Pagina 4 van 4

Re: Betalingsregeling via Fa-med BV. Schandalig duur

Geplaatst: 19 dec 2014 18:14
door prem
Mieperd schreef:Wat vroom zegt, dat weet ik niet en kan ik dan ook niet maatstaven. Dit was een regeling die mij bij toeval is opgevallen en waar na reclamatie bij Fa-med, in mijn optiek niet correct op werd gereageerd. Na veel 5ven en 6sen kwam er toch een redelijk antwoord, maar mijn gevoel (let wel op gevoel dus geen feit) was het meer een antwoord om de opheft te beperken, zonder inhoudelijk de kern van het signaal op te pakken, om vervolgens over te gaan tot de orde van de dag. En dan ben je helaas bij mij aan het verkeerde adres.

Meningen, mogen verschillen en je hoeft het niet altijd eens te zijn met een werkwijze, echter gaat het dan wel over hoe je de boodschap overbrengt. Maar dit vergt behoorlijk veel communicatieve vaardigheden en sterk in je schoenen staan. En daar is het verkeerd gegaan met het gevolg van een hoop onrust in de tent. Maar als dan de pers er dan ook nog lucht van krijgt en het gaat oppakken, dan heb je helemaal een probleem. Dat is er eigenlijk gebeurd in deze.

P.s. Even voor de goede orde: ik heb een hekel aan "verstoppertje" spelen en heb me dan ook bij Fa-med bekent gemaakt met NAW gegevens. Ze mogen mij ook bellen om deze zaak te evalueren en gericht te kijken naar algemene oplossingen waar iedereen baad bij heeft. Dus op dat vlak, ben ik hier wel in cognito :), maar het bedrijf weet wie ik ben. Want dat is wel net zo eerlijk. Ik ben dus ook zeker geen persoon die zomaar iets roept, zeker niet als het in mijn optiek een algemeen belang dient.
Nu gaat het niet om hoe duur het is maar de slechte communicatie?
Dan zou ik de titel van dit topic aanpassen.

Re: Betalingsregeling via Fa-med BV. Schandalig duur

Geplaatst: 30 okt 2015 11:23
door depostduif
Echt een gevalletje wauw met fa-med. Bel netjes voor de 2de keer op om te zeggen dat ik dinsdag 2 november 400 euro kan betalen (het is nu vrijdag 30 oktober). Maar nee incasso kosten (40 euro) en rente worden in rekening gebracht omdat ik uiterlijk op zondag (1 november) betaald moet hebben. En dan ook nog 35 euro administratie kosten. En dan is deze organisatie ook nog eens alleen maar een tussenpersoon die geld voor derde incasseert.

Ik heb in het verleden met een aantal incasso bureau's te maken gehad en ben verbaasd hoe wild deze bedrijven op geld jagen dat er eigenlijk helemaal niet is. Moet een keer afgelopen zijn dat deze incasso organisaties met een paar onbeschofte bureaucratische regeltjes een bedrijf kunnen oprichten op basis van het leegtrekken van belastingbetalende burgers. Het gaat hier nota bene om een rekening van de tandarts (waar je bovendien niet eens van op de hoogte wordt gesteld).

Wat mij bovenal verbaasd is de buitengewone arrogantie waarmee deze callcenter medewerkers worden aangestuurd. Het lijkt onderhand normaal te worden dat de consument niet het laatste woord mag hebben en het motto 'regels zijn regels' steevast wordt gehandhaafd. Dus het maakt eigenlijk niet meer uit of jij of ik bereidt is om te betalen, want dat schaad het verdienmodel. Want oh wee, als we toch alleen maar de focus leggen op verdienen aan onze daadwerkelijke klanten (bedrijven), dan zouden we toch veel omzet mislopen, dat is de fijne retoriek waar, nogmaals, belasting betalende burgers helemaal niets aan kunnen doen.

Re: Betalingsregeling via Fa-med BV. Schandalig duur

Geplaatst: 30 okt 2015 17:00
door renewouters
Het moet een keer afgelopen zijn dat zo veel mensen hun rekeningen te laat betalen waardoor de extra kosten worden verdeeld over klanten die wel netjes betalen.

Re: Betalingsregeling via Fa-med BV. Schandalig duur

Geplaatst: 31 okt 2015 13:16
door Brahms
Even bellen dat je niet zondag maar dinsdag betaald. Tsja, dit soort bedrijven krijgen tientallen van dit soort belletjes per dag. Vanzelfsprekend gaan ze daar niet in mee, immers uit ervaring weten ze dat op woensdag het geld van 90 procent van de bellers er nog niet is.
Fa-Med moet dan weer actie ondernemen, de wel gewoon tijdige betalers krijgen uiteindelijk toch de rekening van dit soort ongein.

Als je een rekening van 90,00 euro al niet binnen de betalingstermijn kan betalen, klopt er mijns inziens iets niet in je huishoudboekje.

Tot slot, vragen aan een tandarts wat een behandeling kost, zeker als je krap bij kas zit, lijkt mij heel normaal. Kan dus nooit een verrassing zijn.