Mijn "glibberig" slaat meer op de marketing en methodes van Brand Loyalty en die branche in het algemeen, misschien had ik dat even wat duidelijker moeten zeggen.newmikey schreef:Ik verbaas mij altijd over hoe verbaasd mensen zijn als ze "ontdekken" dat sommige merkartikelen niet in een fabriek van het merk worden gemaakt maar onder licentie. Of het nu een promo-aktie betreft of niet maakt daarbij niet uit. Is het dan plotseling bij deze glazen "glibberig"-er dan in andere gevallen?
Wie dacht er nog dat Opel accu's uit de Opel fabriek kwamen, Canon lenzen uit de Canon fabriek, Apple tablets uit de Apple fabriek of Beemster kaas uit de Beemster? Ik dacht dat we die onschuld allang kwijt waren maar blijkbaar dus niet.
Voor wat betreft de glazen: voor 75ct/glas mogen het wat mij betreft Pipo-glazen zijn, ze zijn mooi gevormd en de "merknaam" heeft op mij geen bijzondere aantrekkingskracht. Zou ze ook gekocht hebben voor die prijs bij de Action...
Deze glazen zijn prima wat ons betreft, we hebben nu de longdrinkglazen, en gaan binnenkort ook van die waterglazen halen. En als het sparen wat lukt, misschien nog wel wat, zo'n decanteerkaraf bijvoorbeeld.