LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] over vacineren

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Imken
Berichten: 151
Lid geworden op: 19 jan 2004 19:59

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Imken »

Dat klopt. 3x voor je 1e levensjaar, dan als je ong. 4 bent en als je ong. 9 bent.

Imken
Berichten: 151
Lid geworden op: 19 jan 2004 19:59

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Imken »

En ook ik heb het mis! Nog even extra nagekeken:
polio (in DTP en DKTP)
6x in je leven. Tijdens je 2e, 3e, 4e en 11e maand 1 en op je 4e en 9e jaar nogmaals.

Gast

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Gast »

wie een grote mond heeft hier die tegen enten is, moet maar eerst een grote mond hebben tegen de overheid om die wet te verranderen. het is voor dierenasiels en pensions een wetelijke verplichting om te zorgen dat alle honden die ze binnen krijgen hun jaarlijks enting hebben.

als jullie dat voor elkaar krijgen dan praten we verder (want jaarlijkse entingen zijn inderdaad niet nodig).

Gast

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Gast »

maar we mogen toch erover discusseren???
met of zonder grote mond??

Gast

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Gast »

Tuurlijk mag dat, maar iemand afkraken want ze enten ieder jaar, dat is wat anders. Als iedereen nou zou enten dan is het gevaar op PARVO niet of minder aanwezig. Ooit een pup dood zien gaan aan PARVO? Het is echt niet iets dat je wilt mee maken!

Gast

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Gast »

ik ent dus gewoon ieder jaar!!!
ik wil dit dus inderdaad NOOIT meer mee maken.

maar ook geen kennelhoest!
als je meerdere honden hebt ben je aan de kosten van kennelhoest meer kwijt dan aan je jaarlijkse inenting.

Gast

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Gast »

Ik denk niet dat dit de oorzaak is,er is veel handel in pups,ook uit het buitenland,Tsechie enz [ook Nederalnd]waar broodfokkers de pups zeker niet laten enten.
De enting voor pups zou ik ook zeker niet over slaan echter het jaarlijkse enten is helemaal niet nodig na een bepaalde leeftijd!!

Gast

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Gast »

ik kan toch nergens lezen dat iemand iemand anders afkraakt!..... :?

Gast

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Gast »

beste gast van 12:28 het gaat niet om niet inenten maar om met beleid te enten.
parvo krijgt een volwassen gezonden hond niet.
Kennelhoest is niet levensbedrijgend enz enz
daar gaat het om,
het gaat om dat je pupps ineent totdat ze jongen honden zijn, daarna is het niet meer nodig, maar nogmaals het is een helel grote taboe om erover te praten.
Dat is een vaste inkomen van DA, dus niet iedere DA zal daar eerlijk voor zijn, gelukkig hebje ze wel.
wil je ieder jaar eenten???? goed jedoet het maar!!!!
wil je je verder niet in verdiepen??? ook goed het is jou keuze

Gast

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Gast »

Nogmaals beste mensen,

het is gewoon een discussie iets om over na te denken, zijn we eigenlijk met z'n allen niet bezig om zinloos tot in de treure te blijven inenten, heeft iemand een idee wat we hiermee onze dieren en hun nakomelingen aandoen, i.v.m. de totale afbreuk van een natuurlijk afweer mechanisme,
Ik vraag me af; zou het niet beter zijn om pups voortaan alleen flesvoeding te geven, net als onze eigen kinderen, dan blijven de borsten van je hond ook mooi.

A.

Gast

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Gast »

waar haal jij het vandaan dat volwassen honden geen Parvo krijgen!!!! :x Enten hoef niet jaarlijks voor volwassen honden. Ik zou de link even opzoeken over beleid enten.

Gast

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Gast »

ik heb over een volwassen gezonde hond!!!!

de kans is minimaal dat ze parvo krijgen

Gast

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Gast »

:) :) ALS JE HOND NAAR HET PENSION GAAT OF ASIEL VOOR OPVANG OF DE KENNEL MOETEN ZE ALLE ENTINGEN HEBBEN.DAT ZIJN DE REGELS EN GELIJK HEBBEN ZE DUS EN IK HEB 3 HONDEN IN EEN PENSION GEHAD EN TWEE HADDEN KENNEL HOEST EN DE OUDERE HOND NIET MAAR NU KRIJGEN ZE EEN NEUSSPRE VOOR WE ZE WEG BRENGEN EN NOOIT MEER IEMND ZIEK GEWEEST.dUS ZONDER ENTINGEN KOM JE NIET IN HET PENSION OF KENNEL.wIJ LATEN ZE ELK AAR ENTEN.
M.V.GMOOS

Imken
Berichten: 151
Lid geworden op: 19 jan 2004 19:59

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Imken »

Bij de kennel waar wij onze honden soms brengen, willen ze wel dat de entingen kloppen. Alleen we hoeven ze niet voor kennelhoest te enten.
En ze hebben ook nog nooit kennelhoest gehad.
(mijn vorige hond wel een keer, maar die was verder gezond en genas gewoon weer)

Imken
Berichten: 151
Lid geworden op: 19 jan 2004 19:59

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Imken »

Gast (9-2 19.26 uur),

Ik ben heel erg benieuwd naar die link. Al gevonden?

Gast

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Gast »

http://www.doggy.nl/arts-frame.htm geeft een goede uitleg. De volgende link is in het engelshttp://www.thepetcenter.com/exa/vac.html

Gast

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Gast »

:) :) bedankt gast,ik heb er veel aan en heb hem al bezocht.
m.v.gr. sander,bedankt daarvoor.

Gast

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Gast »

http://media.xs2it.net/krant/columns/do ... findex.htm

ook over vaccineren en over voeding
leuk om te lezen

diamond dog

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door diamond dog »

ik vind het erg interssant te lezen over het al dan niet jaarlijks laten enten van m'n honden. tot nu toe deed ik braaf mee aan dit hele circus omdat je denkt het beste te doen voor je beessies, maar nu weet ik 't effe niet meer.. ze gaan wel altijd mee op vakantie dus ik neem aan dat een pipet tegen hartworm wel ok is? ik ga me er zeker verder in verdiepen!

Gyzmo

Re: over vacineren

Ongelezen bericht door Gyzmo »

Ik vind het onverantwoord als mensen hun hond niet laten inenten en ontwormen!!
Als je afgelegen ver oip het platteland woont en je hond niet in aanraking komt met andere dieren is het geen misschien geen probleem maar in elk ander geval wel!!

Gyzmo wordt elk jaar voor het ingeent (de coctail) en daarbij krijgt hij nog eens de extra prikken voor ziekte van Well, Kennelhoest en Hondsdolheid (dit laatste heb je nodig als je naar het buitenland gaat!!!!)

Groet Gyzmo

Gesloten