Jolijn schreef:gilas schreef:Jolijn schreef:En brengt je kind de gewone boodschappen naar de auto en loop je als ouder terug de winkel in voor alcohol, wat dan?
Heeft de kassière dan het vermoeden dat de ouder dat doet om heisa te voorkomen of om te verbloemen dat de alcohol eigenlijk voor het bijv. 12jarige kind i
Wat er buiten de supermarkt gebeurd is niet het probleem van de supermarkt.
Al wil je je kind wijn geven op de parkeerplaats of terwijl je naar huis rijdt,dat is jouw probleem.
Het punt blijft dat een supermarkt op het eigen terrein,verantwoordelijk is dat er geen alcohol is bij kinderen onder de 18 jaar.
Als ze omdat te verkomen een ID vragen,dan kan ik me dat goed voorstellen.
En in plaats van te gaan klagen en mekkeren daarover,is het een kleine moeite om even de ID te pakken en te laten zien.
Of gaan er dan weer een stel mensen mekkeren over hun "privacy".
Je bedoelt dus eigenlijk, net als @sjohie, dat ouders het beste boodschappen (+ alcohol) kunnen kopen, zonder minderjarige kinderen er bij?
Want als een 12,1,3,14 jarig kind braaf zijn ID laat zien, en zich niet druk maakt om privacy, krijgt ouder de alcohol niet mee?
Ze mogen best mee boodschappen doen maar dan
kan je dus wel verwachten dat er om ID gevraagd wordt als je alcohol bij je hebt,met de nadruk op Kan want het hoeft niet.
En Als er een ID wordt gevraagd en getoond dan zal het al een heel stuk sneller gaan bij een kassa.
Er wordt toch geen kopie gevraagd van de ID en ik betwijfel dat de cassiere gaat onthouden wat er nog meer op het ID staat,dus dat hele privacy gebeuren is een schijn privacy.
Maar goed deze discussie blijft in rondjes maar doorgaan en levert niets op.
Daarbij heeft TS al zijn antwoordt gehad.
Je kan over een heleboel zaken een hele lange discussie blijven voeren,uiteindelijk blijven een heleboel zaken ook eigen verantwoordelijkheid en logica.
Je kan stennis schoppen aan de kassa omdat je ID wordt gevraagd of je kan gewoon je ID laten zien en verder gaan met je boodschappen inpakken.
En dat is wat mij betreft het laatste wat ik zeg over dit draadje.