LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onderzoek naar hoogfrequent geluid

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
witte angora

Re: Onderzoek naar hoogfrequent geluid

Ongelezen bericht door witte angora »

Chocomelk schreef:
gezondheid schreef:Laat duidelijk zijn dat ik mij niet snel stoor aan geluiden. Ik heb er geen last van. Echter of het ook gezond voor je is een tweede blijkt uit een bericht en onderzoek:

http://www.nu.nl/binnenland/3644247/ver ... mmers.html
Als jij er geen last van hebt waar maak jij je dan druk om !????
+1

Dat vraag ik me dus ook af. Nu wordt de nachtrust van Amsterdammers er bij gehaald, nooit geweten dat Amsterdam ergens in Friesland ligt en dat die allemaal last hebben van de mosquito van de buurman van 'gezondheid'.

gezondheid

Ongelezen bericht door gezondheid »

Witte Angora: Nergens heb ik gezegd dat Amsterdam in Friesland legt. U legt mij woorden in de mond die ik niet heb gezegd. Ik haal dit aan om aan te tonen dat geluidsoverlast tot gezondheidsklachten doet geven. Geluidsoverlast is in top 10 van bron van ergernis.

Andere mensen die hinder hebben van hoogfrequent geluid:

http://www.bndestem.nl/regio/bergen-op- ... r-1.482987

http://0308783450.nl/wp-content/uploads ... pture4.png

http://www.dichtbij.nl/zaanstreek/regio ... -piep.aspx

http://www.knalltrauma.ch/Navigation/Lautstaerke.htm

http://www.rijnmond.nl/nieuws/06-10-200 ... n-uit-tuin

Waar u heeft daar geen enkele boodschap aan dus ga ik verder niet met u in discussie. Ik vraag alleen maar om onderzoeken niet meer of minder!

witte angora

gezondheid schreef:

Het gebruik van en onderzoek naar dit soort apparatuur met ultrasoon
of hoog frequent geluid is relatief nieuw en de onderzoeksgegevens erover zijn nog incompleet of onduidelijk.
@ gezondheid: in tegenstelling tot wat jij beweert, geeft de door jou geciteerde KNO-arts aan dat hij/zij NIET weet wat de gevolgen zijn van hoog frequent geluid (en dus van mosquito's, tuinwachters, kattenverjagers en wat dies meer zij). Je onderbouwt niets. Met als gevolg dat je uit je nek zit te communiceren.

Kun je wel roepen dat niemand een tegenargument aandraagt: het tegenargument is: wie eist bewijst, jij beweert iets, maar je hebt geen enkele deugdelijke onderbouwing. Niet van die KNO-arts, en niet van dat SP-kamerlid dat wel vragen stelt, maar het eigenlijk ook niet weet, anders hoefde hij die vragen niet te stellen. En waarom anderen moeten zorgen voor onderzoeken om jouw stelling te onderbouwen is mij ook niet helemaal duidelijk.

Het is lekker weer, ik zou zeggen, ga eens naar het bos een wandeling maken, hoor eens hoe de vogels fluiten, en zie eens hoe de voorjaarsbloemen zich openen. Echt, de natuur is schitterend, en je komt er een heel eind tot rust. Ik ben nu thuis aan het poetsen, en vanmiddag ga ik met de tuin aan de gang, moet nog even met de buurvrouw mee (vluchteling met, en dat is geen grap, polio) om haar kind van school te halen; kortom, er is genoeg leuks en zinnigs te doen, je moet het alleen even opzoeken.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

tenormin schreef:Vind de nickname van Gezondheid ook verkeerd gekozen: Het heeft hier wel degelijk van doen met 'bord voor hoofd' persoon: eerst mosquito, dan de tuinwachter, de windgong en nu hoog frequent geluid. What's next? Denk zelf dat hij/zij aandachtsgeil is. Blijf op je eigen forum. Maar ja, daar is niemand aanwezig die je naar de mond schrijft. Ik zou, als ik de moderatie was, eerst kijken welk onderwerp 'gezondheid' heeft gemaakt alvorens het vrij te geven. Of het Münchhausen by Proxy is of Hypochondrie, geen idee, maar ergens zit er flink wat scheef in de grijze massa van de TS. Gezondheid, proost. Op de goede afloop van alweer een te sluiten topic.
+1

witte angora

poezenpiep-ruzie
:lol: :lol:

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Nergens heb ik gezegd dat Amsterdam in Friesland legt.
De kip legt een ei en U ligt in bed.
U legt mij woorden in de mond die ik niet heb gezegd.
U schrijft iets op wat u niet heeft geschreven. We praten hier niet. Dus ook hierin iets zorgvuldiger in het taalgebruik lijkt me op zijn plaats.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

witte angora schreef: @ gezondheid: in tegenstelling tot wat jij beweert, geeft de door jou geciteerde KNO-arts aan dat hij/zij NIET weet wat de gevolgen zijn van hoog frequent geluid (en dus van mosquito's, tuinwachters, kattenverjagers en wat dies meer zij). Je onderbouwt niets. Met als gevolg dat je uit je nek zit te communiceren.Moet en zal aandacht hebben hahaha.

Kun je wel roepen dat niemand een tegenargument aandraagt: het tegenargument is: wie eist bewijst, jij beweert iets, maar je hebt geen enkele deugdelijke onderbouwing. Niet van die KNO-arts, en niet van dat SP-kamerlid dat wel vragen stelt, maar het eigenlijk ook niet weet, anders hoefde hij die vragen niet te stellen. En waarom anderen moeten zorgen voor onderzoeken om jouw stelling te onderbouwen is mij ook niet helemaal duidelijk.
Juist, wie eist die bewijst maar TS kan niets bewijzen !

Het is lekker weer, ik zou zeggen, ga eens naar het bos een wandeling maken, hoor eens hoe de vogels fluiten, en zie eens hoe de voorjaarsbloemen zich openen. Oei oei geeft misschien wel geluidsoverlast die vogels... Echt, de natuur is schitterend, en je komt er een heel eind tot rust. Ik ben nu thuis aan het poetsen, en vanmiddag ga ik met de tuin aan de gang, moet nog even met de buurvrouw mee (vluchteling met, en dat is geen grap, polio) om haar kind van school te halen; kortom, er is genoeg leuks en zinnigs te doen, je moet het alleen even opzoeken.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

TS is autistsch/heeft Asperger.
Misschien is hij al wel onder behandeling van psychiater/psycholoog en raadt die hem juist aan, alles van zich af te redeneren op fora.
In het echte leven kan men het niet opbrengen om steeds maar de ellenlange -dezelfde- verhalen aan te horen.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

puma73 schreef:
Jolijn schreef:

Gemeente Heerenveen wilde de APV aanpassen of zoiets.
Maar het was geloof ik niet de bedoeling om buurman te helpen hoe evt te reageren naar de gemeente toe.

Komende weekeinden zal er wel geluidsoverlast worden ondervonden door de vele klapschaatsen.
Ik heb in dat bewuste topic gezegd dat die buurman wel een hele grote tuin moest hebben, TS woont namelijk niet in Heerenveen.
:lol: Had ik niet gelezen........
De 'buurman' is erbij gehaald om het een persoonlijk tintje te geven.
Laatst gewijzigd door Jolijn op 06 mar 2014 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

Jolijn schreef:TS is autistsch/heeft Asperger.
Misschien is hij al wel onder behandeling van psychiater/psycholoog en raadt die hem juist aan, alles van zich af te redeneren op fora.
In het echte leven kan men het niet opbrengen om steeds maar de ellenlange -dezelfde- verhalen aan te horen.

TS heeft zijn eigen forum, laat hij daar gaan spelen.

gilas

Ongelezen bericht door gilas »

Jolijn schreef:TS is autistsch/heeft Asperger.
Dan is een blog een beter idee voor Gezondheid.Kan hij schrijven wat hij wil zonder te worden tegengesproken.
gezondheid schreef:Ik vraag alleen maar om onderzoeken niet meer of minder!
Een heleboel mensen hebben aan jouw gevraagd om de andere kant van dit onderwerp te onderzoeken maar dat weiger je hardnekkig omdat je dan tot de ontdekking zal komen dat zaken niet zo zwart/wit zijn als jij nu beweert.
Lastig he,al die mensen die maar steeds een andere mening hebben en die je kritisch benaderen.
Chocomelk schreef:Je hebt helemaal geen dochter Gezondheid hoe komt u aan dit schrijven !?
Dat zou ik ook weleens willen weten en of Gezondheid zomaar dit op een openbaar forum mag plaatsen want dit is persoonlijke informatie van een patient die in vertrouwen een arts heeft geraadpleegd.

tenormin

Hier nog zo'n onzin onderzoek naar geluid. http://www.telegraaf.nl/binnenland/2235 ... zoek_.html
En dat gaat niet over Mosquito, Tuinwachters, Windgong of Hoogfrequent Geluid, alleen laat het zien dat ook dit onzin is en alleen maar weggegooid geld.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

gezondheid schreef:Geluidsoverlast is in top 10 van bron van ergernis.
Dit zal ongetwijfeld kloppen. Maar onder geluidsoverlast valt veel, en jij probeert jouw specifieke punt kracht bij te zetten door geluidsoverlast maar eens aan te halen.
gezondheid schreef:Waar u heeft daar geen enkele boodschap aan dus ga ik verder niet met u in discussie. Ik vraag alleen maar om onderzoeken niet meer of minder!
Ah, we zijn er wéér. Meneer, mevrouw? vraagt wéér eens om aandacht. En iedereen die niet hallelujah roept en het roerend met hem eens is wordt genegeerd.

gezondheid

Kuklos: mag ik u er op wijzen dat geluiden rond de 17KHz toon ronduit als zeer vervelend, irritant wordt ervaren? Deze hoogfrequente geluiden worden juist ingezet om jongeren weg te jagen. Kennelijk vind u het geluid prima dat particulieren dit gaan inzetten. Totdat het u zelf overkomt? Verder wijst uit dat op dit platform een aantal (dezelfde) mensen reageert op deze topics hetgeen een verkleurt beeld doet geven. In dat kader wil ik dan ook onderzoek houden wat de invloed is. Het is overigens niet wetenschappelijk bewezen dat deze geluiden jeugd doet verjagen. Natuurlijk kun je voor of tegen zijn maar het is de manier waarop je dat doet. Een plaat voor je kop en dat soort taalgebruik vind ik niet veel respect tonen.

Nogmaals het gaat mij er niet om dat u het eens of oneens bent. Daar heb ik geen boodschap aan. Het gaat mij er om naar de wetenschappelijke onderzoeken. Klachten die mensen ervaren doen er kennelijk niet toe. Dat zijn met name hoofdpijn, oorpijn en oorsuizingen. Kennelijk ziet u niet om naar andere mensen die hiervan gezondheidsklachten van ondervinden en zal u dat een zorg zijn. Dat mag, we leven in een vrij land. Het is de keuze die u hierin maakt. Wel kan ik u zeggen dat mensen het erg prettig vinden dat het onderwerp verwijderd wordt van het forum. Waarom mag het ene onderwerp wel en het andere niet? Wilt u dat gaan bepalen? Het is een consumentenforum over producten. Verder is er bovendien geen enkel wetenschappelijk bewijs dat deze geluiden dieren weg doen jagen. Die onderzoeken zijn er niet! En als u de reacties van KNO artsen al niet serieus neemt, wie dan wel?
Laatst gewijzigd door gezondheid op 06 mar 2014 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.

puma73

Ik gebruik zit zelfde geluid om katten te verjagen, het werkt uitstekend. Geen last van katten die je tuin omwoelen en allerlei ongewenste troep achterlaten.

gezondheid

Puma 73: Kennelijk hoort hij het geluid zelf niet maar kinderen juist weer wel. Maar dat hoeft niet! Er zijn ook apparaten op de markt die een zuivere toon uitzenden met ultrasoon geluid dat niet te horen valt door mensen. Echter door slechte kwaliteit van het toestel worden er hoogfrequente geluiden uitgezonden. Naarmate je ouder wordt hoor je minder hogere tonen dit proces wordt presbyacusis genoemd. Nogmaals er is geen wetenschappelijk bewijs dat het katten uit je tuin houdt.
Laatst gewijzigd door gezondheid op 06 mar 2014 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos

gezondheid schreef:Kuklos: mag ik u er op wijzen dat geluiden rond de 17KHz toon ronduit als zeer vervelend, irritant wordt ervaren? Deze hoogfrequente geluiden worden juist ingezet om jongeren weg te jagen. Kennelijk vind u het geluid prima dat particulieren dit gaan inzetten. Totdat het u zelf overkomt?
Zucht. Reageer nou eens op hetgeen gezegd wordt en draai niet je eigen grijsgedraaide plaat af. En leg mensen geen woorden in de mond.
Of is dat wel respect?
gezondheid schreef:Natuurlijk kun je voor of tegen zijn maar het is de manier waarop je dat doet. Een plaat voor je kop en dat soort taalgebruik vind ik niet veel respect tonen.
Jij bent wel de allerlaatste die ooit nog zijn mond moet opendoen over respect. Als iemand het niet met je eens is ga je die persoon maar negeren. Blijkbaar is dat respect in jouw ogen.
Als iemand inhoudelijk iets inbrengt negeer je dat ook, bijvoorbeeld Newmikey. Ook dat is dan blijkbaar respect in jouw ogen.
Je opent tig topics die elke keer weer verwijderd worden en dat is blijkbaar ook respect in jouw ogen.

Als jij zo graag respect wil moet er eens mee beginnen het aan anderen te geven.

En hoe begin je daar het beste mee? Door niet keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer weer een topic te openen over steeds hetzelfde nadat het vorige is weggehaald. En daarna ga je in op de inhoudelijke argumenten van anderen.

Zo niet dan moet je je mond houden over respect.

tenormin

kuklos schreef:
gezondheid schreef:Kuklos: mag ik u er op wijzen dat geluiden rond de 17KHz toon ronduit als zeer vervelend, irritant wordt ervaren? Deze hoogfrequente geluiden worden juist ingezet om jongeren weg te jagen. Kennelijk vind u het geluid prima dat particulieren dit gaan inzetten. Totdat het u zelf overkomt?
Zucht. Reageer nou eens op hetgeen gezegd wordt en draai niet je eigen grijsgedraaide plaat af. En leg mensen geen woorden in de mond.
Of is dat wel respect?
gezondheid schreef:Natuurlijk kun je voor of tegen zijn maar het is de manier waarop je dat doet. Een plaat voor je kop en dat soort taalgebruik vind ik niet veel respect tonen.
Jij bent wel de allerlaatste die ooit nog zijn mond moet opendoen over respect. Als iemand het niet met je eens is ga je die persoon maar negeren. Blijkbaar is dat respect in jouw ogen.
Als iemand inhoudelijk iets inbrengt negeer je dat ook, bijvoorbeeld Newmikey. Ook dat is dan blijkbaar respect in jouw ogen.
Je opent tig topics die elke keer weer verwijderd worden en dat is blijkbaar ook respect in jouw ogen.

Als jij zo graag respect wil moet er eens mee beginnen het aan anderen te geven.

En hoe begin je daar het beste mee? Door niet keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer weer een topic te openen over steeds hetzelfde nadat het vorige is weggehaald. En daarna ga je in op de inhoudelijke argumenten van anderen.

Zo niet dan moet je je mond houden over respect.
Applaus!!

puma73

staande ovatie

kuklos

puma73 schreef:staande ovatie
Wees voorzichting daarmee, anders heeft TS last van het geluid en moet er weer een onderzoek naar komen. :mrgreen:

Gesloten