Pagina 4 van 8
Re: Oude telefoons en Vodafone
Geplaatst: 25 okt 2013 19:02
door Jolijn
wat staat er in je contract en hebben beide partijen zich aan te houden?
In dit geval een sim-only.
Toestel staat er niet in (eigen verantwoordelijkheid)
Frequentieband staat er niet in.
Hoe weet je welk toestel bij welke frequentieband hoort als dat niet in het contract staat?
Re: Oude telefoons en Vodafone
Geplaatst: 25 okt 2013 19:06
door angel1978
Jolijn schreef:wat staat er in je contract en hebben beide partijen zich aan te houden?
In dit geval een sim-only.
Toestel staat er niet in (eigen verantwoordelijkheid)
Frequentieband staat er niet in.
Hoe weet je welk toestel bij welke frequentieband hoort als dat niet in het contract staat?
Niet interessant in dit geval. Je koopt geen toestel bij dit contract.
Welk toestel je gebruikt, of deze geschikt is en/of welke Frequentieband deze gebruikt is je eigen verantwoordelijkheid en kan/mag je evt. aan de verkoper van het toestel vragen. Die kan dit wellicht wel beantwoorden, maar staat los van het sim-only contract.
Re: Oude telefoons en Vodafone
Geplaatst: 25 okt 2013 19:06
door doctorzorro
Heej, nog zo eentje die het doodnormaal vind dat je provider zomaar de levering veranderd en dat je dan als klant niks te kiezen hebt. Het word steeds gekker hier bij Radar, dat consumentenprogramma dat opkomt voor de belangen van de CONSUMENT.
Re: Oude telefoons en Vodafone
Geplaatst: 25 okt 2013 19:09
door doctorzorro
Zijn er hier ook nog anderen die wél goede tips hebben om van vodafone af te komen in het geval van contractwijziging? Die vodafone advocaatjes heb ik nu al wel weer genoeg van, eerst proberen ze met valse info mijn verhaal onderuit te halen en nu moet ik als betalende klant maar accepteren dat voda zijn dienst veranderd?
Contract = Contract was nou juist waar radar altijd kritisch op is, wat mankeert jullie?
Re: Oude telefoons en Vodafone
Geplaatst: 25 okt 2013 19:12
door angel1978
doctorzorro schreef:Heej, nog zo eentje die het doodnormaal vind dat je provider zomaar de levering veranderd en dat je dan als klant niks te kiezen hebt. Het word steeds gekker hier bij Radar, dat consumentenprogramma dat opkomt voor de belangen van de CONSUMENT.
Je hebt al laten zien dat je niet tegen antwoorden kan die niet on je straatje passen. Moet je geen vraag stellen op een openbaar forum..
Overigens hebben de reageerders hier niets met tros radar te maken, dus dat is enkel weer stemmingmakerij
Re: Oude telefoons en Vodafone
Geplaatst: 25 okt 2013 19:14
door angel1978
doctorzorro schreef:Zijn er hier ook nog anderen die wél goede tips hebben om van vodafone af te komen in het geval van contractwijziging? Die vodafone advocaatjes heb ik nu al wel weer genoeg van, eerst proberen ze met valse info mijn verhaal onderuit te halen en nu moet ik als betalende klant maar accepteren dat voda zijn dienst veranderd?
Contract = Contract was nou juist waar radar altijd kritisch op is, wat mankeert jullie?
Zo lang je niet kan laten zien waar je contract wijzigt, is dit volslagen kansloos.
Re: Oude telefoons en Vodafone
Geplaatst: 25 okt 2013 19:14
door doctorzorro
angel1978 schreef:Jolijn schreef:wat staat er in je contract en hebben beide partijen zich aan te houden?
In dit geval een sim-only.
Toestel staat er niet in (eigen verantwoordelijkheid)
Frequentieband staat er niet in.
Hoe weet je welk toestel bij welke frequentieband hoort als dat niet in het contract staat?
Niet interessant in dit geval. Je koopt geen toestel bij dit contract.
Welk toestel je gebruikt, of deze geschikt is en/of welke Frequentieband deze gebruikt is je eigen verantwoordelijkheid en kan/mag je evt. aan de verkoper van het toestel vragen. Die kan dit wellicht wel beantwoorden, maar staat los van het sim-only contract.
Klopt angel, toen ik mijn verlenging tekende was ik mij er zeer wel van bewust dat mijn toestel geschikt is voor de 900 band, dat is ie al 12 jaar en dat was vodafone dus ook. Stilzwijgend. Niet in het contract. Algemene wijsheid, Vodafone = 900 gsm netwerk. Tot nu, dus. Nu ineens niet meer. Welk deel daarvan vind je te moeilijk?
Re: Oude telefoons en Vodafone
Geplaatst: 25 okt 2013 19:14
door Jolijn
angel1978 schreef:Jolijn schreef:wat staat er in je contract en hebben beide partijen zich aan te houden?
In dit geval een sim-only.
Toestel staat er niet in (eigen verantwoordelijkheid)
Frequentieband staat er niet in.
Hoe weet je welk toestel bij welke frequentieband hoort als dat niet in het contract staat?
Niet interessant in dit geval. Je koopt geen toestel bij dit contract.
Welk toestel je gebruikt, of deze geschikt is en/of welke Frequentieband deze gebruikt is je eigen verantwoordelijkheid en kan/mag je evt. aan de verkoper van het toestel vragen. Die kan dit wellicht wel beantwoorden, maar staat los van het sim-only contract.
Als de telefoon de eigen verantwoordelijkheid is, lijkt het me wel handig dat de frequentieband in het contract staat?
Re: Oude telefoons en Vodafone
Geplaatst: 25 okt 2013 19:15
door angel1978
doctorzorro schreef:angel1978 schreef:Jolijn schreef:wat staat er in je contract en hebben beide partijen zich aan te houden?
In dit geval een sim-only.
Toestel staat er niet in (eigen verantwoordelijkheid)
Frequentieband staat er niet in.
Hoe weet je welk toestel bij welke frequentieband hoort als dat niet in het contract staat?
Niet interessant in dit geval. Je koopt geen toestel bij dit contract.
Welk toestel je gebruikt, of deze geschikt is en/of welke Frequentieband deze gebruikt is je eigen verantwoordelijkheid en kan/mag je evt. aan de verkoper van het toestel vragen. Die kan dit wellicht wel beantwoorden, maar staat los van het sim-only contract.
Klopt angel, toen ik mijn verlenging tekende was ik mij er zeer wel van bewust dat mijn toestel geschikt is voor de 900 band, dat is ie al 12 jaar en dat was vodafone dus ook. Stilzwijgend. Niet in het contract. Algemene wijsheid, Vodafone = 900 gsm netwerk. Tot nu, dus. Nu ineens niet meer. Welk deel daarvan vind je te moeilijk?
Dit is niet het probleem en verantwoordelijkheid van Vodafone. Wat is hierin te moeilijk voor jou?
Re: Oude telefoons en Vodafone
Geplaatst: 25 okt 2013 19:16
door angel1978
Jolijn schreef:angel1978 schreef:Jolijn schreef:wat staat er in je contract en hebben beide partijen zich aan te houden?
In dit geval een sim-only.
Toestel staat er niet in (eigen verantwoordelijkheid)
Frequentieband staat er niet in.
Hoe weet je welk toestel bij welke frequentieband hoort als dat niet in het contract staat?
Niet interessant in dit geval. Je koopt geen toestel bij dit contract.
Welk toestel je gebruikt, of deze geschikt is en/of welke Frequentieband deze gebruikt is je eigen verantwoordelijkheid en kan/mag je evt. aan de verkoper van het toestel vragen. Die kan dit wellicht wel beantwoorden, maar staat los van het sim-only contract.
Als de telefoon de eigen verantwoordelijkheid is, lijkt het me wel handig dat de frequentieband in het contract staat?
Ik zou niet weten waarom...
Re: Oude telefoons en Vodafone
Geplaatst: 25 okt 2013 19:18
door doctorzorro
angel1978 schreef:doctorzorro schreef:Zijn er hier ook nog anderen die wél goede tips hebben om van vodafone af te komen in het geval van contractwijziging? Die vodafone advocaatjes heb ik nu al wel weer genoeg van, eerst proberen ze met valse info mijn verhaal onderuit te halen en nu moet ik als betalende klant maar accepteren dat voda zijn dienst veranderd?
Contract = Contract was nou juist waar radar altijd kritisch op is, wat mankeert jullie?
Zo lang je niet kan laten zien waar je contract wijzigt, is dit volslagen kansloos.
Staat in de brief van vodafone. Twee weken na mijn handtekening. Eerder niet. Staat niet in welk contract dan ook. Er is dus niks om te laten zien, alleen mijn telefoon die zometeen "geen bereik" aangeeft. Bovendien, bovenaan in mijn browser staat toch echt Tros Radar dus neem ik ff aan dat dit forum er op zijn minst iets mee te maken heeft. Wat een vijandigheid hier tegenover een gedupeerde klant. Ik had niet verwacht dat je hier eerst door een ballotage heen moet met je klacht voordat er serieuze antwoorden en/of oplossingen komen. Hebben ze hier geen moderators?
Re: Oude telefoons en Vodafone
Geplaatst: 25 okt 2013 19:23
door doctorzorro
Ik zou niet weten waarom...[/quote]
Omdat je dan als klant de keus hebt of je wel of niet wat aan ze hebt, nu moet je maar gokken of het gaat werken blijkbaar. Wat zou vodafone dan moeten volgens jou, lukraak wat frequenties in de lucht houden omdat toch nergens in het contract staat wat hun kant van de deal is? Jij redeneert echt in het straatje van Vodafone vrind, aan jou heb ik niks dan kan ik ook wel naar de vodafone klantenservice gaan die kramen net zo'n eenrichtingpraatje uit.
Re: Oude telefoons en Vodafone
Geplaatst: 25 okt 2013 19:26
door angel1978
doctorzorro schreef:Ik zou niet weten waarom...
Omdat je dan als klant de keus hebt of je wel of niet wat aan ze hebt, nu moet je maar gokken of het gaat werken blijkbaar. Wat zou vodafone dan moeten volgens jou, lukraak wat frequenties in de lucht houden omdat toch nergens in het contract staat wat hun kant van de deal is? Jij redeneert echt in het straatje van Vodafone vrind, aan jou heb ik niks dan kan ik ook wel naar de vodafone klantenservice gaan die kramen net zo'n eenrichtingpraatje uit.[/quote]
Tja, jammer voor je. Blijkbaar zijn er weinig mensen op dit moment beschikbaar om je naar de mond te praten.. ook daar heb je niets aan (brengt geen oplossing, die is er namelijk niet binnen jouw straatje ), maar het voelt ongetwijfeld goed, een beetje medelijden.
Re: Oude telefoons en Vodafone
Geplaatst: 25 okt 2013 19:27
door Jolijn
angel1978 schreef:Jolijn schreef:
Als de telefoon de eigen verantwoordelijkheid is, lijkt het me wel handig dat de frequentieband in het contract staat?
Ik zou niet weten waarom...
Omdat de klant dan zijn eigen verantwoordelijkheid wat betreft telefoon kan nemen?
Blijkbaar is de frequentieband van belang.
Net zo als het van belang is hoeveel belminuten je hebt?
Re: Oude telefoons en Vodafone
Geplaatst: 25 okt 2013 19:30
door doctorzorro
Dit is niet het probleem en verantwoordelijkheid van Vodafone. Wat is hierin te moeilijk voor jou?
Wat, mijn beste, is dan volgens jou wél de verantwoordelijkheid van vodafone? Iets met telefoontjes, zendmasten en verbindingen tot stand brengen op bepaalde zendfrequenties die overeenkomen met bepaalde standaarden? Ja, dat dacht ik dus ook. Nu blijkt dat vodafone dat zonder verdere aankondiging kan veranderen en vind jij dat ik daar maar mee moet leren leven. Ik denk dat we het niet eens gaan worden, ik denk dat ik als klant gewoon recht heb om te weten wat een provider voor z'n geld moet uitvoeren en jij vind dat dat onzin is. So be noted.
Re: Oude telefoons en Vodafone
Geplaatst: 25 okt 2013 19:32
door Jolijn
TS; je zou contact op kunnen nemen met het Juridisch loket om na te vragen of dat wat in de Algemene Voorwaarden staat wel mag.
Re: Oude telefoons en Vodafone
Geplaatst: 25 okt 2013 19:33
door doctorzorro
angel1978 schreef:doctorzorro schreef:Ik zou niet weten waarom...
Omdat je dan als klant de keus hebt of je wel of niet wat aan ze hebt, nu moet je maar gokken of het gaat werken blijkbaar. Wat zou vodafone dan moeten volgens jou, lukraak wat frequenties in de lucht houden omdat toch nergens in het contract staat wat hun kant van de deal is? Jij redeneert echt in het straatje van Vodafone vrind, aan jou heb ik niks dan kan ik ook wel naar de vodafone klantenservice gaan die kramen net zo'n eenrichtingpraatje uit.
Tja, jammer voor je. Blijkbaar zijn er weinig mensen op dit moment beschikbaar om je naar de mond te praten.. ook daar heb je niets aan (brengt geen oplossing, die is er namelijk niet binnen jouw straatje ), maar het voelt ongetwijfeld goed, een beetje medelijden.[/quote]
Wat ben jij een bloedirritante zuiger zeg, sorry voor de taal maar als je niks toe te voegen hebt behalve trolgedrag en onzinnige antwoorden, ontworpen om mij het bloed onder de nagels vandaan te halen, zeg dan niks, ik kan inderdaad best zonder je vodafoneverkooppraatje.
Re: Oude telefoons en Vodafone
Geplaatst: 25 okt 2013 19:37
door doctorzorro
Jolijn schreef:TS; je zou contact op kunnen nemen met het Juridisch loket om na te vragen of dat wat in de Algemene Voorwaarden staat wel mag.
Dat ga ik ook doen, vrienden van me uit de juridische wereld zeggen ook dat wat vodafone doet niet zomaar kan. Als je iets afspreekt in een contract moet je dat ook leveren, als dat tijdens de duur van dat contract wijzigt zijn beide partijen gerechtigd de overeenkomst te ontbinden. Klinkt logisch, is logisch, staat ook in de wet maar sommigen hier willen dat niet helemaal begrijpen lijkt het.
Als ik meer weet laat ik het hier achter zodat mensen die met hetzelfde probleem zitten er ook iets aan hebben.
Re: Oude telefoons en Vodafone
Geplaatst: 25 okt 2013 19:41
door doctorzorro
angel1978 schreef:doctorzorro schreef:Heej, nog zo eentje die het doodnormaal vind dat je provider zomaar de levering veranderd en dat je dan als klant niks te kiezen hebt. Het word steeds gekker hier bij Radar, dat consumentenprogramma dat opkomt voor de belangen van de CONSUMENT.
Je hebt al laten zien dat je niet tegen antwoorden kan die niet on je straatje passen. Moet je geen vraag stellen op een openbaar forum..
Overigens hebben de reageerders hier niets met tros radar te maken, dus dat is enkel weer stemmingmakerij
Ik kan best tegen antwoorden die goed onderbouwd zijn, hier heb ik alleen nog maar onzin gelezen over contractjes waar niets instaat en een hoop beschuldigingen van een paar oudgedienden op dit forum met een paar duizend reacties achter hun naam. Zijn jullie zo afgestompt dat je alleen nog maar lompe antwoorden kan geven aan nieuwkomers of kan je ook nog iets constructiefs, inhoudelijks bijdragen aan mijn probleem? Ik zit er namelijk gewoon mee, ik kan zo niet meer bellen met een telefoon die ik al meer dan 10 jaar gebruik. Denk je echt dat ik op die botte teksten van jou en die andere dinosauriers hier zit te wachten?
Re: Oude telefoons en Vodafone
Geplaatst: 25 okt 2013 19:45
door Jolijn
Heb de ballen verstand van telefoons: hoe oud is de jongste telefoon in de Vodafone lijst?