In Nederland is dat niet verboden, in sommige andere landen wel. Belgie bijvoorbeeld.Kat63 schreef:Onder de kostprijs verkopen heet "dumping" in vaktermen. Dat is in principe verboden dus begrijp niet dat het voor vlees wel mag.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verbod op kiloknallers niet mogelijk
Re: Verbod op kiloknallers niet mogelijk
Ah interessant, misschien kun je licht werpen op de zaak! Ik zit spontaan te hyperventileren bij de gedachte dat ik mijn kind jarenlang deze kauwvitamines heb gevoerd. Het gaat over xylitol en Sucralose (en in mindere mate Sorbitol). Volgens onderzoeken bestudeerd door Corinne Gouget zwaar giftig. Het is blijkbaar door de FDA op de zwarte lijst gezet en wordt in Nederland vrolijk in kindervitamines gestopt.
Wij zijn ons overigens gaan verdiepen in additieven toen bezoekende familie uit Australië opmerkte dat hier in NL additieven in voeding zitten, die in AU verboden zijn.
Wij zijn ons overigens gaan verdiepen in additieven toen bezoekende familie uit Australië opmerkte dat hier in NL additieven in voeding zitten, die in AU verboden zijn.
Dacht dat dumping binnen EU verboden was, denk aan textiel en rubber uit Azië tegen dumping prijzen.GJvdZ schreef:
In Nederland is dat niet verboden, in sommige andere landen wel. Belgie bijvoorbeeld.
Zou je dat willen onderbouwen met een verwijzing naar een wetenschappelijk onderzoek, i.p.v zomaar wat te dumpen.Kat63 schreef:Ah interessant, misschien kun je licht werpen op de zaak! Ik zit spontaan te hyperventileren bij de gedachte dat ik mijn kind jarenlang deze kauwvitamines heb gevoerd. Het gaat over xylitol en Sucralose (en in mindere mate Sorbitol). Volgens onderzoeken bestudeerd door Corinne Gouget zwaar giftig. Het is blijkbaar door de FDA op de zwarte lijst gezet en wordt in Nederland vrolijk in kindervitamines gestopt.
Ik verwijs naar 14 jaar onderzoek door Corinne Gouget. De informatie over de kauwvitamines heb ik via de mail van de fabrikant ontvangen.
Kat63 schreef:Ik verwijs naar 14 jaar onderzoek door Corinne Gouget. De informatie over de kauwvitamines heb ik via de mail van de fabrikant ontvangen.
Ik vraag om een link naar het betreffende onderzoek, maar ik betwijfel of dat onderzoek enige waarde heeft.
Corinne Gouget heeft 14 jaar lang alle medische rapporten over voedsel additieven bestudeerd, dat ga ik hier niet "even overdoen" dus lees haar boek. Het blijft trouwens verdacht stil vanuit de hoek "voedingsindustrie" met reacties op haar boek.
Ben even gaan zoeken op google scholar, en de informatie over de gezondheidsrisico's van sucralose zijn blijkbaar wijd bekend, voorbeeld : http://www.medicalnewstoday.com/articles/262475.php en dat zit in Nederland dus in kinderkauwvitamines.
Wie zich hier in wil verdiepen, vindt meer dan genoeg bronnen.
Bericht van de producent:
"Xxxxx KauwVitamines bevat geen aspartaam en is hierdoor geen bron van fenylalanine. De zoetstoffen die in het product zitten, zijn Xylitol, Sorbitol en Sucralose.
Mocht u verder nog vragen hebben, neemt u dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag verder."
Op de vraag hoe het mogelijk is dat dit in kindervitamines zit en NIET op de verpakking vermeld wordt, heb ik geen reactie ontvangen.
Misschien tijd voor "de wakkere mens" in plaats van "wakker dier".
Ben even gaan zoeken op google scholar, en de informatie over de gezondheidsrisico's van sucralose zijn blijkbaar wijd bekend, voorbeeld : http://www.medicalnewstoday.com/articles/262475.php en dat zit in Nederland dus in kinderkauwvitamines.
Wie zich hier in wil verdiepen, vindt meer dan genoeg bronnen.
Bericht van de producent:
"Xxxxx KauwVitamines bevat geen aspartaam en is hierdoor geen bron van fenylalanine. De zoetstoffen die in het product zitten, zijn Xylitol, Sorbitol en Sucralose.
Mocht u verder nog vragen hebben, neemt u dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag verder."
Op de vraag hoe het mogelijk is dat dit in kindervitamines zit en NIET op de verpakking vermeld wordt, heb ik geen reactie ontvangen.
Misschien tijd voor "de wakkere mens" in plaats van "wakker dier".
Tsja, mijn oma at vroegere platgekookte groentes waar geen vitamines meer in zaten. Liefst behandeld met DDT en aanverwanten. Ja, vroeger was alles beter.
Geen enkele wetenschappelijke waarde, als ik kijk naar welke websites verwezen wordt dan spat het onzingehalte er vanaf. Websites zoals niburu zijn wel de minst geloofwaardige websites. Staan bol van de complottheorieën.
Em boeken ga ik niet lezen, als er geen verwijzingen zijn naar haar onderzoek dan is het ook niet wetenschappelijk.
Em boeken ga ik niet lezen, als er geen verwijzingen zijn naar haar onderzoek dan is het ook niet wetenschappelijk.
Tja sla je geen boeken leest en alleen maar websites gelooft...
Ik verwijs overigens niet naar niburu maar naar een wetenschappelijk onderzoek aan de universiteit van Bologna. Maar dat telt vast alleen als het in Wageningen is gebeurd.
Eet smakelijk en slaap lekker verder.
Ik verwijs overigens niet naar niburu maar naar een wetenschappelijk onderzoek aan de universiteit van Bologna. Maar dat telt vast alleen als het in Wageningen is gebeurd.
Aha! U bent een slachtoffer van de aluhoedjes-clan. Deze dame is zelfbenoemd expert en verdient lekker aan haar boekjes maar heeft nul komma nada opleiding en kennis van medische zaken. Als u haar als bron opvoert dan moet het wel van héél, héél ver komen.Kat63 schreef:Corinne Gouget heeft 14 jaar lang alle medische rapporten over voedsel additieven bestudeerd
Bangmakerij en onzin dus.
Eet smakelijk uw dagelijkse additieven en slaap lekker verder.
Neemt overigens het feit niet weg dat er 3 zoetstoffen in kinderkauwvitamines zitten die NIET op de ingrediëntenlijst staan. Consument mag dus niet zelf beslissen of hij die troep als additief eet.
U levert één enkele link naar een onderzoekje waarbij ratten van 60 gram werden behandeld met giga-hoeveelheden van een bepaalde stof maar legt niet uit waarom dit onderzoek u leidt tot verdenking op basis van de enkele milligrammen van die stof toegepast in kauwtabletten op een lichaam van ca. 25kg.Kat63 schreef:Tja sla je geen boeken leest en alleen maar websites gelooft...
Laatst gewijzigd door Radar op 29 jun 2014 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Irrelevante toevoegingen verwijderd
Reden: Irrelevante toevoegingen verwijderd
Je klets gewoon een eind weg. je hebt nog geen enkel wetenschappelijk bewijs geleverd voor je uitlatingen.Kat63 schreef:Neemt overigens het feit niet weg dat er 3 zoetstoffen in kinderkauwvitamines zitten die NIET op de ingrediëntenlijst staan. Consument mag dus niet zelf beslissen of hij die troep als additief eet.
Tuurlijk... Blijft een feit dat die drie zoetstoffen NIET op de verpakking staan. Deze informatie heb ik van de fabrikant gekregen in verband met een vraag over aspartaam.puma73 schreef:Je klets gewoon een eind weg. je hebt nog geen enkel wetenschappelijk bewijs geleverd voor je uitlatingen.Kat63 schreef:Neemt overigens het feit niet weg dat er 3 zoetstoffen in kinderkauwvitamines zitten die NIET op de ingrediëntenlijst staan. Consument mag dus niet zelf beslissen of hij die troep als additief eet.
Als je ratten hun leven lang een overdosis suiker geeft, dan zullen zij waarschijnlijk ook een hoger percentage leukemie hebben. Als ze niet allang voortijdig zijn overleden aan andere ziektes. Maar het is veel leuker om zulke tests met zoetstoffen te doen...Ben even gaan zoeken op google scholar, en de informatie over de gezondheidsrisico's van sucralose zijn blijkbaar wijd bekend, voorbeeld : http://www.medicalnewstoday.com/articles/262475.php en dat zit in Nederland dus in kinderkauwvitamines.
Ik zit al te hyperventileren bij de gedachte dat iemand zijn kinderen überhaupt jarenlang kauwvitamines geeft!
De opmerkingen worden hier persoonlijk (op de man) en beledigend. Ik ga hier dan ook niet meer op reageren.
Ach, als je daar blij van wordt...wel een beetje zielige reactie.Kat63 schreef:Ik heb geen uitlatingen gedaan over een complot of wat ik van iemand vind. Ik heb wel melding gemaakt van de persoonlijk gerichte en beledigende posts.