LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Op deze plek kunnen forumgebruikers petities en goede doelen onder de aandacht brengen, mits deze te maken hebben met consumentenkwesties.
gezondheid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door gezondheid »

Op je bewoordingen "waar maak je druk over" als ik die redenatie volg hoef je ook niet te kijken naar Tros Radar, die aangeeft dat vitamine pillen te hoge doseringen kent. Dan kan ik daar ook op reageren met de woorden "waar maak je nu druk om"?

Ik kreeg zelf heftige oorsuizen. Deze geluiden werden in mijn gehoor harder en harder, zodanige mate dat ik zelfs niet meer verder wilde leven. En juist daarom maak ik mij hier druk over. Mensen die deze ziekte tinnitus niet kennen weten kennelijk niet wat het is.

Verder heb ik hierbij contacten gehad met wetenschappers en KNO-artsen. Hieruit blijkt dat het dus mogelijk is dat het geluid blijft in je gehoor terwijl het niet meer fysiek aanwezig is. Mogelijk dat dit een pijnprikkel is.
Wij hebben uw e-mail via een omweg binnengekregen. Wij begrijpen het probleem. In de eerste reactie behorende bij uw link geven dr De Laat van LUMC en drs R. Cima uitleg over het fenomeen. Wij sluiten ons hier geheel bij aan. Het "afterimage" fenomeen kan fysisch zijn, in de zin van een (tijdelijk) locale vermindering van het gehoor (vergelijkbaar met de piep die ontstaat na lawaai), maar ook psychologisch (vergelijkbaar met een melodie die in je hoofd blijft hangen).
Over oorsuizen (tinnitus) is niet alles bekend, maar we hebben toch een behoorlijk goed idee hoe het in zijn werk gaat. Zie bijvoorbeeld onze folder
http://www.vumc.nl/afdelingen/patienten ... nnitus.pdf

Als u veel hinder ondervindt is het best uw huisarts te vragen om een verwijzing naar een Audiologisch Centrum.
Het zelfde effect heb je ook dat je naar een discotheek bent gegaan waardoor je fluitende oren achteraf hebt gekregen. Zo ik begrepen heb is dat een teken dat je gehoor te veel belasting hebben gehad en dat kan wel weer herstellen maar als het vaker voorkomt is je gehoor beschadigd en eenmaal beschadigd kan dat niet meer hersteld worden. Daarmee heb ik dus problemen!

Er wordt hier dus misbruik gemaakt van het zogenaamde presbyacusis effect.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door puma73 »

Er wordt hier dus misbruik gemaakt van het zogenaamde presbyacusis effect.
Ik zou eerder willen stellen dat er GEBRUIK wordt gemaakt van dit effect.

Maarre, ik heb je nog een aantal vragen gesteld en wil daar antwoord op hebben.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door Chocomelk »

gezondheid schreef:Op je bewoordingen "waar maak je druk over" als ik die redenatie volg hoef je ook niet te kijken naar Tros Radar, die aangeeft dat vitamine pillen te hoge doseringen kent. Dan kan ik daar ook op reageren met de woorden "waar maak je nu druk om"?
Kijk ook niet naar dat programma, verder ben ik benieuwd naar je antwoorden op de vragen
van Puma.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door Chocomelk »

gezondheid schreef: Ik kreeg zelf heftige oorsuizen. Deze geluiden werden in mijn gehoor harder en harder, zodanige mate dat ik zelfs niet meer verder wilde leven. En juist daarom maak ik mij hier druk over. Mensen die deze ziekte tinnitus niet kennen weten kennelijk niet wat het is.

Verder heb ik hierbij contacten gehad met wetenschappers en KNO-artsen. Hieruit blijkt dat het dus mogelijk is dat het geluid blijft in je gehoor terwijl het niet meer fysiek aanwezig is. Mogelijk dat dit een pijnprikkel is.
Het is mogelijk !!!!
Maar niet bewezen !!!!

gezondheid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door gezondheid »

Ik ga hier verder niet meer in op de vragen, daar waar ik al veel vragen al reeds antwoord heb gegeven. Verder gezien de sfeer die hierin omheen hangt heb ik er weinig vertrouwen in om verder nog op de zaken in te gaan. Ik vind het belangrijk dat je met respect met elkaar om dient te gaan. Ik krijg hier niet de indruk dat dit hier het geval is. Ik heb gezegd wat ik gezegd wilde hebben, mede om het feit dat ik zorgen maak om mijn mede mens.

Het geluid wat veelal door particulieren wordt benut leidt tot problemen. Echter een artikel uit het AD wordt hier al niet serieus genomen door een Angel1978.

Voor de oprecht geïnteresseerden is hier nog een verhaal uit het AD:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 447&type=1

Verder het volledige artikel van de Stentor:

https://groups.google.com/forum/#!topic ... akOZZczmoo
Laatst gewijzigd door gezondheid op 17 dec 2013 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos
Berichten: 10197
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door kuklos »

gezondheid schreef:Ik ga hier verder niet meer in op de vragen,
Nog zo eentje die gewoon het forum wil volspammen met linkjes, maar zich niet interesseert voor een werkelijke discussie, anders zou je gewoon antwoord geven op vragen.
En ingaan op mijn voorstel. :mrgreen:

gezondheid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door gezondheid »

Niet waar, ik onderbouw het met bronnen. En dit vind jij serieus discussie voeren? Het lijkt op het publiek die met holle klanken bij de Rijdende Rechter hun meningen graag willen uiten, het zijn dezelfde mensen die steeds menen te moeten reageren op mijn bijdrage's die veelal ook weer verwijderd zijn en dan hierover verbaasd zijn. Het is een omstreden apparaat in juridisch opzichten. Een rechtsgeleerde noemt het zelfs zo en dan meen je het beter te weten. Dan kom je met argumenten aan dat de bomen weg moeten enzovoorts. Alles wat geschapen is niet direct schadelijk maar wat de mens heeft gebouwd is niet altijd vertrouwd. Maar ik ben weer zo om toch weer te reageren. Ik moet het negeren, ik ben helemaal niet verplicht om op alle vragen te antwoorden.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Gezondheid, jij opent een topic dan kan je verwachten dat je vragen krijgt, is wel
zo netjes om die vragen te beantwoorden.

kuklos
Berichten: 10197
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door kuklos »

gezondheid schreef:Het is een omstreden apparaat in juridisch opzichten. Een rechtsgeleerde noemt het zelfs zo en dan meen je het beter te weten.
Zucht. En bonk, bonk, bonk, bonk. Dat bonk is kuklos die zijn hoofd stoot op het bureau vanwege zoveel domheid. Het is geen omstreden apparaat, het is gewoon toegestaan. En 1 rechtsgeleerde heeft een mening, joepie. Daarvoor zijn het academici, ze hebben een mening, daar worden ze voor betaald.
Wat er ontbreekt is een rechterlijke uitspraak. Maar ja, dát negeer je liever, want dat past weer niet in je straatje.

witte angora
Berichten: 32136
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door witte angora »

kuklos schreef:
gezondheid schreef:Het is een omstreden apparaat in juridisch opzichten. Een rechtsgeleerde noemt het zelfs zo en dan meen je het beter te weten.
Zucht. En bonk, bonk, bonk, bonk. Dat bonk is kuklos die zijn hoofd stoot op het bureau vanwege zoveel domheid. Het is geen omstreden apparaat, het is gewoon toegestaan. En 1 rechtsgeleerde heeft een mening, joepie. Daarvoor zijn het academici, ze hebben een mening, daar worden ze voor betaald.
Wat er ontbreekt is een rechterlijke uitspraak. Maar ja, dát negeer je liever, want dat past weer niet in je straatje.
Ik heb regelmatig (en onlangs ook weer) verzucht: als ik zie wat degenen die gestudeerd hebben ervan bakken, ben ik blij dat ik niet gestudeerd heb. Ik heb namelijk mijn gezonde verstand nog. :wink:

kuklos
Berichten: 10197
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door kuklos »

witte angora schreef:Ik heb regelmatig (en onlangs ook weer) verzucht: als ik zie wat degenen die gestudeerd hebben ervan bakken, ben ik blij dat ik niet gestudeerd heb. Ik heb namelijk mijn gezonde verstand nog. :wink:
Ik heb wel gestudeerd, ben in het bezit van meerdere titels, maar ook mijn gezonde verstand nog.

Types als TS vind ik juist gevaarlijk. Nergens verstand van, maar toch koste wat kost zijn zin doordrammen en alle feiten negeren.

gezondheid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door gezondheid »

Wat heb je gestudeerd Kuklos? En jij wilt zeggen dat ik dus nergens verstand van heb. Je bent kennelijk niet in staat goede feedback te geven. Ik heb nergens van jouw onderbouwingen gezien. Er zijn nogmaals nog maar weinig onderzoeken gedaan naar hoogfrequente geluiden en spreken elkaar tegen. Maar kennelijk voel jij je hoog verheven door te zeggen dat ik nergens verstand van heb. Hiermee maak je weinig vrienden met zulke feedback. Chocomelk: Jouw eerdere bijdrage's zijn al verwijderd, als je vind dat er iets niet klopt dan kun je dat op een normale manier communiceren. Ik heb dan ook gezegd dat jongeren klagen over oorsuizingen maar dit niet wetenschappelijk onderbouwd kan worden doordat er simpel weg te weinig hierover bekend is. Ik heb hiervoor diverse bronnen gebruikt zelfs van een journalist. Dat zijn de feiten. En nu veroordeel je mij als een gevaar? Mag ik je uitnodigen om deze geluiden uit te gaan testen op jouw kinderen? Je beweert toch dat het allemaal veilig is en flauwekul wat ik hier zeg en ik een leugenaar dus kennelijk ben?
Laatst gewijzigd door gezondheid op 17 dec 2013 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos
Berichten: 10197
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door kuklos »

gezondheid schreef:Er zijn nogmaals nog maar weinig onderzoeken gedaan naar hoogfrequente geluiden en spreken elkaar tegen.
Goh, het hoge woord komt eruit. Het is toch niet zo zwartwit als jij hier steeds stelt.
Nu nog leren dat de mening van een rechtsgeleerde weinig waarde heeft totdat een gerechtelijke uitspraak die mening bevestigt en dan zijn we op de goede weg.

kuklos
Berichten: 10197
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door kuklos »

witte angora schreef:Oepssie.. :oops:
Nah, no worries.
witte angora schreef:Een mosquito zou uitkomst hebben geboden om die knaap sneller weg te krijgen, maar ja, dan zou ik ook mijn klantjes kwijt zijn... :(
:mrgreen:

gezondheid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door gezondheid »

Hierbij onderzoek van de Hoge Gezondheidsraad welke het volgende aangeeft en ook dus bevestiging door een journalist dat het geluid dus blijft hangen:

http://www.health.fgov.be/internet2Prd/ ... 208531.pdf
Hoogfrequent geluid veroorzaakt twee soorten belangrijke effecten: enerzijds objectieve specifieke effecten zoals gehoorverlies en anderzijds aspecifieke klachten. Deze laatste, tijdelijke hinder, omvat hoofdpijn, oorsuizen, vermoeidheid, duizeligheid en misselijkheid, die optreden na een blootstelling van enkele minuten. In tegenstelling tot deze acute effecten is gehoorverlies een cumulatief effect.
Een studente geeft aan dat het geluid blijft hangen:

http://eelcoeikenaar.sp.nl/weblog/2008/ ... ijnlijk-3/

+ nog een verklaring: http://www.destentor.nl/regio/zwolle/mo ... -1.2732236
Wat wil je dan nog meer hebben als bewijs?! En ik zeg ook dat wanneer ik dat geluid hoor het nog wel hele lange tijd door blijft gaan. Als ik niet in de buurt ben van die geluiden heb ik nergens last van. Het zou wel heel erg toevallig zijn dan wanneer ik in dat gebied kom er weer steeds last van krijg.

Hoe wil je dat dit wetenschappelijk verklaard kan worden terwijl GEEN MENS dit nog weet hoe het kan? Dokter Semmelweis kon anderen er ook niet van overtuigen dat mensen hun handen moesten gaan wassen. Andere doktoren verklaarden hem dus voor gek terwijl er vele mensen stierven, wij wisten toen ook niet dat er iets als bacteriën bestonden. En Kuklos ik heb je een advertentie laten zien met een waarde van 140dB, kennelijk zegt jouw dat ook niets. Maar jij mag van mening zijn dat het apparaat compleet veilig is en juist ingezet moet worden om mensen weg te jagen omdat je dat belangrijk vind.

Dan wel schrijven van een KNO arts:
Spijtig dat u en uw dochter hierbij klachten hebben ontwikkeld.

Het gebruik van en onderzoek naar dit soort apparatuur met ultrasoon
of hoog frequent geluid is relatief nieuw en de onderzoeksgegevens erover
zijn nog incompleet of onduidelijk. Het staat wel vast dat langdurige
blootstelling aan geluid van een niveau van 110 dB risicovol is en schade
aan het gehoor kan geven. En die schade aan het gehoor kan gepaard gaan met
oorsuizen/tinnitus of andere klachten. Overigens is het niet bij iedereen gelijk in welke mate
er schade optreedt of dat er wel of niet tinnitus optreedt. Hierin zijn individueel grote verschillen, waardoor het ook moeilijk is om stellig te zijn over de effecten van de apparatuur.

Zoals u waarschijnlijk bekend zal zijn, is schade aan het gehoor
veelal onherstelbaar. Hoortoestellen kunnen soms uitkomst bieden, ook om
eventuele tinnitus minder duidelijk te ervaren. De ernst van de tinnitus en de invloed op het functioneren zijn te verbeteren via training/advisering via een audiologisch centrum en/of
gedragstherapeutische ondersteuning.Op onze afdeling proberen wij personen
met deze klachten zoveel mogelijk de gewenste zorg te bieden.

kuklos
Berichten: 10197
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door kuklos »

Knap hoor, je hebt nog wat linkjes gevonden om hier neer te plempen.

witte angora
Berichten: 32136
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door witte angora »

Eventjes iets vastleggen
gezondheid schreef:
Dan wel schrijven van een KNO arts:
Spijtig dat u en uw dochter hierbij klachten hebben ontwikkeld.

Het gebruik van en onderzoek naar dit soort apparatuur met ultrasoon
of hoog frequent geluid is relatief nieuw en de onderzoeksgegevens erover
zijn nog incompleet of onduidelijk
.
Het staat wel vast dat langdurige
blootstelling aan geluid van een niveau van 110 dB risicovol is en schade
aan het gehoor kan geven. En die schade aan het gehoor kan gepaard gaan met
oorsuizen/tinnitus of andere klachten. Overigens is het niet bij iedereen gelijk in welke mate
er schade optreedt of dat er wel of niet tinnitus optreedt. Hierin zijn individueel grote verschillen, waardoor het ook moeilijk is om stellig te zijn over de effecten van de apparatuur.

Zoals u waarschijnlijk bekend zal zijn, is schade aan het gehoor
veelal onherstelbaar. Hoortoestellen kunnen soms uitkomst bieden, ook om
eventuele tinnitus minder duidelijk te ervaren. De ernst van de tinnitus en de invloed op het functioneren zijn te verbeteren via training/advisering via een audiologisch centrum en/of
gedragstherapeutische ondersteuning.Op onze afdeling proberen wij personen
met deze klachten zoveel mogelijk de gewenste zorg te bieden.

gezondheid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door gezondheid »

Dat klopt. Maar dat wil niet zeggen dat mensen geen klachten ervaren en die moet je wel serieus nemen vind ik. Dus jij bent van mening witte angora dat zolang het nog niet aangetoond is, je gewoon door moet gaan met het product? Als ik dit doortrek naar het verhaal van Dokter Semmelweis: Gewoon niet je handen wassen omdat het in die tijd nog niet bewezen kon worden? Of is dat niet jouw stelling? Want dat beproef ik uit jouw woorden. Ik wil je er op wijzen dat tinnitus een zeer ernstige ziekte is waar mensen gek van worden. Iemand gaf aan dat bij een Kruidvat niet tegen de geurtjes kan. Dan kun je er voor kiezen daar niet heen te gaan. Alleen ik weet niet waar die Mosquito's overal staan. En ook als ik er kort mee wordt geconfronteerd dan is het voor mij ondragelijk. Dan wil ik ook weten waar deze schelle geluiden staan te schreeuwen en te blèren. Ik heb tinnitus klachten ontwikkeld omdat ik vaak in zo'n dergelijk gebied moest zijn met een verschrikkelijk piepend geluid.

Daar is overigens ook eerder voor gepleit om mensen hiervoor te waarschuwen door middel van een bord: http://www.ad.nl/ad/nl/1039/Utrecht/art ... uito.dhtml dan kunnen mensen er alsnog voor kiezen zich niet te bevinden in het gebied waarbij het in doordringende geluid ten gehoor wordt gebracht. Ik vind dat ik dat mij geweld word aangedaan door deze geluiden omdat het als een naald door mijn gehoor heen boort. Iets anders is een brommer geluid of muziek van Mozart. Kennelijk vindt men hoge tonen nogal irritant en hoe dat kan? Geen idee. En dan over een Mosquito die hier gewoonweg in het park staat opgesteld. Om die reden kan ik niet meer naar het park gaan. Dat ding gaat al om 19 uur aan en staat herrie te geven tot 7 uur 's ochtends. Nu in de wintermaanden kan mij dat niet zoveel schelen maar wel in de zomermaanden. Ik zou bepleiten dat dit ding alleen werkzaam is indien er daadwerkelijk sprake is van hangjongeren en niet dat het ding lukraak gewoon staat te blèren aldoor wat niet nodig is.

Je moet het probleem bij de wortel aanpakken. Ik wil liever ook geen spinnen in huis maar dat wil ook niet zeggen dat je met grof geschut moet gaan schieten. Je moet met gepaste middelen dingen aanpakken. De politie moet dan ingrijpen en de kosten verhalen op de overlast gevende jeugd.

gezondheid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door gezondheid »

kuklos schreef:Knap hoor, je hebt nog wat linkjes gevonden om hier neer te plempen.
Bij jouw is er nog geen enkel onderbouwing uitgekomen waaruit iets zou blijken. Je roept alleen maar dat het flauwekul is en ik geen kennis van zaken heb zonder iets. Dat vind ik uitermate irritant. Daarmee kan ik dan ook geen serieuze discussie met jouw voeren.

kuklos
Berichten: 10197
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Petitie tegen Mosquito (Schelle scherpe hoge pieptoon)

Ongelezen bericht door kuklos »

@gezondheid, waarom begin je geen proefproces? Je bent zo overtuigd van je eigen gelijk, zo overtuigd dat de rechtsgeleerde gelijk heeft, waarom dan niet de daad bij het woord voegen? Geen linkjes hier meer neerplempen, maar gewoon naar de rechter toe en een verbod eisen.

Gesloten