LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UWV stimuleert werkloos thuiszitten!

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
mimu
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 sep 2015 21:15

Re: UWV stimuleert werkloos thuiszitten!

Ongelezen bericht door mimu »

Vraag samen met de werkgever een proefplaatsing aan voor 2 maanden. Vul deze in, onderteken beiden en stuur deze op naar je Adviseur Werk of Adviseur Werkzoekenden (werkcoach).
zie: http://www.uwv.nl/particulieren/formuli ... tsing.aspx
Jammer dat het desbetreffende UWV niet zelf hier mee komt.

mimu
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 sep 2015 21:15

Re: UWV stimuleert werkloos thuiszitten!

Ongelezen bericht door mimu »

Ik geef toe dat er cowboys (werkgevers) zijn die misbruik maken van een proefplaatsing, maar gelukkig kan deze proefplaatsing ook ingezet worden om je te bewijzen bij een werkgever om aan te tonen dat je dé persoon bent die ze in dienst moeten nemen. Als het om seizoenswerk gaat, zou ik inderdaad de nodige terughoudendheid in acht nemen, maar volgens mij heeft deze werkgever het goed met je voor, want ze doen al de nodige moeite.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: UWV stimuleert werkloos thuiszitten!

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Hier nog een topic betreffende proefplaatsing.

https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 4&t=158975


**edit** nu met link welke niet werd gekopieerd.
Laatst gewijzigd door Teunbosseman op 22 sep 2015 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.

assiedewit
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 sep 2015 23:47

Re: UWV stimuleert werkloos thuiszitten!

Ongelezen bericht door assiedewit »

Mag ik vragen hoeveel je gekort wordt? Je mag toch niet onder de armoedegrens uitkomen dus veel korten kan tich niet? Hoe werkt dat?

Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: UWV stimuleert werkloos thuiszitten!

Ongelezen bericht door Barre Barry »

assiedewit schreef:Mag ik vragen hoeveel je gekort wordt? Je mag toch niet onder de armoedegrens uitkomen dus veel korten kan tich niet? Hoe werkt dat?
Kan met korten wel. Het is een dwangmaatregel. Het is zelfs mogelijk een uitkering stop te zetten.

Gesloten