LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hoog elektarverbuik moeder

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
ruud_a

Re: hoog elektarverbuik moeder

Ongelezen bericht door ruud_a »

de stroomleverancier is verantwoordelijk tot de meter(of misschien de stoppen/ smeltveiligheden/ automatische zekeringen).
alles wat daarna komt is voor de woningbouw.
aangezien er na de meter stroom wordt gebruikt als alle apparatuur is uitgeschakeld, is het een verhaal voor de woningbouw.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

16again schreef:
chanty77 schreef: in zeg 6 uurtjes 8khw verbruiken vind ik nogal iets
Alle elektrische apparaten zetten vrijwel alle toegevoerde energie om in warmte.
(Zelfs de koelkast! die wordt aan achterkant warm)
Een constant verbruik van meer dan 1kwh is gelijk aan een flinke straalkachel.
Als die energie echt in huis verbruikt wordt, dan moet je dat in de betreffende kamer al aan temperatuur merken.
Valt wel mee; mijn oventje is 1300 Watt, maar als die een uurtje staat te draaien wordt het in huis heus niet zoveel warmer. Thermostaat staat immers op 19,5 graden, hooguit dat de cv wat later aan slaat.

En dat scheelt dan weer gasverbruik.

De calorische waarde van 1 m3 gas is trouwens ongeveer 8,79 Kwh. (Bron: http://www.eclecticsite.be/calc/energie.htm)

16again

Ongelezen bericht door 16again »

witte angora schreef: Valt wel mee; mijn oventje is 1300 Watt, maar als die een uurtje staat te draaien wordt het in huis heus niet zoveel warmer
Dat oventje heeft een thermostaat, zodra intern de juiste temperatuur bereikt is, wordt niet langer het volle vermogen gebruikt.
Met deuren (en ramen) dicht lijkt het mij onwaarschijnlijk dat je in een ruimte 1kw verstookt, zonder dat je dit aan de temperatuur merkt. (zeker als kachel uit staat)

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Zoals gezegd, de calorische waarde van 1 m3 gas is gelijk aan ca 8.79 Kwh. Dus één Kwh elektra staat gelijk aan zo'n 0,12 m3 gas.

Als het gasverbruik gemiddeld zo'n 5-6 m3 per dag is bij de topicstarter (bij mij is het op het ogenblik ca 2,5 per dag voor de verwarming, jaarverbruik verwarming ligt op 400 m3) dan heeft dat zeker wel invloed, maar niet dat je er nou zo warm van wordt, denk ik. Hooguit dat de cv minder vaak aan slaat.

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Oh, ik dacht en had begrepen dat koelkast en cv niet uit was gedaan. Als dat wel het geval is geweest dan houdt mijn suggestie idd geen stand!
Al denk ik dat met het oog op de netbeheerder en alles moeten uitsluiten en gemeten hebben dit toch een goede aanvulling kan zijn. Overigens adviseer ik u om, indien mogelijk dagelijks foto's van de meterstanden te nemen. Zorg er dan wel voor dat u er eenkrant van die dag met daarop datum duidelijk leesbaarbij houdt. Dit bevestigt datum van opname.
Foto's zijn nml perfecte bewijsstukken!

16again

Ongelezen bericht door 16again »

witte angora schreef:....maar niet dat je er nou zo warm van wordt, denk ik.
Mijn statement is ook niet dat je met 1kW je huis kan verwarmen, alleen dat een verborgen gebruiker van 1kW toch flink wat warmte produceert, en daarmee ook op te sporen is.

Gesloten