LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ziggo modem werkt draadloos niet goed

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
potplantje
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 jul 2013 21:50

Re: ziggo modem werkt draadloos niet goed

Ongelezen bericht door potplantje »

Afbeelding

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: ziggo modem werkt draadloos niet goed

Ongelezen bericht door devious »

bprosman schreef:RTFM Pagina 27 /28:
http://www.dlink.com/-/media/Consumer_P ... _EN_UK.pdf
+2 :!:

ferdinab
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jul 2014 11:21

Re: ziggo modem werkt draadloos niet goed

Ongelezen bericht door ferdinab »

Sinds ik in maart mijn nieuwe Ubee wifi modem van ziggo heb ontvangen heb ik problemen met dit apparaat. Om de paar dagen valt het modem uit en branden alleen nog de lampjes van de lan1 en de lan3 verbinding (daar zitten dan natuurlijk ook netwerkkabels in)
Afgelopen week was ik er toch wel een beetje klaar mee en ben ik gaan bellen met de Ziggo helpdesk. De uiterst vriendelijke medewerker aan de telefoon ging het uitzoeken en heeft nog een tijd met de 2e lijn overlegd maar kon geen oplossing bedenken. Het was wel een optie om de fabrieksinstellingen van de router de resetten, dat zou kunnen helpen. Hij heeft dat geregeld en we hebben duidelijk de afspraak gemaakt dat als het niet zou helpen dat er dan een storings monteur langs zou komen.
Gisteravond was het weer raak en het modem moest weer van de stroom af om de internet verbinding te herstellen. Vandaag dus met even bellen met ziggo om de afspraak met de beloofde monteur in te plannen.
Deze keer helaas een stuk minder gelukt met de medewerker die ik aan de telefoon kreeg. Het hele verhaal begon weer van voor af en alle vragen moeten opnieuw beantwoord worden. Het verhaal was nu ook weer compleet anders, de storing zou komen door mijn eigen router die achter mijn ziggo modem hangt. Na enig aandringen de medewerker van ziggo toch zo ver gekregen dat ze ging overleggen met de 2e lijn. Na 10 minuten was ze weer terug en bleef bij het verhaal dat er geen andere router achter het ziggo modem aangesloten mocht worden. Ok, "mag ik dan wel een switch aansluiten achter mijn router? was mijn vraag. Antwoord: Nee, dat kan ook storingen geven. Dat zou dus betekenen dat je maximaal 4 apparaten met kabels aan kan sluiten op een internetaansluiting van Ziggo, dat is wel een raar verhaal.
Maar goed, de oplossing zou zijn om de router functie van het ziggo modem uit te schakelen. Na lang doorvragen en discussiëren kwam ik er achter dat ze niet de router functie, maar de wifi functie van het modem uit wilde schakelen. Blijkbaar is het verschil tussen router en wifi dus niet helemaal duidelijk bij deze medewerker van Ziggo.
Als ik toch een monteur aan de deur wilde hebben zou dat voor eigen rekening komen. Ze kon me wel aan beschrijving sturen hoe ik de wifi van het modem uit kon zetten.
Nu zelf de wifi van de router uitgeschakeld en ben heel benieuwd of dit het probleem op gaat lossen. Als dit werkt zou het dus betekenen dat het ziggo modem volledig vastloopt door de ingebouwde wifi verbinding.
Kortom, Ziggo lever een modem met wifi, maar in sommige gevallen moet je wifi uitschakelen om te voorkomen dat het modem continu vastloopt.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: ziggo modem werkt draadloos niet goed

Ongelezen bericht door bprosman »

Beetje raar dat dat gezegd wordt als ze daar zelf een stappenplan voor op de website zetten.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/int ... ter-router
Uiteraard als je WiFi aan laat staan zet ze dan wel op 2 verschillende kanalen.

Gesloten