Pagina 4 van 5
Re: Sollicitatie klachten
Geplaatst: 23 feb 2004 16:18
door Noll
Haha, geweldig die mensen die zich overal zo verdomd druk kunnen maken om niets, denk aan je hart zou ik zeggen, als je het wil weten: ik ben inderdaad zo opgevoed door mijn ouders, maar toen ik 18 was ben ik er uit gegooid, al enige decennia geleden, ik hoop dat je nu gerustgesteld bent en dat je maar in slaap kunt komen vannacht ! Als het je te veel dreigt te gaan worden, blijf wat er ook gebeurd ademhalen !!!
Re: Sollicitatie klachten
Geplaatst: 23 feb 2004 16:27
door Peter Buitenhuis
Gast, ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die anoniem anderen wensen te discrimineren, maar doe dat lekker ergens anders. Wat me wel opvalt is dat er altijd bij elke topic mensen zijn die het leuk vinden om anderen ongelovelijk in de **** wensen te zetten, maar dit toch wel anoniem doen. Voordat ik hier kwam kon ik me niet voorstellen dat er zulke laffe mensen nog steeds in de maatschappij ronddolen, maar hier zijn een paar levende bewijzen te vinden. Die hebben een stukje evolutie overgeslagen. Wanneer gaan ze van de redactie hier toch eindelijk eens iets aan doen ???
Re: Sollicitatie klachten
Geplaatst: 23 feb 2004 16:56
door Peter Buitenhuis
Iedereen kan wel zeggen dat hij Peter Buitenhuis is, maar er is maar een echte!
Re: Sollicitatie klachten
Geplaatst: 23 feb 2004 16:56
door Peter Buitenhuis
Nou, Peter, dat kan jij wel zeggen, maar wie is dat dan?
Re: Sollicitatie klachten
Geplaatst: 23 feb 2004 16:57
door Peter Buitenhuis
Dus, er zijn meerdere mensen die Peter Buitenhuis heten?
Re: Sollicitatie klachten
Geplaatst: 23 feb 2004 16:57
door Gast
Zo zie je maar Peter....
Re: Sollicitatie klachten
Geplaatst: 23 feb 2004 20:04
door Bus
Welke bus? Welke lijn?
Re: Sollicitatie klachten
Geplaatst: 23 feb 2004 23:33
door Arnold van de Poll
Ik hoop dat mijn mail naar Radar omtrent jullie nutteloze gezanik heeft geholpen. dit was hun antwoord
Geachte hr. vd Poll,
We nemen uw opmerkingen zeer serieus, en zullen nog scherper letten op
datgene dat op het forum gebeurt.
Anderszins: het is inherent aan de vrijheid op het forum dat er ook
"slechte" dingen gebeuren. Dit is niet altijd te voorkomen.
Met vr. groet
TROS Radar
Ik ben benieuwd. Honderdduizenden mensen worden echt belazerd en jullie maken je druk om niets of zijn hier puur om anderen de grond in te boren, waarschijnlijk om je eigen ego te strelen ( iemand moet het doen) Mochten jullie twijfelen aan de echtheid van het bericht, neem gerust contact op met Radar, zij zullen het bevestigen.
Wedden dat hier minstens ...tig zielige reacties opkomen ? Kom op dwazen, stel me niet teleur en toon me jullie minderbegaafdheid !!!
Re: Sollicitatie klachten
Geplaatst: 24 feb 2004 09:27
door Gast
Arnold,
Het staat je vrij dit forum te bezoeken. Overigens ook om dat niet te doen. Kun je de in jou ogen nutteloze tijd iets anders gaan doen.
Jou mening respecteer ik, respecteer dan ook de mening van anderen, zonder zielig te gaan klagen bij de redactie.
Re: Sollicitatie klachten
Geplaatst: 26 feb 2004 16:23
door ividepivicam
nou nou, kan het niet wat minder...
Dit onderwerp gaat over solliciteren dacht ik. toch? Ik denk dat er nog een hele hoop geschreven kan worden over Solliciteren. Ik kan er iig met een paar vriendinnen een behoorlijk boek over schrijven. Allemaal zitten we in het zelfde schuitje en de één heeft nog gekkere verhalen over sollicitateren dan de ander.
Ben al vaker werkloos geweest (elke keer als ik ergens werkte, ging het bedrijf reorganiseren en wilde ik niet mee verhuizen naar Israel, of gingen we failliet. en nee, het lag echt niet aan mij!!!), maar het wordt gewoon steeds moeilijker en gekker. Bedrijven kunnen nu aannemen wie ze maar willen en weten van gekkigheid niet wat ze moet vragen. Hoe meer diploma's, hoe jonger, hoe meer ervaring en hoe knapper, hoe beter. Goeie werknemers liggen voor het oprapen, één dolle boel, en ondertussen verliezen ze hun normen en waarden uit het oog.
Heb wel aardig wat diploma's, maar ben niet meer de jongste (dus niet de goedkoopste) heb geen 10 jaar ervaring, al een behoorlijk ww-gat opgebouwd, te veel verschillende soorten baantjes gehad (ze zien dan niet meer wat ik kan) . Dus nemen ze een jonge programmeur aan die ze dan ook nog laten ontwerpen. Heel fijn!!!
(is ben ontwerpster, vandaar)
Snap alleen nog steeds niet waarom ze mij uberhaubt laten komen. Ik reageer nl. ook op administratieve baantjes waar ik niet al te veel ervaring in heb, maar goed, ik ben niet de domste. Dan lezen ze mijn cv (of niet), laten mij komen, en vragen zich tenslotte af of dit werk wel iets voor mij is. Zíj nemen tenslotte de beslissing dat ik dit werk niet leuk vind, en nemen mij dus NIET AAN!!! WEER VERSPEELDE MOEITE!!!
Dus vaak ben ik te goed opgeleid, te veel gedaan, te oud, te duur, .....verder vinden ze me allemaal zo leuk en sympathiek.
Snappen jullie het nog?
Ik moet het kort houden. laat het hier maar bij. Maar schrijf vooral door.
succes allemaal en de groetjes,
i
Re: Sollicitatie klachten
Geplaatst: 27 feb 2004 22:00
door Gast
Geplaatst op 13 Feb 2004 15:22 door Kwaker
--------------------------------------------------------------------------------
Die sollicitatieplicht is een aanfluiting en betekent voor zowel de sollicitant als de personeelsfunctionarissen alleen maar een hoop onnodig werk.
Ga maar na: als je de baan echt wilt solliciteer je toch wel, als je 'm niet wilt wordt je toch niet aangenomen; een beetje P&O-er ziet direct of je oprecht gemotiveerd bent.
Bij ons komt zeker de helft van alle sollictatiebrieven van niet-gemotiveerde sollicitie-plichtigen. Die moeten allemaal worden gelezen én worden beantwoorden (lees: afgewezen).
Kréég ik maar een reactie! Veel bedrijven (en ik solliciteer me een ongeluk!) reageren niet eens met een brief. Ga je bellen na een week of drie dan is óf je brief weg óf je moet begrip tonen dat ze xxx reacties hebben gehad. Ja dat krijg je als je een vacature plaatst. BAH!
Re: Sollicitatie klachten
Geplaatst: 02 mar 2004 10:27
door Cees Boogaart
Een proeftijd behoort 2 kanten op te werken, dus ook een sollicitant zou in de proeftijd moeten kunnen zeggen, het bevalt me hier niet.
Maar als hij in een uitkering zit kan dat wel reden zijn tot korting of
intrekking uitkering.
Hoezo gelijke rechten...?
Re: Sollicitatie klachten
Geplaatst: 02 mar 2004 15:09
door Gast
Als je opzegt (tijdens je proeftijd) ben je verwijtbaar werkeloos geworden. Lijkt me logisch.
Re: Sollicitatie klachten
Geplaatst: 02 mar 2004 15:28
door burtie
Dus je moet maar tegen je zin in werken??????
Lijkt me beter vanuit werk naar ander werk te zoeken hebben ze toch liever
Re: Sollicitatie klachten
Geplaatst: 05 mar 2004 20:41
door Gast
Als je opzegt (tijdens je proeftijd) ben je verwijtbaar werkeloos geworden. Lijkt me logisch.
Maar als men meer dan 10 jaar werkt en afdraagd aan de WW, en men stelt even snel andere regels op, zodat je maar recht op 70% van je laatst verdiende llon krijgt, en je ook nog verplicht te gaan soliciteren, en dat ze je van alle kanten lopen te berippen!
Man (of Vrouw) wordt toch wakker , zij beslissen over jou geld die jij opgespaard hebt, jij hebt er niets over te zeggen, en je moet het maar over je heen laten komen en volgens sommige (naar mijn mening domme meelopers, die in het dagelijks leven hun *** niet open doen, omdat ze bang zijn dat ze ontslagen worden.), heb je geen recht van spreken.
Dat is het zelfde met een solicitatie, ik vind dat als de bedrijven eisen gaan stellen dat jij ook met bepaalde eisen mag komen.
Maar ja dan ben jij een persoon met een te grote ***, en dat mag weer niet, jaja
Ik kom op voor mijn rechten, en als ik rechten heb ben ik het er mee eens dat ik verplichtingen heb.
Maar op dit moment heb ik het idee dat wij in nederland, steeds meer verplichtingen hebben, en bij krijgen, maar men snoept al de rechten van ons mondjesmaat af.
Blijf vooral Ja nee en amen zeggen tegen je baas, dan wordt je op den duur toch wel onslagen, en dan ben ik benieuwd hoe men dan tekeer gaat op deze site.
Ja dan meot je zelf soliciteren, en dan kom je er zelf achter dat het gewoon een K***e maatschapij aan het worden is.
Ach waar zit ik me druk om te maken, ik ga toch uit nederland weg, en kom voorlopig niet meer terug.
Ben op het heden nummer 250.000 van de autochtone nederlanders die gaat verhuizen naar een ander land.
En ik zal je vertellen, dat ik netto meer over hou, dan hier in nederland, in de VS mag je zelf bepalen waarvoor je betaald, en waarvoor niet.
Tots ziens nederland, ik help jullie niet meer om de ellende elke keer weer op te ruimen, die de politiek elke keer weer veroorzaakt.
Re: Sollicitatie klachten
Geplaatst: 02 apr 2004 18:32
door Nena
Een sollicitatie word ook vaak gebruikt omdat ze dan geen uitzendburo hoeven in te schakelen.
Je bent goedkoper als je voor hun werkt.
En als ze jou vast werk beloven na een proeftijd denken ze die doet nu flink zijn best is lekker gemotiveerd.
Wist je dat een uitzendburo 2,38% verdient op een dag dat jij voor hun werkt.
Ze moeten dan nog wel jou loon betalen aan jou !!!
Lekker verdienen voor die uitzendburo s.
En jij wordt gekickt wanneer ze maar willen.
Re: Sollicitatie klachten
Geplaatst: 15 mei 2004 19:06
door Gast
Uitzendburo's zijn bloedzuigers, no matter the smile & treatment.
Ze staan je al vriendelijk toe te lachen nog voordat de deur dicht is gevallen en een wolkje boven hun hoofd 'ah nog een drone om uit te persen'. Mensen ga gewoon voor een werkgever werken, vaak verdien je meer en heb je 100 % rechten en plichten die je als uitzendkracht voor een groot deel mist.
Er zijn wel een paar detacheringsburo's die je geen uitzendburo kunt noemen, dus die zie ik als een uitzondering omdat ze heel professioneel en zonder onzin en geslijm te werk gaan.
Maar goed, als je geen andere keus hebt dan is een uitzendburo beter dan helemaal niks.
Uitzendburo's zijn gewoon moderne slavendrijvers en maken misbruik van mensen die niks anders hebben of kunnen krijgen. Jongeren/Ouderen etc.
(ben zelf al lang niet meer voor die schooiers van een uitzendburo's werkzaam, maar zonder werkervaring wordt je al vaak gedwongen om via hun te werken en een uitkering daar heb ik ook geen zin in.)
Re: Sollicitatie klachten
Geplaatst: 15 mei 2004 21:09
door Mo
Ben het er volkomen mee eens dat er eens wat aan de werkwijzes van uitzendbureaus gedaan dient te worden.
Zeker nu ze een te grote keuze uit personeelsbestand kunnen putten.
Het onbeschofte gedrag om mensen al bij de deur weg te snauwen als je komt informeren naar een functie.
De salarissen die de afgelopen twee jaar sterk gedaald zijn terwijl zij nog steeds dezelfde winstmarge berekenen, maar zelf grotere winsten moeten creeren om op deze wijze in de race met de grote bureaus te kunnen blijven (weet wel dat dit ten koste van jouw salaris gaat).
Grote Bureaus zoals Randstad die al helemaal niet meer aan goede matching doen omdat ze zo ontiegelijk veel mensen in het bestand hebben en er altijd wel weer een volgende naar de volgende baan kunnen gaan.
Niet de uitzendkracht (in spe) in bescherming nemen waarbij bedrijven meer dan vaak mensen voor de grap vanwege het interessante cv (om te zien wie er achter dat cv schuil gaat) uitnodigen maar in principe geen baan voor je hebben.
En de mooie beloften vooraf die ze achteraf niet waarmaken.
Ooit las ik een mooi verhaaltje wat helpt voor diegene die voortaan naar sollicitaties moeten gaan en dit in hun achterhoofd dienen te houden.
Johannes, verveeld dat ie was in de hemel ging solliciteren bij de duivel omdat ie ander werk wilde. Hij sollciteerde en werd uitgenodigd voor een gesprek. Werd netjes ontvangen met alle regards. Kreeg koffie zoveel hij lustte, kreeg er zelfs een koekje bij van een wonderschone engel die als secretaresse haar werk deed. Hij werd uiteindelijk rondgeleid en overal lachende en vrolijke mensen die uiterst gelukkig leken en hem ook vriendelijk toeschenen. En de (secundaire) arbeidsvoorwaarden leken hem uiterst perfect.
De baan leek hem wel wat. Hij kon de volgende dag gelijk aan de slag. De volgende dag daargekomen werd de deur niet al te vriendelijk opengedaan en er was niemand die hem ondersteunde om zijn weg te vinden. Na veel zoeken vond hij een koud en kil hok waar hij eventueel gebruik van kon maken. De secretaresse was er al helemaal niet meer en rondlopend zag hij eigenlijk alleen kermende en kreunende mensen die het toch absoluut niet naar hun zin hadden en die hem vertelden dat dit ook voor hem goldt.
Terug gesneld naar het koude en kille hok zag hij de baas, de duivel, al aangesneld. Hij vroeg waarom het gisteren toch zo totaal anders was als vandaag en of dit altijd zo was.
Natuurlijk zei de duivel, gisteren was je sollicitatie en vandaag is het de dag van de waarheid sukkel, hoe denk je anders dat ik hier nieuw bloed krijg. Dit heet nu de werkelijkheid.
Trek voortaan de vergelijking naar de baan waar je solliciteerd als je bent aangekomen en vergeet niet dat ook zij het mooier willen laten lijken dan het in werkelijkheid is. Of dat nu het uitzendbureau is of dat nu de opdrachtgever is waar je gaat solliciteren.
Re: Sollicitatie klachten
Geplaatst: 15 mei 2004 21:19
door Gast
Mo volgens mij kijk jij te veel soaps of je bent in een melancholieke bui
Re: Sollicitatie klachten
Geplaatst: 15 mei 2004 21:50
door Mo
Hoezo dat gast? Kun jij geen parallel trekken tussen banen waarbij je solliciteerd en waarbij van alles het mooiste wordt voorgesteld en welke achteraf een farce blijken te zijn.
Het is met name voor mensen die inderdaad flexwerkers zijn en die nogal veel met diverse banen worden geconfronteerd en daarbij steeds wederom de mooiste voorspiegelingen krijgen zoals bijvoorbeeld 4 1/2 dag werken wat ineens niet kan als je er al bent.
Vakantiedagen die je ineens niet blijkt te mogen opnemen.
minder salaris omdat er anders is afgesproken achteraf.
Geen reiskostenvergoedingen etc.
Andere werkzaamheden dan dat werd voorgesteld (dat is de meest voorkomende klacht).
baas die helemaal niet aardig blijkt.
Collega's die je niet moeten omdat je al de zoveelste uitzendkracht op die plek bent en ze geen zin hebben om sociaal te investeren in steeds de volgende persoon.
Inhoudelijke werkzaamheden die niet blijken te zijn wat je verwacht. vooral nare klussen die al heel lang zijn blijven liggen en die niemand wil doen wordt je ineens voor gebruikt.
Dit is nog maar een heel klein onderdeel van de betaande klachten welke ook bekend zijn bij FNV bondgenoten, afdeling flexwerkers.
Is geen melancholie maar harde werkelijke feiten waar je helaas tegen aan kunt lopen als flexwerker.