Kringloopwinkel kun je ook goed handelen.
Als u bij mij in de winkel was geweest had ik u geantwoord dat ik geen korting verkoop en u doorgestuurd naar bovenstaande.
vrg
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Jij wil toch bepalen wat een ondernemer mag verdienen?00sten schreef:dat doet de NL overheid alcrazyme schreef:En de optie om jouw inkomen kenbaar te maken aan de ondernemer zodat hij kan bepalen wat jij kunt betalen, daar al over nagedacht ?
kromme vergelijkingen hier
Heel goed punt. En hele slechte ontwikkeling. Helaas trekt een 50% korting winkel meer mensen dan een 0% korting winkel met veel lagere prijzen. Ik zit al lang te bedenken hoe dit probleem te keren. Maar blijkbaar willen we massaal onderhandelen en daardoor te veel betalen.kweenie schreef:Overigens heeft een groot deel van de kritiek volgens mij ermee te maken dat het lijkt of je vooral naar korting aan het shoppen bent. In plaats van de veel relevantere vraag of het meubel zijn geld waard zou zijn.
Die manier van korting shoppen, zonder na te gaan of de prijs zelf reëel is, heeft bij bijvoorbeeld de keukenbranche de markt (en het imago) een flinke deuk gegeven. Daar zijn sommige winkels inmiddels zo ver dat ze de normale verkoopprijs drie keer over de kop doen, vervolgens 50% korting geven en de klant dan ook voor de vorm wat van de prijs af laten onderhandelen. Kom je alsnog duurder uit dan met meteen een normale prijs, maar de koper heeft toch het idee dat hij een goede deal heeft.
Maar een gevolg daarvan is ook dat er soms meer tijd wordt besteed aan de onderhandelingen dan aan de keuken zelf.
objectieve observatie , doe of laat ermee wat je wiltmh73 schreef:Gezien alle reacties op jouw manier van aankopen doen, moet je misschien eens bedenken dat dat niet de juiste manier is? In plaats van iedereen te beschuldigen van gefrustreerde en overtrokken reacties.
Dit zonder enige redenen aan te geven waarom er überhaupt korting gegeven zou moeten worden. Daarbij geef je dus impliciet aan dat op de catalogusprijs per definitie korting gegeven zou moeten (kunnen) worden. En wek je de suggestie dat het per definitie zou gaan om overdreven hoge catalogusprijzen.wat zou er van de prijs af te krijgne moeten zijn tov de boek prijzen?
begrip adviesprijs fabrikant , enige herkenning daarin?kweenie schreef:De "objectieve observatie" is dat je uit het niets op het forum vraagtDit zonder enige redenen aan te geven waarom er überhaupt korting gegeven zou moeten worden. Daarbij geef je dus impliciet aan dat op de catalogusprijs per definitie korting gegeven zou moeten (kunnen) worden. En wek je de suggestie dat het per definitie zou gaan om overdreven hoge catalogusprijzen.wat zou er van de prijs af te krijgne moeten zijn tov de boek prijzen?
Er kunnen natuurlijk legitieme redenen zijn om korting te kunnen krijgen in specifieke situaties. Daar is op zich weinig mee mis. Maar door de vraagstelling in je opening strijk je veel mensen tegen de haren in. En lijkt het alsof je de korting zelf belangrijker lijkt te vinden dan een reële prijs. Het is de toon die de muziek maakt, zouden de Fransen zeggen.
wil jij nu express dingen verkeerd voorstellen ?crazyme schreef:Wie kan mij vertellen wat de inkoopprijs is van een ipad air 16 gb wifi ?
Even kijken of ik met die informatie bij de mediamarkt er nog wat af kan l u_ l l e n....
Nee. Hoezo ?00sten schreef:wil jij nu express dingen verkeerd voorstellen ?crazyme schreef:Wie kan mij vertellen wat de inkoopprijs is van een ipad air 16 gb wifi ?
Even kijken of ik met die informatie bij de mediamarkt er nog wat af kan l u_ l l e n....
Ik zal je Jan Marge gaan noemen, dat woord marge ligt in je mond bestorven. Ik zou lekker een zaak beginnen, beetje marge hier, beetje marge daar.00sten schreef:, ondernemer met een redelijk gezonde marge en een klant met een product die hij wil voor een redelijke prijs , diezelfde consument kent ook de 8.4% werkloosheid en kent ook de crisis , pensieoenkortingen etc hoor.. niet klagen dat marges dunner zijn dan vroeger
aapl heeft een vaste prijs principe, daarom vind je bij kleine aanschaffingen online ook steeds dezelfde prijs range voor hun productencrazyme schreef:Nee. Hoezo ?00sten schreef:wil jij nu express dingen verkeerd voorstellen ?crazyme schreef:Wie kan mij vertellen wat de inkoopprijs is van een ipad air 16 gb wifi ?
Het liefste koop ik zo'n apparaat rechtstreeks bij Apple tegen inkoopsprijs. De winkel biedt geen toegevoegde waarde. Info haal ik wel uit reviews en specs van de website van Apple.
dat kan aaple doen omdat ze door hun marketing efforts zo enorm gewild zijn en dus ook met hun distributienetwork vaste vraagprijzen kan afsprekencrazyme schreef:De verkoper betaalt ook een lagere prijs aan Apple, waarom mag ik dat niet ?