LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Van Rijn: Rookverbod per direct in cafés

Geef jouw mening over het laatste (consumenten)nieuws.
alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Van Rijn: Rookverbod per direct in cafés

Ongelezen bericht door alfatrion »

Een coffieshop is inderdaad een openbaar gebouw. Het is immers toegankelijk voor het publiek.
MichielFRL schreef:Intolerantie regeert in dit topic.
Dat is een argument dat rokers steeds hebben aangedragen op het moment dat rookoverlast te spraken kwam. Maar het gaat hier om een stof die zorgt voor dood en gezondheidsschade. Rokers verlangende van niet-rokers in het verleden ook dat zij daarover onverschillig waren. Was je dat niet dan werd je verweten intolerant te zijn. Deze reactie is inherent aan de rookverslaving.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Van Rijn: Rookverbod per direct in cafés

Ongelezen bericht door sjohie »

MichielFRL schreef:Intolerantie regeert in dit topic.
Zo komen we verder in dit land, als iedereen maar last van elkaar denkt te moeten hebben.

2-takt scooters, BBQ's, blowen, hardop praten op straat/tram/trein/tuin, honden, houtkachels, kinderwagens in een winkelgebied, kippen en roken moeten allemaal maar verboden worden, want er zou iemand kunnen zijn die er last van heeft :?
Kunnen we het ook gewoon houden bij roken in de horeca? De rest van je voorbeelden/ergernissen heeft namelijk geen jota van doen met het rookverbod in de horeca.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Van Rijn: Rookverbod per direct in cafés

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Vind het zo en zo onzin,zoveelste topic wat radar hier over opent,geen inspiratie?
Idd terug naar onderwerp...

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Van Rijn: Rookverbod per direct in cafés

Ongelezen bericht door moederslink »

Rookverslaving is niet inherent aan intolerantie , kom op zeg!
Ik ben verre van aso , integendeel , blaas geen rook richting wie dan ook , zet niet mijn stereo op 10 , kortom ik gedraag me zoals het een brave burger betaamt....ook in mijn eigen huis,
de intolerantie zit aan 2 kanten dus lees ik uit deze posts.
Ik vind het nu verder ook oeverloos en kansloos en stop er wat dit topic betreft dan ook maar even mee.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Van Rijn: Rookverbod per direct in cafés

Ongelezen bericht door tenormin »

moederslink schreef:Ik vind het nu verder ook oeverloos en kansloos en stop er wat dit topic betreft dan ook maar even mee.
Mee eens; Radar is weer eens aan het roeren in een onderwerp wat al irritatie genoeg heeft opgeroepen. Fora en krantenreacties staan/stonden er vol mee.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Van Rijn: Rookverbod per direct in cafés

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Nu nog alle tabakswaren de supermarkt uit. De tabaksprijzen met 100% omhoog. En hulde voor deze dames:

http://www.nederlandstopt.nu/

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Van Rijn: Rookverbod per direct in cafés

Ongelezen bericht door olaf79 »

alfatrion schreef:Een coffieshop is inderdaad een openbaar gebouw. Het is immers toegankelijk voor het publiek.
Sorry maar dit klopt echt niet. Een coffeeshop heeft geen openbare functie en bovendien mag het alleen mensen toelaten van boven de 18 met geldig legitimatie en die bovendien ingezetene zijn van de Staat der Nederlanden. Een Fransman van 19 wordt dus geweigerd evenals een nederlander van 17.
Daarmee is het gebouw niet algemeen toegankelijk.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Van Rijn: Rookverbod per direct in cafés

Ongelezen bericht door olaf79 »

vogels schreef:
moederslink schreef:Ik vind het nu verder ook oeverloos en kansloos en stop er wat dit topic betreft dan ook maar even mee.
Goed plan! Geen idee waarom Radar het nodig vond een dergelijk topic te starten, want dat er voor- en tegenstanders zijn, is al jaren bekend!
Er zijn voor alles voor en tegenstanders. Ik zou niet inzien waarom dit geen Radar onderwerp kan zijn. Bovendien is het actueel door de recente uitspraak van de hogeraad.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Van Rijn: Rookverbod per direct in cafés

Ongelezen bericht door Har06 »

De hoge raad ??????? zijn allemaal sigaren rokers en whiskey proevers.

Roken in openbare ruimte moet kunnen in afgescheiden ruimte door middel van ventilatie en rookschermen, richt smoking areas in :)

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Van Rijn: Rookverbod per direct in cafés

Ongelezen bericht door alfatrion »

moederslink schreef:Rookverslaving is niet inherent aan intolerantie , kom op zeg!
Wat ik schreef was dat reacties als "jij bent intolerant" op het moment dat een niet-roker durft op te komen voor zijn gezondheid inherent zijn aan rookverslaving. Het is de verslaving waardoor zij overal willen kunnen roken. Ze kunnen gewoon niet zonder. Dan is iedereen die dat in de weg zit al snel intolerant.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Van Rijn: Rookverbod per direct in cafés

Ongelezen bericht door ciske »

Het is de verslaving waardoor zij overal willen kunnen roken. Ze kunnen gewoon niet zonder.
Wat een onzin, elke roker kan minstens een paar uur zonder peuk. Als je ergens over praat moet je ook weten wat het is.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Van Rijn: Rookverbod per direct in cafés

Ongelezen bericht door tenormin »

uitgepuft.
Laatst gewijzigd door tenormin op 24 okt 2014 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Van Rijn: Rookverbod per direct in cafés

Ongelezen bericht door sjohie »

ciske schreef:
Het is de verslaving waardoor zij overal willen kunnen roken. Ze kunnen gewoon niet zonder.
Wat een onzin, elke roker kan minstens een paar uur zonder peuk. Als je ergens over praat moet je ook weten wat het is.
Ik ken anders rokers die echt niet langer als een uur zonder kunnen. Maar ook rokers die rustig een halve dag zonder kunnen als het zo uit komt. Het verschilt nogal, zeg net als de mening óver rokers van de niet-rokers. :wink:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Van Rijn: Rookverbod per direct in cafés

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

tenormin schreef:
ciske schreef:wat een onzin, elke roker kan minstens een paar uur zonder peuk. Als je ergens over praat moet je ook weten wat het is.
Hoe zou de roker anders over de wereld reizen, vliegen naar Verweggistan duurt wel wat langer dan een paar uur. Neem alleen maar de wachttijden op luchthavens. :wink:
Op svhiphol hebben ze nog een aparte rookruimte!!voor je vliegtuig instapt...nou druk hoor..
Maar idd soms zit je 15 uur vliegtuig,denk dat je er dan niet ens aandenkt,ja wanneer kan ik me benen strekken...als je normaal vliegd eerste klas lig je comfortabel :twisted:

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Van Rijn: Rookverbod per direct in cafés

Ongelezen bericht door olaf79 »

sjohie schreef:
ciske schreef:
Het is de verslaving waardoor zij overal willen kunnen roken. Ze kunnen gewoon niet zonder.
Wat een onzin, elke roker kan minstens een paar uur zonder peuk. Als je ergens over praat moet je ook weten wat het is.
Ik ken anders rokers die echt niet langer als een uur zonder kunnen. Maar ook rokers die rustig een halve dag zonder kunnen als het zo uit komt. Het verschilt nogal, zeg net als de mening óver rokers van de niet-rokers. :wink:
Een roker die geen uur zonder kan? Die hoort niet vrij rond te lopen, maar in een afkickkliniek.
Je moet mensen beschermen tegen zelfmoord.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Van Rijn: Rookverbod per direct in cafés

Ongelezen bericht door olaf79 »

Har06 schreef:De hoge raad ??????? zijn allemaal sigaren rokers en whiskey proevers.

Roken in openbare ruimte moet kunnen in afgescheiden ruimte door middel van ventilatie en rookschermen, richt smoking areas in :)
Waaorm zouden we? Minderheid past zich maar aan

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Van Rijn: Rookverbod per direct in cafés

Ongelezen bericht door alfatrion »

Van de 150 kinderen die per dag met roken beginnen, sterft de helft. Een kwart zelfs voor de pensioengerechtigde leeftijd.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Van Rijn: Rookverbod per direct in cafés

Ongelezen bericht door tenormin »

Uitgepuft.
Laatst gewijzigd door tenormin op 24 okt 2014 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 31990
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Van Rijn: Rookverbod per direct in cafés

Ongelezen bericht door witte angora »

alfatrion schreef:Van de 150 kinderen die per dag met roken beginnen, sterft de helft. Een kwart zelfs voor de pensioengerechtigde leeftijd.
Volgens mij sterven uiteindelijk van de 150 kinderen er 150. Oorzaken kunnen divers zijn, maar tot nu toe heeft niemand hier op aarde het eeuwige leven.

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Van Rijn: Rookverbod per direct in cafés

Ongelezen bericht door alfatrion »

Natuurlijk zal iedereen sterven. Maar dat kun je met 10 jaar vervroegen door te gaan roken. Waarom denk je dat rokers altijd naar hetzelfde oude vrouwtje wijzen als ze beweren dat roken niet schadelijk is voor de gezondheid?
tenormin schreef:En, als men over ouderen wil spreken, de laatste jaren is de tendens toch dat de "vergrijzing" teveel geld kost.
Wat dacht je dat de gezondheidszorg voor de rokers en het werkverzuim de maatschappij kost?

Gesloten