LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] werken met behoud van uitkering?

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
noobie
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 apr 2013 14:40

Re: werken met behoud van uitkering?

Ongelezen bericht door noobie »

snuffel1 schreef:Als uw vriend/kennis aangeeft direct werk te kunnen vinden waarom is hij dan werkloos en daarbij ook nog afhankelijk van een bijstandsuitkering?. U kunt er wel tabellen bij halen maar die zijn niet van toepassing voor een werkloze die door de maatschappij in leven gehouden wordt. Alhoewel door zijn kromme denken nu even niet.
Hoezo is een tabel met actuele informatie omtrent de hoogte van minimumlonen niet van toepassing voor een werkloze?
Tabellen met informatie over minimumlonen zijn zeer informatief voor werkgevers en werknemers.
Een werkgever ziet immers dat hij een klap goedkoper uit is qua loon met een tiener dan bij een 23 plusser. Dit is (mogelijk) een nadeel voor een werkzoekende 23 plusser in tijden van crisis.
Tevens ziet de uitkeringsgerechtigde dat hij, indien van toepassing, met het werk dat hij verplicht verricht met behoud van uitkering, minder verdient dan het wettelijk minimumloon. Iets wat verboden is.
Maar door hier een misleidende label aan te hangen als "re integratie"of "participatie" proberen de gemeenten een weg te vinden om de wet te omzeilen en de uitkeringsgerechtigde uit te buiten.

kuklos
Berichten: 9888
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: werken met behoud van uitkering?

Ongelezen bericht door kuklos »

noobie schreef:Hij geeft aan direct betaald aan het werk te kunnen.
Waarom is hij dan nog niet aan het werk?

noobie
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 apr 2013 14:40

Re: werken met behoud van uitkering?

Ongelezen bericht door noobie »

Leo The Emperor schreef: Of de vriend van TS 6 maanden of meer nodig heeft om de "afstand tot de arbeidsmarkt" te overbruggen
Wat is eigenlijk een afstand van de arbeidsmarkt?

Gemeenten hebben het over werkritme opdoen.

Volgens mij is werkritme een gevolg van het uitoefenen van een betaalde baan.

kuklos
Berichten: 9888
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: werken met behoud van uitkering?

Ongelezen bericht door kuklos »

noobie schreef:Volgens mij is werkritme een gevolg van het uitoefenen van een betaalde baan.
Nee hoor, dat kan je ook hebben als je aan de slag bent via het verplicht werken voor je uitkering.

noobie
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 apr 2013 14:40

Re: werken met behoud van uitkering?

Ongelezen bericht door noobie »

kuklos schreef:
noobie schreef:Hij geeft aan direct betaald aan het werk te kunnen.
Waarom is hij dan nog niet aan het werk?
Omdat veel werkgevers hem geen baan gunnen.
Mogelijk omdat hij een verkeerde geboortedatum heeft zoals ik zojuist probeerde te schetsen.
Iemand jonger dan 23 is aanzienlijk goedkoper. Vandaar het tabelletje. Kijk er nog maar eens goed naar, laat je brein werken voordat je vragen gaat stellen die mij irriteren.
Laatst gewijzigd door noobie op 24 dec 2013 05:45, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos
Berichten: 9888
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: werken met behoud van uitkering?

Ongelezen bericht door kuklos »

Dus hij kan niet direct aan het werk, want hij heeft geen baanaanbod. Je bedoelt dus: hij is per direct beschikbaar voor werk.

noobie
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 apr 2013 14:40

Re: werken met behoud van uitkering?

Ongelezen bericht door noobie »

kuklos schreef:Dus hij kan niet direct aan het werk, want hij heeft geen baanaanbod. Je bedoelt dus: hij is per direct beschikbaar voor werk.
bingo

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: werken met behoud van uitkering?

Ongelezen bericht door gilas »

noobie schreef:Omdat veel werkgevers hem geen baan gunnen.
Mogelijk omdat hij een verkeerde geboortedatum heeft zoals ik zojuist probeerde te schetsen.
Iemand jonger dan 23 is aanzienlijk goedkoper. Vandaar het tabelletje.
Een werkgever gunt je ook geen baan,daarvoor moet je eerst wat doen,namelijk solliciteren.
Het is mogelijk maar hij kan ook te weinig ervaring hebben,te arrogant overkomen in een gesprek,niet de juiste instelling hebben,teveel eisen hebben etc.
Er zijn legio redenen waarom iemand niet aangenomen wordt.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: werken met behoud van uitkering?

Ongelezen bericht door Jolijn »

Maar door hier een misleidende label aan te hangen als "re integratie"of "participatie" proberen de gemeenten een weg te vinden om de wet te omzeilen en de uitkeringsgerechtigde uit te buiten.

Hier zou ik nog niet eens zoveel moeite mee hebben, als het gewoon eerlijk werd gezegd.

"Het is voor ons allemaal goedkoper als dit werk wordt gedaan door bijstandgerechtigden".
En/of "Eigenlijk hebben we zo onze twijfels of u wel hard genoeg uw best doet om een baan te krijgen, vandaar deze maatregel".

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: werken met behoud van uitkering?

Ongelezen bericht door gilas »

Tevens ziet de uitkeringsgerechtigde dat hij, indien van toepassing, met het werk dat hij verplicht verricht met behoud van uitkering, minder verdient dan het wettelijk minimumloon. Iets wat verboden is.
Maar door hier een misleidende label aan te hangen als "re integratie"of "participatie" proberen de gemeenten een weg te vinden om de wet te omzeilen en de uitkeringsgerechtigde uit te buiten.
Dat is complete onzin,je krijgt helemaal niet minder uitkering.
Ik doe een re integratie traject en heb gewoon mijn hele uitkering nog,zonder dat er enige korting is aangebracht.
Natuurlijk moet je je wel aan de afspraken houden,want dan krijg je inderdaad een maatregel,zoals bijv een korting op je uitkering.
Maar zelfs dan voordat je een maatregel krijgt moet je toch echt al een paar keer je verplichtingen te hebben verzaak.Het zou me dan ook niet verbazen als dat bij TS vriend is gebeurd.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: werken met behoud van uitkering?

Ongelezen bericht door Jolijn »

Dat is complete onzin,je krijgt helemaal niet minder uitkering.

Dat staat er ook niet
minder verdient dan het wettelijk minimumloon.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: werken met behoud van uitkering?

Ongelezen bericht door sjohie »

noobie schreef:
kuklos schreef:
noobie schreef:Hij geeft aan direct betaald aan het werk te kunnen.
Waarom is hij dan nog niet aan het werk?
Omdat veel werkgevers hem geen baan gunnen.
Mogelijk omdat hij een verkeerde geboortedatum heeft zoals ik zojuist probeerde te schetsen.
Iemand jonger dan 23 is aanzienlijk goedkoper. Vandaar het tabelletje. Kijk er nog maar eens goed naar, laat je brein werken voordat je vragen gaat stellen die mij irriteren.
Da's toch wat kort door de bocht, mijn vader kon na zijn gedwongen pensioen op z'n 65e, binnen een half jaar nog kiezen uit 2 banen, waar zijn leeftijd blijkbaar geen enkel probleem was. Ervaring moet je wel kunnen verkopen natuurlijk, dus dan zou hij eens kunnen kijken naar iets van sollicitatietraining, of hulp bij het schrijven van een brief?

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: werken met behoud van uitkering?

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

noobie schreef:U heeft weer hulp nodig van een derde partij.
Eerst de WSNP, een uitkering, opvang, en nu van een moderator. Leert u nu eens voor u zelf op te komen.
En u heeft geen hulp nodig van iemand, want uw vriend "verdient" zijn bijstandsuitkering helemaal zelf ?
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 24 dec 2013 09:11, 4 keer totaal gewijzigd.

noobie
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 apr 2013 14:40

Re: werken met behoud van uitkering?

Ongelezen bericht door noobie »

Leo The Emperor schreef:En u heeft geen hulp nodig van iemand, want u "verdient" uw bijstandsuitkering helemaal zelf ?
Hoe komt u erbij dat ik een uitkering heb?

kuklos
Berichten: 9888
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: werken met behoud van uitkering?

Ongelezen bericht door kuklos »

noobie schreef:
kuklos schreef:@noobie, nu heb ik jouw nieuwste bericht gemeld. Waarom ga je door met zo een walgelijke manier van reageren?
Ben jij zijn zaakwaarnemer? Ik heb aan jou geen verantwoording af te leggen.

Ik zeg wat ik denk, en ik heb geprobeerd mijn conclusies te onderbouwen.
Ook jij hebt je aan de fatsoensnormen te houden. De wijze waarop jij reageert gaat alle perken te buiten en als je dat zelf niet inziet is er iets mis met je.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: werken met behoud van uitkering?

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

noobie schreef:
Leo The Emperor schreef:En u heeft geen hulp nodig van iemand, want u "verdient" uw bijstandsuitkering helemaal zelf ?
Hoe komt u erbij dat ik een uitkering heb?
Omdat u dit zelf op 11 april 2013 schreef :
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 5#p1790475
noobie schreef:Bij mij wordt er sinds vorige maand ook 160 euro op mijn uitkering ingehouden.
Ben alleenwonend en krijg 870 euro per maand.

Houd nu 710 euro per maand over, en na betalen van alle rekeningen heb ik 50 euro over om van te leven.

Ik heb een afgeronde HBO opleiding en ben al een jaar opzoek naar werk.
Ben aan het solliciteren op van alles, van productiewerk tot badmeester.
Heb ook nog een tijdje pizza's bezorgd.
Toen ben ik betrapt en vanwege zwartwerk (als bezorger), en kreeg een maatregel van 4 maanden -50% op mijn uitkering.

Er zit voor niets anders op dan crimineel te worden helaas.
Ik kan namelijk niet leven van 50 euro.
Een crimineel zonder geweld maar meer in de oplichting oid.

noobie
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 apr 2013 14:40

Re: werken met behoud van uitkering?

Ongelezen bericht door noobie »

Leo The Emperor schreef:
noobie schreef:
Leo The Emperor schreef:En u heeft geen hulp nodig van iemand, want u "verdient" uw bijstandsuitkering helemaal zelf ?
Hoe komt u erbij dat ik een uitkering heb?
Omdat u dit zelf op 11 april 2013 schreef :
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 5#p1790475
noobie schreef:Bij mij wordt er sinds vorige maand ook 160 euro op mijn uitkering ingehouden.
Ben alleenwonend en krijg 870 euro per maand.

Houd nu 710 euro per maand over, en na betalen van alle rekeningen heb ik 50 euro over om van te leven.

Ik heb een afgeronde HBO opleiding en ben al een jaar opzoek naar werk.
Ben aan het solliciteren op van alles, van productiewerk tot badmeester.
Heb ook nog een tijdje pizza's bezorgd.
Toen ben ik betrapt en vanwege zwartwerk (als bezorger), en kreeg een maatregel van 4 maanden -50% op mijn uitkering.

Er zit voor niets anders op dan crimineel te worden helaas.
Ik kan namelijk niet leven van 50 euro.
Een crimineel zonder geweld maar meer in de oplichting oid.
Mijn vriend heeft dat destijds (in april) gepost onder dit account op mijn computer.

angel1978
Berichten: 11084
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: werken met behoud van uitkering?

Ongelezen bericht door angel1978 »


Mijn vriend heeft dat destijds (in april) gepost onder dit account op mijn computer.
natuurlijk :roll:
en al deze zeer onbeschofte reacties worden nu gegeven door een huisgenoot ;)

noobie
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 apr 2013 14:40

Re: werken met behoud van uitkering?

Ongelezen bericht door noobie »

angel1978 schreef:

Mijn vriend heeft dat destijds (in april) gepost onder dit account op mijn computer.
natuurlijk :roll:
en al deze zeer onbeschofte reacties worden nu gegeven door een huisgenoot ;)
En u bent?

kuklos
Berichten: 9888
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: werken met behoud van uitkering?

Ongelezen bericht door kuklos »

@noobie, als je werkelijke werkzaam bent en zo stoer bent, laat de berichten maar lezen aan je baas. Eens kijken of die ook zo gelukkig is met een werknemer die zo reageert.

Gesloten