LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Korting Kado

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Korting Kado

Ongelezen bericht door croosjes »

croosjes


Geplaatst op 10 Mar 2004 17:05 door croosjes


--------------------------------------------------------------------------------

blindelingsvertrouwen hoe beoordeel je dit door te voelen,te zien,te ruiken of te proeven ik zou het niet weten.Wat ik wel weet is waar vind je de motivatie om weer iets te ondernemen zonder dat je van te voren al een vooroordeel hebt.Om dit te overwinnen probeer je iets te doen wat ten eerste gratis is en kwalitatief goed uit te testen is na dat je goed overlegd hebt met je partner of iemand die je vertrouw.Als dit gratis product goed bevalt en goed bij je past en je vertrouwen gewonnen hebt dan ga je er mee door.""Dit is nou een fase van ondernemen van iets"",maar we zijn nog steeds voorzichtig want er wordt nog steeds negitief over het product gedaan of gepraat dit brengt u aan het twijfelen ondanks dat u zelf overtuigd bent van de kwaliteit hier van.Laat maar denkt u niemand doet het en waarom zou ik de eerste zijn om in die trein stappen want dat is al een keer verkeerd gegaan(aandelenlease).En elke dag knaagt de gedachte aan u hoe moet ik die advocaat betalen zonder aan het idee van de vereniging schadeloosstelling deel te nemen,u haalt u schouders op en zegt het komt wel goed want in het najaar komt de OOSTINGPLOEG MET EEN UITSLAG daar wacht ik wel op.Een dag later krijgt u een telefoontje van één of andere verzekerings/beleggingsinstelling wij lossen het voor u op en de nek haren staan weer om hoog vanwege het dexia gevoel.En u maar zeggen nooit en nooit doe ik dit,de vier muren in de kamer lijken de kamer steeds kleiner te maken en u wil naar buiten toe.En buiten ziet u iemand bellen met een mobiel en deze persoon kijkt u aan en zegt wat kan ik voor u betekenen en u zegt plotseling zonder dat u het in de gaten heeft vraagt u via welke provider belt u,de persoon zegt via aspider en u zegt het factuur ook de persoon zegt gelukkig wel via aspider en dat bespaart me op het bellen en onderling is dit gratis en trouwens het vaste net ben ik ook aan gesloten bij elkaar is het goedkoper en kwalitatief gelijk(vergelijk kpn).Ik schud mij hoofd heen en weer en zeg tegen mij zelf,waarom twijfelde ik steeds waarom doe ik niet wat ik moet doen""naar mij zelf luisteren""Het eerste wat je proefd,ruikt,voelt of aanraakt is de beste ingeving in je leven.Dit is een omschrijving van twijfelaars en onzekere gedupeerde,mensen ga de strijd in met vereniging schadeloosstelling.
vrgr.andre de croos.

Naar boven

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: Korting Kado

Ongelezen bericht door Hans A »

Maar er is geen bewijs.
De brief is weg.

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Korting Kado

Ongelezen bericht door croosjes »

wat ik niet begrijp in jullie betoog is namelijk dat korting kado niets anders is dan een vervolg van feestplannen 1 en 2 deze contuctie is het zelfde.de fout die hun gemaakt hebben is dat er geen putt-optie op hebt gezetten daarom hebben jullie en ik zelf ook een groot verlies maar mij contract is allang verkocht wegens niet meer betalen en vernietigd door advocaat.vrgr.andre de croos vereniging schadeloosstelling.

johanmulder
Berichten: 199
Lid geworden op: 25 feb 2004 16:38

Re: Korting Kado

Ongelezen bericht door johanmulder »

Er zijn op dit moment 14 mensen bij mij aangemeld.

Johan.

johanmulder
Berichten: 199
Lid geworden op: 25 feb 2004 16:38

Re: Korting Kado

Ongelezen bericht door johanmulder »

Onder bepaalde voorwaarden betaalt de overheid mee aan de kosten voor rechtshulp voor hen die dat nodig hebben. In het onderstaande document kun je nagaan of je aan de voorwaarden voldoet en wat de procedure is die je moet volgen om deze bijdrage te krijgen.

http://www.grevenweb.com/thelineup/arne/Document.doc

Never
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 mar 2004 15:44

Re: Korting Kado

Ongelezen bericht door Never »

Ook ik ben natuurlijk verrast door de berichten. Dacht ook dat het alleen rente was. Heb het destijds afgetrokken bij mijn aangifte. Er is echter nooit bericht op gekomen van de belastingdienst.

Wil nu mijn 2 contracten afkopen, aandelen overnemen en een nieuwe hypotheek met een veel lagere rente afsluiten. Daarbij ontvang ik dus 50% korting op de openstaande te betalen bedragen.

Als ik dit doe verlies ik dan mijn rechten bij eventuele gunstige uitspraken.
Ik overweeg echter ook om deze actie niet te doen en me aan te sluiten bij het initiatief van Johan.
Is er een beetje indicatie wat de kosten dan gaan worden. Wellicht is dit dan dus een overweging om mee te doen. Samen staan we sterk nietwaar.
Groeten vanuit Noord Holland

hvde
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 feb 2004 16:33

Re: Korting Kado

Ongelezen bericht door hvde »

hallo never,

ik kan je redenering volgen, behalve als het gaat om een hypotheek oversluiten met lagere rente. Dat heb ik namelijk enkele weken geleden ook willen doen, maar ik kreeg toen te horen dat mijn schuld bij BKR in Tiel dermate hoog was dat ik helemaal geen hypotheek kon oversluiten.
Ik wil je niet ontmoedigen, maar wellicht is deze overweging voor jou belangrijk ivm jou genoemde dielmma: of afkopen of je aansluiten bij de club van johan, wat ik dus uiteindelijk gedaan heb.
ik hoor graag van je
hvde

Never
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 mar 2004 15:44

Re: Korting Kado

Ongelezen bericht door Never »

Inderdaad is het voor mij een overweging.
Ik heb 2 contracten. Ik moet nog 7 jaar betalen. Iedere maand € 452,--. Als ik de aandelen overneem ad € 45.000,--, de 50% van de openstaande termijnen ad € 19.000,-- ook voldoe en van dat bedrag een hypotheek neem betaal ik 3,25% rente oftewel € 2.080,-- per jaar in plaats van € 5.424,--. Wat ik me alleen afvraag is: als ik dit doe verlies ik dan al mijn rechten na eventuele gunstige juridische uitspraken. Natuurlijk wil ik ook solidair zijn en overweeg mij aan te sluiten bij het initiatief van Johan. Van belang is dan wel dat ik enigszins weet wat de kosten zijn.
Groeten vanuit Noord-Holland

hvde
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 feb 2004 16:33

Re: Korting Kado

Ongelezen bericht door hvde »

Wat ik alleen maar wilde zeggen was: het is maar de vraag of je een nieuwe hypotheek kunt afsluiten. Als je immers bij de BKR in Tiel teveel schuld hebt - bv vanwege die leasekontrakten - dan krijg je geen nieuwe hypotheek.
hvde

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Korting Kado

Ongelezen bericht door croosjes »

hvde,Ik zal het maar hard zeggen ""je wordt letterlijk afgesloten van elke fin.product"".En als je wel een lening of hypotheek krijgt zou dit eerst laten onderzoeken door een jurist of zo.Want die l of h wordt dan door een bedrijf verstrekt waar AFM veel moeite mee heeft.vrgr.andre de croos vereniging schadeloosstelling

Jolanda
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jul 2003 12:35

Re: Korting Kado

Ongelezen bericht door Jolanda »

Ik heb ook ervaring met het oversluiten naar een hyotheek met lagere rente.
De meeste banken wilde het alleen oversluiten als ik de aandelenlease overnam of afkocht, want dan heb je geen BKR melding meer. Ik weigerde dit te doen omdat ik dan echt heel veel geld kwijt was aan Dexia en ik dat hun niet gun. Ik heb 3 jaar geleden het product afgesloten met de mening dat het om minder geld ging.
Uiteindelijk heb ik de hypotheek zonder problemen kunnen oversluiten voor een betere hypotheek bij mijn eigen hypotheekbank. Dat scheelde ook notaris en afsluitkosten, want ik deed dat rechtsttreeks zonder tussenpersoon.

Jolanda

hvde
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 feb 2004 16:33

Re: Korting Kado

Ongelezen bericht door hvde »

Beste Jolanda

Bedoel je met betere hypotheek: hetzelfde hypotheekbedrag met een lagere rente?
hvde

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Korting Kado

Ongelezen bericht door croosjes »

jolanda,hoe heet die hypotheek die je gekregen of gaat betalen?.Zit je nu tot aan het maximale wat je kunt lenen?,bij de volgende situatie kan dit ook op gelost worden?Zit hier een hele dure levenverzekering op van duizende euro's?.Of betaal je alleen rente?ik hoor het wel vrgr.andre de croos vereniging schadeloosstelling.

Jolanda
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jul 2003 12:35

Re: Korting Kado

Ongelezen bericht door Jolanda »

Hvde & croostjes
Wat ik bedoel is inderdaad een hypotheek met een veel lagere rente (van 7,2% naar 3,8%, 1 jaar rente vast). We moesten een boete betalen, dus die is bijgeleend, verder is het hetzelfde hypotheekbedrag.
We moesten dit wel doen om de maandlasten omlaag te krijgen om Dexia maandelijks te kunnen betalen.
Door die fijne adviseur 3 jaar geleden zijn wij toen 200.000 gulden omhoog gegaan in hypotheek om o.a. een aandelenlease te financieren. We gingen toen van spaar- naar beleggingshypotheek.
De goede levensverzekeringen die wij toen hadden werden omgezet naar een lineaire (=aflopende) levensverzekering van maar 150.000 gulden die maar 10 jaar liep en niet uitbetaalde. Na goed bestuderen van alle producten waren wij eigenlijk hrlrmaal niet tevreden met wat wij hadden gekregen via die adviseur.
We hebben nu een hybride hypotheek met een goede levensverzekering die bij overlijden en na 22 jaar (= mijn VUT leeftijd) bijna de gehele hypotheek uitbetaald.
Maandelijks betalen wij nu 400 euro bruto minder aan hypotheek en levensverzekering, dus kunnen wij de Dexia last beter betalen. (zolang wij nog betalen).

Jolanda

johanmulder
Berichten: 199
Lid geworden op: 25 feb 2004 16:38

Re: Korting Kado

Ongelezen bericht door johanmulder »

Korting Kado/ Profit Effect gedupeerden.
Inmiddels hebben 15 mensen zich bij mij aangemeld om gezamenlijk initiatief te nemen.
Ik krijg uiteraard al veel vragen over de te verwachten kosten. Ik kan hier uiteraard geen zinnig antwoord op geven. Natuurlijk is de bedoeling van het vormen van een groep ook om de kosten te drukken.
Als voorbeeld, bij een eventueel te voeren proefproces, zijn de kosten waarschijnlijk te delen door het aantal deelnemers. Laat je dus niet bij voorbaat afschrikken door eventuele nieuwe kosten, hoe moeilijk dit misschien ook is.
Geen enkele deelnemer zit ook maar ergens aan vast tot we duidelijk concrete afspraken hebben gemaakt. Wel is het van belang dat er een groep gevormd wordt van mensen die serieus de mogelijkheden willen onderzoeken.

Vrgr Johan.

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Korting Kado

Ongelezen bericht door croosjes »

jolanda,wat is een hybride hypotheek ik ken dit niet,ik heb nog bijvoorbeeld gekeken bij www.ING.nl of de www.hypotheek.nl daar kan ik niets vinden.Waar vind ik zo hypotheek.mail me anders [email protected]. Als je het niet wilt hoeft het ook niet.vrgr.andre de croos vereniging schadeloosstelling

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: Korting Kado

Ongelezen bericht door Hollander »

Beste Andre,

Een hybride hypotheek is een kruising tussen een beleggingshypotheek en een spaarhypotheek. Je kunt dan vaak kiezen, bijvoorbeeld 50% sparen en 50% beleggen, maar ook 90-10, 80-20 of zo.

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Korting Kado

Ongelezen bericht door croosjes »

hollander,bedankt dat is het zelfde als de flex-fun hypotheek van westland hypotheek bank de tijd zal het leren?.Ik dacht dat gedupeerde iets geleerd hadden,waarschijnelijk kijken ze eerst naar de lage kosten en dan pas naar hun eigen leef omstandigheden en de toekomst.Het blijft nog steeds een spel voor de banken de basis voor deze hypotheek is tevens opties.Nou begrijp ik het waarom het kon.vrgr.andre de croos

Jolanda
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jul 2003 12:35

Re: Korting Kado

Ongelezen bericht door Jolanda »

Croostjes,
Je moet meer kijken naar produkten als Balanced Life Hypotheek van Westland Utrecht, dat is een hybride hypotheek bij die bank.
En dat is in mijn ogen een redelijk solide hypotheek, meer dan bv een beleggings hypotheek
Jolanda

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Korting Kado

Ongelezen bericht door croosjes »

BALANCED LIFE HYPOTHEEK

Optimale combinatie van lenen en verzekeren
De Balanced Life Hypotheek combineert op slimme wijze een hypothecaire lening met een op maat gesneden kapitaalverzekering. Een constructie die u tal van voordelen biedt. Doordat u niets aflost op de hypotheek en alleen rente betaalt, profiteert u van optimaal fiscaal voordeel. Tegelijkertijd start u via de kapitaalverzekering met de opbouw van het kapitaal dat u nodig heeft om aan het eind van de looptijd de lening af te lossen. En daarvoor biedt de Balanced Life Hypotheek u legio mogelijkheden



Beleggen, sparen of een combinatie van beide
U kunt de kapitaalverzekering die bij uw Balanced Life Hypotheek hoort helemaal naar eigen wens samenstellen. Voor de vermogensopbouw kunt u kiezen uit beleggen in solide beleggingsfondsen. Of sparen tegen een rentevergoeding die gelijk is aan de hypotheekrente die u betaalt. Ook een combinatie van sparen en beleggen is mogelijk. Op die manier kunt u profiteren van de koerswinsten en bouwt u tegelijkertijd een stuk zekerheid in met uw spaardeel. Welke combinatie voor u het meest ideaal is, bepaalt u helemaal zelf!

Tijdens de looptijd van de hypotheek ontvangt u minimaal tweemaal per jaar gedetailleerde informatie over de waarde van uw verzekering. U ziet daarop in welke fondsen u belegt en welke resultaten deze hebben behaald. Op basis daarvan kunt u altijd nieuwe keuzes maken in de verdeling tussen sparen en beleggen of in de fondsen onderling.

JOLANDA DIT IS MET OPTIÉs OPGEBOUWD,daarom betaal je zo lage rente en is afhankelijk wat de beurs gaat doen.Ik zal het maar gelijk hard zeggen het is de zelfde contructie als aandelenlease alleen het verschil is dat je je eigen huis als onderpand heeft.Maar je zei al dat jullie er tevreden mee zijn en daar gaat het toch om?vrgr.andre de croos

Gesloten