Je hoort zeker niet bij die kwetsbare groep, je bent gelukkig met hoe je leeft en wat je hebt en er zijn helaas velen die dat niet kunnen zeggen en door geldproblemen slecht in hun vel zitten. Zelf heb ik niet te klagen maar ben gewend aan een geldknip die ik altijd bij draag en ook grote aankopen vaak contant afrekenen gewoon omdat ik dat wil en prettig vind. Een onzinnige stelling van trosradar in mijn ogen. Heel soms betaal ik met de pinpas en creditkaart maar blijf contant prefereren.witte angora schreef: Financieel heb ik het heus niet breed. Maar ik kan alle nota's betalen en rijdt nog steeds in een (aftandse) auto. Mocht het moeilijker worden, dan kan nog altijd die auto de deur uit. En eigenlijk hoop ik dat eind van het jaar, uiterlijk begin volgend jaar, een bepaalde betalingsverplichting voorbij is. Schuld dus. Gaat ook weer een slok op een borrel schelen. Daarom zeg ik, ik voel me niet tot de kwetsbare groepen behoren.
Er zijn er heel wat die het aanmerkelijk moeilijker hebben, zou me niet tot die groep willen rekenen.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] 'Kwetsbare groepen' geven voorkeur aan contant betalen
Re: 'Kwetsbare groepen' geven voorkeur aan contant betalen
Mijn vader heeft eens wat problemen gehad.czarczar schreef:In Nederland zijn meer mensen die het op uw manier doen, toch? Is toch zeker niet de bank waar u aan denkt bij uw uitgaven?
De bank nodigde hem uit voor een gesprek.
De bank gaf aan dat ze geen inzicht hadden in het uitgave patroon van mijn vader en dat wel graag wilden krijgen. Mijn vader stortte z'n inkomen namelijk meteen door naar een andere rekening.
Het antwoord van mijn vader: jullie hebben geen inzicht, houden zo!
En zo denk ik er ook over. Zolang ik geen aanvraag voor een lening doe en niet in het rood sta, gaat het een bank geen donder aan wat ik met mijn geld doe.
Al dertig jaar pin ik elke vrijdag contant mijn te besteden geld voor de komende week...
Van dit weekgeld moet ik dan alles doen...
Zo zie ik direct in de beurs wat ik nog te besteden heb...
Restant van de week komt apart voor extra uitgaven in andere weken..
Met een laag budget is dit zeer effectief gebleken om uitgaven onder contrôle te houden...
Op is op...
Van dit weekgeld moet ik dan alles doen...
Zo zie ik direct in de beurs wat ik nog te besteden heb...
Restant van de week komt apart voor extra uitgaven in andere weken..
Met een laag budget is dit zeer effectief gebleken om uitgaven onder contrôle te houden...
Op is op...
Ik kan mij voorstellen dat dat bij sommigen een averechts effect heeft. Dat in weken waarin er geen dure uitgaven zijn, het geld toch op gaat en er in weken met veel uitgaven problemen kunnen ontstaan.
Goed budgetteren is ook niet zo eenvoudig en de verleiding kan groot zijn om bij meevallerstoch alles uit te geven.
Goed budgetteren is ook niet zo eenvoudig en de verleiding kan groot zijn om bij meevallerstoch alles uit te geven.