LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC horizon- en mediabox kapot door blikseminslag +mijn tv's

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
bprosman

Re: UPC horizon- en mediabox kapot door blikseminslag +mijn tv's

Ongelezen bericht door bprosman »

"Shows your age" Har ;-)

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

ciske schreef:
Har06 schreef:
eruit halen bij weersvoorspellingen, hoe eenvoudig kan het zijn
Dat is zo ouderwets, dat doet toch zo goed als niemand meer?
Nou, als ik langere tijd van huis ga doe ik de stekkers eruit. Onweer is doorgaans 's avonds, dus de kans dat ik tijdens werk een bui mis is niet zo groot (dan zijn de stekkers, behalve van de computer wel gewoon ingeplugd).

Zoals eerder wel al door iemand gezegd. Het is toch normaal om bij onweer je stekkers er uit te trekken? En nee, ik ben ook nog lang geen 50.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Het is toch normaal om bij onweer je stekkers er uit te trekken?
Als jij je daar goed bij voelt, doen. Ik doe dat nooit.

Julie4444

ciske schreef:
Het is toch normaal om bij onweer je stekkers er uit te trekken?
Als jij je daar goed bij voelt, doen. Ik doe dat nooit.
Misschien niet zo verstandig. In mijn directe omgeving doet iedereen het.

ciske

Omdat iedereen dat doet, hoef ik het nog niet te doen :-) Nogmaals mensen die zich daar goed bij voelen , die moeten dat gewoon doen.

Julie4444

ciske schreef:Omdat iedereen dat doet, hoef ik het nog niet te doen :-) Nogmaals mensen die zich daar goed bij voelen , die moeten dat gewoon doen.
Ik zeg ook helemaal niet dat je dat moet doen, maar als het normaal geacht wordt kan wel het argument gemaakt worden dat TS dus de schade had kunnen voorkomen. Ik zeg niet dat ik het daar per se mee eens ben, maar als de schade inderdaad door een blikseminslag bij haar thuis (dat verhaal over het UPC kastje ergens anders dat het kastje de TV in iemands huis kapot maakt geloof ik niet), had ze als ze thuis was zeker wel de stekkers er uit kunnen trekken en was de schade niet voorgekomen.

UPC is hier ook niet verantwoordelijk voor de schade, omdat de apparatuur in haar beheer in haar woning was. Ze kan zich beroepen op een aansprakelijkheidsverzekering, omdat gezegd kan worden dat de schade heeft kunnen voorkomen door "normaal" gedrag bij onweer en dus is veroorzaakt vanwege haar nalatigheid. Heeft ze geen aansprakelijkheidsverzekering, dan zal ze zelf moeten betalen, volgens deze gedachtegang.

Maar ja, ik dacht dat het wel algemeen bekend is dat, als de bliksem inslaat, de kans bestaat dat je je TV (en andere aangesloten apparaten) kan weggooien.

ciske

TS had de schade niet kunnen voorkomen, er is ook wel eens onweer zonder dat ze dat voorspeld hebben, en dan? Als je op je werk bent kan je ook niet snel naar huis.

bprosman

Ligt misschien aan de "omgeving" :wink: in mijn omgeving ken ik niemand die het doet.

Julie4444

ciske schreef:TS had de schade niet kunnen voorkomen, er is ook wel eens onweer zonder dat ze dat voorspeld hebben, en dan? Als je op je werk bent kan je ook niet snel naar huis.
Julie4444 schreef:Ik zeg ook helemaal niet dat je dat moet doen, maar als het normaal geacht wordt kan wel het argument gemaakt worden dat TS dus de schade had kunnen voorkomen. Ik zeg niet dat ik het daar per se mee eens ben, maar als de schade inderdaad door een blikseminslag bij haar thuis (dat verhaal over het UPC kastje ergens anders dat het kastje de TV in iemands huis kapot maakt geloof ik niet), had ze als ze thuis was zeker wel de stekkers er uit kunnen trekken en was de schade niet voorgekomen.
Zo ver was ik dus. :wink:
In de meerderheid van de gevallen komt onweer voor in avonden, wanneer mensen doorgaans thuis zijn van hun werk. Studenten hebben wat dat betreft meer uren dat ze thuis zitten/vrij zijn.
Zal dus van de situatie afhangen.

In ieder geval vind ik niet dat UPC aansprakelijk is voor de schade. Of TS dat is valt te betwisten.
bprosman schreef:
Ligt misschien aan de "omgeving" :wink: in mijn omgeving ken ik niemand die het doet.
Prima punt. :mrgreen:

ciske

In de meerderheid van de gevallen komt onweer voor in avonden,
Ik wil de keren dat het overdag is , niet graag betalen. Haal jij toch lekker de stekkers er uit, ik in ieder geval niet en zo te merken bprosman ook niet:-)

bprosman

Blikseminstlag wordt over het algemeen prima vergoedt door je eigen inboedelverzekering. Alleen daaruit is al te concluderen dat het risico laag is want verzekeraars doen niets liever dan risico's uitsluiten.
Het probleem in dit hele verhaal is dat het niet je eigendom is en je het dus niet kunt verzekeren.

Josephien12

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Ik ken mensen die zelfs de elektriciteitsstekkers eruit trekken. Lekker doen, ik neem het risico ook gewoon. Doe er de stekkers niet eens uit als ik op vakantie ga. Heb trouwens alleen oudere apparatuur.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

ciske schreef:Omdat iedereen dat doet, hoef ik het nog niet te doen :-) Nogmaals mensen die zich daar goed bij voelen , die moeten dat gewoon doen.
Juist: ik heb een speciale schakelaar die TV PC etc etc etc stroomloos maakt als ik op vakantie ben :)

ciske

Har06 schreef:
Juist: ik heb een speciale schakelaar die TV PC etc etc etc stroomloos maakt als ik op vakantie ben :)
:lol: Ik laat gewoon de stekkers er in :-)

Julie4444

ciske schreef:
Har06 schreef:
:lol: Ik laat gewoon de stekkers er in :-)
Scheelt trouwens ook op je energierekening als je dingen uitplugt/uitzet als je op vakantie gaat. :P

ciske

Maakt mij niks uit :-)

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

ciske schreef:Maakt mij niks uit :-)

Poen genoeg ?

ciske

Har06 schreef:

Poen genoeg ?
:lol: Nodig, maar dat valt wel mee hoor, dat stroomverbruik :-)

Julie4444

ciske schreef:
Har06 schreef:

Poen genoeg ?
:lol: Nodig, maar dat valt wel mee hoor, dat stroomverbruik :-)
Kan toch meer zijn dan je denkt. Mijn schoonouders zetten altijd hun modem uit als ze de computer uitzetten en naar hun berekeningen scheelt alleen op dat apparaat, die zo'n 8 W gebruikt op uurbasis, al zo'n € 20 op jaarbasis. Nu gebruiken ze het internet ook niet erg lang per dag, maar het scheelt dus toch.

Als je dan eens bedenkt dat lampen, koelkasten en dergelijke, ook vaak onnodig aan/hoog staan, en dat apparaten die uit staan ook nog een beetje stroom blijven trekken dat toch wel redelijk kan aantikken in een huishouden. Ik heb eens samengeleefd met een huisgenoot die wel 6 keer meer verbruikte dan ik, aan de afrekening te zien. Nu was zij tegenovergestelde van zuinig, maar 6 keer zo veel is toch ook 6 keer zo duur.

ciske

Mijn schoonouders zetten altijd hun modem uit als ze de computer uitzetten
Was ik niet van plan, heb nog een leven :-) Ieder moet doen wat die zelf wil, ik laat het zoals het is.

Gesloten