LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vesteda garandeert GEEN Woongenot
-
Re: Vesteda garandeert GEEN Woongenot
@ arnold dirkie
Laat mensen maar kletsen. Jij ervaart concrete overlast, ook al krijg je je zaak niet rond bij je verhuurder. Ik geef je volkomen gelijk dat je hier niet meer wil reageren en hoop dat je toch nog een weg kan vinden naar een oplossing. Ook ik loop tegen onbegrip aan in mijn omgeving. Mensen snappen het niet omdat ze het zelf niet meemaken.
Zelf ben ik vandaag met mijn advocaat naar mijn verhuurder geweest. Ik werd daar op mijn vingers getikt omdat ik de privacy van mijn aan harddrugs verslaafde buren zou hebben geschonden.
Wat is er aan de hand? Vanuit mijn dakraam zag ik toevallig voor de zoveelste keer een drugsdealer vertrekken door de keukendeur van mijn buren (ze gaan altijd achterom hè). Uit een reflex ben ik de trap afgerend en heb mijn camera gepakt. Ik ben vervolgens achter de jongen aangerend en heb foto's van hem gemaakt. Althans: dat probeerde ik. Ging niet makkelijk omdat hij meteen zijn jas over zijn gezicht trok ("wegg met die kammera gg gg !") en mij meermaals ging bedreigen. Geen reactie die je van gemiddeld "bezoek" zou verwachten. Om mijn verhaal een "racistisch tintje" te geven: het was geen Pool maar een circa 20-jarig "Noord-Afrikaans" type.
Nadat je 3 jaar lang drugsdealers hebt zien komen en gaan wordt het teveel en ga je dit soort dingen doen. Temeer omdat de politie mij vroeg 112 te bellen als ik die gasten hier weer zou zien.
Maar wat is het verhaal nu? Ik ben dader omdat ik achter het "bezoek" van mijn buren ben aangerend en op de openbare weg foto's van deze persoon heb gemaakt. Ik ben hier degene die dus fout zit. Ga dus geen signalementen verzamelen van dealertjes: je bent dan verkeerd bezig!
En zo zit het met elk overlastdossier: Verhuurder stelt zich strikt formeel juridisch op en zegt:
"Bewijst u het maar".
Overlast mag gewoon in Nederland. Crimineel of niet. Niemand doet er iets aan.
Bijvoorbeeld de politie om 4 uur 's nachts bellen omdat je gedragsgestoorde en verslaafde 50 jarige buurvrouw hard op de halfsteens muur van je slaapkamer beukt en op de trap stampt om je te treiteren? Doe geen moeite! De politie komt dan 20 minuten later aanrijden. Luistert buiten of er iets te horen is. En constateert dat er geen overlast is. Niks aan het handje. Een overlastdossier opbouwen is gewoon niet mogelijk. Stellen dat er geen overlast is omdat de politie het niet constateert, is lariekoek.
Laat mensen maar kletsen. Jij ervaart concrete overlast, ook al krijg je je zaak niet rond bij je verhuurder. Ik geef je volkomen gelijk dat je hier niet meer wil reageren en hoop dat je toch nog een weg kan vinden naar een oplossing. Ook ik loop tegen onbegrip aan in mijn omgeving. Mensen snappen het niet omdat ze het zelf niet meemaken.
Zelf ben ik vandaag met mijn advocaat naar mijn verhuurder geweest. Ik werd daar op mijn vingers getikt omdat ik de privacy van mijn aan harddrugs verslaafde buren zou hebben geschonden.
Wat is er aan de hand? Vanuit mijn dakraam zag ik toevallig voor de zoveelste keer een drugsdealer vertrekken door de keukendeur van mijn buren (ze gaan altijd achterom hè). Uit een reflex ben ik de trap afgerend en heb mijn camera gepakt. Ik ben vervolgens achter de jongen aangerend en heb foto's van hem gemaakt. Althans: dat probeerde ik. Ging niet makkelijk omdat hij meteen zijn jas over zijn gezicht trok ("wegg met die kammera gg gg !") en mij meermaals ging bedreigen. Geen reactie die je van gemiddeld "bezoek" zou verwachten. Om mijn verhaal een "racistisch tintje" te geven: het was geen Pool maar een circa 20-jarig "Noord-Afrikaans" type.
Nadat je 3 jaar lang drugsdealers hebt zien komen en gaan wordt het teveel en ga je dit soort dingen doen. Temeer omdat de politie mij vroeg 112 te bellen als ik die gasten hier weer zou zien.
Maar wat is het verhaal nu? Ik ben dader omdat ik achter het "bezoek" van mijn buren ben aangerend en op de openbare weg foto's van deze persoon heb gemaakt. Ik ben hier degene die dus fout zit. Ga dus geen signalementen verzamelen van dealertjes: je bent dan verkeerd bezig!
En zo zit het met elk overlastdossier: Verhuurder stelt zich strikt formeel juridisch op en zegt:
"Bewijst u het maar".
Overlast mag gewoon in Nederland. Crimineel of niet. Niemand doet er iets aan.
Bijvoorbeeld de politie om 4 uur 's nachts bellen omdat je gedragsgestoorde en verslaafde 50 jarige buurvrouw hard op de halfsteens muur van je slaapkamer beukt en op de trap stampt om je te treiteren? Doe geen moeite! De politie komt dan 20 minuten later aanrijden. Luistert buiten of er iets te horen is. En constateert dat er geen overlast is. Niks aan het handje. Een overlastdossier opbouwen is gewoon niet mogelijk. Stellen dat er geen overlast is omdat de politie het niet constateert, is lariekoek.
-
Ik heb nog nooit drugsverslaafden als buren gehad, maar kan me voorstellen dat je daar niets mee kunt. Maar in het geval van ts zie ik niet dat deze buren en hun kinderen vreselijke mensen zijn die vreselijke dingen doen. Ts en zijn vrouw komen n.a.v. hun berichten bij mij over als mensen die deze buren dwingend hun wil op willen leggen en weinig tot geen respect hebben voor deze buren en hun kinderen.Bob Schurkjens schreef:@ arnold dirkie
weetnietveel schreef: Ik heb nog nooit drugsverslaafden als buren gehad, maar kan me voorstellen dat je daar niets mee kunt. Maar in het geval van ts zie ik niet dat deze buren en hun kinderen vreselijke mensen zijn die vreselijke dingen doen. Ts en zijn vrouw komen n.a.v. hun berichten bij mij over als mensen die deze buren dwingend hun wil op willen leggen en weinig tot geen respect hebben voor deze buren en hun kinderen.
Jij hebt zowel met drugs als met de mensen van TS niks, Hoe TS dit ervaart is relevant voor hem en zijn vrouw. Niemand van ons is er bij geweest, Bob weet hoe overlast is, weet jij dat dan ook weetnietveel??
Ik niet dus kan daar alleen een voorstelling bij maken en geen OORDEEL, zoals jij doet.
@Bob , ik vind het intriest dat jij nu als een soort dader wordt gezien.
-
Beste @Bob,
Het is ronduit schofterig dat mensen jou willen vertellen wat overlast is. Ook is het schofterig dat jij nu als dader wordt gezien, maar mensen begrijpen totaal niet dat je hier OOK geestelijk aan kapot gaat. Het is echt de wereld op z'n kop. Criminelen, drugsdealers, overlastgevers, alcohollisten, buitenlanders worden beschermd en wij goedwillende Nederlanders worden beschuldigd van intimidatie, bedreiging, verbaal geweld, racisme, als wij dit soort gedrag niet kunnen/willen accepteren. WIJ, DE SLACHTOFFERS, WORDEN GEDISCRIMINEERD!!! Als je niets te verbergen hebt, hoef je je gezicht niet te verbergen.
Onze buren liegen alles bijelkaar. Zetten de radio expres hard als wij alleen in de tuin zitten. Als hun andere buren thuis komen gaat die radio gelijk weer zachter. Naar Vesteda toe maar zielig en aardig doen en vertellen dat wij ze altijd uitschelden en bedreigen, dat wordt wel geloofd. Maar ons uitlokken op reacties en net zo lang doorgaan tot wij reageren na een uur moet dat wel normaal zijn?. Ook de politie gewezen op de vier gladde banden van het busje van die aso's, daar werd ook niets mee gedaan. Je moet de politie helpen! Nou mooi dus nooit meer laat ze zelf maar eens aan het werk gaan. Goed he die mentaliteit van tegenwoordig.
Daarom zijn wij het helemaal zat hier. Als wij ooit het geld ervoor hebben gaan wij terug naar Africa, dat is ook niet alles, maar altijd beter dan hier.
Ook dat afschuiven naar elkaar om maar geen verantwoordelijkheid te nemen is typisch iets van deze tijd.
Mensen dit is bedoeld voor Bob en anderen die er een andere mening over hebben interesseren ons niet. Het is duidelijk dat jullie dit niet meegemaakt hebben en wij hopen voor jullie ook nooit mee zullen maken.
Bob heel veel sterkte, wij zullen je strijd volgen.
Don't give up the fight
Fight for your right
Bob (Marley)
Het is ronduit schofterig dat mensen jou willen vertellen wat overlast is. Ook is het schofterig dat jij nu als dader wordt gezien, maar mensen begrijpen totaal niet dat je hier OOK geestelijk aan kapot gaat. Het is echt de wereld op z'n kop. Criminelen, drugsdealers, overlastgevers, alcohollisten, buitenlanders worden beschermd en wij goedwillende Nederlanders worden beschuldigd van intimidatie, bedreiging, verbaal geweld, racisme, als wij dit soort gedrag niet kunnen/willen accepteren. WIJ, DE SLACHTOFFERS, WORDEN GEDISCRIMINEERD!!! Als je niets te verbergen hebt, hoef je je gezicht niet te verbergen.
Onze buren liegen alles bijelkaar. Zetten de radio expres hard als wij alleen in de tuin zitten. Als hun andere buren thuis komen gaat die radio gelijk weer zachter. Naar Vesteda toe maar zielig en aardig doen en vertellen dat wij ze altijd uitschelden en bedreigen, dat wordt wel geloofd. Maar ons uitlokken op reacties en net zo lang doorgaan tot wij reageren na een uur moet dat wel normaal zijn?. Ook de politie gewezen op de vier gladde banden van het busje van die aso's, daar werd ook niets mee gedaan. Je moet de politie helpen! Nou mooi dus nooit meer laat ze zelf maar eens aan het werk gaan. Goed he die mentaliteit van tegenwoordig.
Daarom zijn wij het helemaal zat hier. Als wij ooit het geld ervoor hebben gaan wij terug naar Africa, dat is ook niet alles, maar altijd beter dan hier.
Ook dat afschuiven naar elkaar om maar geen verantwoordelijkheid te nemen is typisch iets van deze tijd.
Mensen dit is bedoeld voor Bob en anderen die er een andere mening over hebben interesseren ons niet. Het is duidelijk dat jullie dit niet meegemaakt hebben en wij hopen voor jullie ook nooit mee zullen maken.
Don't give up the fight
Fight for your right
Bob (Marley)
-
Als dit voor bob was bedoeld dan had je bob een privé bericht moeten sturen!arnold_dirkie schreef:Beste @Bob,
Don't give up the fight
Fight for your right
Bob (Marley)
Ik weet niet of het je opvalt, maar je plaatst buitenlanders in een rijtje van criminelen, drugsdealers, overlastgevers en alcoholisten en dan vind je het zeker raar dat er mensen kunnen zijn die dan de indruk hebben dat je misschien weleens een racistische denken zou kunnen hebben??? Wij goedwillende Nederlanders??? Bedoel je hier gewoon alle Nederlanders mee of alleen jullie en bob?Criminelen, drugsdealers, overlastgevers, alcohollisten, buitenlanders worden beschermd en wij goedwillende Nederlanders worden beschuldigd van intimidatie, bedreiging, verbaal geweld, racisme, als wij dit soort gedrag niet kunnen/willen accepteren. WIJ, DE SLACHTOFFERS, WORDEN GEDISCRIMINEERD!!!
Zo, nu komt de ware aard even naar boven. Jij hebt toch geen hekel aan buitenlanders. Je hebt toch kennissen in Afrika (gelukkig lekker ver weg) en zelfs een Poolse vrouw waar je mee eet?arnold_dirkie schreef:buitenlanders worden beschermd en wij goedwillende Nederlanders worden beschuldigd van intimidatie, bedreiging, verbaal geweld, racisme, als wij dit soort gedrag niet kunnen/willen accepteren. WIJ, DE SLACHTOFFERS, WORDEN GEDISCRIMINEERD!!!
arnold_dirkie schreef:Als hun andere buren thuis komen gaat die radio gelijk weer zachter.
Dus ze kunnen zich wel degelijk als normale buren gedragen, alleen niet naar jullie toe. Zou daar een oorzaak voor zijn?
Laat me raden. Je deed geheel onbaatzuchtig je burgerplicht.arnold_dirkie schreef: Ook de politie gewezen op de vier gladde banden van het busje van die aso's, daar werd ook niets mee gedaan.
Mensen, dit is voor de buren en alle mensen die naast dit soort personen moeten wonen.arnold_dirkie schreef:Mensen dit is bedoeld voor Bob en anderen die er een andere mening over hebben interesseren ons niet.
Don't give up the fight
Fight for your right
Bob (Marley)
You gotta fight
for your right
to party
Beastie Boys
Dit is een aanname van jou , tevens een regelrechte aanval. Wil je percé gelijk hebben, waarom laat je TS niet in zijn waarde?Bedoel je hier gewoon alle Nederlanders mee of alleen jullie en bob?
-
Volgens mij is dit een vraag om een bepaalde uitspraak van dirkie helder te krijgen.ciske schreef:Dit is een aanname van jou , tevens een regelrechte aanval. Wil je percé gelijk hebben, waarom laat je TS niet in zijn waarde?Bedoel je hier gewoon alle Nederlanders mee of alleen jullie en bob?
Er is genoeg helder, TS hoeft niet aangevallen te worden, en dan afgebrand te worden.
Als je zelf zoals bijv . Bob en anderen in zo'n situatie zit, zal je ook niet altijd even helder schrijven( spreken).
Als je zelf zoals bijv . Bob en anderen in zo'n situatie zit, zal je ook niet altijd even helder schrijven( spreken).
-
Ciske ts en zijn vrouw hebben mij niet kunnen overtuigen dat hun buren voor abnormaal veel last zorgen. Ik heb het je weleens eerder gezegd, dat als iemand zegt dat hij overlast ervaart dat niet altijd betekent dat het ook werkelijk overlast is. Aanvallen en afbranden?? Geen idee waar je het over hebt.
Misschien je eigen tekst lezen?weetnietveel schreef:. Aanvallen en afbranden?? Geen idee waar je het over hebt.
Of TS jou wel of niet overtuigd heeft, doet weinig ter zake. TS heeft last van zijn buren, ieder ervaart geluid anders dan anderen. Wat jij normaal vindt, kan TS vreselijk vinden.
-
Ja dat klopt wel, maar het gaat er natuurlijk wel om dat een wbv of politie niets kan met wat jij of ik of ts vindt(een mening), het moet ook duidelijk overlast zijn(een feit)! En dat ts last van zijn buren heeft is wel duidelijk, maar ik ben er niet van overtuigd of dat de schuld van de buren is.ciske schreef:
Of TS jou wel of niet overtuigd heeft, doet weinig ter zake. TS heeft last van zijn buren, ieder ervaart geluid anders dan anderen. Wat jij normaal vindt, kan TS vreselijk vinden.
om dat een wbv of politie niets kan
Ik vraag mij af of ze niks kunnen doen, Lees ik wat Bob schrijft dan denk ik "je zou maar zulke buren hebben" en dan te horen krijgen , dat zowel de wbv als de politie niks doen.
Het gaat wel om je woongenot. Oordelen over een andermans woongenot vind ik niet kunnen. Daar zijn wij niet bij.
TS kan ook vreselijk vinden wat normaal is. Daar lijkt het hier toch sterk op.ciske schreef:TS heeft last van zijn buren, ieder ervaart geluid anders dan anderen. Wat jij normaal vindt, kan TS vreselijk vinden.
Zodra iemand hier op het forum een probleem met een woningbouwvereniging aankaart, krijg jij oogkleppen en zie je het verhaal niet eens meer. De woningbouwvereniging zit bij voorbaat fout en het is ten strengste verboden dat anders te zien.
Jammer voor jou, maar het lijkt er gewoon op dat dit nu niet bepaald de makkelijkste mensen zijn om naast te wonen. Ze discrimineren niet. Ze houden gewoon niet van buitenlanders. De woningbouwvereniging sluit gewoon terecht het dossier. De huurder heeft niet altijd gelijk. Ook biet omdat jij dat graag zou willen.
-
Dit is onze allerlaatse reactie op iedereen die een oordeel heeft over ons. Je kan wel elke keer een gedeelte uit het hele verhaal halen en ons daarop aanvallen, maar je moet ook de andere gedeeltes eens goed lezen en jezelf eens in een ander verplaatsen, misschien dat je dan wat objectiever kan zijn in je oordeel. Als je goed gelezen hebt, maar dat heb je dus niet, weet je ook dat wij een in het begin een goede relatie met onze buren hadden en bij elkaar over de vloer kwamen en elkaar ook geholpen hebben. Dan weet je ook dat onze vorige buren aan onze andere kant verhuisd zijn door de overlast. Of vindt je het gewoon leuk mensen op te naaien. Zoals je ook de discussie met ciske aangaat.weetnietveel schreef:Ja dat klopt wel, maar het gaat er natuurlijk wel om dat een wbv of politie niets kan met wat jij of ik of ts vindt(een mening), het moet ook duidelijk overlast zijn(een feit)! En dat ts last van zijn buren heeft is wel duidelijk, maar ik ben er niet van overtuigd of dat de schuld van de buren is.ciske schreef:
Hekel aan buitenlanders? Dat hebben wij in het geheel niet, dat hebben we ook aan Nederlanders die overlast bezorgen. Afrika ver weg? Nou dat is maar zes uur vliegen van hier. Met die mensen kunnen wij tenminste lachen en die zijn niet zo gauw op hun pik getrapt als die lui naast ons want daar is het allemaal mee begonnen. We hebben ze enkel gevraagd of het misschien wat rustiger kon.
Je doet je naam zeker eer aan want je weet inderdaad niet veel. Veel geluk met je weetnietveel discussies
-
Ik vijd dit echt heel kort door de bocht. Ik heb meerdere malen inhoudelijk en na lezen van het hele topic gereageerd. Ook rechtstreeks op de reactie die uw vrouw gaf op een post van mij. U reageert daar niet over terug, maar besteed uw posts liever aan het boos worden op mensen die er anders over denken dan u.arnold_dirkie schreef:Dit is onze allerlaatse reactie op iedereen die een oordeel heeft over ons. Je kan wel elke keer een gedeelte uit het hele verhaal halen en ons daarop aanvallen, maar je moet ook de andere gedeeltes eens goed lezen en jezelf eens in een ander verplaatsen, misschien dat je dan wat objectiever kan zijn in je oordeel. Als je goed gelezen hebt, maar dat heb je dus niet, weet je ook dat wij een in het begin een goede relatie met onze buren hadden en bij elkaar over de vloer kwamen en elkaar ook geholpen hebben. Dan weet je ook dat onze vorige buren aan onze andere kant verhuisd zijn door de overlast. Of vindt je het gewoon leuk mensen op te naaien. Zoals je ook de discussie met ciske aangaat.weetnietveel schreef:Ja dat klopt wel, maar het gaat er natuurlijk wel om dat een wbv of politie niets kan met wat jij of ik of ts vindt(een mening), het moet ook duidelijk overlast zijn(een feit)! En dat ts last van zijn buren heeft is wel duidelijk, maar ik ben er niet van overtuigd of dat de schuld van de buren is.ciske schreef:
Hekel aan buitenlanders? Dat hebben wij in het geheel niet, dat hebben we ook aan Nederlanders die overlast bezorgen. Afrika ver weg? Nou dat is maar zes uur vliegen van hier. Met die mensen kunnen wij tenminste lachen en die zijn niet zo gauw op hun pik getrapt als die lui naast ons want daar is het allemaal mee begonnen. We hebben ze enkel gevraagd of het misschien wat rustiger kon.
Je doet je naam zeker eer aan want je weet inderdaad niet veel. Veel geluk met je weetnietveel discussies
Daarnaast is dit natuurlijk een open forum en kunt u moeilijk verwachten dat iedereen het altijd met u eens is. U zou er ook voor kunnen kiezen een aantal van de reacties serieus te nemen en er iets mee te doen, maar dat ziet u blijkbaar niet zitten. Toch denk ik dat nuance altijd (een deel van) de oplossing kan zijn.
Nog een inhoudelijke reactie van mij: hebt u wel eens met een mediator om de tafel gezeten? (samen met uw buren)
@ arnold_dirkie, ik wens jullie alle goeds toe die er bestaat, vreselijk om langs
verslaafde mensen te wonen die 24 uur per dag leven en door hun verslaving
vaak gewoon schijt hebben aan de mensen die in hun omgeving wonen.
verslaafde mensen te wonen die 24 uur per dag leven en door hun verslaving
vaak gewoon schijt hebben aan de mensen die in hun omgeving wonen.
-
Ik bedoelde dat wbv of politie niets kan met wat jij of ik of ts van zijn buren vindt.ciske schreef:om dat een wbv of politie niets kan
Ik vraag mij af of ze niks kunnen doen, Lees ik wat Bob schrijft dan denk ik "je zou maar zulke buren hebben" en dan te horen krijgen , dat zowel de wbv als de politie niks doen.
Het gaat wel om je woongenot. Oordelen over een andermans woongenot vind ik niet kunnen. Daar zijn wij niet bij.
Ik ken het hele verhaal van bob niet maar als je verslaafden naast je hebt wonen dan hebt je echt wel een probleem omdat daar m.i. geen normale omgang en communicatie mee mogelijk is. Maar in geval van ts zie ik geen redenen waarom er niet gewoon met elkaar omgegaan en gecommuniseerd kan worden. Ik denk dat deze buren anders zijn dan ts en zijn vrouw en zij dat niet willen accepteren en mee kunnen omgaan.
Ik ken het verhaal van Bob wel, en vind het vreselijk voor hem , dat daar niks aan gedaan wordt.Ik ken het hele verhaal van bob niet maar als je verslaafden naast je hebt wonen dan hebt je echt wel een probleem omdat daar m.i. geen normale omgang en communicatie mee mogelijk is
Ik zeg ook niet dat TS in alles gelijk heeft, maar alsnog als er ruzie is moet er toch naar een oplossing gezocht worden. Iets van buurtbemiddeling of wat dan ook.
-
Ja maar dat vind ik ook! Er moet iets gebeuren want buren zijn belangrijk en als je naast elkaar woont is het wel zo verstandig om er voor te zorgen dat je goed contact met elkaar hebt. Misschien dat ts zoals annikaatje zegt, kan informeren naar een goede mediator of een ander onpartijdig iemand die als iedereen wil meewerken objectief naar de situatie kijkt.ciske schreef:Ik ken het verhaal van Bob wel, en vind het vreselijk voor hem , dat daar niks aan gedaan wordt.Ik ken het hele verhaal van bob niet maar als je verslaafden naast je hebt wonen dan hebt je echt wel een probleem omdat daar m.i. geen normale omgang en communicatie mee mogelijk is
Ik zeg ook niet dat TS in alles gelijk heeft, maar alsnog als er ruzie is moet er toch naar een oplossing gezocht worden. Iets van buurtbemiddeling of wat dan ook.