Ook ik baal er zeer van dat ik hier een auto heb gekocht. De dag dat ik een krabbeltje had gezet, kwam ik ze toevallig tegen op google en toen begonnen mijn slapeloze nachten al! Volgende ochtend ben ik er snel naartoe geweest en wou mijn contract ontbinden, maar dat ging niet meer, omdat ik dan 15% annuleringskosten moest betalen! Mijn wantrouwen werden groter en groter dus ik dacht laat ik ff naar het onderhoudsboekje vragen die op de site aangegeven was.. "we gaan het zoeken voor u..", "we zijn nog op zoek naar het boekje..", "we hebben de ouwe eigenaar gebeld en de voicemail ingesproken..", "alles wat u op de site wordt door ons systeem automatisch gegenereerd, dus is het best mogelijk dat er geen boekje aanwezig is..", "we hebben geen boekje, waar heb je het voor nodig? zo een boekje stelt toch niets voor", "we hebben geen boekje.!
Op de site stond er ook een Autoradio/CD, maar in de auto zat een casettespeler t.w.v nog geen 10 euro.., toen k vroeg waar de CDspeler is gebleven werd mij beloofd zodra ze een dure autoradio in handen kregen zou ik een belletje krijgen. En wat kreeg ik? Een Bullit 1500
Juist ja, k heb er ook nog nooit van gehoord, maar het had op zn minst een verpakkingsdoos
die kost meer dan het radio zelf..
Na lang discussieren hebben ze me 3 maanden garantie gegeven, omdat er geen onderhoudsboekje aanwezig was en ik vond dat wel een redelijke aanbod, alhoewel ik een 6 maanden garantie redelijker had gevonden! Ik heb uiteindelijk mijn auto opgehaald en na 2 uurtjes rijden begonnen al lichtjes te branden, precies zoals mensen in dit forum beschrijven! De nachtmerrie was begonnen..
Volgende ochtend ben ik de snelweg op gegaan en begonnen weer lampjes te branden, vermogen nam af. Toen ik van de snelweg af kwam, viel de auto uit, startte niet meer. Meteen terug geweest naar de Liekendiek, hebben ze ff de gasklephuis schoongemaakt, en een krukassensor vervangen en hij doet het weer zeiden ze.. Ik start de auto voor hun ogen, maar de auto start niet!
Ze kwamen er niet uit en moest de auto naar de dealer gebracht worden en die kon pas voor 2 weken later een afspraak plannen.. 2 weken gereden met mijn problemcar meerdere malen uitgevallen en 2 keer ANWB moeten bellen. ANWB heeft meerdere problemen uitgelezen en adviseerde mij om per direct de auto naar de garage te brengen.
Ik heb de problemen ook aan Liekendiek voorgelegd, maar volgens hun was er niets aan de hand, een klein probleem kon meerdere problemen veroorzaken.. hadden ze ook met hun eigen wagen gehad was hun antwoord.
2 weken later is de auto bij de dealer geweest, de afspraak was dat de dealer uitgebreid zou onderzoeken wat het probleem is omdat het niet uitgelezen kon worden, maar Liekendiek heeft in de ochtend de auto alleen laten uitlezen en hun werd toen gezegd dat de wastegateklep defect is. (Dit heb ik zelf achterhaald door contact op te nemen met de dealer). Volgens Liekendiek was de auto naar de dealer gegaan en er was niets geconstateerd, de auto reed gewoon goed!
Toen vroeg ik of de verkoper ff mijn auto wou starten voor de deur en 100 meter rijden. Na een beetje aandringen heeft hij het geaccepteerd en ook bij hem wilde de auto niet starten en brandden er lampjes. Hij zei breng je auto morgen gaan we ernaar kijken als het niet opgelost wordt kan je eventueel omruilen met een andere auto.
De volgende keer, kreeg ik weer mijn auto terug zoals ik hem had achtergelaten. En moest het weer een dagje daar blijven.., sindsdien slaat mijn motor niet meer uit, maar mijn vermogen neemt regelmatig af na onregelmatig branden van motormanagement lampje. De ANWB heeft 3 keer een EGR probleem geconstateerd maar LIEKENDIEK weigert dit voor mij te vervangen terwijl mijn garantie nog lang niet is verlopen. Laatst zeiden ze van "weet je wel hoeveel een EGRklep kost? 300 euro, dat gaan we niet zomaar vervangen voor je, zolang we niet weten of dat het probleem is.. tenzij jij de helft betaald!" Toppunt van schaamteloosheid!
Ik ga morgen weer langs en laat het jullie weten hoe het verlopen is.