LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] gezondheidsverklaring voor tandarts
-
Re: gezondheidsverklaring voor tandarts
Misschien niet te genezen. Maar de bloedwaarden kunnen naar een normaal nivo dalen, en daarmee zijn er geen medicijnen meer nodig.
-
vogels schreef:Rozemarijn, diab 2 is NIET te genezen, wat T. ook denkt of schrijft!
Daar heb je gelijk in!!!zolang je stabiel blijft met een bep eetwijze,kan je zonder pillen cq spuiten ,netjes blijven op nivo...
Maar moet niet teveel verandering komen dan kan suiker weer onstabiel worden...
Denk dat T dat ook wel uitgelegd is...
Het beste is nog steeds wat het Diabetesfonds schrijft heb zelf diabetes 2.
Laatst gewijzigd door 47712 op 18 mei 2014 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Muah,mijn zuster had Diab 2,moest elke dag tot 56 eenheden insuline spuiten maar had ook zwaar overgewicht.rozemarijntje schreef:vogels schreef:Rozemarijn, diab 2 is NIET te genezen, wat T. ook denkt of schrijft!
Daar heb je gelijk in!!!zolang je stabiel blijft met een bep eetwijze,kan je zonder pillen cq spuiten ,netjes blijven op nivo...
Maar moet niet teveel verandering komen dan kan suiker weer onstabiel worden...
Denk dat T dat ook wel uitgelegd is...
Vorig jaar heeft ze een maagverkleining gehad en sinds die tijd heeft ze geen Diab 2 meer en ja dat is en wordt meerdere keren per jaar onderzocht,dus het kan wel.
Maar goed,dat zijn de extreme gevallen.
Ik weet wel dat er onderzoeken gaande zijn om te kijken of een speciaal dieet Diab 2 kan genezen of iniedergeval het gebruik van insuline kan verminderen en daar zijn tot nu toe positieve resultaten mee geboekt,dus wie weet.
Nooit de hoop opgeven dat er iets komt om een ziekte te genezen of dragelijker te maken.
Heb ook geschreven: sinds 2 maanden diabetes af. Wat niet wil zeggen dat ik nu ook "dokter vrij" ben; uiteraard blijven de controles; voor hetzelfde geld kan het weer terug zijn (wat ik wel denk op dit moment). Nog even en dan de volgende controle. @47712, ben zelf actief in het Diabetesfonds, dus dat weet ik.47712 schreef:Weet u dat zeker ?tenormin schreef:@vroem, had het gelezen vanmorgen. M.i. kan dit alleen maar iets toevoegen: het was nota bene mijn tandarts die me adviseerde (2001) om dokter te bezoeken i.v.m. diabetes. En hij had gelijk; was type 2. Ben sinds 2 maanden diabetes type 2 af. Lang aan "gewerkt" maar het kan (niet bij type 1).
Soms kan iemand met diabetes type 2 wel met afvallen en gezond leven de bloedsuiker verlagen. Maar dat wil niet zeggen dat hij geen diabetes meer heeft. Er zijn filmpjes op internet waarbij mensen 30 dagen rauw voedsel eten en dan zogenaamd genezen zijn van diabetes. Omdat ze geen medicijnen meer nodig hebben. Dat is een misverstand. Die mensen eten een maand nauwelijks koolhydraten. Daardoor komt er weinig bloedsuiker in het bloed, en heb je dus minder medicijnen nodig. Maar het is een eenzijdige manier van eten waarbij je stoffen te kort komt, en die bijna niemand volhoudt.
Bron. Diabetesfonds
Ik en mijn vrouw kregen ook een vragenlijst voor onze neus bij de tandarts. Of wij dat wilden invullen.
We hebben het gedaan.
Krijgen we een tekening van € 5,02 P.P. voor het invullen van het formulier.
Waar gaat dit over?! Zij willen toch iets van mij weten? Als ze niet de vragenlijst hadden aangeboden, had ik hun geen gegevens verstrekt..
Mag de tandarts dit in rekening brengen bij zijn cliënten?
We hebben het gedaan.
Krijgen we een tekening van € 5,02 P.P. voor het invullen van het formulier.
Waar gaat dit over?! Zij willen toch iets van mij weten? Als ze niet de vragenlijst hadden aangeboden, had ik hun geen gegevens verstrekt..
Mag de tandarts dit in rekening brengen bij zijn cliënten?
de tandarts MAG dat niet alleen, maar MOET dat zelfs, van oa de IGZ.
In uw eigen belang overigens. Veel mensen begrijpen helaas nog steeds niet dat de mond vastzit aan de rest van het lichaam, zelfs de poort (naast longen een van de twee) ernaar toe is. En dat niet alleen veel medicijnen maar ook ziektes daar invloed op hebben, of alertheid moeten geven bij gebruik van bepaalde medicatie of behandelingen, om te beginnen al met verdoving.
En ja daar is een apart tarief voor. En nee daar hoeft de tandarts niet vooraf toestemming voor te hebben,
Het bedrag wat u noemt wat u moet betalen is echter een kwart van het tariefbedrag, ik neem aan dat de verzekeraar 75% vergoed heeft ervan.
Het bedrag mag overigens niet in rekening gebracht worden als er niets bijzonders te melden is, dus alles "nee"" ingevuld. (even makkelijk uitgelegd).
neem trouwens even de moeite het hele topic door te lezen..want uw vraag is daarin eigenlijk ook al beantwoord..
In uw eigen belang overigens. Veel mensen begrijpen helaas nog steeds niet dat de mond vastzit aan de rest van het lichaam, zelfs de poort (naast longen een van de twee) ernaar toe is. En dat niet alleen veel medicijnen maar ook ziektes daar invloed op hebben, of alertheid moeten geven bij gebruik van bepaalde medicatie of behandelingen, om te beginnen al met verdoving.
En ja daar is een apart tarief voor. En nee daar hoeft de tandarts niet vooraf toestemming voor te hebben,
Het bedrag wat u noemt wat u moet betalen is echter een kwart van het tariefbedrag, ik neem aan dat de verzekeraar 75% vergoed heeft ervan.
Het bedrag mag overigens niet in rekening gebracht worden als er niets bijzonders te melden is, dus alles "nee"" ingevuld. (even makkelijk uitgelegd).
neem trouwens even de moeite het hele topic door te lezen..want uw vraag is daarin eigenlijk ook al beantwoord..
-
@vroem,
Mag k jou vragen wat ongeveer een implantaat kost.( ongeveer he,snap dat er dingen anders kunnen gaan etc,je weet ik heb ervaring tandartsen en prijzen,deze dan nog niet)
Helaas ws vorig jr 1 kies niet meer te redden,doodat ik net nw brug had en darnaast zit kroon us ja,en wortel afgebroken dus...
Hij zit hoektand,nog kiesje,dan die ernaast,dus heel breed uit lachen,dan nog goed kijen..niet zo,n grote mond gelukkg..
Ik heb met tandarts erover gehd,maar lchamelijk ff niet zo best dus hebben een stop,maar ben nieuwschierig wat ongeveer kost..ik zit met 2000 in hoofd? Klopt dat beetje?,nog duurder ,denk ik dat ik risico niet durf te nemen..
Aangezien ik ook heftig reageerd chirurgische metalplaat hand..groeide eruit.
Als je prive wilt antwoorden ook goed hoor...
Alvast dnk je wel
Mag k jou vragen wat ongeveer een implantaat kost.( ongeveer he,snap dat er dingen anders kunnen gaan etc,je weet ik heb ervaring tandartsen en prijzen,deze dan nog niet)
Helaas ws vorig jr 1 kies niet meer te redden,doodat ik net nw brug had en darnaast zit kroon us ja,en wortel afgebroken dus...
Hij zit hoektand,nog kiesje,dan die ernaast,dus heel breed uit lachen,dan nog goed kijen..niet zo,n grote mond gelukkg..
Ik heb met tandarts erover gehd,maar lchamelijk ff niet zo best dus hebben een stop,maar ben nieuwschierig wat ongeveer kost..ik zit met 2000 in hoofd? Klopt dat beetje?,nog duurder ,denk ik dat ik risico niet durf te nemen..
Aangezien ik ook heftig reageerd chirurgische metalplaat hand..groeide eruit.
Als je prive wilt antwoorden ook goed hoor...
Alvast dnk je wel