LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Chello en "Overmatig Datagebruik"

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Maurits

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Maurits »

En natuurlijk nooit antwoord gekregen..

asdfoajsdlfkj

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door asdfoajsdlfkj »

wat is het probleem?

je krijgt EIND Februari een mailtje dat je op 50& van de AUP zit, 1 Maart ging de nieuwe termijn in.....

Het lijkt mij dat UPC elke maand een AUP vaststelt.. en het daarom niet exact weer te geven is hoeveel de AUP limiet is.


********************************************************
- Na het upgraden naar plus abbo, heb ik met het helpdesk gebeld. Op de site staat dat er een netwerk mag worden aangesloten op het plus abbonement, echter als aan het helpdesk wordt gevraagd hoe ik mijn router's mac address dien te registreren wordt mij vrolijk verteld dat een netwerk aansluiten wel kan, maar niet wordt ondersteund!!
********************************************************

Er zijn +/- 25.000 routermerken op de wereld, je kan niet van Chello verwachten dat ze precies de instellingen van jouw router weet. Je MAG meerdere PC's aansluiten het word alleen NIET ONDERSTEUND.

Je kan UPC ook niet bellen met vragen over het instellen van je TV, hetzelfde dat je ook niet aan een benzinepomp medewerker kan vragen hoe het komt dat je een raar geratel bij je auto hoort! UPC levert de verbinding, de rest moet je zelf uitzoeken ( en gelijk hebben ze!!!)

********************************************************

Concluderend: Met dit soort dreigementen (want zo zie ik het) kweek je
alleen maar kwaad bloed en stappen mensen heel snel over naar een nieuwe provider.

********************************************************

Het is een waarschuwing, veel mensen vinden het fijn om gewaarschuwd te worden. Jij legt op elke slak zout, je bent ook het type: zoveel mogelijk DIVX downloaden en verspreiden. 68 Gig.. kan bijna niks anders zijn dan illegale films en muziek van het internet plukken.. met andere woorden, het is maar goed dat ze jouw soort een datalimiet opleggen!!

********************************************************

Dus, hierbij geef ik u, chello/ups, te kennen dat wanneer u inderdaad overgaat tot het terugbrengen van de snelheid

********************************************************

HET IS UPC, UPS BRENGT PAKKETJES ROND

********************************************************

Met vriendelijke groeten,

Een tevreden Chello klant die ziek word van dat gezeik hier op het radar Forum!!!!

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

UPC SUCKS!

Beamer

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Beamer »

De opzegbrief is op de post, Chello draait mij niet meer een poot uit.

En tot die ene gast: OOK Chello moet bandbreedte inkopen hoe denk je anders dat je internet? Zo gauw je op een site komt zit je buiten Chello en dat moet betaald worden.

Alleen koopt Chello te weinig in en begint klantjes te pesten met dreigingen zo dat die schrikken en het duurdere pakket nemen.
trap er niet in, je betaalt voor het zelfde netwerk, dus van overlast was al geen sprake

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

Gast, als uPC zo door gaat is er binnenkort genoeg bandbreedte over voor de achterblijvers. Internet te leuk om te stoppen!!!

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 27 Mar 2004 15:39 door asdfoajsdlfkj


--------------------------------------------------------------------------------

wat is het probleem?

je krijgt EIND Februari een mailtje dat je op 50& van de AUP zit, 1 Maart ging de nieuwe termijn in.....

Het lijkt mij dat UPC elke maand een AUP vaststelt.. en het daarom niet exact weer te geven is hoeveel de AUP limiet is.


********************************************************
- Na het upgraden naar plus abbo, heb ik met het helpdesk gebeld. Op de site staat dat er een netwerk mag worden aangesloten op het plus abbonement, echter als aan het helpdesk wordt gevraagd hoe ik mijn router's mac address dien te registreren wordt mij vrolijk verteld dat een netwerk aansluiten wel kan, maar niet wordt ondersteund!!
********************************************************

Er zijn +/- 25.000 routermerken op de wereld, je kan niet van Chello verwachten dat ze precies de instellingen van jouw router weet. Je MAG meerdere PC's aansluiten het word alleen NIET ONDERSTEUND.

Je kan UPC ook niet bellen met vragen over het instellen van je TV, hetzelfde dat je ook niet aan een benzinepomp medewerker kan vragen hoe het komt dat je een raar geratel bij je auto hoort! UPC levert de verbinding, de rest moet je zelf uitzoeken ( en gelijk hebben ze!!!)

********************************************************

Concluderend: Met dit soort dreigementen (want zo zie ik het) kweek je
alleen maar kwaad bloed en stappen mensen heel snel over naar een nieuwe provider.

********************************************************

Het is een waarschuwing, veel mensen vinden het fijn om gewaarschuwd te worden. Jij legt op elke slak zout, je bent ook het type: zoveel mogelijk DIVX downloaden en verspreiden. 68 Gig.. kan bijna niks anders zijn dan illegale films en muziek van het internet plukken.. met andere woorden, het is maar goed dat ze jouw soort een datalimiet opleggen!!

********************************************************

Dus, hierbij geef ik u, chello/ups, te kennen dat wanneer u inderdaad overgaat tot het terugbrengen van de snelheid

********************************************************

HET IS UPC, UPS BRENGT PAKKETJES ROND

********************************************************

Met vriendelijke groeten,

Een tevreden Chello klant die ziek word van dat ge**** hier op het radar Forum!!!!

Ga jij nu maar lekker alleen surfen voor zoveel geld en laat ons havy users lekker zeuren.
[/b]

Reink
Berichten: 127
Lid geworden op: 22 mar 2004 15:34

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Reink »

wat is het probleem?
UPC/Chello lijkt te handelen in strijd met haar eigen voorwaarden.
je krijgt EIND Februari een mailtje dat je op 50& van de AUP zit, 1 Maart ging de nieuwe termijn in.....

Het lijkt mij dat UPC elke maand een AUP vaststelt.. en het daarom niet exact weer te geven is hoeveel de AUP limiet is.
Als ze bij 50% mailtjes gaan versturen is 100% ook bekend en dat is eenvoudig te vermelden in die mailtjes, of gewoon ergens zichtbaar maken op hun support-pagina's. Nu is het alleen zo dat de produkten Classic en Plus van Chello geen limiet kennen. Hoe ga je dat uitleggen .....

********************************************************
- Na het upgraden naar plus abbo, heb ik met het helpdesk gebeld. Op de site staat dat er een netwerk mag worden aangesloten op het plus abbonement, echter als aan het helpdesk wordt gevraagd hoe ik mijn router's mac address dien te registreren wordt mij vrolijk verteld dat een netwerk aansluiten wel kan, maar niet wordt ondersteund!!
********************************************************

Er zijn +/- 25.000 routermerken op de wereld, je kan niet van Chello verwachten dat ze precies de instellingen van jouw router weet. Je MAG meerdere PC's aansluiten het word alleen NIET ONDERSTEUND.

Je kan UPC ook niet bellen met vragen over het instellen van je TV, hetzelfde dat je ook niet aan een benzinepomp medewerker kan vragen hoe het komt dat je een raar geratel bij je auto hoort! UPC levert de verbinding, de rest moet je zelf uitzoeken ( en gelijk hebben ze!!!)
Er wordt niet gevraagd om hulp bij het instellen van de router zelf, UPC/Chello geeft IP-Adressen uit op combinatie van Hardware-Adres (MAC) van de aangesloten apparatuur. Een router heeft een ander MAC-Adres dan een aangesloten computer, dus een vraag hoe dit MAC-Adres te registreren op het UPC/Chello netwerk is helemaal geen rare vraag.

Concluderend: Met dit soort dreigementen (want zo zie ik het) kweek je
alleen maar kwaad bloed en stappen mensen heel snel over naar een nieuwe provider.

********************************************************

Het is een waarschuwing, veel mensen vinden het fijn om gewaarschuwd te worden. Jij legt op elke slak zout, je bent ook het type: zoveel mogelijk DIVX downloaden en verspreiden. 68 Gig.. kan bijna niks anders zijn dan illegale films en muziek van het internet plukken.. met andere woorden, het is maar goed dat ze jouw soort een datalimiet opleggen!!
Het is van UPC/Chello noch een dreigement noch een waarschuwing. Het is gewoon reclame voor hun duurdere Chello Plus produkt. En dat is precies wat er mij aan stoort. Daarbij beroepen ze zich op de Algemene Voorwaarden en de Acceptable User Policy op artikelen die spreken over het tot last zijn van andere gebruikers op het netwerk. Ik ben van mening dat als ik met Chello Classic een kennisgeving krijg van overmatig datagebruik en daaraan een aanbieding voor Chello Plus omdat het daar wel toegestaan is meer data te verbruiken ik niet in strijd handel met de voorwaarden, want ook bij Chello Plus tellen exact dezelfde voorwaarden.
Een tevreden Chello klant die ziek word van dat ge**** hier op het radar Forum!!!!
Ik ben ook een lange tijd een tevreden Chello klant geweest, totdat ook ik last begon te krijgen van het niet optimaal functioneren van het bedrijf achter Chello. En als dat bedrijf ook nog eens dingen gaat doen tegen hun eigen algemene voorwaarden vin dik het tijd om op te staan. Over je heen laten lopen en ja en amen knikken kan altijd nog .....

xlarge

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door xlarge »

je krijgt EIND Februari een mailtje dat je op 50& van de AUP zit, 1 Maart ging de nieuwe termijn in.....
Mag ik er even op wijzen dat he geen mailtje krijgt met percentages.. als dat nu eens zo was..

De tekst is zoiets als "U zit ruim over de helft"
Ik stel me dan de vraag, wat is "ruim"....
55%... 65%.... 75% Niemand kan het me vertellen. Alle percentages die je hier leest zijn gebaseerd op gissingen.

M.a.w. er wordt je verteld dat je een onbepaald aantal gigs teveel hebt gebruikt, van een tevens onbekende limiet.
Het is toch niet vreemd dat ik daarover klaag?? Ik neem aan dat Chello/UPC op 1 maart weet wat de datalimiet is voor die maand. Op het moment dat ze van plan zijn om mij erop aan te spreken verwacht ik ook dat ze me van te voren laten weten wat MIJN datalimiet is (wat dat verschilt blijkbaar van maand tot maand en van stad tot stad).
Dit is toch niet zo vreemd? Je kan iemand toch niet confronteren met een limiet (Die deze maand bv 20 a 30 gig minder lijkt te zijn) terwijl hij in de verwachting was net zoveel te mogen downloaden dan vorige maand??

Dus... ook de mensen die vinden dat ze de grote downloaders maar moeten aanpakken... Het gaat niet om de hoeveelheid maar om DUIDELIJKHEID.

Als ze mij van tevoren laten weten hoeveel ik mag verbruiken hoor je me niet meer klagen. Maar de halve maand 'op je tenen lopen' omdat je bijna (of niet???) aan je limiet zit is gewoon niet prettig...

gribber
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 mar 2004 20:47

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door gribber »

Na het zoveelste mailtje aan chello/upc word mij gezegt dat chello plus gebruikers geen last geven voor andere gebruikers zoals wij classic gebruikers wel doen.


Informeren wij u als volgt:

Per abonnementsvorm wordt er door ons een bepaalde capaciteit bepaald en aan de hand van het aantal gebruikers wordt dit verdeeld per aansluitpunt. Dit leidt tot een bepaalde
beleidvorm. Wij hebben besloten om een maximaal aantaal GB's aan dataverkeer vast te leggen waarmee iedereen op een door ons gewenste manier gebruik kan maken van
internet via de kabel. Er wordt dan ook rekening gehouden met de verschillende abonnementsvormen per aansluitpunt.

Zodoende mag iemand met een chello plus abonnement meer dataverkeer genereren totdat het punt wordt bereikt waarop er hinder wordt ervaren door andere gebruikers.

Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u telefonisch contact opnemen. Onze afdeling Customer Service is te bereiken op werkdagen van 8.00 tot 19.00 uur (voor storingen tot
22.00 uur) en op zaterdag en zon- en feestdagen van 10.00 tot 22.00 uur onder het nummer 0900 15 80 (? 0,10 per minuut). Belt u gerust, onze medewerkers staan u graag te
woord.

gribber
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 mar 2004 20:47

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door gribber »

Dus waneer ik 50 gig heb gedowned ( als dat mijn max als classic gebruiker zou zijn) en ik daarboven kom ben ik een last voor andere gebruikers maar een plus gebruiker mag dan b.v. wel 80 gb downen zonder tot last te zijn. Het rare is dan zijn ze misschien wel de classic gebruikers en de gebruikers daar onder tot last.

Ik vind het steeds vreemder worden maar dat is het beleid van upc

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

Volgens mij zit het dus als volgt: wanneer je de enige in de buurt (aansluitpunt) bent met Chello, dan kun je ongeremd je gang gaan, ongeacht de abonnementsvorm die je hebt.
Wanneer er echter nog buren zijn met Chello, wordt de bandbreedte verdeeld onder die buren en jezelf. Wie het meest betaald, mag het meest gebruiken.
Opzich vind ik dit wel een fair policy, maar misschien ook wel een goede reden om over te stappen op ADSL, zeker als je veel buren met Chello hebt.

lammertc

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door lammertc »

Ook ik was de klos,
op 22 maart zat ik met 32 gig "ruim over de helft"
op 24 maart was ik met 34 gig "enkele procenten van mijn maximum verwijderd"
op 27 maart was ik met 36 gig "ruim over de helft"
Wat een onzin mails
Ik heb dus chello een email gestuurd met het verzoek om met deze spam op te houden en uit te leggen wat ze in hun vorwaarden met AUP verstaan. antwoord???
een kopie van de voorwaarden
Dit lijkt me hetzelfde als aangehouden worden wegens te snel rijden:
"Meneer u krijgt een boete voor te snel rijden"
"O ja agent? Hoe hard mag ik hier dan rijden?"
"Dat maak ik wel uit meneer, ik vind dat u te snel rijdt, u hoeft niet te weten hoeveel te snel!"
Ik de "normale" wereld zou ik in een juridische procedure zelfs een riante smartegeld vergoeding krijgen als ik hier werk van maakte, bij internet kan dit blijkbaar legaal?????

Yvi

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Yvi »

Ook Ik kreeg vorige week (24 maart) een mailtje met onderwerp Kennisgeving overmatig dataverbruik, hetzelfde dreigmailtje als eerder hier beschreven. Ik heb mijn dataverkeer op dat moment gechecked, en ik zat op 28 GB. En nergens was te vinden hoeveel dataverkeer toegestaan is met mijn Chello Classic abonement. Ik heb ze dus een mail gestuurt waar ik vandaag netjes antwoord op kreeg:

[quote]
Informeren wij u graag als volgt:
De FUP (Fair User Policy) stelt dat u ongeveer voor 50GB per maand aan dataverkeer mag hebben.
Met vriendelijke groet,
UPC Nederland


Duidelijk dus, niet leuk, maar duidelijk!
Wel vind ik het, als ik 50 GB mag down- en uploaden, een beetje voorbarig om me al zo'n dreigmail te sturen als ik net aan 28 Gb zit, dus net even over de helft!! :?

gribber
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 mar 2004 20:47

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door gribber »

Nee eindelij heb ik eens antwoorden op mijn vragen.

Kwa chello classic of plus zitten geen verschil behalve de snelheid dan.

Het downloaden blijft het zelfde je hebt geen limiet ja echt geen limiet.
Het gaat er alleen om als je op elke dag 10 films download dus gewoon 24 uur per dag 7 dagen per week aan het downen bent, dan ben je een last voor de light en entry gebruikers die wel een limiet hebben. Het maakt niet uit hoeveel je download maar in welk tijds bestek.
Als ik wat mij nog steeds lukt als ik 24 uur per dag online ben op usenet ik plus minus een film of 5 download. als ik dan twee of drie dagen niets doe en dan weer 24 wel zullen ze niet gaan klagen.

Dit heb ik uit een officiele bron van chello technische dienst medewerker

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

Yvi,

Eigenlijk moet je het niet zien als dreigmail, maar meer als waarschuwing.

m.water

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door m.water »

Intussen heb ik naar aanleiding van mijn 4 emails (zie eerder in dit forum) een brief gestuurd naar zowel tros radar als UPC met de volgende vragen:

- Wat is uw gehanteerde datalimiet, in gigabytes, per maand?
- Is deze limiet inclusief uitgestuurd verkeer?
- Hoe kan het komen dat ik binnen 3 dagen aan mijn datalimiet zit?
- Wanneer kan ik de toegezegde snelheidsverhoging verwachten?
- Wordt de datalimiet evenredig verhoogd met de snelheid?
- Waarom krijg ik in Februari 2004 geen enkele melding van een eventuele limiet, terwijl ik 74Gb verscheep, en waarom krijg ik in Maart 2004 wel 4 meldingen terwijl ik dan nog maar aan de 45Gb zit?
- Waarom ben ik, als ik meer betaal voor dezelfde kabel en installatie, ineens andere gebruikers op het netwerk niet meer tot last?
- Waarom wordt er niet ingegaan op mijn vragen die ik via uw website stel?
- Waarom kan ik geen antwoord geven op door u gestuurde emails naar aanleiding van mijn opmerkingen via uw website?


dit lijken mij redelijke vragen, die eenvoudig te beantwoorden zijn.

overigens mag op dit forum wel eens een moderator komen die kinderachtige opmerkingen als 'upc sucks', 'het zijn ******' enzo weghaald.

ik heb niet het idee dat UPC zich erg zal storen aan mensen die zich zo opstellen.

ik

gribber
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 mar 2004 20:47

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door gribber »

Geplaatst op 30 Mar 2004 16:56 door Gast


--------------------------------------------------------------------------------

Yvi,

Eigenlijk moet je het niet zien als dreigmail, maar meer als waarschuwing




Qoute-> wat waarschuwing bij geen data limiet is het geen waarschuwing meer maar een dreigement. Zelfs de medewerker van chello zei dit en zei ook dat deze emails bestemd zijn voor de light en de entry users die wel een data limiet hebben.
Er is een nieuwe e-mail in de maak voor de classic en de plus gebruikers

gippie

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door gippie »

Weet u nog vroeger was alles beter.( nou ja Quick net in ieder geval wel)

Acceptable User Policy ?

Ik wil gewoon weten wat de datalimiet is.

Eerst knijpen ze je snelheid en gaan het "Classic" noemen.(eerste fout)
Vervolgens zou je dan meer moeten gaan betalen voor een dienst waarvan ze ook niet vertellen wat de data limiet is.(tweede fout)

Ik heb een pesthekel aan arro monopolisten als UPC.

ADSL here we come!
(nb de kabeltv kwaliteit is eveneens om te huilen en te duur)
Koopt allen een schotel!

:evil:

gippie

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door gippie »

Weet u nog vroeger was alles beter.( nou ja Quick net in ieder geval wel)

Acceptable User Policy ?

Ik wil gewoon weten wat de datalimiet is.

Eerst knijpen ze je snelheid en gaan het "Classic" noemen.(eerste fout)
Vervolgens zou je dan meer moeten gaan betalen voor een dienst waarvan ze ook niet vertellen wat de data limiet is.(tweede fout)

Ik heb een pesthekel aan arro monopolisten als UPC.

ADSL here we come!
(nb de kabeltv kwaliteit is eveneens om te huilen en te duur)
Koopt allen een schotel!

:evil:

gippie

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door gippie »

Weet u nog vroeger was alles beter.( nou ja Quick net in ieder geval wel)

Acceptable User Policy ?

Ik wil gewoon weten wat de datalimiet is.

Eerst knijpen ze je snelheid en gaan het "Classic" noemen.(eerste fout)
Vervolgens zou je dan meer moeten gaan betalen voor een dienst waarvan ze ook niet vertellen wat de data limiet is.(tweede fout)

Ik heb een pesthekel aan arro monopolisten als UPC.

ADSL here we come!
(nb de kabeltv kwaliteit is eveneens om te huilen en te duur)
Koopt allen een schotel!

:evil:

Gesloten