LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ANWB onnodig en duur

Andere onderwerpen over auto en vervoer
plumber

Re: ANWB onnodig en duur

Ongelezen bericht door plumber »

witte angora schreef:
hanalo schreef:ANWB is gewoon veel te duur, gewoon niet aan beginnen geld is wegegooid, service ver beneden de maat.
Dat mag iedereen toch voor zichzelf bepalen, of het wel of niet veel te duur is? Of stel jij in dit land de normen, waarden en regels vast? Als je nou zou zeggen: IK vind het te duur, en IK vind het weggegooid geld...
Als ze nou gewoon die polissen goed lezen dan komen ze tot de
ontdekking dat de meeste verzekering voor een bepaald aantal dagen
zijn waarbij je moet opgeven waneer je vertrekt.ANWB is gewoon het
hele jaar geldig.Als je het per volle jaar bekijkt en je bent nog lid ook
van de ANWB dan ben je gewoon goedkoper uit.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Waren die mensen of jij niet goedkoper uitgeweest als ze gewoon verzekerd waren geweest.
Mijn uren kosten niet zo veel en nu konden ze met hun eigen camper weer verder.
Motormanagement wordt toch uitgelezen via een laptop,moeten dan toch ook wel wat
programma's opzitten met al die verschillende auto's.En die ligt in je gereedschapkist :wink:
Kan tegenwoordig ook met een goede smartphone, en meestal ga ik maar met 1 auto op vakantie :wink:
En ja... mijn laptop gaat inderdaad ook ieder jaar mee, al zo'n 15 jaar.
Denk dat 1 op de 9 miljoen automobilisten zo'n ding bij zich hebben
Ik weet het, ik ben tamelijk uniek :mrgreen:
Als ze nou gewoon die polissen goed lezen dan komen ze tot de
ontdekking dat de meeste verzekering voor een bepaald aantal dagen
zijn

Inderdaad zo'n 60 dagen, helaas heb ik ook niet meer dan 38 vakantiedagen per jaar dus dat moet wel uitkomen.
waarbij je moet opgeven waneer je vertrekt
Nog nooit meegemaakt bij een doorlopende reisverzekering.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

hanalo schreef:ANWB is gewoon veel te duur, gewoon niet aan beginnen geld is wegegooid, service ver beneden de maat.
Nou, toen Route Mobile voor het eerst op de markt kwam was ik weg bij de ANWB. En toen ik die lui nodig had: dat is pas huilen met de pet op. 't Was alleen mijn accu (heb geen buren die konden helpen, voor daar weer commentaar op komt) maar komt alleen een auto om je wagen weg te slepen; niks geen kabels bij zich. Ben gelijk weer terug naar ANWB gegaan (ja, kostte meer geld), maar Route Mobile: dat is echt niets voor mij.

plumber

bprosman schreef: waarbij je moet opgeven waneer je vertrekt
Nog nooit meegemaakt bij een doorlopende reisverzekering.
Waarschijnlijk heb je hem nog nooit nodig gehad.
Hoe denk je dat ze de aantal dagen dan zullen controleren.
Zou toch maar eens de voorwaarden lezen van de polis.
Als je een reisverzekering neemt moet je ook de data doorgeven.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Plumber

Een doolopende is hele jr geldig ,maar wel voor aantal wk achter elkaar geloof ik,( sommige maatschappijen eissen dat)
Maar ik hoef niet door te geven wanneer ikvertrek of terug kom,
Met kortlopende wel

bprosman

Bij een gewone reisverzekering wel maar waarom denk je dat een doorlopende reisverzekering een doorlopende reisverzekering heet ?
Bij een kortlopende reisverzekering moet dat inderdaad wel.
Dat is al eerder genoemd hier ze hanteren een maximale periode van 60 of 180 dagen achter elkaar.
Hoe vaak denk je dat het mogelijk is om per jaar meer dan 60 dagen aansluitend op vakantie te gaan met een fulltime baan en 38 vakantiedagen waarvan je er volgens de CAO max. 4 weken achter elkaar op kunt nemen ?

bprosman

En toen ik die lui nodig had: dat is pas huilen met de pet op.
Dat is een tweede , ondanks dat de ANWB heel kundig personeel in dienst heeft met de nodige jaren praktijkervaring kunnen ze onderweg met de moderne auto's vol electronica steeds minder ter plaatse repareren. Als de boordcomputer vind dat je asbak vol is gaat bij wijze van spreke de motor al uit.

Buurman had afgelopen weekend bij een auto uit de Daimler stal een "kapotte" koplamp. Lamp zelf was niet kapot, zekeringen zitten er niet meer in. Naar de dealer, aansluiten op het diagnosesysteem met de dealersoftware die via het Internet ONLINE moet zijn (waarbij tevens even online gekeken wordt of er geen electronische onderdelen inzitten die als gestolen gemeld zijn), boordcomputer gereset en koplamp doet het weer, 3 minuten werk.
Dan zegt de monteur ook nog "oh dat komt wel vaker voor" , hoe moet dat als een ANWB monteur onderweg nog geen koplamp meer kan repareren ?.

rozemarijntje

tja bram dat is wel zo...
het zijpaneel gaat er bij ons af,laptop erop en ze lezen hem zo uit...
maar goed er zijn nog genoeg technische dingen....
die we nog met de hand kunnen doen.....ik bel ze echt als ik lekke band heb,heb ik een keer me geld eruit na zoveel jr :lol:

ff afkloppen!!!!!!!!!!!!!!!

route mobiel waren toen idd heel veel klachten over,valt me ook op dat je ze ook geen reklame meer ziet maken??merk ik nu ineens eigenlijk....

bprosman

Als je zelf geen band kunt verwisselen, of een auto hebt die in de winter wat opstartproblemen heeft ben ik de eerste die zegt : "Afsluiten zo'n ANWB lidmaatschap".

Jan Witjes

Ongelezen bericht door Jan Witjes »

Ik ben al iets ouder en heb altijd oude auto's gehad de ANWB heeft mij altijd keurig geholpen.

Slobberbone

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Was het ook niet zo dat je ongeveer eens in de 7 jaar pech hebt met een auto, bij mij klopt dat wel en dat was een dode accu en een keer een lekke band nou daar heb ik geen pech hulp voor nodig.

rozemarijntje

Nou ja lekke band kan ik niet verwisselen dus anwb! Weet je zat dingen te bedenken,

Iedereen moet gewoon kijken in zijn portomonee wat hij of zei wilt...niet verplicht,je kam alles zelf beslissen met dit onderwerp..wil ik het ja of nee..

Slobberbone

Ongelezen bericht door Slobberbone »

rozemarijntje schreef:Nou ja lekke band kan ik niet verwisselen dus anwb! Weet je zat dingen te bedenken,

Iedereen moet gewoon kijken in zijn portomonee wat hij of zei wilt...niet verplicht,je kam alles zelf beslissen met dit onderwerp..wil ik het ja of nee..

Mijn vrouw ook niet maar toch geen ANWB :o

Goed moment om het dan te leren anders is er wel een alternatief :)

plumber

bprosman schreef:
Bij een gewone reisverzekering wel maar waarom denk je dat een doorlopende reisverzekering een doorlopende reisverzekering heet ?
Bij een kortlopende reisverzekering moet dat inderdaad wel.
Dat is al eerder genoemd hier ze hanteren een maximale periode van 60 of 180 dagen achter elkaar.
Hoe vaak denk je dat het mogelijk is om per jaar meer dan 60 dagen aansluitend op vakantie te gaan met een fulltime baan en 38 vakantiedagen waarvan je er volgens de CAO max. 4 weken achter elkaar op kunt nemen ?
Nou laat ik het dan anders stellen.Volgens jou gaat iedereen dus gelijk op vakantie.
Nou ik kan er zat die begin van het jaar of eind van het jaar of op wat voor een datum
dan ook gaan.Zou de verzekering dan niet willen weten wanneer je gaat i.v.m. die aantal
dagen.Nou ik heb de voorwaarden gelezen voor een doorlopende verzekering en ze willen
toch wel graag weten wanneer je vertrekt i.v.m. de aantal dagen waarvoor je verzekerd bent.
Een doorlopende reisverzekering houd in dat je elk moment van het jaar kan vertrekken
zonder die poespas van aanvragen.Bij de ANWB ben je gewoon het hele jaar verzekerd.

rozemarijntje

Slobberbone schreef:
rozemarijntje schreef:Nou ja lekke band kan ik niet verwisselen dus anwb! Weet je zat dingen te bedenken,

Mijn vrouw ook niet maar toch geen ANWB :o

Goed moment om het dan te leren anders is er wel een alternatief :)
Jet is hoed bedoeld maar...ben blij als ik normaal auto kan rijden in noodsituatie,ga verder niet helemaal uitleggen,maar rij alleen als het hoog nodig is!!,

Maar wat ik zei ieder voor zich,ieder kijkt naar zijn centjes wat wil je waar voel je je het prettigst bij,,
We hebben het er elk jr wel over wat doen we,vooooooor nov ! Maar dan nou ja laat maar je weet nooit...

bprosman

Volgens jou gaat iedereen dus gelijk op vakantie.
Waar baseer je dat op ? Ik had het over een aaneengesloten periode, en die kan op iedere dag van het jaar beginnen.
Nou ik heb de voorwaarden gelezen voor een doorlopende verzekering en ze willen
toch wel graag weten wanneer je vertrekt i.v.m. de aantal dagen waarvoor je verzekerd bent.
Ik ook en kan ze niet vinden, maar misschien lees ik slechter (Interpolis), dus als je weet welk artikel het is in de polisvoorwaarden ?
Voor alle zekerheid heb ik ze (Interpolis) gebeld en het interesseert ze geen biet wanneer ik ga.
Een doorlopende reisverzekering houd in dat je elk moment van het jaar kan vertrekken
zonder die poespas van aanvragen
Inderdaad, heb je het toch begrepen :D

plumber

bprosman schreef:
Volgens jou gaat iedereen dus gelijk op vakantie.
Waar baseer je dat op ? Ik had het over een aaneengesloten periode, en die kan op iedere dag van het jaar beginnen.
Nou ik heb de voorwaarden gelezen voor een doorlopende verzekering en ze willen
Ik ook en kan ze niet vinden, maar misschien lees ik slechter (Interpolis), dus als je weet welk artikel het is in de polisvoorwaarden ?
Voor alle zekerheid heb ik ze (Interpolis) gebeld en het interesseert ze geen biet wanneer ik ga.
zonder die poespas van aanvragen

Inderdaad, heb je het toch begrepen
:D
Sjonge wat ben jij moeilijk te overtuigen en dat je gebeld heb geloof ik geen hout van
heb nml ook geinformeerd.Wil niet voor een verrassing komen.Natuurlijk intereseert het ze geen biet wanneer je gaat maar ze willen het wel weten ALS je gaat.
Ik bedoel dus dat je met een doorlopende reisverzekering gewoon kan bellen of mailen
wanneer je vertrekt en dan gaat het op die datum in.Je hoeft geen polis etc aan te vragen want die heb je al.Jij denkt zeker dat je zonder iets bekend te maken aan die verzekering
zo maar weg kan gaan.Moet je vooral doen.Weet niet wie je aan de tel.gehad heb maar er klopt geen hout van.
Kijk bij interpolis op doorlopende reisverzekering klik op bijzondere voorwaarden art.10 bladz.12.

bprosman

Ik ben inderdaad moeilijk te overtuigen (Eigenwijs noemt Ciske dat ook wel eens :wink: ) en begrijpend lezen is misschien niet mijn sterkste kant, maar vertel nou eens waar staat dat ik Interpolis op de hoogte moet brengen :

Artikel 10
Duur en einde van de verzekering
1 Binnen de geldigheidsduur van de verzekering begint de dekking telkens op het tijdstip dat de verzekerde of de verzekerde bagage, het vaste woonadres in Nederland heeft verlaten voor een rechtstreekse reis naar het buitenland, of voor een reis binnen Nederland in verband met een geboekte vakantie. De dekking eindigt zodra de verzekerde of de verzekerde bagage, op het vaste woonadres in Nederland terugkeert. De dekking eindigt ook op het moment dat de verzekerde afwijkt van de rechtstreekse terugreis.
2 De dekking eindigt ook op de 61e dag van een aaneengesloten periode van reizen en/of verblijven buiten het vaste woonadres in Nederland. Dit geldt niet als deze periode door onvoorzienbare vertraging in het buitenland, buiten de wil van verzekerde wordt overschreden. In een dergelijk geval blijft de dekking van kracht tot het eerst mogelijke tijdstip van terugkeer.
3 Ook in geval van beëindiging van de overeenkomst door Interpolis blijft de dekking van kracht tot het
eerstmogelijke tijdstip van terugkeer, met inachtneming van alle overige bepalingen.

ze willen het wel weten ALS je gaat.
Waar staat dat ?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ze hoeven het dus niet te weten. Als ik het goed lees, gaat het om een aaneengesloten periode van maximaal 60 dagen. Je mag dus rustig meerdere periodes van maximaal 60 dagen naar het buitenland. Voor mensen die langere tijd in het buitenland verblijven, zoals overwinteraars, is deze verzekering dus niet geschikt.

Ik denk dat, als je schade hebt, dat je de papieren van de boeking moet kunnen overleggen. Logisch, want zo niet, dan kan iedereen wel roepen dat hij zijn spullen gedurende een vakantie is kwijt geraakt. En op die boekingspapieren staat de datum van vertrek...

rozemarijntje

ik ga nu ff anwb bellen

Gesloten