LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vraag voor vroem

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
witte angora

Re: vraag voor vroem

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik had dus een tandarts zonder gevoel, die het ook al niet nodig vond om antibiotica voor te schrijven. Die heb ik dus bij de huisarts gehaald, tandarts kwaad, zegt ze even later, goh, toch maar goed dat je dat wél gehaald had. Ja dat wist ik. Ik ben ook niet achterlijk. De druk werd zo groot dat het kaakbot begon te kraken, hetzelfde gekraak als dat er een kies wordt getrokken.

Dat was dus dezelfde tandarts die voor minimaal 240 euro gefraudeerd heeft en waar ik al ruim een jaar weg ben. En waar zo ongeveer iedereen weg loopt. "Meneer de echtgenoot" werkt er al een tijd niet meer, in tegenstelling tot een jaar of vijf geleden, en "mevrouw" haalt tegenwoordig dagelijks zelf de kinderen van school. Zo druk is het daar tegenwoordig. :wink:

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Geen idee of er verschil zit in de pijn die iemand heeft als
een wortelkanaalbehandeling nodig is, misschien kan Vroem die vraag beantwoorden.

Wel is er natuurlijk een verschil in de pijngrens van mensen.
De ene kan meer verdragen dan de ander.

stokroosje

Ongelezen bericht door stokroosje »

Mijn vriend heeft dus een hele hoge pijngrens, anders had ik me ook niet zo onbegrepen gevoeld. Mijn probleem is dat ik het nu niet zo gemakkelijk los kan laten. Dat heeft ook een reden, maar het belangrijkste is dat het weer goed gaat met mijn vriend.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

stokroosje schreef:Mijn vriend heeft dus een hele hoge pijngrens, anders had ik me ook niet zo onbegrepen gevoeld. Mijn probleem is dat ik het nu niet zo gemakkelijk los kan laten. Dat heeft ook een reden, maar het belangrijkste is dat het weer goed gaat met mijn vriend.
Moeilijk maar je moet proberen nu aan leuke dingen te denken en proberen
dit achter je te laten hoe moeilijk het ook is.
Je kan er niet in blijven hangen, daar heb jij jezelf heel hard mee.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

stokroosje schreef:Mijn vriend heeft dus een hele hoge pijngrens, anders had ik me ook niet zo onbegrepen gevoeld. Mijn probleem is dat ik het nu niet zo gemakkelijk los kan laten. Dat heeft ook een reden, maar het belangrijkste is dat het weer goed gaat met mijn vriend.

Blij te horen!
Verder wat ik al zei,hartklachten ,flauwvallen,iedereen is anders,laten we ( ik bedoel wij nederlanders) dat respecteren.

Ik ga ook niet midden in de nacht zelf,ik ven hard en oh jee ik weet heeeel goed hoe het voelt,heb alles wel gehad wat je bij tandarts kaak of ordothontoloog??kan krijgen gehad..
Maar stel mijn man valt flauw,en heeft aan zijn hart en raak ik ook in paniek,en stel je hebt lompe ongeïnteresseerde boer andere kant,die denkt ppfff zeur niet komt morgen wel..heb jij mij ook verkeerde denk ik...
En nee sommige kanaal kunnen niet wachten,soms ineens boem en moet je...
Het is wat anders net als ik bv brug en dure,en eentje was tricky...dat we dan afspreken zullen we voor zekerheid kanaal doen over twee wk is wat anders..

Soms is kanaal gelijk nodig,door misschien ook nog onsteking,krijg je ook nog anti bio erbij .
Ik vind eerlijk gezegd en dat meen ik oprecht..dat er wel hard geoordeeld word..

Denk zelf nu eens in als partner hebt en gebeurd....

@ vogels ja sorry maar zie ook tenormin nergens hebben over trekken
Soms bij behandeling is beter geen verdunners,ik neem sommige medicatie al niet als ik moet..

Iemand heeft het wel eend geroepen dat nieuw mensen tot de grond gelijk gemakt worden maar ik zie nu toch echt dit soort dingen keihardgebeuren...

Is dat de bedoeling,nee toch,je bent toch elkaar te helpen zoals josephien zei,lijkt wel verhoor...

Ts hoop dat het beter blijft gaan,misschien nog wat gevoelig dat kan..succes met hem
Laatst gewijzigd door rozemarijntje op 14 jan 2014 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

vogels schreef:@rozemarijntje: nee, tenormin heeft het idd niet over trekken, die - voorbarige? - conclusie trok ik omdat er gesproken werd over kaakchirurg.

Verder: een wortelkanaalontsteking is geen reden om midden in de nacht een tandarts te gaan bellen. Ook niet als iemand hartproblemen heeft, dat staat er helemaal los van.

Sterker nog: lees even wat Vroem hierover schrijft.

Dat is mijn mening, daar moet je het mee doen. :mrgreen:
Hey die opmerking heb je gepikt hihih rijdende rechter :wink:
Oke kan gebeuren iets anders lezen gebeurd me zo vaak :wink:

Ik heb het meer over de paniek die iemand voelt,onmacht bang etc.
K ga ook niet in de nacht..maar snap wel de paniek reactie.

Dit is de mijne hihihh uh uitspraak :wink:

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

vogels schreef:
rozemarijntje schreef: Hey die opmerking heb je gepikt hihih rijdende rechter :wink:
Sh*t, krijg ik straks nog een proces aan m'n broek :!: :lol:
Denk niet dat de rijdende rechter je een proces aandoet. Hij was straks in Late Night Show; is een hartstikke leuke kerel als je hem zo hoort en vóór de mensen die nu niet meer naar een kantonrechter kunnen (door de hoge kosten). Dus die zal je opmerking alleen maar lachend lezen.

stokroosje

Bij ons word niet bezuinigd op het gebit, mijn vriend zit in de hoogste verzekering. De hartklachten en darmklachten hadden niets met zijn kiespijn te maken, wel met de pijnstillers die hij niet mag slikken. Verder vind ik dit net een kruisverhoor. Ik vind het normaal als iemand zoveel pijn heeft, dat die geholpen wordt, je weet niet van te voren wat er aan de hand is. Soms moet je naar de situatie kijken en niet naar de regeltjes voor spoedbehandeling. Verder vind ik het erg treurig, dat je niet geholpen kunt worden in de woonplaats waar je je bevind op dat moment. Verder lees ik dat ik me niet zo druk moet maken, ik heb niet voor niks 2 keer in de week gesprekken vanwege mijn problemen en stress. Helaas erfelijk mee belast. Daarbij maakt de slechte interesse van de 2 tandartsen mij boos, geen vraag gesteld. Mag ik mij druk maken. Het is nu achter de rug, maar dat het allemaal zo moeilijk moet begrijp ik niet.

gilas

Ongelezen bericht door gilas »

stokroosje schreef:Bij ons word niet bezuinigd op het gebit, mijn vriend zit in de hoogste verzekering. De hartklachten en darmklachten hadden niets met zijn kiespijn te maken, wel met de pijnstillers die hij niet mag slikken. Verder vind ik dit net een kruisverhoor. Ik vind het normaal als iemand zoveel pijn heeft, dat die geholpen wordt, je weet niet van te voren wat er aan de hand is. Soms moet je naar de situatie kijken en niet naar de regeltjes voor spoedbehandeling. Verder vind ik het erg treurig, dat je niet geholpen kunt worden in de woonplaats waar je je bevind op dat moment. Verder lees ik dat ik me niet zo druk moet maken, ik heb niet voor niks 2 keer in de week gesprekken vanwege mijn problemen en stress. Helaas erfelijk mee belast. Daarbij maakt de slechte interesse van de 2 tandartsen mij boos, geen vraag gesteld. Mag ik mij druk maken. Het is nu achter de rug, maar dat het allemaal zo moeilijk moet begrijp ik niet.
Een doktersdienst of in dit geval een tandartsdienst is volgens mij alleen maar voor spoed en noodgevallen.
Dus,ja een tandarts zal kiespijn niet meteen als noodgeval zien.
De regeltjes zijn er niet voor niets aangezien er al genoeg misbruikt van gemaakt wordt.

Het is vervelend dat je zo gestressed bent maar je reactie tegenover een tandarts maakt de situatie niet beter.Niet voor jezelf maar zeker ook niet voor je vriend.

Fijn dat het nu verholpen is.

vroem

Ongelezen bericht door vroem »

even een beetje info over spoedgevallendiensten door tandartsen, want daar zijn blijkbaar wat onduidelijkheden over. TS vind een aantal dingen raar en/of niet normaal.
Dat de perceptie zo is dat in visie van iemand bepaalde zaken op een bepaalde manier geregeld moeten zijn, betekent niet dat het zoals het geregeld is een slechte regeling is. Dergelijke regelingen moeten werken voor beide kanten, en spoedgevallendiensten zijn met asocialer worden van de maatschappij helaas een steeds groter belasting aan het worden..Zodanig zelfs dat huidige opzet in bepaalde regio's behoorlijk ter discussie staat.
In NL is het acceptabel gevonden dat er bepaalde grenzen zijn aan wat als spoed beschouwd wordt, en die ligt bij ongevallen en nabloedingen (die laatste kunnen levensbedreigend zijn). Wel is er de ""voorwaarde"" dat iemand met pijn binnen 24 uur gezien/geholpen kan worden.
Of dat nu bij eigen tandarts of spoeddienst is. In de regel wordt dat uitgebreid naar ander werk tijdens bv spreekuren in het weekend, bv vastzetten van een losse kroon of herstel van ene gebroken vulling in zicht.
Spoedgevallen diensten zijn in essentie niet anders dan waarneemregelingen buiten normale werktijden.
Dat betekent dat de regeling inhoudt dat ik wanneer ik dienst heb waarneem voor de tandartsen in mijn werkgebied waar ik de afspraken mee gemaakt heb. Dat is dus waarneming voor hun patiënten, en opvang voor mensen in werkgebied zonder eigen tandarts, of bv vakantiegangers.
Iemand die de tandarts in Utrecht heeft maar in bv Nijmegen woont moet heel goed beseffen dat hij bij klachten in het weekend dus terug dient te vallen op de waarneming van zijn eigen tandarts, dus Utrecht..Je kan niet zomaar gaan waar je het op dat moment uitkomt. Hij heeft daar immers bewust voor gekozen, en dan kies je ook voor de lastiger randvoorwaarden die erbij horen, die de meeste mensen zich echter niet (willen) beseffen tot het aan de orde is. Maar dat is niet de fout van de tandarts die dienst heeft. Nu wordt het zeker bij echte problemen zoals ongeval niet zo zwart wit uitgevoerd, maar het is wel een factor om rekening mee te houden bij keuzes die men maakt.
Persoonlijk vertel ik dit wel altijd aan mensen die patiënt willen blijven maar verder weg gaan wonen.

stokroosje

Dat is duidelijk maar mijn vriend is niet verder weg gaan wonen, was gewoon een weekend bij mij thuis. En wordt dan naar zijn eigen woonplaats gestuurd, vanwege onderlinge afspraken. Maar het helpt allemaal toch niks meer. Het zal ook wel niet veranderen.

Gesloten