Nee, was niet bij het NOS; RTL4 opende er zojuist meeBob Schurkjens schreef:Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat het NOS-Journaal van 20 uur gaat openen met dit topic. Allemaal kijken dus!
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Mc Donnalds gooit mij de zaak uit, onterecht.
Re: Mc Donnalds gooit mij de zaak uit, onterecht.
Dat schreef TS niet maar goed daar kunnen we lang en kort over discussieren.eleven schreef:TS schrijft nergens, dat koffie besteld is, maar omdat er te veel mensen aan de balie stonden, wilde hij later terugkomen.
Uiteindelijk komt het er gewoon op neer dat het meer dan waarschijnlijk is dat kennis niet besteld heeft en dan heeft de bedrijfsleider gewoon gelijk.
En helemaal heeft de bedrijfsleider gelijk als TS een grote mond heeft gegeven.
Is het dan nog niet duidelijk.gilas schreef:Dat schreef TS niet maar goed daar kunnen we lang en kort over discussieren.eleven schreef:TS schrijft nergens, dat koffie besteld is, maar omdat er te veel mensen aan de balie stonden, wilde hij later terugkomen.
Uiteindelijk komt het er gewoon op neer dat het meer dan waarschijnlijk is dat kennis niet besteld heeft en dan heeft de bedrijfsleider gewoon gelijk.
De kennis van TS heeft NIET besteld, omdat het zo druk was en wilde later gaan.
Dan is er ook geen bonnetje.
Waarom heeft de bedrijfsleider dan gelijk?
Omdat zijn medewerkers een paar mensen niet kunnen afhandelen, want om 10 minuten aan de balie te staan, is dan ook niet normaal.
Maar verschillende hebben dan al het woord hangouderen paraat, maar dat verbaast mij hier niet meer.
Weer een zielige vertoning tegen een nieuw lid.
Wel schijnbaar met gehandicapte te werken, dan geloof ik dat ook niet, want dat is ook niet te controleren een eenzijdig verhaal.
Een positief bericht van alle andere berichten, die niet aan het verhaal van TS twijfelt.
olaf79 schreef:
Ik vind dat je schandalig bent behandelt. Je hebt wel lef als bedrijfsleider om een gehandicapte te pakken. Heeft die man wel hersens in zijn hoofd. Ik snap dat je pissed bent. Je hebt als gehandicapte al genoeg te maken met discriminatie, problemen dat je ergens niet in of bij kunt etc.
DNFTTgilas schreef:Dat schreef TS niet maar goed daar kunnen we lang en kort over discussieren.eleven schreef:TS schrijft nergens, dat koffie besteld is, maar omdat er te veel mensen aan de balie stonden, wilde hij later terugkomen.
En weer word een topic om zeep geholpen. Met welles/nietes. Kan er net zo goed niemand meer met een normale vraag komen.
-
stofzuigertje
Ben in mijn leven er nog maar 2x geweest maar....
Als ik een half broodje uit de vuilnisbak haalde en op tafel leg en dan heb ik iets dus mag blijven zitten....
Zonder iets te kopen want je bepaal zelf hoe snel je de gekochte consumptie op maakt.
Zonder afval koop je niets en maak je misbruik en als alles vol zit verliezen ze klanten die niet kunnen zitten...
Dus zorg voor afval op tafel en je zult niet lastig worden gevallen...
Als ik een half broodje uit de vuilnisbak haalde en op tafel leg en dan heb ik iets dus mag blijven zitten....
Zonder iets te kopen want je bepaal zelf hoe snel je de gekochte consumptie op maakt.
Zonder afval koop je niets en maak je misbruik en als alles vol zit verliezen ze klanten die niet kunnen zitten...
Ik heb trouwens ook de Rijdende Rechter getipt en de koude douche.
Druk was het dus niet.daltrakop schreef: Daarbij is mijn kennis op de bestelling koffie af gegaan maar door een probleem schoot het bij de bali niet op. Er stonden maar twee klanten.
Misschien geen geld bij zich gehad , en daarom geen bestelling gedaan.
stofzuigertje schreef:Ben in mijn leven er nog maar 2x geweest maar....
Tuurlijk, je gaat een oud broodje uit de kliko vissen...Ben je wel goed bij je hoofd?
-
arthur2000
Dit onderwerp is rijp voor een parlementaire enquete!
Nee, het is een TS die in de McDonalds even uit zijn slof geschoten is (we zijn allen mens, hé); en allemachtig: wat zitten hier weer een stelletje "Rechters", klaar met vooroordelen enz. Maar mij verbaast het niet meer. Ook niet wie het een verkeerde richting opdrukt.Teunbosseman schreef:+ tig.......zal gvd eens niet zo zijn.........en waarom verbaasd het mij nu weer niettenormin schreef:En weer word een topic om zeep geholpen. Met welles/nietes. Kan er net zo goed niemand meer met een normale vraag komen.Dit is geen mening meer welke men ventileert maar zeikzeuren om te zeikzeuren.
Tis tenminste wel een TS welke niet meteen gevlogen is.
-
witte angora
En ik weet niet veel maar ALS, ALS ik mij niet vergis dan weet ik wel wie dit zou kunnen wezen.witte angora schreef: Ik denk ondertussen dat je gewoon bezig bent met stangen en zuigen. Sorry hoor. Je wilt een discussie en je wil leren, maar als iemand het niet met je eens is dan ga je er dwars tegen in, en vertel je dat die ander er maar van alles bij verzint. De enige discussie die jij wil is dat jij gelijk hebt en dat jouw waarheid overeenkomstig de feiten is. Maar dat is geen discussie natuurlijk, en echt leren wil je ook niet, dat is me ook wel duidelijk. Er zijn genoeg tegenargumenten gegeven, maar die negeer je gewoon/wil je niet onder ogen zien.
Dus bij deze is het voor mij: case closed.
Op de manier zoals TS reageert noem ik niet uit je slof schieten,dat noem ik gewoon brutaal zijn en gelijk roepen dat je gediscrimineerd wordt is jezelf gewoon bewust in een slachtoffer rol plaatsen die niet nodig is.tenormin schreef:Nee, het is een TS die in de McDonalds even uit zijn slof geschoten is (we zijn allen mens, hé); en allemachtig: wat zitten hier weer een stelletje "Rechters", klaar met vooroordelen enz. Maar mij verbaast het niet meer. Ook niet wie het een verkeerde richting opdrukt.Teunbosseman schreef:+ tig.......zal gvd eens niet zo zijn.........en waarom verbaasd het mij nu weer niettenormin schreef:En weer word een topic om zeep geholpen. Met welles/nietes. Kan er net zo goed niemand meer met een normale vraag komen.Dit is geen mening meer welke men ventileert maar zeikzeuren om te zeikzeuren.
Tis tenminste wel een TS welke niet meteen gevlogen is.
Het is heel simpel,TS en kennis hebben niets besteld en de bedrijfsleider heeft gewoon het recht om te vragen of ze dan de zaak willen verlaten om ruimte te maken voor klanten die wel besteld hebben.
Dat TS dat asociaal gedrag noemt omdat het op dat moment niet in zijn plannen past waardoor TS het probleem ook groter maakt dan het werkelijk is,geeft de bedrijfsleider alleen maar gelijk.
En nee,het kan me niet schelen of iemand ouder of jonger is,je hebt je gewoon te gedragen en te luisteren als in dit geval de bedrijfsleider je iets vraagt.
Snuffel1 excuses is niet nodig, als u dat vind , vind u dat, zo komt het bij U over.snuffel1 schreef:Uit al uw reacties blijkt dat u wel in de mac bent geweest om een uitgekleed broodje ei te eten, daarna de mac verlaten heeft om uw kennis te gaan halen en daarna weer teruggegaan bent. Bij een nieuwe bezoek begon de ellende, uw bekende doet er tien minuten over om koffie te bestellen of zoals ik al eerder stelde iets anders maar uiteindelijk is er geen bestelling gedaan, wel zit u samen lekker de kwebbelen over allerlei zaken want de sfeer zit er best in maar die wordt bruut door de bedrijfsleider verstoort. Ik kan me de toonzetting van die bedrijfsleider wel voorstellen die vraagt "gaat u nog iets gebruiken want zo niet verzoek ik u om te vertrekken" u kon toen 2 kanten op, de koffie bestellen dan was er niets aan de hand geweest of hoog van de toren blazen en zeggen dat doen we wel als het wat rustiger is.
Met excuus, ik persoonlijk vind u een persoon die zich verschuilt achter uw ouderdom excuses en iedereen respect voor u moet hebben.
als de bedrijfsleider het inderdaad had gevraagd was het verhaal anders geweest maar het is zoals ik het beschreven neb. We kregen gewoon de opdracht het pand te verlaten.
ja, ik weet dat ik steeds in herhalingen val maar op een of ander manier geloof je mijn verhaal niet en ik heb er ook geen behoefte aan het steeds hier te verdedigen. Ik heb het niet hier gemeld om U van mijn waarheid te overtuigen. U gelooft het of niet. Aan U de keuze om eventueel te kunnen helpen en bij ongeloof er niet op in te gaan.
Tenslotte was ik er bij en U niet. Mijn ouderdom speelt een hele grote rol maar vooral mijn gezondheid. Bij ons en zeker bij mij gaat het e.a. langzamer en moeilijker.
zoals al eerder in het draadje is gemeld, door iemand met begrip, is het voor gehandicapten moeilijk en wordt het steeds moeilijker om toegang te krijgen en om geholpen te worden.
Zoals ik al eerder meldde kom ik ook bij andere Mc Donalds en daar is geen enkelprobleem.
daar bedienen ze gewoon aan tafel omdat ze zien dat het het gemakkelijker is. Dat is aardig,menselijk en ik vind dat goede services.
Ik schrijf dit omdat wat ik in hoogcatharijne meegemaakt heb ronduit onbeschoft was en dat je dit ook niet doe bij gezonde en/of jonge mensen.
die z.g.n. hulp verhalen wat zegt dat je maar buiten op een bankmoet zitten of 10 minuten lang genoeg was of ik mijn broodje ophad toenik mijn kennis ging halen ( nog geen5 min) komt omdat ik anders beweeg en door die grote scootmobiel opval.
U loopt hoop ik voor U dus even naar de rand en misschien roepen is genoeg.
maar ik ga geen excuses maken voor mijn beperkingen omdat er hier beperkingen van mensen zelf gebruikt worden om ook wat te zeggen.
Er wordt veel geprojecteerd. Wees daar bewust van.
het verhaal staat er en lees het nog eens misschien wordt het duidelijker.
Bedankt olaf79.olaf79 schreef:Ik vind dat je schandalig bent behandelt. Je hebt wel lef als bedrijfsleider om een gehandicapte te pakken. Heeft die man wel hersens in zijn hoofd. Ik snap dat je pissed bent. Je hebt als gehandicapte al genoeg te maken met discriminatie, problemen dat je ergens niet in of bij kunt etc.daltrakop schreef:Wij wilde niet zomaar zitten maar een kopje koffie drinken.
ik val in herhalingen.
alles heeft een tegenbeweging ook hier.
als ik op een bankje wil praten, wat ik nooit doe, dan ga ik wel op een bankje praten maar wat is hier de bedoeling van? Wat is dit voor discussie?
Als je wilt adviseren vanuit al je wijsheid dan lees ik dat graag en wil best van je leren maar krijg het idee dat dit de bedoeling niet is. Je hoeft mij geen gelijk te geven en ik hoef niet te winnen.
ik heb mijn ervaring en waarheid gedeeld om daarover van informatie te wisselen.
We hoeven niet elkaars gelijke te zijn maar misschien kunnen we elkaar (leren) begrijpen.
anders heeft deze ontmoeting geen zin.
Als je een ander verhaal heb is ook prima, open dat draadje en ik zal komen in de hoop jou te kunnen helpen. Want dat is toch de bedoeling?
tnx
het is inderdaad waar, het is vaak niet erg gemakkelijk.
naar mijn idee was hij doorgeslagen en is er misschien iets gebeurd, prive leven of warencontrole want er liep iemand met een zaklantaarn alles te controleren en ze waren zwaar aan het shoonmaken. Maar dan nog, na zijn gedrag had hij het goed kunnen maken.
Je hoef je niet te verdedigen, want zoals je en ik al heb geschreven, was niemand van de aanwezigen bij het voorval betrokken.ja, ik weet dat ik steeds in herhalingen val maar op een of ander manier geloof je mijn verhaal niet en ik heb er ook geen behoefte aan het steeds hier te verdedigen. Ik heb het niet hier gemeld om U van mijn waarheid te overtuigen. U gelooft het of niet. Aan U de keuze om eventueel te kunnen helpen en bij ongeloof er niet op in te gaan.
Als je wat vaker hier komt, zou je merken, dat verschillende altijd een mening paraat hebben,en TS ongeloofwaardig willen verklaren.
Ik zou in jou plaats dit afsluiten en niet verder op ingaan.
Hou de eer aan jou.
dat ben ik wel met je eens, er zou geen verschil moeten zijn. Mijn vraag aan jou, ben je gehandicapt of heb je iemand in de omgeving die dat is? Dan merkje het verschil want die is er helaas duidelijk wel. Dagelijks de hele dag door. Alleen zo een scootmobiel kan al ergenis zijn omdat hij naast een tafeltje staat. Uiteraard ken ik op den duur mijn adresjes en daar is het geen probleem en helpen zelfs de stoelen wat opzij te zetten zodat ik toch aan de tafel kan maar meestal rijd ik met het gekochte zo snel mogelijk de zaak weer uit. Ook Mc Donalds doen dat zonder probleem. Alleen hier was er iets teveel wat het ook mag zijn maar ik was de klos.puma73 schreef:Wat heeft een handicap te maken met het optreden van de bedrijfsleider te maken.olaf79 schreef:Ik vind dat je schandalig bent behandelt. Je hebt wel lef als bedrijfsleider om een gehandicapte te pakken. Heeft die man wel hersens in zijn hoofd. Ik snap dat je pissed bent. Je hebt als gehandicapte al genoeg te maken met discriminatie, problemen dat je ergens niet in of bij kunt etc.daltrakop schreef:Wij wilde niet zomaar zitten maar een kopje koffie drinken.
ik val in herhalingen.
alles heeft een tegenbeweging ook hier.
als ik op een bankje wil praten, wat ik nooit doe, dan ga ik wel op een bankje praten maar wat is hier de bedoeling van? Wat is dit voor discussie?
Als je wilt adviseren vanuit al je wijsheid dan lees ik dat graag en wil best van je leren maar krijg het idee dat dit de bedoeling niet is. Je hoeft mij geen gelijk te geven en ik hoef niet te winnen.
ik heb mijn ervaring en waarheid gedeeld om daarover van informatie te wisselen.
We hoeven niet elkaars gelijke te zijn maar misschien kunnen we elkaar (leren) begrijpen.
anders heeft deze ontmoeting geen zin.
Als je een ander verhaal heb is ook prima, open dat draadje en ik zal komen in de hoop jou te kunnen helpen. Want dat is toch de bedoeling?
tnx
Naar mijn idee heeft het hele verhaal over gehandicapt zijn niks met het hele verhaal te maken. Mensen die dit opvoeren in hun klacht proberen daarmee juist te bereiken dat men meer begrip heeft voor de situatie.
Deze situatie kan op iedereen, met of zonder handicap geprojecteerd worden.
het is soms moelijk om voor gehandicapten ( niet voor iedereen) te denken als je zelf niet in die situatie zit maar tracht er op te letten en te zien.
eleven bedankt voor de tip want is best vermoeiend.eleven schreef:Je hoef je niet te verdedigen, want zoals je en ik al heb geschreven, was niemand van de aanwezigen bij het voorval betrokken.ja, ik weet dat ik steeds in herhalingen val maar op een of ander manier geloof je mijn verhaal niet en ik heb er ook geen behoefte aan het steeds hier te verdedigen. Ik heb het niet hier gemeld om U van mijn waarheid te overtuigen. U gelooft het of niet. Aan U de keuze om eventueel te kunnen helpen en bij ongeloof er niet op in te gaan.
Als je wat vaker hier komt, zou je merken, dat verschillende altijd een mening paraat hebben,en TS ongeloofwaardig willen verklaren.
Ik zou in jou plaats dit afsluiten en niet verder op ingaan.
Hou de eer aan jou.
ik kom nier niet vaak dat klopt en eerlijk gezegd had vooraf een andere indruk..
fijn weekend.
Dat legt toch echt voor een gedeelte aan jezelf en hoe jij je opstelt in de wereld.daltrakop schreef: Mijn vraag aan jou, ben je gehandicapt of heb je iemand in de omgeving die dat is? Dan merkje het verschil want die is er helaas duidelijk wel. Dagelijks de hele dag door.
Er zijn genoeg gehandicapten mensen die daar geen problemen mee hebben en ja,zelfs als ze in een scootmobiel zitten of andere hulpmiddelen gebruiken.
Als je dat idee had,dan had je helemaal gewoon weg moeten gaan ipv commentaar te geven.daltrakop schreef:naar mijn idee was hij doorgeslagen en is er misschien iets gebeurd, prive leven of warencontrole want er liep iemand met een zaklantaarn alles te controleren en ze waren zwaar aan het shoonmaken.
Hoe het ook is,je hebt het probleem gewoon groter gemaakt dan nodig was en dat ligt toch echt bij hoe jij je opstelde ten opzichte van de bedrijfsleider.
TS hoeft zich niet nederig op te stellen, kom nou....Verder adviseer ik je om hetgeen wat eleven hierboven schrijft nog eens goed door te lezen.