LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CZ misleid klanten

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
bart.jenje
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jan 2014 17:15

Re: CZ misleid klanten

Ongelezen bericht door bart.jenje »

Beste Chocomelk,

Fijn dat jij geen last van de crisis hebt maar ik zit niet voor mijn lol in een bijstand uitkering ik heb mijn hele leven gewerkt en ben nu 52 jaar en krijg steeds op mijn cv te horen dat ik te hoog gekwalificeerd ben en als ik op mijn eigen niveau solliciteer ben ik te duur dit terwijl er nog helemaal niet over salaris is gesproken. nu heb ik na 4 maanden thuis zitten eindelijk de kans om een baan te krijgen moet ik me door het gedrag van CZ wat door de consumentenbond ook als laakbaar wordt beschouwt alleen maar dieper in de problemen gebracht.

choocomell
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 aug 2013 17:21

Re: CZ misleid klanten

Ongelezen bericht door choocomell »

Bart, even reëel nu. Als een wildvreemde voor jou klaarstaat wat denk je dan dat je omgeving voor je zal doen. Laat het bezorgen bij buren, familie, vrienden of kennissen. Als ik al het voor je op kan vangen, zullen zij dat helemaal doen. Je geeft ze als dank keer in de jaar een fles wijn en klaar is kees. Doe gewoon niet moeilijk, maak het jezelf makkelijk. Scheelt je hoge bloeddruk en zal je langer van leven. Ik hoop voor je dat je mijn tip aanneemt, niet omdat ik graag je de les wil leren. Nee omdat ik het beste voor je over heb, zoals vele anderen op de forum. Veel dingen veranderen, soms bevalt het mij ook niet maar je moet het mee doen. Zo is het leven, dingen veranderen eenmaal. Ook ik pas mij constant aan, maak mij niet al te druk omdat ik geen zin heb in ziektes en kwalen door de stress die ik mijzelf aandoe.
Last van crisis hebben wij allemaal, ik werk zowel in loondienst als eigen onderneming om rond te kunnen komen. Ik doe regelmatig werk onder mijn niveau, wordt beledigd en voor alles uitgemaakt. Trek mij er gewoon niks van aan zo is het leven nou eenmaal. Op het gebied van werkloos ben je niet de enige, hebben wij allemaal last van om aan de bak te komen en te blijven.

bart.jenje
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jan 2014 17:15

Re: CZ misleid klanten

Ongelezen bericht door bart.jenje »

Ik doe niet moeilijk de CZ doet moeilijk en overtreed ook daarbij de wet en dat hoef ik niet te pikken van niemand. Ik moet mij aan de wet houden en zeker ook CZ ze hebben veel mensen niet fatsoenlijk geïnformeerd en volgens de wet moet dat wel is het dan vreemd dat ik daar tegen in het verweer kom?
Moet ik mensen lastig vallen omdat mijn verzekering zijn zaakjes niet op orde heeft dat is toch de omgekeerde wereld CZ moet zich eens realiseren dat we klanten zijn als het hier om een product ging weet ik zeker dat je er anders overdenkt. En sorry de klant hoeft zich niet naar de leverancier aan te passen de leverancier moet zich maar naar de klant aanpassen dat is zoals het in een moderne kapitalistische markt werkt welk met twee benen op de grond. Wie betaald bepaald en ik betaal netjes mijn premie en de CZ heeft dan maar te leveren wat wij hebben af gesproken want contract is contract!!!!

choocomell
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 aug 2013 17:21

Re: CZ misleid klanten

Ongelezen bericht door choocomell »

Dan zou ik strijd met CZ aangaan, niet de medewerk(st)ers achter de 1e lijn. Die hebben dit niet besloten en uitgevoerd, je valt dan onschuldigen aan en maak je het hun alleen nog maar moeilijker. Zij zullen toch niets anders kunnen doen dan hun stappenplannen te volgen. Ik zou zeggen, denk je een zaak te hebben schakel je rechtsbijstand in en kaart het aan. Indien je een zaak hebt zal je advocaat hierin meegaan en kan je CZ voor de rechter dagen.
Wil je niet dat het zo groot wordt, stuur CZ een aangetekend brief met verzoek zich te verontschuldigen en hun fout recht te zetten.

bart.jenje
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jan 2014 17:15

Re: CZ misleid klanten

Ongelezen bericht door bart.jenje »

Ik ga ze ook aanpakken via de zorgautoriteit maar ook de mensen moeten zich achter de telefoon normaal gedragen en bovendien is een bedrijf niet meer en niet minder dan de mensen die er werken de gebouwen en machines nemen geen beslissingen! ja ik ben op dit moment 4 maanden werkeloos maar dat betekent niet dat ik thuis ben ik ben dagelijks bezig met het zorgen dat ik een nieuwe baan vind volgens de UWV dien ik aar minimaal 8 uur per dag mee bezig te zijn en zodra ik werk heb ben ik minimaal 8 uur per dag van huis.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: CZ misleid klanten

Ongelezen bericht door gilas »

bart.jenje schreef:ja ik ben op dit moment 4 maanden werkeloos maar dat betekent niet dat ik thuis ben ik ben dagelijks bezig met het zorgen dat ik een nieuwe baan vind volgens de UWV dien ik aar minimaal 8 uur per dag mee bezig te zijn en zodra ik werk heb ben ik minimaal 8 uur per dag van huis.
U bent iedere dag,8 uur per dag zonder pauze onderweg,zonder ooit 1 sollicitatiebrief of cv op te sturen of op internet te kijken naar enige vacatures of contact met het UWV?
Sorry,maar daar geloof ik dus helemaal niets van en al helemaal niet die 8 uur per dag want in de UWV regels staat dat je per weken minimaal 4 sollicitaties moet doen.
U zal dus best wel enige tijd hebben dat U thuis bent om de medicijnen te ontvangen,zeker als U deze nodig hebt.

Maar als U 8 uur per dag onderweg bent,dan heeft U ook geen tijd om te klagen over CZ.Immers daarvoor moet U toch ook thuis zijn en brieven schrijven.
Eventuele afspraken met de Zorgautoriteit kunt U dan ook niet bezoeken want U moet immers verplicht 8 uur per dag solliciteren en ik geloof niet dat de zorgautoriteit in de avonduren werkt.

bart.jenje
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jan 2014 17:15

Re: CZ misleid klanten

Ongelezen bericht door bart.jenje »

beste Gilas,

Het gaat niemand iets aan wat ik wel of niet doe de kern van mijn betoog is als iemand iets aan mij wil verdienen ze zich ook naar mij zullen moeten aanpassen en niet andersom z de bedrijven bestaan dankzij de consumenten en net ondanks de consumenten sorry maar dat is de harde realiteit ik kan mijn medicijnen precies krijgen zoals ik het wil dat is niet de discussie de discussie is dat u vind dat ik me maar moet voegen naar de grote bedrijven jammer voor hen maar zo werkt de wereld niet.

bart.jenje
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jan 2014 17:15

Re: CZ misleid klanten

Ongelezen bericht door bart.jenje »

Ik hoef geen verantwoording af leggen over wat ik de hele dag doe en bovendien staat in de wet dat als ik in aanmerking wil komen voor een uitkering ik minimaal 8 uur per dag beschikbaar moet zijn voor de arbeidsmarkt. Je snapt er duidelijk niets van natuurlijk regel ik wel dat ik op mijn sollicitatie kom maar er is geen enkel bedrijf dat door het negeren van de wet iemand in deze positie brengt het zijn niet je vrienden die moeten opdraaien voor de incompetentie van bedrijven en als je dat niet snapt ben je niet van deze wereld.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: CZ misleid klanten

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Je hebt een medewerker gesproken van CZ maar is er nu ook wat opgelost voor je ?

bart.jenje
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jan 2014 17:15

Re: CZ misleid klanten

Ongelezen bericht door bart.jenje »

Ja zoals het er nu uitziet mag ik naar een andere ziektekosten verzekering dus voor mij is het opgelost ik ga haast €30,00 per maand minder betalen en kan mijn spullen halen waar ik dat wil dus kosten besparing is gewoon een smoes om de verzekerde alles door de strot te duwen. Bovendien vind ik het mijn verantwoording tegenover heel veel diabetes en andere kwetsbare mensen om CZ en anderen nu eens en voor altijd duidelijk te maken dat ze bestaan bij de gratie van hun klanten en dat zij niet alles hoeven te pikken. Ja ik zit in een dip maar neem van mij aan ik kom er wel weer maar ik heb de laatste maanden veel vrijwilligers werk gedaan en dan zie je pas hoeveel mensen je hulp nodig hebben omdat ze gewoon in de hoek gedrukt worden door de verzekeringen. Dit maal hebben ze de pech dat ze iemand tegenover zich hebben die niet zomaar opzij gaat maar weet wat zijn rechten en plichten zij en op dit moment de tijd heeft om ze eens op hun plaats te zetten. Ik wil hier de medewerker van CZ ook heel hartelijk bedanken ze heeft dit gedaan terwijl de directie opdracht heeft gegeven mij niet meer te woord te staan. verder heb ik voor het handelen van CZ niets goeds over men weet dat men fout zit maar probeert dit onder het tapijt te schuiven in plaats van ruiterlijk toegeven dat je een fout gemaakt heb en het voor iedereen oplossen

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: CZ misleid klanten

Ongelezen bericht door Chocomelk »

bart.jenje schreef:Ja zoals het er nu uitziet mag ik naar een andere ziektekosten verzekering dus voor mij is het opgelost ik ga haast €30,00 per maand minder betalen en kan mijn spullen halen waar ik dat wil dus kosten besparing is gewoon een smoes om de verzekerde alles door de strot te duwen. Bovendien vind ik het mijn verantwoording tegenover heel veel diabetes en andere kwetsbare mensen om CZ en anderen nu eens en voor altijd duidelijk te maken dat ze bestaan bij de gratie van hun klanten en dat zij niet alles hoeven te pikken. Ja ik zit in een dip maar neem van mij aan ik kom er wel weer maar ik heb de laatste maanden veel vrijwilligers werk gedaan en dan zie je pas hoeveel mensen je hulp nodig hebben omdat ze gewoon in de hoek gedrukt worden door de verzekeringen. Dit maal hebben ze de pech dat ze iemand tegenover zich hebben die niet zomaar opzij gaat maar weet wat zijn rechten en plichten zij en op dit moment de tijd heeft om ze eens op hun plaats te zetten. Ik wil hier de medewerker van CZ ook heel hartelijk bedanken ze heeft dit gedaan terwijl de directie opdracht heeft gegeven mij niet meer te woord te staan. verder heb ik voor het handelen van CZ niets goeds over men weet dat men fout zit maar probeert dit onder het tapijt te schuiven in plaats van ruiterlijk toegeven dat je een fout gemaakt heb en het voor iedereen oplossen
Wat is er nu opgelost dan ?
Ieder mens moet een basisverzekering hebben, kan me niet voorstellen dat CZ je
30 euro korting heeft gegeven op de basisverzekering.
Want een aanvullende verzekering had je niet schreef je.

bart.jenje
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jan 2014 17:15

Re: CZ misleid klanten

Ongelezen bericht door bart.jenje »

Ik ga naar een andere ziekte kosten verzekering waar de basis verzekering veel goedkoper is maar dat is niet de reden van mijn overstap de reden van mijn overstap is dat de CZ het niet netjes wenst af te handelen en de nieuwe verzekering wel vrij zorg keuze heeft en ik dus gewoon mijn materialen kan kopen waar ik wil en bovendien niet op een andere bloedglucosemeter hoef over te stappen een verzekering die hoop ik wel snapt dat ze bestaan door hun klanten.

bart.jenje
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jan 2014 17:15

Re: CZ misleid klanten

Ongelezen bericht door bart.jenje »

Beste vogels,
vrijwilligers werk deed ik al toen ik nog werkte maar dat concept schijn je niet te begrijpen iets doen voor een ander wie is er nu de weg kwijt? Bovendien zitten er meer dan 8 uur in een dag de laatste stand was 24 uur per dag en ik slaap maar 5 tot max. 8 uur dan kun je veel doen in een dag, maar verdoe jij je dagen met wachten op mensen die iets bij je komen afleveren jij wacht op de meteropnemer omdat zij aangeven tussen 8 en 12 komen. bedrijven die iets willen leveren zullen zich moeten aanpassen aan de klanten niet de klanten aan de bedrijven wat jij steeds aangeeft
Laatst gewijzigd door bart.jenje op 08 jan 2014 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: CZ misleid klanten

Ongelezen bericht door Chocomelk »

bart.jenje schreef:Ik ga naar een andere ziekte kosten verzekering waar de basis verzekering veel goedkoper is maar dat is niet de reden van mijn overstap de reden van mijn overstap is dat de CZ het niet netjes wenst af te handelen en de nieuwe verzekering wel vrij zorg keuze heeft en ik dus gewoon mijn materialen kan kopen waar ik wil en bovendien niet op een andere bloedglucosemeter hoef over te stappen een verzekering die hoop ik wel snapt dat ze bestaan door hun klanten.
Dan is je probleem toch ook opgelost ?
En per wanneer stap jij dan over naar een andere zorgverzekering ?
Overigens kan je mij niet wijs maken dat je een andere zorgverzekering hebt gevonden
die 30 euro per maand goedkoper is met hetzelfde eigen risico als wat je bij CZ had.

bart.jenje
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jan 2014 17:15

Re: CZ misleid klanten

Ongelezen bericht door bart.jenje »

geloven doe je in de kerk, bij CZ betaal ik voor de basis verzekering €109,00 en bij mijn nieuwe verzekering € 86,75 sorry iets te oprimistisch € 22,25. Ik heb het laagste eigen risico dat is € 360,00 en dat is omdat ik mijn eigen risico elk jaar opmaak dat is het nadeel als je als ziektes hebt waar je nooit vanaf komt en dus altijd met hulpmiddelen moet leven.Veel mensen die het zelfde hebben als ik en dan heb ik het niet over mijn diabetes zitten in de WIA maar ik verdom het om afhankelijk te zijn van de overheid ik heb tot de laatste vier maanden nog nooit een uitkering of iets anders gehad.

bart.jenje
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jan 2014 17:15

Re: CZ misleid klanten

Ongelezen bericht door bart.jenje »

best vogels,

Jammer dat je niet tegen reactie op je berichten kan sorry maar ik ben niet zielig dat ben jij als je de essentie van dit wat hier gebeurd niet begrijpt.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: CZ misleid klanten

Ongelezen bericht door Chocomelk »

bart.jenje schreef:geloven doe je in de kerk, bij CZ betaal ik voor de basis verzekering €109,00 en bij mijn nieuwe verzekering € 86,75 sorry iets te oprimistisch € 22,25. Ik heb het laagste eigen risico dat is € 360,00 en dat is omdat ik mijn eigen risico elk jaar opmaak dat is het nadeel als je als ziektes hebt waar je nooit vanaf komt en dus altijd met hulpmiddelen moet leven.Veel mensen die het zelfde hebben als ik en dan heb ik het niet over mijn diabetes zitten in de WIA maar ik verdom het om afhankelijk te zijn van de overheid ik heb tot de laatste vier maanden nog nooit een uitkering of iets anders gehad.
Hoe kom jij aan die 109 euro per maand ?
http://www.cz.nl/zorgverzekering/premieoverzicht

bart.jenje
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jan 2014 17:15

Re: CZ misleid klanten

Ongelezen bericht door bart.jenje »

gewoon kijken in mijn polis bij CZ en ja de premie is verlaagd naar € 101,20 sorry maar dat was in 2013 € 109,80 dat is door CZ nog niet aangepast op mijn polis vandaar mijn fout zie je maar weer hoe slordig CZ is.

Beste Vogels,
Als je geen argumenten meer hebt probeer een ander dan niet belachelijk te maken, daarmee bereik je alleen het tegenovergestelde je maakt jezelf belachelijk.

Welterusten maar ik ga nog niet naar bed hoor de avond is nog jong.
Laatst gewijzigd door bart.jenje op 08 jan 2014 23:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: CZ misleid klanten

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ik denk dat TS mag overstappen omdat:

Op 1 november 2013 stuurden wij alle verzekerden die diabetes hebben een mailing over de wijzigingen voor 2014 wat betreft het diabetestestmateriaal. Blijkbaar ontving jij de mailing niet.

TS was blijkbaar niet de enige die de mailing/brief niet ontving:

het blijkt dat ik niet de enige ben met dit probleem de medewerker die ik niet bij naam zal noemen heeft mij bevestigd dat het hier om honderden zo niet duizenden klanten van CZ gaat die in de zelfde problemen zijn gekomen omdat ze ook niet de brief van de CZ hebben ontvangen

bart.jenje
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jan 2014 17:15

Re: CZ misleid klanten

Ongelezen bericht door bart.jenje »

Beste Jolijn,

Jij hebt de spijker op de kop geslagen ik mag overstappen omdat ik gelijk heb en me niet in de hoek laat zetten.
CZ is nu bezig met het beperken van de schade en zo al die mensen die weg kunnen te behouden zonder iets te moeten toegeven.

Gesloten