Pagina 4 van 4
Re: Ervaring met DIT is TV?
Geplaatst: 05 jan 2017 19:30
door Abessijn1706
Ik heb nog helemaal niks ontvangen en ze zijn niet telefonisch, via mail, via post en via facebook te bereiken ze reageren nergens op.
Iemand een idee hoe ik mijn recht kan behalen??
Re: Ervaring met DIT is TV?
Geplaatst: 05 jan 2017 21:59
door olaf79
Abessijn1706 schreef:Ook ik heb een 4K box besteld op 24-12-2016 bestelling blijft echter staan op in behandeling op hun site bij mijn bestellingen.
Een bericht gestuurd via hun site, krijg ik geen antwoord op.
Een mail gestuurd via [mailadres verwijderd door Moderator], antwoord dat ik via de site een bericht moet sturen heb daarop gereageerd met daar reageren jullie niet op vervolgens geen antwoord meer.
Als je het dure 0900 nummer belt krijg je te horen alle medewerkers zijn in gesprek u bent de 2e in de wachtrij, vervolgens sta je een uur in de wacht en heb je nog niemand aan de lijn.
Bericht gestuurd via facebook, krijg ik ook geen antwoord op.
Heb de bestelling al betaald, en wil graag mijn geld terug want krijg het gevoel opgelicht te zijn.
Iemand een idee hoe ik mijn geld terug kan krijgen?
Hoe heb je betaald? Via credit card, dan gewoon even de cc maatschappij bellen de situatie uitleggen en meestal heb je binnen 48 uur je geld op je cc terug. Bij Ideal is dit helaas niet mogelijk. Daarom betaal ik liever niet per ideal.
Re: Ervaring met DIT is TV?
Geplaatst: 16 jan 2017 12:25
door Bertje55
Hen 17 september een tv bakje gekocht bij Ditistv maar omdat we nog aan het schilderen en sauzen en verbouwen waren heb ik hem de 1e 3 weken niet aangesloten in huis tot de verbouwing achter de rug was, maar het Tv Bakje heeft het nooit gedaan en na enige contacten met hun kreeg ik bericht dat ik het bakje mocht terug sturen en zou een nieuwe krijgen, Ik heb 27 oktober 2016 het bakje terug gestuurd en zei hebben hem de 28e binnen gekregen maar tot op heden en ik mail of stuur ze iedere week wel een mail/bericht of doe het via messenger etc maar tot op heden nog niets weer gehoord en ook nog geen nieuw Tv Bakje terug gekregen en zit al bijna 3 maand te wachten nu, een slechter bedrijf als dat heb ik werkelijk nog nooit mee gemaakt, ze verdommen het gewoon om ook maar iets van hun te laten horen,
Re: Ervaring met DIT is TV?
Geplaatst: 19 jan 2017 18:56
door brt01
Ik heb ook een nare ervaring met DIT IS TV.
Heb de box besteld op 29 05 2016,heb de box 18-07-2016 ontvangen en gelijk teruggestuurd.
Tot zover niets aan de hand,maar nu komt het : heb tot op heden mijn € 89,00 nog steeds niet terug ontvangen , iedere keer wordt je met een kluitje het riet in gestuurd , heb daar al zoveel mailtjes aan besteed dat ik er zo langzamerhand niet goed van wordt.
Wat is dit voor een bedrijf??? Zo ga je toch niet met klanten om??
Vind dit zeer betreurenswaardig,dit mag best een keer voor de RADAR TV.
mvg
bert
Re: Ervaring met DIT is TV?
Geplaatst: 09 feb 2017 10:22
door tab
In december 2016 een bestelling gedaan bij DitIsTV en tot op heden nog niks ontvangen. Op mail tot op heden geen reactie. 2 Keer gebeld, eerste keer zou de box binnen 2 weken verstuurd worden ivm leveringsachterstand. Nu 4 weken later nogmaals gebeld en is er betreft levering nog geen duidelijkheid ivm Chinees Nieuwjaar.
Re: Ervaring met DIT is TV?
Geplaatst: 30 mar 2017 14:45
door BertBerk
Begin februari 2017 Dit is TV Box K8 besteld, begin maart nog niets ontvangen door problemen met de toeleverancier. Ik heb de bestelling geannuleerd en verzocht om terugbetaling. Ik kreeg een mail met de bevestiging van de annulering en dat de retourbetaling normaal gesproken binnen 10 werkdagen zou plaats vinden maar door problemen nu iets langer zou kunnen gaan duren. Tot op de dag van vandaag geen betaling ontvangen en men reageert ook niet meer op mails.
Re: Ervaring met DIT is TV?
Geplaatst: 13 apr 2017 20:07
door sylvesterb
BertBerk schreef:Begin februari 2017 Dit is TV Box K8 besteld, begin maart nog niets ontvangen door problemen met de toeleverancier. Ik heb de bestelling geannuleerd en verzocht om terugbetaling. Ik kreeg een mail met de bevestiging van de annulering en dat de retourbetaling normaal gesproken binnen 10 werkdagen zou plaats vinden maar door problemen nu iets langer zou kunnen gaan duren. Tot op de dag van vandaag geen betaling ontvangen en men reageert ook niet meer op mails.
De rechter heeft onlangs geoordeeld dat wat deze partijen aanbieden illegaal is.
https://tweakers.net/nieuws/118777/verk ... egaal.html
De hardware leverancier wilt hierin niet betrokken raken, immers is hun hardware niet illegaal, daarom worden leveringen tegen gehouden.
Re: Ervaring met DIT is TV?
Geplaatst: 13 apr 2017 22:18
door newmikey
sylvesterb schreef:
De rechter heeft onlangs geoordeeld dat wat deze partijen aanbieden illegaal is.
Begrijpend lezen is een kunst, de rechter heeft prejudiciele vragen gesteld aan het ECJ maar géén uitspraak gedaan. De Advocaat-Generaal heeft wel de mening dat het illegaal is maar dat is uiteraard niet doorslaggevend.
De hardware leverancier wilt hierin niet betrokken raken, immers is hun hardware niet illegaal, daarom worden leveringen tegen gehouden.
Ook niet goed gelezen dus, er wordt gesproken over "Het ontwikkelteam van de mediaspelersoftware" dat dit afkeurt, in dit geval Kodi/XMBC en er wordt met géén woord gerept over een hardware-leverancier (en dat kàn uiteraard ook helemaal niet).
Hou me ten goede, ik vind wat die Nederlandse bedrijfjes doen, namelijk het bundelen van volledig legale hardware met enerzijds volledig legale open-source software en anderzijds illegale plugins ook niet goed maar die plugins kan iedereen downloaden. Wat er fout aan is is dat de verkoper "weet dat de add-ons toegang geven tot beschermde inhoud en de verkoop gebeurt met een winstoogmerk". (zie daarvoor de mening van de AG)
Bovendien zijn deze verkopers als webshops gewoon onbetrouwbaar gebleven en zou het prima zijn als ze verdwijnen. Mediaboxjes met Kodi/XMBC blijven natuurlijk gewoon verkrijgbaar bij gedegen webwinkels, maar dan zonder die illegale plugins. Die plugins heb je ook helemaal niet nodig om je eigen muziek, opgeslagen of gebackup'te films, FTA zenders, internationale FTA TV zenders of Youtube op TV te bekijken.
Als mensen dan zèlf besluiten om zo'n plugin te downloaden is dat een prive zaak. Het streamen en bekijken van illegaal geuploade content is zèlf géén illegale handeling namelijk, dat heeft het ECJ al een paar jaar terug in een uitspraak vastgelegd.
Dus, doe me allemaal een lol: lees wat ergens gepubliceerd wordt en verkondig géén onzin.
Re: Ervaring met DIT is TV?
Geplaatst: 18 apr 2017 21:49
door BUNA
was zo'n kastje niet afgelopen zaterdag bij Kassa besproken onder de naam Nonstopplayer en bleken gebruikers niet (mochten ze het ontvangen) illegaal bezig te zijn, omdat je niet mag streamen ( via de meestal niet legale sites waarop zo'n kastje is aangesloten), dus ik zou zeggen een geluk bij een ongeluk;-)
Re: Ervaring met DIT is TV?
Geplaatst: 19 apr 2017 18:28
door Xkimm
Heb begin oktober 2016 een bestelling geplaatst en nadat ik hem na geruime tijd nog niet binnen had heb ik de bestelling geannuleerd. Na email, Facebook messenger, klachtenkompas, aangifte bij politie, contact consumentenbond (ditistv heeft al ruim een jaar geen keurmerk meer) en nog veel meer was ik het ZAT!!!! Heb de wetswinkel Amsterdam in de arm genomen om een rechtzaak op te starten.
Ditistv.nl heeft uiteindelijk terugbetaald (19/04/2017!!!) nadat de dagvaarding al was ingediend bij de rechtbank. Ik heb mijn geld terug door tussenkomst van wetswinkel Amsterdam en Ditistv moet nu ook nog eens de dagvaardingskosten betalen. Als ze direct betaald hadden had het ze 103€ gescheeld. Ik roep iedereen op om deze weg te bewandelen! Wetswinkel rekend GEEN KOSTEN!
Re: Ervaring met DIT is TV?
Geplaatst: 19 apr 2017 22:54
door newmikey
Xkimm schreef:
Ditistv.nl heeft uiteindelijk terugbetaald (19/04/2017!!!) nadat de dagvaarding al was ingediend bij de rechtbank.
Goed gedaan en de aanhouder wint blijkbaar. Hoopgevend nieuws voor anderen.
Re: Ervaring met DIT is TV?
Geplaatst: 01 mei 2017 01:14
door Sisterloveyou
na in 14 november betaald te hebben nooit wat ontvangen, geen reactie's op mail en telefonisch niet te bereiken ! Gewoon bedrog!!!!
Ik ga aangifte doen!