LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Een nieuwe keuken....

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
16again

Re: Een nieuwe keuken....

Ongelezen bericht door 16again »

Isabel1 schreef:
16again schreef: Doen alsof een product slecht voor beperkte tijd voor geweldige korting leverbaar is, terwijl dat niet het geval is.
Dat is misschien niet zo netjes maar de consument is natuurlijk ook niet achterlijk, die snapt toch zeker zelf wel dat als een keukenzaak zegt dat iets alleen vandaag kan dat het echt niet zo is dat die keukenzaak morgen de deuren sluit of jou morgen niets gaat verkopen.

De wet OHP is er om consument tegen agressieve verkoop technieken te beschermen. Blijkbaar is die wet voor jou niet nodig, maar dat verandert niets aan het bestaan van die wet.

Waar wet OHP ook steevast met voeten getreden wordt:
DMG bedrijven pronken met CBW logo van branchevereniging, maar houden zich niet aan bebehorende voorwaarden. Als consument heb je recht op 18 dagen geldige aanbieding, dit wordt consequent overtreden door consument geen bedenktijd te gunnen voor geboden karting.

Isabel1

Ongelezen bericht door Isabel1 »

De wet OHP is er om consument tegen agressieve verkoop technieken te beschermen. Blijkbaar is die wet voor jou niet nodig, maar dat verandert niets aan het bestaan van die wet.
oh nee, begrijp me niet verkeerd, ik vind het heel goed dat de consument beschermd wordt, zeker bij dit soort dingen die en heel duur zijn en waar je ook zelf geen verstand van hebt (ik in elk geval niet)
Maar wat ik bedoelde te zeggen is dat je zelf als consument ook af en toe een beetje na moet denken, en niet meteen geintimideerd moet zijn door een verkoper. (zeker als die zegt dat je alleen vandaag een keuken kunt kopen, als je daar over nadenkt is dat gewoon te absurd voor woorden, natuurlijk kun je morgen ook een keuken kopen) want die wet kan er wel zijn, maar die verkoper trekt zich er blijkbaar niet heel veel van aan.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Anouschka, de Bruynzeel Optima is volgens mij het zelfde als Next125. Je zou daar dus ook naar kunnen kijken, die verkopen ze ook bij onafhankelijke winkels (met ook nog eens meer keus). Ze plakken er alleen de Bruynzeel naam op, omdat de mensen dan denken dat het om een Nederlandse keuken met een rijk verleden gaat.

Wat Ikea betreft, als het beperkte assortiment aan jouw smaak voldoet, kun je daar natuurlijk prima een keuken kopen. Maar het is zeker niet het voordeligste. Bij een normale winkel kun je in het algemeen voor hetzelfde geld een iets betere keuken kopen, die dan ook vaak nog beter op je wensen is aan te passen. De besparing die je bij Ikea kunt hebben, zit hem vooral in de kosten voor het plaatsen. Als je dat zelf kunt, dan kun je onder de streep goedkoper uit zijn dan bij een keukenwinkel.

Anouschka Kanter

Ongelezen bericht door Anouschka Kanter »

Iedereen dank voor de reacties.

Het wordt een keukenwinkel uit de buurt, we hebben nu een Duitse keuken met graniet werkblad voor een best scherpe prijs denken wij.

Nu zitten we alleen nog even met de inbouwapparatuur, hier kunnen we via de vergelijking sites best wat geld besparen. De monteur van de keukenwinkel wil deze wel inbouwen voor ons.

Nu komen we ook apparaten tegen die op Duitse vergelijking sites staan maar hoe zit dat dan precies met levering en garantie?

Heeft iemand hier ervaring mee?

Dank weer en groetjes, Anouschka

Gesloten