hier niet zijn.
Wie verwacht dat iedereen hier altijd politiek correct is, is zelf niet menselijk.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Wie verwacht dat iedereen hier altijd politiek correct is, is zelf niet menselijk.
Gelukkig , heb ik toch nog iets menselijks :D

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Jolijn schreef:Ik vind het niet overbodig om iemand aan te spreken op iets wat hij/zij tegen mij zegt, waar ik niet van gediend ben. Sommige opmerkingen zijn misschien net niet in de gedragsregels te vinden, maar ik wil ze niet tegen me gezegd hebben. Dat zeg ik diegene dan zelf wel, dat hoeft de mod. niet voor mij te doen.
Houdt diegene zich er niet aan, waarschuw ik niet nog een keer, dan maak ik wel een melding.
Die simpele gedragsregels interpreteert iedereen weer anders, in principe vind ik (maar iedereen bezondigd zich wel eens aan z'n eigen principes) dat ieder forumlid voor zichzelf op kan komen. Iedereen weet zelf wel wat hij wel of niet wil accepteren.
Ben het volledig met je eens Jolijn.

Jolijn

weetnietveel schreef:
Rim69 schreef: witte angora Maar daar is een meldknop, en in het verlengde daarvan een moderator, voor.

Die meldknop draagt alleen maar bij aan de slechte omgangsvormen. Het stimuleert alleen maar de verklikkers op het schoolplein die er alles aan doen om bij die moderator in een goed blaadje te komen.
Hoe kan het anders dat het altijd dezelfde zijn die melden en dan ook nog even vol trots posten dat ze een bericht gemeld hebben? Hoe huichelachtig wil je het hebben?

Je bent een anonieme forumgebruiker. Wat kan er nu zo erg zijn dat het gemeld moet worden?
Dat denk jij dan.
Ik meld berichten om verschillende redenen maar met één doel: ik wil dat die berichten verwijderd worden.
Het liefst meld ik dat ik het bericht gemeld heb, zodat diegene van wie het bericht is weet dat ik het was. Maar dat kan niet altijd en soms vind ik het ook niet nodig.
:shock: Wat een uitgangspunt.

@TS, dat is (o.a.) wat ik met 'loze meldingen' bedoel.

sombody

Ongelezen bericht door sombody »

Politiek correct verwacht niemand,dat vind ik dus overdreven.
Blijf bij de stelling ,ben het met veel eens,maar ook veel oneens,en ja rotte appels heb je overal ,maar dat neemt niet weg dat je dit mag zeggen.
Blijf herhalen ,wat niet mijn bedoeling is .

Chocomelk

sombody schreef:Politiek correct verwacht niemand,dat vind ik dus overdreven.
Blijf bij de stelling ,ben het met veel eens,maar ook veel oneens,en ja rotte appels heb je overal ,maar dat neemt niet weg dat je dit mag zeggen.
Mag ik je vragen wat je eigenlijk wilt bereiken met dit topic ?

Jolijn

sombody schreef:Politiek correct verwacht niemand,dat vind ik dus overdreven.
Dat is aan jezelf, niemand verplicht je om te reageren.

sombody

Dat mag chocomelk,maar dacht dat het wel duidelijk was.
Heb dat toch heel goed geformuleerd dacht ik.

Vind het vreselijk te zien hoe diversen omgaan met mensen die iets willen melden en wellicht niet goed uit het verhaal komen ,omdat het soms ook een opzichzelf staand iets en lang word ,emotie dus.
Die vervolgens antwoorden krijgen waarvan ik denk ,en nogmaals je hoeft het niet met elkaar eens te zijn ,maar behandel elkaar in waarde,dat is niet zo moeilijk dacht ik ,maar een paar denken leuk te zijn,vind het triest en dan krijg je dus dat veel mensen dit Forum niet meer als serieus ervaren en dat zeggen ook.
Dus de goede raadgevers lijden onder de kwade ,dat vind ik jammer,en een beetje menselijk is niet zo moeilijk ,en dat is de boodschap.
Toch een herhalng van ,maar dat is de achterliggende gedachte.
Dat die knop er is ,ja zal en je kan daar ook mee doen wat je wilt ,maar als je al weet wat er dan gebeurt,is dat een kik voor de gene die misplaatste opmerkingen maken?
Dat is de Boodschap,en mijn ervaring ,constatering .
Laatst gewijzigd door sombody op 08 mar 2013 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Jolijn

sombody schreef:Dat mag,maar dacht dat het wel duidelijk was.
Tip: quote een (gedeelte van) bericht waar je antwoord op geeft of schrijf in je bericht de naam van de forummer waar je op reageert.

Jouw antwoord staat niet direct onder de vraag van Chocomelk, dan is het niet duidelijk wat je bedoelt, waar je op reageert.

sombody

De weegschaal hangt weer in het midden Jolijn ,dan voor je advies.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Ik vind het niet overbodig om iemand aan te spreken op iets wat hij/zij tegen mij zegt, waar ik niet van gediend ben. Sommige opmerkingen zijn misschien net niet in de gedragsregels te vinden, maar ik wil ze niet tegen me gezegd hebben.
Zo duidelijk heb ik het ook vaker gezegd/geschreven, dan vallen de wolven over mij heen.
Ik noem dan nu ook geen namen, dat weet iedereen zelf wie er bedoeld is! :wink:

Chocomelk

sombody schreef:Dat mag chocomelk,maar dacht dat het wel duidelijk was.

Vind het vreselijk te zien hoe diversen omgaan met mensen die iets willen melden en wellicht niet goed uit het verhaal komen ,omdat het soms ook een opzichzelf staand iets en lang word ,emotie dus.
Die vervolgens antwoorden krijgen waarvan ik denk ,en nogmaals je hoeft het niet met elkaar eens te zijn ,maar behandel elkaar in waarde,dat is niet zo moeilijk dacht ik ,maar een paar denken leuk te zijn,vind het triest en dan krijg je dus dat veel mensen dit Forum niet meer als serieus ervaren en dat zeggen ook.
Dus de goede raadgevers lijden onder de kwade ,dat vind ik jammer,en een beetje menselijk is niet zo moeilijk ,en dat is de boodschap.
Toch een herhalng van ,maar dat is de achterliggende gedachte.
Dat die knop er is ,ja zal en je kan daar ook mee doen wat je wilt ,maar als je al weet wat er dan gebeurt,is dat een kik voor de gene die misplaatste opmerkingen maken?
Dat is de Boodschap,en mijn ervaring ,constatering .
Iedereen kan en mag zelf bepalen of je de meldknop gebruikt of niet, dat aan ieder voor zichzelf.
Iedereen kan ook heel goed voor zichzelf bepalen of je een ander op iets 'aanspreekt' of niet.

Dat veel mensen dit forum niet meer serieus nemen dat zijn jou woorden, vele vaste leden zijn
inderdaad wel verdwenen maar dat zal je op ieder forum hebben.
Mensen hebben ook andere dingen te doen, de ene keer heb je wel zin om achter die laptop/pc te gaan zitten en de andere keer niet.
Soms heb je er ook helemaal de tijd niet voor.

Menselijk zijn is een prima iets maar soms kan het niet omdat mensen gewoon onmenselijk zijn en
liegen als de p*st.
Tegen zulke mensen ben ik dan echt niet al te vriendelijk en die mensen krijgen dan ook wel mijn mening te horen net zoals in het echte leven.

lumarak

Ongelezen bericht door lumarak »

nevermind schreef:
Ik vind het niet overbodig om iemand aan te spreken op iets wat hij/zij tegen mij zegt, waar ik niet van gediend ben. Sommige opmerkingen zijn misschien net niet in de gedragsregels te vinden, maar ik wil ze niet tegen me gezegd hebben.
Zo duidelijk heb ik het ook vaker gezegd/geschreven, dan vallen de wolven over mij heen.

Dat zegt dus iemand die zelf overal wat op aan te merken heeft.
Doe ik zelf ook wel eens hoor maar ik kan dus wel tegen de kritiek
die ik dan kan verwachten.Valt mij trouwens op dat 75 % van de reactie's
gaat over wat anderen doen en niet wat ze zelf doen.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Dat is nu zo typisch "een zich aangevallen voelen" opmerking. En niet iedereen weet zelf wel wie er dan bedoelt word. Ook de opmerking die je elders schrijft: "PB's lees ik niet eens want...." kan ook betekenen dat iemand je iets probeert duidelijk te maken. Jouw antwoorden getuigen ook niet altijd van vriendelijkheid; je weet bij voorbaat al het hoe, wat, waarom. Knap, maar hoeft niet waar te zijn. Hoe vaak heb je staatjes neergezet van trollen. Waren/zijn dat trollen? En dat je ze op de hielen zit, lijkt de politie wel. Schrijf die mensen dan een PB; hoeven wij het niet te lezen. Iedereen verwoord op zijn/haar manier een mening die een TS vraagt. Hoe vaak worden die mensen gelijk met de grond gelijk gemaakt? Ik weet van mezelf dat ik off topic reageer, maar ik kan niet statisch reageren, doe daar mijn best voor, dat wel. Afkatten, en nu heb ik het echt niet over jou, nevermind, maar dat word m.i. wel veel gedaan. Cést le ton qui fait la musique en dat is een waarheid als een koe. Dat sommigen afhaken kan ook een natuurlijk verloop hebben: uit een urn of kist kan je niet meer communiceren.

Jolijn

nevermind schreef:
Als je dan toch geen namen noemt, hoef je die laatste zin ook niet te plaatsen toch?

Chocomelk

Jolijn schreef:Als je dan toch geen namen noemt, hoef je die laatste zin ook niet te plaatsen toch?
Je kent hem nu toch onderhand wel. :wink:

Ben van mening dat eerlijkheid het langste duurt en heb dan ook een hekel aan
mensen die wat schrijven en erbij schrijven : maar ik noem geen namen......bah bah.

Jolijn

weetnietveel schreef:
Rim69 schreef:
weetnietveel schreef: Ik meld berichten om verschillende redenen maar met één doel: ik wil dat die berichten verwijderd worden.
En dat meen je serieus?

Los daarvan verklaar je nu gewoon dat je alles wat jou niet aanstaat maar even meldt. Of die berichten wel of niet aan de regels voldoen is niet belangrijk. Ze voldoen niet aan jouw regels en daar gaat het om.
Ja dat meen ik serieus. En ja ik meld alles wat me niet aanstaat, maar het toeval wil dat alle berichten die me niet aanstaan in strijd zijn met de regels van tros radar en daarom wordt het denk ik vrijwel altijd verwijderd.
Lees je berichten ook inhoudelijk en ook naar de geest van het topic en met de bedoeling er bijv. iets van op te steken of advies te geven?
Of is je voornaamste gedachte: "is er een kans dat wat hier staat met een beetje 'goede' wil net niet aan de gedragsregels voldoet?

Wat vind je van de moderator?

weetnietveel

Ongelezen bericht door weetnietveel »

Jolijn schreef:
1.Lees je berichten ook inhoudelijk en ook naar de geest van het topic en met de bedoeling er bijv. iets van op te steken of advies te geven?
2.Of is je voornaamste gedachte: "is er een kans dat wat hier staat met een beetje 'goede' wil net niet aan de gedragsregels voldoet?

3.Wat vind je van de moderator?
Ik begrijp niet wat je met de eerste vraag bedoeld. Formuleer de vraag even anders alsjeblieft.
2.nee de berichten die ik meld zijn gewoon zo opvallend en overduidelijk in strijd met de gedragsregels dat ik er nooit bij hoef na te denken.
3. ik vind de moderatie heel goed.

Jolijn

weetnietveel schreef:
Jolijn schreef:
1.Lees je berichten ook inhoudelijk en ook naar de geest van het topic en met de bedoeling er bijv. iets van op te steken of advies te geven?
2.Of is je voornaamste gedachte: "is er een kans dat wat hier staat met een beetje 'goede' wil net niet aan de gedragsregels voldoet?

3.Wat vind je van de moderator?
Ik begrijp niet wat je met de eerste vraag bedoeld. Formuleer de vraag even anders alsjeblieft.
2.nee de berichten die ik meld zijn gewoon zo opvallend en overduidelijk in strijd met de gedragsregels dat ik er vrijwel nooit bij hoef na te denken.
3. ik vind de moderatie heel goed.
1. Of je ook let op de inhoud van de berichten: waar gaat het over, wat wordt er gevraagd, wat is het probleem. 'Geest van het topic': hoe is de toonzetting van de berichten, is het een serieus topic of is er ruimte voor een grapje ironie enz.

Als de moderatie goed is, waarom zou je dan berichten melden? En dan nog wel berichten die (vlgs jou) zo duidelijk niet aan de gedragsregels voldoen. Die worden dan toch vanzelf door de (goede) moderatie verwijderd/aangepast?

weetnietveel

Ongelezen bericht door weetnietveel »

Jolijn ik denk niet dat de moderator alle berichten leest.
En ja natuurlijk let ik op de inhoud, waar zou ik anders op moeten letten?? De toon, de bedoeling, de ervaring, de achtergrond kan ik denk ik meestal ook lezen als ik meerdere berichten van een persoon heb gelezen.
En ja ik hou van goede humor die ga ik ook echt niet melden. Het gaat er ook niet om of ik het eens of oneens ben met iemand en het gaat er ook niet om of ik iemand sympathiek vind of niet enz.
Het gaat om berichten die een topic echt lopen te verzieken.

Gesloten