Pagina 4 van 5

Re: eindafrekening essent

Geplaatst: 28 okt 2004 16:44
door Essent klant
Hallo

Ook wij hebben onlangs de jaarafrekening gekregen met het verzoek om een bijbetaling van schrik niet € 7448,00 :shock:
Na telefonisch contact over deze nota, werd me verteld dat dit kwam door de telaag geschatte meterstand van het jaar 2003.
Deze schatting was gebaseerd op de meterstand van het jaar 2002, die let op door een medewerker van Essent was opgenomen. Dit omdat we van grijzestroom naar groenestroom waren overgestapt. Of nu deze medewerker van Essent een fout had gemaakt :?: of op de administratie van Essent :?: want we zijn toch allemaal maar mensen, kon mij niemand vertellen. Toen ik aan gaf waarom Essent het niet was opgevallen dat de stand van 2002 dus te laag was, en waarom ze dan niet even iemand langs sturen om dit te controleren, werd me verteld dat deze meterstand al was opgenomen door een van hun medewerkers . Ook werd me verteld dat de klant zelf verantwoordelijk was voor controleren van die meterstand. Maar ook wij dachten, het zal wel kloppen want hij was toch opgenomen door de medewerker van Essent. En in dat jaar zijn onze beide kinderen na het voortgezet onderwijs gegaan, die dus beide van s'morgens 7.30 uur tot 17.30 uur niet thuis waren , daarbij was ik in dat zelfde jaar drie dagen in de week gaan werken en dus de hele dag niet thuis. Dus gebruikte we ook minder stroom en gas natuurlijk. Nadat ik toen schriftelijk en aangetekend dit zelfde wat ik ook al aan de telefoon had verteld, en hier nu schrijf aan Essent had gestuurd, kreeg ik bericht terug met 3 corretie nota's over het jaar 2002/2003/2004 dit met een totaal bedrag van toch nog € 7073,13 en met de mededeling als ik een betalingsregeling wou treffen voor dit bedrag dat ik dit telefonisch kon met de klantenservice. Dus maar weer gebeld met de vraag hoe we dit nu moesten oplossen :?: weer vertelde ze me dit zeer te betreuren en wie nu in 2002 de fout had gemaakt met de te lage meterstand die toch was opgenomen door Essent zelf en de daarop volgende lage geschatte meterstand van 2003 was nu toch de oorzaak van deze hoge jaarafrekening van 2004. Deze zouden we toch helaas moeten betalen dit kon met een betalingsregeling van 12 maanden. Maar met het al zeer hoge maand bedrag van € 393,00 en daarbij de afbetaling nog van € 589.42 begrijpen jullie wel dat dit echt niet kan. Hoe moet ik dat nu gaan betalen :?: Ook ik ben van mening dat Essent dit niet kan maken, weet Essent wel wat het zijn klanten aandoet, wat voor problemen we hierdoor krijgen slaapeloze nachten hebben we al :( Ook wij weten niet meer wat ermee aan moeten, wie kan ons helpen :?: Wie kan ons vertellen wat onze rechten zijn, kan of mag Essent de klant zelf de schuld geven, voor de te lage meterstand van 2002 die uiteindelijk door de Essent medewerker is opgenomen :?: [/b][/quote]

Re: eindafrekening essent

Geplaatst: 28 okt 2004 16:48
door Essent klant
Hallo

Ook wij hebben onlangs de jaarafrekening gekregen met het verzoek om een bijbetaling van schrik niet € 7448,00 :shock:
Na telefonisch contact over deze nota, werd me verteld dat dit kwam door de telaag geschatte meterstand van het jaar 2003.
Deze schatting was gebaseerd op de meterstand van het jaar 2002, die let op door een medewerker van Essent was opgenomen. Dit omdat we van grijzestroom naar groenestroom waren overgestapt. Of nu deze medewerker van Essent een fout had gemaakt :?: of op de administratie van Essent :?: want we zijn toch allemaal maar mensen, kon mij niemand vertellen. Toen ik aan gaf waarom Essent het niet was opgevallen dat de stand van 2002 dus te laag was, en waarom ze dan niet even iemand langs sturen om dit te controleren, werd me verteld dat deze meterstand al was opgenomen door een van hun medewerkers . Ook werd me verteld dat de klant zelf verantwoordelijk was voor controleren van die meterstand. Maar ook wij dachten, het zal wel kloppen want hij was toch opgenomen door de medewerker van Essent. En in dat jaar zijn onze beide kinderen na het voortgezet onderwijs gegaan, die dus beide van s'morgens 7.30 uur tot 17.30 uur niet thuis waren , daarbij was ik in dat zelfde jaar drie dagen in de week gaan werken en dus de hele dag niet thuis. Dus gebruikte we ook minder stroom en gas natuurlijk. Nadat ik toen schriftelijk en aangetekend dit zelfde wat ik ook al aan de telefoon had verteld, en hier nu schrijf aan Essent had gestuurd, kreeg ik bericht terug met 3 corretie nota's over het jaar 2002/2003/2004 dit met een totaal bedrag van toch nog € 7073,13 en met de mededeling als ik een betalingsregeling wou treffen voor dit bedrag dat ik dit telefonisch kon met de klantenservice. Dus maar weer gebeld met de vraag hoe we dit nu moesten oplossen :?: weer vertelde ze me dit zeer te betreuren en wie nu in 2002 de fout had gemaakt met de te lage meterstand die toch was opgenomen door Essent zelf en de daarop volgende lage geschatte meterstand van 2003 was nu toch de oorzaak van deze hoge jaarafrekening van 2004. Deze zouden we toch helaas moeten betalen dit kon met een betalingsregeling van 12 maanden. Maar met het al zeer hoge maand bedrag van € 393,00 en daarbij de afbetaling nog van € 589.42 begrijpen jullie wel dat dit echt niet kan. Hoe moet ik dat nu gaan betalen :?: Ook ik ben van mening dat Essent dit niet kan maken, weet Essent wel wat het zijn klanten aandoet, wat voor problemen we hierdoor krijgen slaapeloze nachten hebben we al :( Ook wij weten niet meer wat ermee aan moeten, wie kan ons helpen :?: Wie kan ons vertellen wat onze rechten zijn, kan of mag Essent de klant zelf de schuld geven, voor de te lage meterstand van 2002 die uiteindelijk door de Essent medewerker is opgenomen :?: [/b][/quote]

Re: eindafrekening essent

Geplaatst: 28 okt 2004 16:50
door Essent klant
Hallo

Ook wij hebben onlangs de jaarafrekening gekregen met het verzoek om een bijbetaling van schrik niet € 7448,00 :shock:
Na telefonisch contact over deze nota, werd me verteld dat dit kwam door de telaag geschatte meterstand van het jaar 2003.
Deze schatting was gebaseerd op de meterstand van het jaar 2002, die let op door een medewerker van Essent was opgenomen. Dit omdat we van grijzestroom naar groenestroom waren overgestapt. Of nu deze medewerker van Essent een fout had gemaakt :?: of op de administratie van Essent :?: want we zijn toch allemaal maar mensen, kon mij niemand vertellen. Toen ik aan gaf waarom Essent het niet was opgevallen dat de stand van 2002 dus te laag was, en waarom ze dan niet even iemand langs sturen om dit te controleren, werd me verteld dat deze meterstand al was opgenomen door een van hun medewerkers . Ook werd me verteld dat de klant zelf verantwoordelijk was voor controleren van die meterstand. Maar ook wij dachten, het zal wel kloppen want hij was toch opgenomen door de medewerker van Essent. En in dat jaar zijn onze beide kinderen na het voortgezet onderwijs gegaan, die dus beide van s'morgens 7.30 uur tot 17.30 uur niet thuis waren , daarbij was ik in dat zelfde jaar drie dagen in de week gaan werken en dus de hele dag niet thuis. Dus gebruikte we ook minder stroom en gas natuurlijk. Nadat ik toen schriftelijk en aangetekend dit zelfde wat ik ook al aan de telefoon had verteld, en hier nu schrijf aan Essent had gestuurd, kreeg ik bericht terug met 3 corretie nota's over het jaar 2002/2003/2004 dit met een totaal bedrag van toch nog € 7073,13 en met de mededeling als ik een betalingsregeling wou treffen voor dit bedrag dat ik dit telefonisch kon met de klantenservice. Dus maar weer gebeld met de vraag hoe we dit nu moesten oplossen :?: weer vertelde ze me dit zeer te betreuren en wie nu in 2002 de fout had gemaakt met de te lage meterstand die toch was opgenomen door Essent zelf en de daarop volgende lage geschatte meterstand van 2003 was nu toch de oorzaak van deze hoge jaarafrekening van 2004. Deze zouden we toch helaas moeten betalen dit kon met een betalingsregeling van 12 maanden. Maar met het al zeer hoge maand bedrag van € 393,00 en daarbij de afbetaling nog van € 589.42 begrijpen jullie wel dat dit echt niet kan. Hoe moet ik dat nu gaan betalen :?: Ook ik ben van mening dat Essent dit niet kan maken, weet Essent wel wat het zijn klanten aandoet, wat voor problemen we hierdoor krijgen slaapeloze nachten hebben we al :( Ook wij weten niet meer wat ermee aan moeten, wie kan ons helpen :?: Wie kan ons vertellen wat onze rechten zijn, kan of mag Essent de klant zelf de schuld geven, voor de te lage meterstand van 2002 die uiteindelijk door de Essent medewerker is opgenomen :?: [/b][/quote]

Re: eindafrekening essent

Geplaatst: 28 okt 2004 16:51
door Essent klant
Hallo

Ook wij hebben onlangs de jaarafrekening gekregen met het verzoek om een bijbetaling van schrik niet € 7448,00 :shock:
Na telefonisch contact over deze nota, werd me verteld dat dit kwam door de telaag geschatte meterstand van het jaar 2003.
Deze schatting was gebaseerd op de meterstand van het jaar 2002, die let op door een medewerker van Essent was opgenomen. Dit omdat we van grijzestroom naar groenestroom waren overgestapt. Of nu deze medewerker van Essent een fout had gemaakt :?: of op de administratie van Essent :?: want we zijn toch allemaal maar mensen, kon mij niemand vertellen. Toen ik aan gaf waarom Essent het niet was opgevallen dat de stand van 2002 dus te laag was, en waarom ze dan niet even iemand langs sturen om dit te controleren, werd me verteld dat deze meterstand al was opgenomen door een van hun medewerkers . Ook werd me verteld dat de klant zelf verantwoordelijk was voor controleren van die meterstand. Maar ook wij dachten, het zal wel kloppen want hij was toch opgenomen door de medewerker van Essent. En in dat jaar zijn onze beide kinderen na het voortgezet onderwijs gegaan, die dus beide van s'morgens 7.30 uur tot 17.30 uur niet thuis waren , daarbij was ik in dat zelfde jaar drie dagen in de week gaan werken en dus de hele dag niet thuis. Dus gebruikte we ook minder stroom en gas natuurlijk. Nadat ik toen schriftelijk en aangetekend dit zelfde wat ik ook al aan de telefoon had verteld, en hier nu schrijf aan Essent had gestuurd, kreeg ik bericht terug met 3 corretie nota's over het jaar 2002/2003/2004 dit met een totaal bedrag van toch nog € 7073,13 en met de mededeling als ik een betalingsregeling wou treffen voor dit bedrag dat ik dit telefonisch kon met de klantenservice. Dus maar weer gebeld met de vraag hoe we dit nu moesten oplossen :?: weer vertelde ze me dit zeer te betreuren en wie nu in 2002 de fout had gemaakt met de te lage meterstand die toch was opgenomen door Essent zelf en de daarop volgende lage geschatte meterstand van 2003 was nu toch de oorzaak van deze hoge jaarafrekening van 2004. Deze zouden we toch helaas moeten betalen dit kon met een betalingsregeling van 12 maanden. Maar met het al zeer hoge maand bedrag van € 393,00 en daarbij de afbetaling nog van € 589.42 begrijpen jullie wel dat dit echt niet kan. Hoe moet ik dat nu gaan betalen :?: Ook ik ben van mening dat Essent dit niet kan maken, weet Essent wel wat het zijn klanten aandoet, wat voor problemen we hierdoor krijgen slaapeloze nachten hebben we al :( Ook wij weten niet meer wat ermee aan moeten, wie kan ons helpen :?: Wie kan ons vertellen wat onze rechten zijn, kan of mag Essent de klant zelf de schuld geven, voor de te lage meterstand van 2002 die uiteindelijk door de Essent medewerker is opgenomen :?: [/b][/quote]

Re: eindafrekening essent

Geplaatst: 28 okt 2004 16:51
door Essent klant
Hallo

Ook wij hebben onlangs de jaarafrekening gekregen met het verzoek om een bijbetaling van schrik niet € 7448,00 :shock:
Na telefonisch contact over deze nota, werd me verteld dat dit kwam door de telaag geschatte meterstand van het jaar 2003.
Deze schatting was gebaseerd op de meterstand van het jaar 2002, die let op door een medewerker van Essent was opgenomen. Dit omdat we van grijzestroom naar groenestroom waren overgestapt. Of nu deze medewerker van Essent een fout had gemaakt :?: of op de administratie van Essent :?: want we zijn toch allemaal maar mensen, kon mij niemand vertellen. Toen ik aan gaf waarom Essent het niet was opgevallen dat de stand van 2002 dus te laag was, en waarom ze dan niet even iemand langs sturen om dit te controleren, werd me verteld dat deze meterstand al was opgenomen door een van hun medewerkers . Ook werd me verteld dat de klant zelf verantwoordelijk was voor controleren van die meterstand. Maar ook wij dachten, het zal wel kloppen want hij was toch opgenomen door de medewerker van Essent. En in dat jaar zijn onze beide kinderen na het voortgezet onderwijs gegaan, die dus beide van s'morgens 7.30 uur tot 17.30 uur niet thuis waren , daarbij was ik in dat zelfde jaar drie dagen in de week gaan werken en dus de hele dag niet thuis. Dus gebruikte we ook minder stroom en gas natuurlijk. Nadat ik toen schriftelijk en aangetekend dit zelfde wat ik ook al aan de telefoon had verteld, en hier nu schrijf aan Essent had gestuurd, kreeg ik bericht terug met 3 corretie nota's over het jaar 2002/2003/2004 dit met een totaal bedrag van toch nog € 7073,13 en met de mededeling als ik een betalingsregeling wou treffen voor dit bedrag dat ik dit telefonisch kon met de klantenservice. Dus maar weer gebeld met de vraag hoe we dit nu moesten oplossen :?: weer vertelde ze me dit zeer te betreuren en wie nu in 2002 de fout had gemaakt met de te lage meterstand die toch was opgenomen door Essent zelf en de daarop volgende lage geschatte meterstand van 2003 was nu toch de oorzaak van deze hoge jaarafrekening van 2004. Deze zouden we toch helaas moeten betalen dit kon met een betalingsregeling van 12 maanden. Maar met het al zeer hoge maand bedrag van € 393,00 en daarbij de afbetaling nog van € 589.42 begrijpen jullie wel dat dit echt niet kan. Hoe moet ik dat nu gaan betalen :?: Ook ik ben van mening dat Essent dit niet kan maken, weet Essent wel wat het zijn klanten aandoet, wat voor problemen we hierdoor krijgen slaapeloze nachten hebben we al :( Ook wij weten niet meer wat ermee aan moeten, wie kan ons helpen :?: Wie kan ons vertellen wat onze rechten zijn, kan of mag Essent de klant zelf de schuld geven, voor de te lage meterstand van 2002 die uiteindelijk door de Essent medewerker is opgenomen :?: [/b][/quote]

Re: eindafrekening essent

Geplaatst: 28 okt 2004 17:04
door Gast
Essent geeft je riant de gelegenheid om hun bevindingen op het gebied van de meterstanden te controleren. Uit gemakzucht of naiviteit doe je dit niet. Wie is er dan schuld aan dit verhaal!?
Wordt eens wakker zou ik zeggen!!!!

Re: eindafrekening essent

Geplaatst: 28 okt 2004 17:09
door Essent klant
Hallo

Ook ik zie nu dat mijn bericht zelfs 5 x is geplaats, ook ik kreeg 5x de foutmelding.

Sorry voor het ongemak

Re: eindafrekening essent

Geplaatst: 28 okt 2004 21:56
door SanGer
Aan "Essent klant"

Zo te zien zitten jullie in het zelfde schuitje als ons, misschien kunnen we even mailadressen uit wisselen met elkaar zodat we eens kunnen vergelijken waar het mis is gegaan.
Ons mailadres is: [email protected]

Re: eindafrekening essent

Geplaatst: 28 okt 2004 23:04
door SanGer
Essent geeft je riant de gelegenheid om hun bevindingen op het gebied van de meterstanden te controleren. Uit gemakzucht of naiviteit doe je dit niet. Wie is er dan schuld aan dit verhaal!?
Wordt eens wakker zou ik zeggen!!!!
Jij werkt zeker bij Essent??

Re: eindafrekening essent

Geplaatst: 28 okt 2004 23:52
door Gast
Nee bij Nuon, hoezo?

Re: eindafrekening essent

Geplaatst: 29 okt 2004 09:04
door SanGer
Wat zullen ze daar blij met jou zijn, zo fanatiek als jij bent kom je ze niet zoveel meer tegen. :shock:

Dit is meteen de laatste reactie die ik aan deze discussie spendeer, want dit heeft niet echt zin.( gast )
Wij en nog vele met ons zitten door essent gewoon diep in de sh*t
om het maar even grof te zeggen.

Fout ligt deels bij ons maar ook wel degelijk bij essent dus dan moet daar die gulde middenweg zijn, alleen essent kent geen genade...
Zij zullen dalijk de kerstboomlampjes weer doen branden maar die van ons brand misschien wel helemaal niet!

Re: eindafrekening essent

Geplaatst: 29 okt 2004 10:59
door Gast

Re: eindafrekening essent

Geplaatst: 29 okt 2004 18:21
door Gast
Wat zullen ze daar blij met jou zijn, zo fanatiek als jij bent kom je ze niet zoveel meer tegen
Ben zelf door schade en schande wijs geworden :oops:

Re: eindafrekening essent

Geplaatst: 29 okt 2004 22:43
door mogelijke oorzaak
Essent heeft iets ontdekt.

[b]Student verzint meterstanden bij klanten Essent [/b]

ENSCHEDE - Enkele tientallen Enschedese jaarafrekeningen van Essent van vorig jaar blijken niet te kloppen door geknoei met meterstanden door een werkstudent die liever lui dan moe was. Het energiebdrijf kwam achter de fraude door opmerkelijk veel klachten van mensen die volhielden dat er in 2003 nooit een meteropnemer aan de deur was geweest.

Re: eindafrekening essent

Geplaatst: 29 okt 2004 23:01
door Gast
Hebben toch heel wat mensen op zitten letten toen de jaarrekening binnen kwam :P

Re: eindafrekening essent

Geplaatst: 31 okt 2004 22:08
door Elleke
:?
Nog altijd (eigenlijk al bijna 4 jaar) hebben wij problemen met Essent. De vele verschillende medewerkers die wij aan de telefoon krijgen, weten telkens een ander antwoord te geven en kunnen er maar niet van uitgaan dat het probleem misschien wel bij Essent ligt. Wij hebben inmiddels geen kabel meer sinds 26 oktober jl. vanwege een betalingsachterstand die op 27 oktober Euro 866,11 bedroeg, op 28 oktober klein was en dus zou de kabel binnen 5 dagen weer zijn aangesloten (met excuses voor het ongemak) en op 29 oktober Euro 1775,00 bedroeg.
Daarnaast hebben wij van juli 2003 t/m februari 2004 4183 kubieke meter gas verbruikt, wat volgens een installatiebedrijf niet eens mogelijk is binnen een normaal eengezins huishouden met een dergelijke installatie.
Wij hebben inmiddels werkelijk geen idee meer waar men het over heeft bij Essent en hebben inmiddels het bureau voor rechtshulp ingeschakeld.

Re: eindafrekening essent

Geplaatst: 31 okt 2004 22:20
door SanGer
Hoi Elleke,

Welkom bij de club dus, voor ons kan buro van rechtshulp niets doen, hopelijk wel voor jullie.
Het is echt drama bij Essent, bij ons ligt de kabel er ook af sinds een kleine week, en wij krijgen de kabel pas weer terug als we de volledige som van 5300 euro betaald is.
Wij moeten op dit moment 860 euro per maand inlossen van Essent.
Of we het nu wel of niet kunnen betalen zal Essent een worst zijn.
Essent is absoluut ook fout in onze zaak, ook wij voor een gedeelte omdat we onze meterstanden niet gecontroleerd hebben met de jaarafrekening, dus zou je zeggen dat Essent wel voor een gulde middenweg kiest, maar nee, wij trekken aan het kortste eind.
Net zoals iedereen die een conflict heeft met Essent...

Re: eindafrekening essent

Geplaatst: 31 okt 2004 23:58
door Gast
Wij moeten op dit moment 860 euro per maand inlossen van Essent. Of we het nu wel of niet kunnen betalen zal Essent een worst zijn.
Essent's eerste prioriteit is zorgen dat z'n cashflow in orde is - personeel moet per slot van rekening ook betaald worden - daarna komen de zorgen van de klant. Het lijkt erop dat jullie ook ter waarde van 5300 euro verbruikt hebben. Nu is dit bedrag voor een particulier torenhoog en lijkt het voor een gigant als Essent peanuts maar je zal er maar een paar honderd in je klantenbestand hebben zitten, als het niet meer is.
Veel sterkte met aflossen van je schuld en ik hoop dat je me mijn relativerende woorden vergeven kan ;-)

Re: eindafrekening essent

Geplaatst: 31 okt 2004 23:59
door Gast
EN NEE, IK WERK NIET VOOR ESSENT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Re: eindafrekening essent

Geplaatst: 01 nov 2004 09:54
door lammert
Ik weet niet of andere energiebedrijven dit ook hebben, maar ik vul wekelijks de standen van stadsverwarming water gas en electra in op de site van obragas.

http://www.rwegas.nl/generator.php/16

per week krijg je dan ook te zien hoe je verbruik zich verhoudt t.o.v. het streef jaarverbruik.
Het is even een routine vinden, maar je ziet direct als er iets aan de hand is met je verbruik.
Ik doe dit al een paar jaar, bevalt prima, ik weet van te voren of ik terug krijg of moet betalen.
Als iedereen dit bij zou houden krijg je tenminste geen hartverzakking op het eind van het jaar :lol: